5 راهکار که کمک می کند متمرکز و سازنده باشید

29 دی 1398 - 10:00
مدیریت شخصی - 5 راهکار که کمک می کند متمرکز و سازنده باشید
5 راهکار که کمک می کند متمرکز و سازنده باشید
امتیاز مطلب: 92%

گرسنگی، سر و صدا، دما، محیط اطراف، سطح انرژی و به طور کلی سلامتی، پارامترهایی هستند که بر عملکرد بهتر شما و سازندگی و کیفیت کارتان تاثیر می گذارند. مهم نیست که رویکرد و برنامه کاری شما چیست، تنها چیزی که می تواند کار شما را بهبود ببخشد و یا خراب کند، سازندگی شما است. به همین دلیل بزرگان کسب و کار ساعت های زیادی را با مشتری هایشان در مورد کارهایی که می توانند برای شغلشان انجام دهند، سپری می کنند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

 اصولی برای متمرکز ماندن و کمک به سازندگی وجود دارد که به نفع شماست نه بر علیه شما. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به پیشرفت خودتان انجام دهید.

در ادامه قصد داریم، 5 راهکار اساسی را ارائه دهیم که معمولا زمانی که بخواهیم از تمرکز و سازندگی در کاری مطمئن باشیم، می توان از آنها استفاده کرد.

صدای کمتر!

نویز از منابع زیادی ایجاد می شود. زنگ تلفن، تلویزیون و رادیو، افرادی که اطراف شما صحبت می کنند، پنجره باز و سر و صدایی که از بیرون می آید. البته گاهی سر و صدا به شما کمک می کند. گاهی دوست دارید در حین انجام کاری به موسیقی گوش کنید، گاهی از صحبت افراد بیکار اطراف خود لذت می برید. به عنوان مثال، من دوست دارم در کافه ای بشینم و نویسندگی کنم. اما خیلی مهم است که زمان هایی که وجود سر و صدا باعث حواس پرتی می شود را تشخیص دهید. همین سر و صدا در کافه ها باعث می شود که کارهای دقیقی مثل تصحیح و آماده سازی یک ارائه را نتوان انجام داد.

رفاه و راحتی

هوای تازه، محیط تمیز، لباس راحت، صندلی مناسب، یک فنجان چای و نور، مواردی است که به تمرکز شما حین انجام کارها، کمک می کند. هنگامی که شما به پاهای دردناک و پشت آسیب دیده خود فکر می کنید، هیچ چیزی سخت تر از تمرکز کردن و سازنده بودن نیست. برای سازندگی باید راحت و بدور از دغدغه های حاشیه ای، بود. به طور مثال من همیشه یک فنجان چای و یا یک بطری آب در دست دارم یا اینکه در زمستان یک دمپایی راحتی می پوشم و تا جایی که ممکن باشد پنجره را باز میکنم. و هیچ وقت در محیط تاریک کار نمی کنم.

بیدار شو!

منظور از این مورد این نیست که باید بی خوابی داشته باشید، درست برعکس، باید به اندازه کافی بخوابید. چیزی که می خواهیم از آن حرف بزنیم، این است که بدانیم عملکردمان چگونه است و معمولا چه زمانی هوشیارتر هستیم. باید زمان هایی را که در طول شبانه روز از سطح بازدهی بالاتری برخورداریم، بیابیم و در آن زمان ها بیشتر کار کنیم. به طور مثال در مورد من به این شکل است که صبح ها هوشیارتر هستم. مواقعی که آخر شب روی پروژه ای کار کنم برایم سخت تر است و معمولا اشتباهات بیشتری دارم.

احساس خوبی داشته باشید

نمی خواهیم در غالب یک کارشناس مواد غذایی و یا ورزشی، توصیه کنیم، اما چیزی که واضح است این است که زمانی که خوب غذا می خوریم و به طور منظم ورزش می کنیم، احساس بهتری داریم و در مقابل زمانی که احساس بهتری داشته باشیم، بهتر روی کار تمرکز می کنیم و راحت تر آن را انجام می دهیم. فایده دیگری که ورزش برای من دارد این است که مواقعی که باشگاه می روم می توانم با افراد برخورد داشته باشم و از پشت میز کار و کامپیوتر خارج شوم.

چشم انداز خود را چک کنید

منظور ما از این مورد این است که محیط اطراف خود را تمیز و دلچسب کنید. به صورت ایده آل همه ما دوست داریم که در محیطی کار کنیم که یک پنجره و نور طبیعی داشته باشیم. علاوه بر این می توانید یک یا دو تصویری که باعث می شود لبخند بزنید را به دیوار نصب کنید و گل و گیاه تازه را به محیط خودتان بیاورید. مثلا برخی در دفتر کار خود، مدالی که در مسابقات ورزشی کسب کرده اند را به دیوار آویزان می کنند، این گونه موارد احساس غرور و شادی در فرد ایجاد کرده و باعث می شود که حس بهتری نسب به محیط داشته باشند. در واقع چیزی که اهمیت دارد این است که محیطی برای خودتان ایجاد کنید که با نگاه کردن به آن انرژی دوباره بگیرید و لبخند بزنید. پیشنهادهای شما در این باره چیست؟ هر فردی بسته به سلیقه خود باید محیط کاری و زندگی خود را دلچسب کند.

همیشه می توان اقداماتی انجام داد که مواردی که باعث حواس پرتی می شود به حداقل برسند. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید که رهایی از این اختلال ها برایتان اهمیت دارد یا خیر.

 

منبع: businessknowhow

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-18 09:08:31
دسته بندی ها