افراد موفق چه کارهایی را انجام نمی دهند؟ مواردی که باید از آنها دوری کرد

29 دی 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - افراد موفق چه کارهایی را انجام نمی دهند؟ مواردی که باید از آنها دوری کرد
افراد موفق چه کارهایی را انجام نمی دهند؟ مواردی که باید از آنها دوری کرد
امتیاز مطلب: 90%

خواندن لیست کارهایی که افراد موفق انجام می دهند، سرگرم کننده و جالب است. کارهایی که هر روز صبح انجام می دهند، عادت ها و روتین های هدف گذاری آنها، کارهایی که قبل از پایان یک روز کاری انجام می دهند و غذاهایی که در وعده ی نهار صرف می کنند، همگی جالب توجه و کارامد هستند.

اما گاهی اوقات توجه به مواردی که از آنها دوری می کنند نیز خالی از لطف نیست. گاهی اوقات در زندگی، کمترین موارد از بیشترین تاثیر برخوردارند. با این اوصاف، در یوکن ، لیستی از کارهایی که باید کمتر انجام دهید را گرد آوری کرده ایم تا بتوانید موفقیت بیشتری را تجربه کنید.

1. هیچگاه در گذشته زندگی نکنید

افرادی که در گذشته زندگی می کنند، نگاه کردن به فرصت هایی که آینده برای آنها در نظر دارد را از دست می دهند. آنها به جای اینکه به شرایط امکان پذیر آینده فکر کنند، با افسوس خوردن به فرصت از دست رفته، ذهن خود را مشغول می کنند.

افراد ناموفق، دیروز را با امروز عوض می کنند؛ در حالیکه فردا را نیز از دست می دهند. می توانید به اتفاقات گذشته اجازه دهید که شما را تغییر داده و بازسازی کند، اما اجازه ندهید که شما را زندانی کند.

2. هیچگاه از ریسک نترسید و به آن احترام بگذارید

ترس از ریسک به یک عمر پشیمانی منجر می شود. اگر از فرصتی که ریسک پذیری برای شما فراهم می کند استفاده نکنید، تمام عمر خود را به گذشته نگاه می کنید و با سوالاتی همچون "چه می شد اگر...؟" خود را آزار می دهید.

به خودتان آموزش دهید، تکالیف خود را به پایان برسانید و به دل و جرات خود اعتماد داشته باشید. از پرش های ناگهانی و اتفاقی نترسید، حتی اگر تنها چیزی که قادر به دیدن آن هستید، تصورات شما باشند.

3. هیچگاه در صورت شکست ساکن نشوید

ما در دنیایی زندگی می کنیم که وسواس کمال گرایی دارد، وسواس برنده شدن، موفقیت در هر تلاش و مشارکت در پیروزی ها. حقیقت امر این است که اینها واقعی نیستند. موفقیت بدون فراز و نشیب امکان پذیر نیست. پیروزی های بزرگ به ندرت بدون شکست های بزرگ تحقق پیدا می کنند. اگر شکست خورده اید، دوباره بلند شوید، خودتان را مرتب کنید و به کار خود ادامه دهید.

4. هیچگاه بهانه تراشی نکنید

بهانه ها زمانی به سراغ شما می آیند که از ریسک کردن هراس داشته باشید. انسان ها زمانی بهانه می تراشند که تلاش کرده اما شکست خورده اند. گاهی اوقات بهانه ها زمانی به وجود می آیند که بدون تلاش، شکست خورده باشید.

اگر تلاش نکرده اید، آن را با بهانه جویی جبران نکنید. تنبلی کرده اید و هیچ کس حرف شما را باور نخواهد کرد. پیشنهاد می کنیم که کار را از سر بگیرید.

5. هیچگاه کینه ها را به دل نگیرید

به کینه ها اجازه دهید که رها شوند. کینه به دل گرفتن در واقع به منزله ی زندگی کردن در گذشته ایست که قدرت تغییر آن را ندارید. این امر، شما را به عقب می کشد، نه افرادی که کینه ی آنها را به دل گرفته اید.

6. هیچگاه سد راه موفقیت دیگران نشوید

موفقیت دیگران به منزله ی شکست شما نیست. هنوز کارهای بسیاری مانده که شما می توانید آنها را انجام دهید؛ آن کارها را امتحان کنید و برنده شوید.

یک برنده ی بخشنده باشید و برای دیگران شادی بخش باشید.

7. هیچگاه بر شانس تکیه نکنید

نکته ی جالب درباره ی شانس چیست؟ شانس به سراغ افرادی می آید که آن را جستجو می کنند، نه افرادی که منتظر آن هستند. زمانی که شما به فعالیت خود ادامه می دهید، تلاش می کنید و جواب های منفی را قبول نمی کنید، شانس برد در بخت آزمایی بیشتر می شود. افراد موفق شانس را پیدا می کنند چرا که برای آن تلاش کرده اند.

8. هیچگاه وقت را هدر ندهید

هدر ندادن وقت به معنی همیشه کار کردن و مشغول بودن نیست، بلکه به معنی احتساب زمان است. هدر ندادن وقت به این معنی است که زمان محدود و با ارزش خود را در ازای چیزهای بی اهمیت ندهید. برخلاف حساب های بانکی، نمی توانید با ذخیره ی زمان، آن را دو برابر کنید. زمانی که از وقت استفاده کرده اید، از بین رفته و هیچگاه باز نمی گردد. سرمایه گذاری روی زمان را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

9. هیچگاه محدودیت را قبول نکنید

هیچ کدام از افراد موفق در اولین تلاش و با پذیرش محدودیت های خود موفق نشده اند. موفق شدن نیازمند تمرین است، به شجاعت و تداوم نیاز دارد.

در وجود هر کدام از ما یک درخشندگی وجود دارد. شما باید از محدودیت هایی که در ذهن خود ایجاد کرده اید، فراتر حرکت کنید؛ این امر باعث می شود که به گستردگی موفقیت خود پی ببرید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-18 09:07:27
دسته بندی ها