اهمیت بازاریابی محتوا در چیست و چرا باید به آن متعهد بود؟

14 اردیبهشت 1400 - 11:00
بازاریابی - اهمیت بازاریابی محتوا در چیست و چرا باید  به آن متعهد بود؟
اهمیت بازاریابی محتوا در چیست و چرا باید به آن متعهد بود؟
امتیاز مطلب: 92%

وقت آن رسیده که گام بعدی را در بازاریابی بردارید و به اهمیت بازاریابی محتوا توجه کنید.

تمامی زوج‌ها معتقدند که کلید یک ازدواج موفق، تعهد کامل است. قهرمانان المپیک نیز عدم کسب مدال طلای خود را عدم تعهد کامل می‌دانند؛ حتی پدر و مادرهای خوب نیز به شما توصیه می‌کنند که برای ترتیب کودکان، باید خودتان را وقف آن‌ها کنید.

برای اینکه تمام تلاش ها به موفقیت بیانجامد، تعهد کامل یک امر حیاتی است. بازاریابی محتوا نیز از این قائده مستثنی نیست. بنا بر گزارشی که موسسه‌ی بازاریابی محتوا منتشر کرده، مشخص شد که 91 درصد از سازمان ها زمانی به موفقیت دست یافتند که به طور کامل، به بازاریابی محتوای خود متعهد بوده‌اند.

اما متاسفانه این مساله، همیشه واقعیت ندارد؛ رهبران کاری بسیاری وجود دارند که سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا را بی ارزش می‌دانند. با کندوکاو بیشتر در می‌یابیم که ریشه‌ی این دلیل، یک مشکل رایج است: عدم وجود تعهد. با این وجود، تعجبی ندارد که نمی توانند ارزش آن را درک کنند و حتی شانس امتحان کردن را نادیده می‌گیرند.

در نهایت نیز همانند سایر عملکردها یا دپارتمان های موجود در شرکت، به هر نحوی که شده، کاری را انجام می‌دهند و منتظر نتیجه‌ی آن می‌مانند. شما باید متعهد شوید؛ وجه اشتراک تیم‌های متعهد، در این سه قابلیتی که در یوکن بررسی می‌کنیم ، خلاصه می‌شود:

  • حمایت مدیران: شما به حمایت و پشتیبانی اعضای تیم مدیران خود نیاز دارید. دانش و همکاری آنها، کلید خلاقیت و ساخت و ساز خواهد بود. اعضای تیم مدیران، الگویی برای سایر پرسنل و کارکنان خواهند بود.

شما باید برای رفع شکایت های مدیران خود، آماده باشید. احتمالا به شما می گویند که بازاریابی را به اعضای تیم بازاریاب واگذار کنید؛ یا اینکه، بازاریابی محتوا تنها یک مد زودگذر است. شما نیز می توانید در پاسخ به آنها بگویید که بررسی های به عمل آمده در CMI نشان می دهد، 89 درصد از بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. آمار به خوبی نشان دهنده‌ی واقعیت هستند.

  • تخصیص بودجه: شاید بتوانید دعای خیر مدیران خود را جلب کنید؛ اما اگر نتوانید از همکاری آنها برای عملی کردن فرایند بازاریابی محتوا استفاده کنید، راه به جایی نخواهید برد. به گزارش CMI، 29 درصد از بودجه‌ی کلی بازاریابی، برای محتوا صرف می شود. پس با همین آمار میانگین حرکت کنید و از پشتیبانی تیم خود اطمینان حاصل کنید.
     
  • تیم تولید محتوای پر قدرت: نباید مدیر بازاریابی خود را مجبور کنید که علاوه بر وظایف دیگر خود، تعدادی محتوای بی ربط را به هم ببافد و آن را به عنوان یک تیم استنباط کنید. یک تیم تولید محتوای موثر، حداقل به تعدادی بازیکن اصلی با نقطه نظرهای متفاوت نیاز دارد که در ایجاد، اصلاح و انتشار محتوای مناسب و تحویل آن به مخاطب مورد نظر، توانا باشند.

با انتخاب یک رویکرد تدریجی و اجتناب از تعهد، خودتان را در برابر ناکارآمدی ها و تناقضات، خلع سلاح کرده اید؛ که در نهایت می تواند به صرف هزینه هایی منجر شود که از سرمایه گذاری اولیه برای بازاریابی محتوا نیز بیشتر است.

سم وارنر، مدیرعامل Celonis در این باره می گوید:

ناکارآمدی در نتیجه‌ی خطاهای کاربری در فرآیندهای دستی به وجود نمی‌آید؛ بلکه ارتباطات بی اثر با فروشنده‌ها به این امر منجر می‌شود. کارآفرینان به طور میانگین، 10 تا 20 درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند، چرا که قادر به کشف و حذف ناکارآمدی در پروسه‌های خود نیستند.

بعد از اینکه تمام این شرایط را برای خود فراهم کردید، احتمالا سوالی ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد: «از آن چه چیزی نصیبم می شود؟» پاسخ به این سوال را در ادامه می خوانید:

سرمایه گذاری-بهره برداری

1. بازگشت سرمایه‌ی بهتری را در درازمدت دریافت خواهید کرد

از هر 10 سازمانی که بازاریابی محتوا متعهد بودند، 9 سازمان با موفقیت های چشمگیر مواجه شدند. منظور از این موفقیت های چشمگیر، همان بازگشت سرمایه در دراز مدت است.

مدیر رسانه ای سابق Kraft، جولی فلیشر گفته است که بازگشت سرمایه‌ی این شرکت از طریق بازاریابی محتوا، چهار برابر از روش های تبلیغاتی دیگر بیشتر بوده است. لازم به ذکر است که کرفت با نیمی از تعهد خود وارد این نوع بازاریابی نشده است. توضیح بسیار ساده ای دارد، با تعهد بیشتر در کلیت موضوع، بیشتر از سرمایه‌ی اولیه عایدتان خواهد شد.

2. برای جوانب دیگر کسب و کار نیز مفید خواهد بود

تنها بخش بازاریابی نیست که از مزایای بازاریابی محتوا بهره می برد. این مساله می تواند در تمام بخش های کمپانی، تاثیر گذار باشد؛ از توانایی فروش گرفته تا روابط سرمایه گذاران همگی در سایه‌ی لطف بازاریابی محتوا خواهند بود. شما حتی می توانید از این موضوع به منظور توسعه‌ی حرفه ای پرسنل از طریق آموزش آنها استفاده کنید.

این‌ها دقیقا همان اهدافی هستند که یک کمپانی به دنبال آن است. محتوا می تواند در دستیابی به تمامی آنها، مفید واقع شود؛ البته تا جایی که بخواهید به آن متعهد شوید.

3. ایجاد نفوذ و قدرت در ارتش هوادارن نام تجاری

با تعریف ماجرای برند خود در محتوایی که تولید می کنید، دیگران را از هدف خود با خبر کرده و تاثیر خود را ایجاد می کنید. هر کسی که با نام تجاری شما در تعامل باشد، فرصت این را دارد که به یک هوادار تبدیل شود؛ محتوای خوب نیز دلیل دیگری را برای این کار در اختیار او قرار می دهد. شما می توانید از محتوا برای ایجاد جامعه ای از تقویت کننده ها یا به وجود آوردن یک ارتش استفاده کنید. این ارتش می توان با استفاده از محتوای شما، جمعیت بیشتری را نیز به جمع هواداران شما اضافه کند.

بزرگ باشید و برای غیر از این، تلاش نکنید. چرا باید برای چیزی کمتر از 100 تلاش کرد؟ اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید، باید تعهد کامل خود را روی آن به کار ببندید.

منبع: INC

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-05 01:40:10
دسته بندی ها