5 راهکار ساده و آسان برای کنار گذاشتن ترس و تردید

14 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 5 راهکار ساده و آسان برای کنار گذاشتن ترس و تردید
5 راهکار ساده و آسان برای کنار گذاشتن ترس و تردید
امتیاز مطلب: 99%

قانون‌شکنان موفق از یک قانون ساده پیروی می‌کنند: برای پیروز شدن در تجارت و زندگی، باید سریع‌تر از تردید، عمل کنید.

اگر قصد انجام کاری را دارید، باید آنقدر سریع عمل کنید که تردید به گرد پای شما نرسد. برای مثال، مسابقات بوکس را در نظر بگیرید؛ گوشه‌ی سمت چپ رینگ، مولفه‌ی «عمل» را در اختیار دارید، باوری که به شما می‌گوید، فردا از امروز بهتر خواهد بود. در گوشه‌ی سمت راست نیز مولفه‌ی «تردید» وجود دارد، این در واقع همان ترسی است که شکست شما را یادآور می‌شود. هرچقدر که سریع‌تر عمل کنید، قاطع‌تر خواهید شد؛ سریع بودن همیشه برنده است و نیروی حرکت را ایجاد می‌کند. با صبر کردن بیش از حد، تردید به رشد خود ادامه می دهد تا این‌که دیواری از مقاومت را پیش روی شما ایجاد می‌کند. در این صورت، دیگر از سرسختی ذهنیت، قدرت خواستن و قدرت مسیر برخوردار نخواهید بود.

در ادامه با 5 روش آشنا می‌شوید که راهکارهای عملکرد سریع‌تر از تردید را در یوکن به شما نشان می‌دهد:

1. فشار و اجبار را با آغوش باز بپذیرید

مقابله با ترس - کنار گذاشتن تردید - شک و تردید - تردید و ترس

اگر می‌خواهید که سریع‌تر از تردید عمل کنید، باید روش‌های معمول فکر کردن خود را کنار بگذارید. نیک وودمن از کمپانی GoPro با همین عقیده زندگی می‌کند. او ریسک بزرگی را به جان خرید و یک بازه‌ی زمانی 10 ساله را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، مشخص کرد. ثابت شده که تعیین کردن فشار و اجبار برای خود، در ایجاد نیروی محرکه، نقش اساسی دارد و فاصله‌ی حرف تا عمل را از بین می‌برد. در این‌گونه از فشارها، باید هدف ضروری خود را بار دیگر کشف کنید و راه های جدیدی را برای انجام دادن آن پیدا کنید.

2. از دام «کمال‌گرایی» دوری کنید

قبل از آغاز کسب و کار جدید، منتظر ظهور کمال نباشید. کمال یا بی‌نقصی هرگز اتفاق نمی‌افتد و می تواند به استرس شدید و یا حتی بدتر منجر شود. بسیاری از کارآفرینان در دام این طرز فکر تخریب‌کننده می‌افتند. توجه کنید که اگر Airbnb یا اوبر برای ساخت شرایط مناسب منتظر می‌مانند، احتمالا وضعیت حال حاضر خود را نداشتند. اگر منتظر شرایط بی‌عیب و نقص بمانید، فرصت‌ها برای همیشه از دست می‌روند.

3. مانند یک استارتاپ فکر کنید

امروزه، تغییرات بسیاری عادی‌اند. فکر کردن همانند استارتاپ‌ها می‌تواند مزایای قابل توجهی را در شرایط حال حاضر جهان در اختیار شما قرار دهد. با این طرز فکر، به سرعت سازگار می‌شوید، خطرات را رد می‌کنید و از فرصت‌ها با سرعت بیشتری بهره می‌برید. شما هم‌چنین باید در شرایط اجبارهای سختگیرانه فعالیت کنید که می‌تواند شما را به خلاق بودن مجبور کند. در این صورت، این انتظار وجود دارد که خودتان را باور داشته باشید و راه‌های به انجام رساندن کارها را به چالش بکشید. 

مقابله با ترس - کنار گذاشتن تردید - شک و تردید - تردید و ترس

جوی ایتو، رئیس Media Lab دانشگاه MIT می‌گوید:

حجم پول و اجازه‌هایی که برای خلق یک ایده جدید به آن نیاز دارید، به صورت چشم‌گیری کاهش یافته است؛ به نمونه هایی مثل ویکی‌پدیا، یاهو، فیس بوک و حتی گوگل فکر کنید، آنها منتظر اجازه‌نامه نمی‌مانند و حتی برای انجام این کار، نیازی به افزایش پول نداشتند؛ آنها فقط کار مورد نظر خود را انجام دادند.

شما هم باید همین روش را ادامه دهید.

4. از سرو صداهای اضافی عبور کنید

تعیین هدف و پیش گرفتن مسیر خود از عناصر اساسی برای عبور از حواس پرتی‌‌هاست؛ شما باید از آنها عبور کنید و به کسانی برسید که برای کسب موفقیت، به شما کمک خواهند کرد. به یاد داشته باشید، زمانی که به چیزی جواب مثبت می‌دهید، در واقع به چیز دیگری جواب منفی داده‌اید. اگر از «چرایی» وجود خود باخبر نیستید، هدر دادن وقت آسان‌تر خواهد بود.

مقابله با ترس - کنار گذاشتن تردید - شک و تردید - تردید و ترس

اگر گاهی اوقات، موفقیت به معنای خودخواه بودن است، پس خودخواه باشید. کارآفرینان موفق هر روز در مسیر هدف خود گام گذاشته‌اند و فرق بین کار زیاد و بهترین کار را می‌دانند.

5. 960 ماه

زمان ارزشمند است. اگر آدم خوش شانسی باشید، تنها 960 ماه در این کره خاکی فرصت دارید. 960 ماه در واقع 80 سال خواهد بود؛ اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، 29 هزار و 200 روز فرصت دارید. متاسفانه زمان زیادی از این فرصت 960 ماهه ارزشمند را برای کارهایی که به آن باور نداریم، اختصاص می‌دهیم. مطلع بودن از تعداد ماه‌های باقی‌مانده می تواند در عملکرد سریع تر از تردید به شما کمک کند. به یاد داشته باشید که چیزی برای از دست دادن ندارید.

خلاصه

عملکرد «سریع‌تر از تردید» به این معنی است که کنترل رویا و چشم‌انداز خود را به دست بگیرید و زمان خود را برای موارد دیگر هدر ندهید.

مقابله با ترس - کنار گذاشتن تردید - شک و تردید - تردید و ترس

از همین حالا شروع کنید، مقصد مشخصی را تعیین کنید، به سرعت شکست بخورید، ایده‌های مختلف را امتحان کنید و بدانید کسانی که آینده را ساخته‌اند، بر دو عقیده ی اساسی باور داشته اند:

1. شما مدیر عامل زندگی خود هستید.

2. منابع لازم برای تحقق اهدافتان را در اختیار دارید.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-28 17:59:40
دسته بندی ها