20 ترفند بازاریابی در شبکه های اجتماعی

21 فروردین 1396 - 5:40
بازاریابی اینترنتی - 20 ترفند بازاریابی در شبکه های اجتماعی
20 ترفند بازاریابی در شبکه های اجتماعی
امتیاز مطلب: 97%

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از انواع بازاریابی است که کسب و کارها برای توسعه و گسترش خود باید به آن توجه کنند. اگر به دنبال بهبود بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید، باید بهترین ترفند ها و ابزارهای شبکه های اجتماعی را بشناسید. مقاله ای که می خوانید حاصل پرس و جو از 20 کارشناس شبکه های اجتماعی است که چگونگی رسیدن به نتایج مطلوب در این نوع بازاریابی را بیان کرده اند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. مخاطبان توییتر را افزایش دهید

برای موفقیت در دنیای اینترنت امروز، باید محتوای شگفت انگیزی تنظیم کنید به طوری که مخاطب با آن درگیر شود. حال اگر یک وبلاگ نویس جدید باشید، احتمالا باید زمان بیشتری را صرف تولید محتوا و جذب مخاطب کنید ولی در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، جذب مخاطب با یک محتوای ارزشمند، سریع تر رخ خواهد داد.

در این جا سه ترفند ساده را بررسی می کنیم که به واسطه ی آن می توانید در توئیتر که یکی از بهترین پلت فرم های جذب مخاطب است، به بازاریابی بپردازید.

زمانی که مدتی در توئیتر فعالیت کنید، متوجه می شوید که در لیست توئیتر عمومی قرار خواهید گرفت. این  لیست ها به طور کلی بنا بر علاقه مندی های خاص و یا موقعیت های جغرافیایی طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال ممکن است در لیست کارشناسان بازاریابی یا مربیان کسب و کار قرار گیرید. یک فرد مرتبط بیابید و او را فالو کنید، سپس به لیست افرادی که این شخص فالو می کند مراجعه کنید. با این کار به احتمال زیاد جمعیت زیادی از افرادی که به دنبال شما هستند را خواهید یافت.

از برنامه ی Twellow برای پیدا کردن و فالو کردن کاربران هدف در دسته بندی های مورد نظر، استفاده کنید. برنامه های زیادی وجود دارد که به شما در پیدا کردن فالوئر جدید کمک می کند. این نرم افزارها بسیار مفید هستند و از طرفی به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند. عملکرد آنها چیزی شبیه به صفحات زرد در توئیتر است، شما می توانید کاربران مورد نظر خود را در هر فیلدی که می خواهید، بیابید و فالو کنید.

از جستجوهای تخصصی توییتر استفاده کنید. قابلیت جستجوی عمومی توئیتر را باز کرده و از  پیشنهادات تخصصی آن بهره گیرید. این یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق در بازار است که در دسترس شما قرار دارد. با این ترفند می توانید مخاطبان خود را گسترش داده و جمع آنها را با افرادی غنی کنید که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.

2. برای بهبود پست ها، مطالب گذشته را تجزیه و تحلیل کنید

بیشتر تجزیه و تحلیل کسب و کارها، متاثر از شبکه های اجتماعی آن کسب و کار است. پیش از پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی می توانید از ابزارهای متعددی که برای تجزیه و تحلیل داده به منظور گزینش محتوا وجود دارد، استفاده کنید. به طور مثال می توانید از BuzzSumo به عنوان یک اهرم استفاده کرده و به واسطه ی آن، میزان موفق بودن به اشتراک گذاری مطالب را در شبکه های اجتماعی دریابید.

ابتدا یک کلمه کلیدی که بخشی از استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی شما باشد، انتخاب کرده و آن را به BuzzSumo وارد کنید. BuzzSumo لیستی از بهترین محتواهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی را بر اساس کلمه کلیدی شما، ارائه می دهد. در واقع BuzzSumo رویکرد داده محوری برای بازاریابی شبکه های اجتماعی، دارد. این برنامه بهترین محتوا را از نظر تاثیر گذاری، نمایش می دهد. از طرفی چون برخی از مطالب در برخی از شبکه ها، بهتر از دیگر شبکه ها عمل می کند، می توانید مطالب را مختص شبکه های خاص انتخاب کنید. با در اختیار داشتن داده هایی این چنینی از شبکه های اجتماعی قادر خواهید بود که محتوای خود را به صورت اثر بخش تر گزینش کنید و در نتیجه شانس بیشتری برای موفقیت در یک شبکه اجتماعی خاص داشته باشید. حتی می توانید محتوا را بر اساس انواعشان فیلتر کنید که این کار باعث می شود به صورت ایده آل تر به دنبال محتوای ویدئویی یا اینفوگرافیک خود بگردید، همچنین می توانید آنها را بر اساس زمان نیز فیلتر کنید. فیلتر کردن بر اساس زمان این امکان را فراهم می کند تا محبوب ترین محتوا را به طور مثال در 24 ساعت گذشته بیابید.

3. بهینه سازی محتوای تصویری با لینک

محتوای بصری برای مخاطب جذابیت ویژه ای دارد، از این رو می تواند به عنوان دروازه ای به سوی محتوای با ارزش تر نقش آفرینی کند. کافی است هنگامی که برای به اشتراک گذاری محتوای بصری بر روی پلت فرم های اجتماعی، برنامه ریزی می کنید، به این فکر کنید که این محتوا چگونه می تواند ترافیک را به وب سایت، محصولات و خدمات شما بکشاند.

برای این کار زمانی که یک اسلاید شیر، ویدئو و یا اینفوگرافیک می سازید، آن را به صفحه ی منبع که شامل پست های متعددی از وبلاگ است، ارجاع دهید. زمانی که علاقه مندان روی لینک کلیک می کنند، به صفحه ای می رسند که مملو از مطالب مرتبط با موضوع است. یک فیلم کوتاه در حساب کاربری یوتیوب و یا اینستاگرام خود قرار داده و آن را به وب سایت خود، لینک دهید. البته باید اطمینان حاصل کنید که محتوای خوبی حول این ویدئو گسترش داده باشد.

4. با تصاویر بازخورد توییتر را به حداکثر برسانید

به طور میانگین، حدود 6000 توییت در هر ثانیه ، 350000 توییت در هر دقیقه، 500 میلیون توییت در هر روز و 200 میلیارد توییت در هر سال، در توییتر انجام می شود.

ایجاد بهترین توییت ممکن، بسیار مهم است. اضافه کردن محتوای بصری به توییت، روش بسیار هوشمندانه ای برای دریافت بیشترین توجه به مطلب توییت شده، است.

می توانید به جای یک تصویر، چندین تصویر به توییت خود اضافه کنید. انتخاب با شماست. برای اضافه کردن تصاویر متعدد از برنامه ی معمولی توییتر استفاده کنید، برنامه های شخص ثالث معمولا این قابلیت را ارائه نمی دهند.

آیا تا به حال 4 تصویر را در یک توییت، امتحان کرده اید؟ بسیار جالب خواهد شد.

5. تغییر فرمت دهید

با پست گذاشتن روی پلت فرم های متعدد، دید شما نسبت به فرمت محتوایی که منتشر می کنید، تغییر خواهد کرد. به طور مثال اگر محتوای متنی را انتخاب کرده و سپس به ویدئو تغییر فرمت دهید، خواهید دید که فالوئر ها و بازخورد هایی که از مخاطبان دریافت می کنید، به صورت صعودی تغییر خواهد کرد. البته تغییر فرمت تنها محدود به ویدئو نیست، مثلا می توانید تصاویری از مقاله ی خود را به اشتراک گذارید که به طور مثال در فیسبوک، بازخورد خوبی خواهد داشت. برای جذب مخاطب، تصاویر در شبکه های اجتماعی بصری مثل پینترست، اینستاگرام و فیسبوک، نقش حیاتی دارند.

اگر متن مقاله ی شما طولانی است، می توانید آن را تبدیل به ebook کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهید. حتی می توانید در ازای دانلود رایگان مقاله ایمیل مخاطب را دریافت کنید، همانطور که می دانید، این کار برای بازاریابی ایمیلی بسیار مفید خواهد بود.

اگر فرمت محتوای خود را برای بهبود دسترسی مخاطبان، تغییر ندهید، نمی توانید پتانسیل محتوایی خود را به حداکثر برسانید.

6. طرحی برای کانال شبکه های اجتماعی، ایجاد کنید

بسیاری از سازمان ها در ایجاد محتوای مورد نیاز برای کانال های شبکه های اجتماعی، احساس ضعف می کنند. حتی بدتر از آن، برخی از برند ها یک نوع محتوا را بر روی همه ی پلت فرم های اجتماعی منتشر می کنند. شما نیازمند ایجاد طرح برای کانال های شبکه های اجتماعی هستید.

به احتمال زیاد، اهداف شما روی هر پلت فرم شبکه های اجتماعی، متفاوت است. از این رو، محتوایی که برای هر پلت فرم توسعه می دهید، باید مجزا و متفاوت باشد. برای مثال در ادامه طرح یک کانال فیسبوک را بررسی می کنیم:

  • کانال > فیسبوک
  • شخص > چه اشخاصی مد نظر شماست؟
  • هدف > هدف شما فروش است یا می خواهید صرفا تجربه ی خوبی برای مشتریان ایجاد کنید؟
  • محتوای اصلی > محتوای اصلی شما چیست؟ متن، تصویر، اینفوگرافیک و یا ویدئو؟
  • ساختار > برای یک پست چه ساختار کلی در نظر گرفته اید؟
  • تن > رنگامیزی و تم کلی پست های شما به چه شکل است؟
  • یکپارچه سازی کانل > این کانال با دیگر کانال های شما در شبکه های اجتماعی و وبلاگتان چگونه مرتبط می شود؟
  • عمل مورد نظر > چه بازخوردی از مشتری انتظار دارید؟

به همین خاطر است که کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی، کار آسانی نیست. اما اگر از اهرم کانال های شبکه های اجتماعی به درستی استفاده نمایید، قادر خواهید بود که مزایای آن را دو برابر کنید.

7. در ارائه ی محتوا تداوم را رعایت کنید

یکی از بهترین راه ها برای رشد فالوئر و افزایش تعامل مخاطب در شبکه های اجتماعی، مداومت در ارائه ی محتوا است. اولین قدم، استفاده از سیستمی است که پست های مرتبط، جالب و با ارزش را به مخاطبان ارائه دهد.

می توانید از Edgar استفاده کنید. Edgar این امکان را به شما می دهد که محتوای خود را دسته بندی کرده و در نتیجه بتوانید انواع خاصی از پست هایی که منتشر می شوند را دنبال کنید. با این کار مطمئن می شوید که مخاطبان شما همواره با پست های مشابه از جانب شما روبه رو نیستند.

می توانید محتوای خود را با Edgar مدیریت کرده و از به اشتراک گذاری پست ها با عنوان های تکراری اجتناب کنید. علاوه بر این ها، Edgar به شما اجازه می دهد تا تصاویر سفارشی برای فیسبوک، توییتر و لینکدین تهیه و به اشتراک گذارید.

یک کتابخانه از محتوای خود در Edgar ایجاد کرده، پست های خود را زمان بندی و محتوای خود را دسته بندی نمایید.

8. میزبان رویدادهای شخصی Hangout On Air باشید

موفقیت در شبکه های اجتماعی اغلب از ارتباط درست با مخاطبان ایجاد می شود. برای این کار می توانید از hangout   استفاده کنید. سرویس hangout در واقع یکی از امکانات اصلی گوگل پلاس به حساب می آید. با این سرویس می توانید علاوه بر امکان چت با دوستان، با آن ها تماس ویدئویی نیز برقرار کنید. با استفاده از انجمن خصوصی در رویداد های Hangouts On Air، قادر خواهید بود بستری برای تجربه مکالمه ی خصوصی با افراد درست و مرتبط، فراهم کنید. می توانید یک کنفرانس ویدئویی برگزار کرده و مخاطبان هدف خود را بیابید. زمانی که دعوت شخصی برای رویداد ارسال می کنید، مخاطبان این دعوت را دریافت کرده، از این رو جمعیت مرتبط و علاقه مندی در آن شرکت خواهند کرد.

9. از استراتژی هشتگ استفاده کنید

اگر می خواهید در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود، موفق باشید، از هشتگ های بی قاعده استفاده نکنید و به جای آن از هشتگ های مناسبی استفاده کرده که مطالب شما را دسته بندی کند.

هشتگی را به کار ببرید که خواندن آن ساده بوده و به راحتی در ذهن ثبت شود.

با استفاده از TwiPho می توانید در توییتر به دنبال تصاویر مرتبط با یک هشتگ مناسب بگردید.

10. پینترست را برای برند خود تست کنید

شاید معتقد باشید که پینترست بهترین دسته بندی را برای محتوای بصری به همراه دارد. دسته بندی هایی مثل مد، ورزش، غذا، پوشاک و ... در آن وجود دارد، ولی ممکن است مشتری به شما ثابت کند که این پلت فرم مناسب کار شما نیست.

11. از آپدیت های شبکه های اجتماعی برای پست های وبلاگ استفاده کنید

از توییت ها و پست های معروف فیسبوک خود یا آن دسته از محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی که بیشتر به آنها علاقه دارید، برای توسعه ی وبلاگ خود استفاده کنید. برای پست های وبلاگ مجبور نیستید سه صفحه بنویسید، حتی لازم نیست به اندازه چهار پاراگراف متن داشته باشید. Seth Godin یکی از بلاگر های مشهور در دنیای بازاریابی، پاراگراف های دو سه جمله ای می نویسد. این روزها مردم اطلاعات زده اند و دوست ندارند زمان خود را صرف خواندن مطالب طولانی کنند. سعی کنید مطلب ارزشمندی را به صورت مختصر برای آنها فراهم کنید.

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از مطالب کوتاه می توانید خود را نشان دهید، کامنت گذاشتن برای مطالبی است که در وبلاگ های دیگر می خوانید. پست وبلاگ، روزنامه، انتشارات رسانه ای و هر چیزی که مرتبط با کسب و کار شماست این پتانسیل را دارد که با انتشار نظر خود راجع به آن، خود را نشان دهید.

یکی از مزایای کامنت گذاری این است که شما را به افراد می شناساند و مزیت دیگر آن این است که مطلبی برای پست وبلاگ خود خواهید یافت.

12. به تصویر، عنوان و نمادی از کسب و کار خود را بیفزایید

شما باید از هر روشی برای جذب توجه مخاطبان، استفاده کنید. تصاویری که در صفحات اجتماعی به اشتراک در می آیند، باید شامل عنوانی از شرح طرح گرافیکی و همچنین نماد و یا لوگوی کسب و کاری شما باشد. با این کار زمانی که تصویر در سیر به اشتراک گذاری قرار می گیرد، همواره شامل مرجع خواهد بود و به خودی خود بیانگر پیامی می شود که قصد انتقال آن را دارد.

بهترین راه برای دست یابی و حفظ توجه مخاطبان، استفاده از محتوای بصری موثر است. پلت فرم های بصری شبکه های اجتماعی مثل پینترست یا اینستاگرام، منبع خوبی از ترافیک هستند.

زمان طراحی گرافیک های پینترست، به گونه ای عمل کنید که مخاطبان شما متوجه شوند که در این طرح گرافیکی، چه چیزی برای آنها وجود دارد. چیزی به تصویر اضافه کنید که به مخاطب نشان دهد که تصویر از چه منبعی آمده است و چه پیامی را به دنبال دارد. به طور مثال یک نشانه از کسب و کار خود، مثل لوگو و یا علامت مخصوص، می تواند مرجع بسیار خوبی باشد. همچنین با انتخاب یک عنوان می توانید پیام تصویر را منتقل کنید.

همیشه یک عنوان از پست وبلاگ خود بر روی طرح گرافیکی اضافه کنید. همچنین اگر طرح شما با نماد و یا لوگویی از کسب و کارتان همراه باشد، ممکن است مخاطبان به منبع مراجعه کرده و مطالب دیگر شما را نیز بخوانند.

13. به یک مرجع در فیسبوک تبدیل شوید

در طول سال گذشته، فیسبوک الگوریتم ساختاری آهسته ای داشت و تغییرات آن محدود به تعداد افرادی بود که پست های صفحه ی فیس بوک را می دیدند. حساب های کاربری فیسبوک می توانند به واسطه اینکه صفحات آنها به عنوان یک مرجع برای کاربر محسوب می شود، از این الگوریتم ها برای تغییر مزایای خود بهره گیرند.

صفحه ای ایجاد کنید که مشتریان شما از آن لذت برده و از این پلت فرم برای لذت بردن از محتوای شما استفاده کنند. پست های شما باید غنی از مطالب آموزشی، فرهنگی، سرگرمی و اطلاعات عمومی باشد که گستره ی وسیعی از مخاطبان را در برگیرد.

14. زمان را به صورت موثر مدیریت کنید

چقدر زمان برای پست وبلاگ، ارسال ایمیل و یا تنظیم یک جلسه صرف می کنید؟

حتی اگر بدانید که وقت خود را صرف چه اموری می کنید، همیشه احساس خواهید کرد که زمان کافی در طول روز ندارید. مدیریت زمان یک چالش بزرگ پیش روی صاحبان کسب و کار است. از ابزارهای ردیابی زمان مثل RescueTime برای بهبود بهره وری روزانه و تخصیص زمان خود برای کارهایی که اهمیت بیشتری دارند، استفاده کنید.

برای مثال، شاید شما زمان زیادی را به تعامل در فیسبوک و توییتر اختصاص داده اید ولی نتیجه ی مطلوبی دریافت نکرده اید.

از طرف دیگر شاید بازاریابی ایمیلی شما زمان لازم را نداشته است و می دانید که باید وقت بیشتری برای آن بگذارید. مسئولیت های روزانه ی خود را تنظیم کنید و نتیجه ی زمانی را که به بازاریابی در شبکه های اجتماعی اختصاص می دهید، بررسی کنید. به یاد داشته باشید که بازاریابی دیجیتالی منوط به بازاریابی ایمیلی، وبلاگ نویسی و فعالیت در شبکه های اجتماعی است، اگر از هر کدام از این ها غفلت کنید، استراتژی شما نتیجه ی مطلوب را نخواهد داشت ولی با برنامه ریزی مناسب، شاهد رشد انفجاری خواهید بود.

15. از ویژگی Publisher لینکدین استفاده کنید

از مزایای ویژگی رایگان انتشار محتوای لینکدین به نام Publisher بهره گیرید. این روش می تواند میزان در معرض دید قرار دادن شما در مقابل مخاطبان هدفتان را افزایش دهد و منجر به اعتبار شما به عنوان یک متخصص در صنعتتان شود. در حقیقت ویژگی Publisher لینکدین به خوبی می تواند دسترسی به کسب و کار شما را در لینکدین گسترش دهد.

موردی وجود داشته که فالوئرهای فرد تنها 1500 نفر بوده اند، اما با این روش، پست خاص او بیش از 61500 بازدید و 350 لایک و 500 کامنت دریافت کرده است.

هر بار که با این روش پستی منتشر می کنید، فالوئر های شما نوتیفیکیشنی دریافت می کنند مبنی بر اینکه شما یک پست جدید به اشتراک گذاشته اید و شاید مورد علاقه ی آنها باشد. البته تمام سعی خود را به کار بندید که پست قابل توجه و با ارزشی تهیه کنید، به خاطر داشته باشید که نباید محتوای شما اسپم و یا تبلیغاتی باشد. یک محتوای خوب و هیجان انگیز، ارزش به اشتراک گذاری را از سوی مخاطبان شما دارد.

16. روی کانال های شبکه های اجتماعی تمرکز کنید

احتمال آن کم است که مشتریان شما خود به خود در یک کانال با تعداد عضوهای زیاد متمرکز باشند، مگر در صورتی که کمپانی شما برند بزرگی باشد.

بهترین کار این است که یک کانال فراهم کرده و مشتریان ایده آل خود را در آن متمرکز کنید.

17. برای انتشار اتوماتیک محتوا آنها را زمانبندی کنید

اگر یک کسب و کار کوچک را راه اندازی کرده اید، محتوای مناسب می تواند جرقه ی خوبی برای توسعه ی آن باشد. مشکل این جاست که انتشار نامنظم مطالب، مخاطبان شما را منحرف می کند. برای اجتناب از این امر روشی وجود دارد. باید محتوای آماده ی خود را زمانبندی کنید.

ابزار متعددی برای کمک به آسان شدن این کار در دسترس است. قابلیت Suggested Topics برنامه ی Hootsuite یکی از ابزارهایی است که می توانید از آن استفاده کنید. می توانید 3 عنوان که به آن علاقه مند هستید، مشخص کرده، سپس Hootsuite محتوای مورد نظر را می یابد و آن را در شبکه های اجتماعی مورد نظر شما به نمایش می گذارد. البته این محتوای ناب نیست. اگر بخواهید که محتوای مخصوص به خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید، باید آن را تهیه کرده و در این برنامه زمان بندی کنید. با این گونه ابزار ها، هنگام انجام دیگر امور مربوط به کسب و کار خود نیز می توانید مخاطبان را درگیر کنید.

18. یک کتابخوانه ی به روز رسانی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

یکی از مواردی که به بسیاری از کسب و کارها کمک می کند تا پست های فعالانه ای در شبکه های اجتماعی داشته باشند، ایده ی این است که چه پستی را به اشتراک گذارند. هنگامی که شما محتوا را دسته بندی می کنید و به روز رسانی محتوای شبکه های اجتماعی را ایجاد می کنید، با ایده های جالب برای به روز رسانی های مرتبط، کارتان آسان تر می شود.

هر زمان که شما محتوایی از جمله مقاله، پادکست یا ویدئو برای وبلاگ خود فراهم می کنید، 10 تا 20 پست شبکه ی اجتماعی ایجاد کنید تا آن قطعه از محتوا را توسعه دهند.

این مفهوم برای صفحات محصول، صفحات فروش و یا هر قطعه محتوای دیگری که قصد توسعه ی آن را دارید، صادق است. به محض ایجاد محتوا روی وب سایت خود، دسته ای از پست های قابل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را برای آن ایجاد کنید.

وقتی که لیستی از به روز رسانی های روزانه ی خود داشته باشید، می توانید هر زمانی که بخواهید آنها را بررسی نمایید. یک صفحه ی ساده که شامل پست های به روز شده و لینک محتوای شما باشد، برای ردیابی و بررسی تمام پست های شبکه های اجتماعی کفایت می کند.

این کار باعث می شود که در زمان خود نیز صرفه جویی کرده و همچنین مجموعه ای از توییت ها و پست های شبکه های اجتماعی خود را در اختیار داشته باشید که در سال های آتی نیز قابل استفاده باشند. هر زمانی که بخواهید برای به روز رسانی شبکه های اجتماعی خود، برنامه ریزی کنید، کافی است که به این مجموعه مراجعه کنید. می توانید فایل های CSV تهیه کرده و آن را به برنامه هایی مثل Hootsite وارد کنید.

19. محتوای طولانی را در لینکدین منتشر کنید

با انتشار محتوای منتشر شده ی جدید و قدیمی در لینکدین می توانید مخاطبان خود را گسترش دهید و در این شبکه ی اجتماعی به عنوان یک متخصص شناخته شوید.

در خلال این پلت فرم انتشار محتوا، محتوای اصلی شما جزئی از مشخصات شرکتتان خواهد بود که در شبکه ی درستی به اشتراک گذاشته می شود و این قابلیت را دارد که گروه بزرگی از افراد حرفه ای را به شما متصل کند.

20. بازدیدکنندگان وب سایت را با تبلیغات شبکه های اجتماعی هدف قرار دهید

زمان و تلاش زیادی لازم است تا بازدیدکنندگان را به سوی وب سایت خود، جذب کنید. زمانی که مخاطبان مرتبط را به سوی خود می کشانید، مهم است که پتانسیل بازدید را حتی بعد از اینکه آن بازدیدکنندگان وب سایت را ترک کردند افرایش دهید.

گزینه های دیگری وجود دارد که شما می توانید مخاطبان خود را از دیگر سایت ها مانند توییتر و فیسبوک دنبال کرده و آنها را با فعالیت های مضاعف، درگیر کنید.

به طور مثال برای دست یافتن به بازدیدکنندگان وب سایت خود در فیسبوک، تبلیغات"page like" را به نمایش درآورده و آنها را ترغیب کنید که تبدیل به طرفداران شما شوند. این کار در حال حاضر برای هر طرفدار، 15 سنت هزینه دارد ولی در ازای آن به طرفداران مرتبط و مخاطبان غنی دست خواهید یافت.

 

منبع: socialmediaexaminer

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-04-26 16:07:00
دسته بندی ها