5 مانع شخصی که موفقیت شما را محدود می کند

20 بهمن 1395 - 9:13
مدیریت شخصی - 5 مانع شخصی که موفقیت شما را محدود می کند
5 مانع شخصی که موفقیت شما را محدود می کند
امتیاز مطلب: 91%

راه اندازی یک کسب و کار و صاحب آن بودن، مزایای بیشماری دارد؛ با اینحال، مسیری که شما را به یک کارآفرین تبدیل می کند، چندان هم آسان نیست. بسیاری از مشکلاتی که به مرور زمان در این مسیر پدیدار می شود، می تواند طرز فکر کارآفرینان را تحت تاثیر قرار دهد.

در ادامه با برخی از رایج ترین موانع روانشناختی آشنا خواهید شد که افراد را از راه اندازی کسب و کار خود باز می دارد و به سدی بر سر راه موفقیت آنها تبدیل خواهد شد. چگونه می توان با این موانع روبرو شد و یا از آنها دوری کرد؟ در ادامه با یوکن همراه شوید:

1. مسئولیت های مالی باعث بروز استرس احساسی می شود.

راه اندازی یک کسب و کار کوچک معمولا عبور از یک گذاره ی پر هزینه است. راه اندازی کسب و کارهای کوچک به طور میانگین، 30.000 دلار هزینه در بر خواهد داشت و هزینه های اجرایی نیز از این رقم فراتر می روند. حتی کسب و کارهایی که از کار در خانه آغاز می شود نیز هزینه های فرصت چشمگیری را به بنیانگذار خود تحمیل می کند؛ شما فرصت یک کار ثابت با حقوق ماهیانه و مزایا را از دست می دهید تا مسئولیت کار و کسب درآمد خود را به عهده بگیرید.

شما باید ارزیابی کنید که در چه بازه ی زمانی، کسب و کار شما می تواند درآمدزایی داشته باشد؛ همین روند می تواند وحشتناک و فلج کننده باشد.

در نهایت امر باید گفت که شما به منابع مالی نیاز دارید تا بتواند هزینه های شخصی شما را در حین ساخت کسب و کار خود، در کمترین حالت پوشش دهد. می توانید یک یا دو سال را منتظر بمانید و پول خود را ذخیره کنید؛ البته این روش همیشه کارآمد نیست.

یک راهکار دیگر این است که در کنار کسب و کار خود، یک کار نیمه وقت با درآمد ثابت را به عهده بگیرید. برای مثال می توانید به عنوان مشاور در زمینه ای که تخصص دارید، فعالیت کنید، به صورت آزاد برای افراد مختلف کار کنید، اتاق منزل خود را اجاره دهید و مجموعه ی کارهایی از این دست که می تواند هزینه های شخصی را پشتیبانی کند.

امنیت مالی نشات گرفته از این رویکرد، آرامش ذهنی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این می توانید برای اهداف درازمدت  برنامه ریزی کنید، تا اینکه بخواهید وقت خود را برای سودهای کوتاه مدت هدر بدهید.

2. گره زدن ارزش شخصی به ارزش شرکت.

شروع کسب و کار شخصی به منزله ی یک سرمایه گذاری شخصی است. زمانی که کسب و کار شما پا می گیرد، داشتن حس موفقیت بسیار آسان است. با اینحال، گره زدن حس ارزش شخصی به دستاوردهای شرکت، یکی از مشکلاتی است که در مسیر پر دست انداز کارآفرینی ظاهر می شود. روند آغاز کسب و کار به کندی صورت می گیرد و با چالش های بسیاری روبرو می شود؛ در این بین، بازماندن از دستیابی به برخی اهداف نیز چندان دور از ذهن نیست.

آمار و بررسی ها نشان می دهد که یک سوم کسب و کارهای نوپا، در بهترین حالت، به مدت یک دهه به فعالیت خود ادامه می دهند. بدین ترتیب، همه چیز می تواند به سرعت برای کارآفرینان، به یک فاجعه تبدیل شود.

به جای اینکه ارزش شخصی خود را با ارزش کسب و کار خود پیوند بزنید، سعی کنید که دستاوردهای خود را خارج از فضای کارآفرینی بسنجید؛ لیستی از آنها تهیه کنید و زمانی که عملکرد نامناسب شرکت، احساس بدی را در شما ایجاد کرد، به سراغ لیست دستاوردهای شخصی خود بروید تا جوانب مثبت زندگی خود را از دل آن بیرون بکشید.

3. پارادوکس کمال

اینرسی یا حالت سکون، یکی از بزرگ ترین دشمنان موفقیت به شمار می رود. شما به عنوان یک کارآفرین باید عملکرد سریعی داشته باشید و به سرعت واکنش نشان دهید. نباید منتظر یک ایده یا برنامه ی بی نقص بمانید؛ بلکه باید با تمام وجود، وارد عمل شده و در این میان، چند ریسک و آسیب های آن را نیز به جان بخرید.

با عمل کردن و واکنش نشان دادن، وقت خود را برای ظهور ایده های بی نقص هدر نمی دهید؛ علاوه بر اینکه می توانید بسیاری از موانع را از سر راه بردارید. فراموش نکنید که ایده های بهتر در جریان مسیر پدیدار می شوند.

4. فقدان راهنمایی های قابل توجه

یک مانع عظیم بر سر راه کارآفرینانی که کسب و کار خود را آغاز می کنند، فقدان راهنمایی مناسب و مثمر ثمر است. زمانی که برای افراد و شرکت های دیگر کار می کنید، لیستی از وظایف برای شما تهیه شده که شما باید آنها را به سرانجام برسانید؛ علاوه بر این، یک مدیر نیز حضور دارد که بر فعالیت های شما نظارت می کند. اما اگر کسب و کار خود را راه اندازی کرده و آن را اداره می کنید، شما همان فردی هستید که استانداردهای بالاتر را تعیین می کند.

یکی از روش های ساده برای عبور از این مانع، تهیه ی لیستی از تمام فعالیت هایی است که در هر روز، هفته یا ماه، باید آنها را به سرانجام برسانید؛ فراموش نکنید که باید به این برنامه پایبند باشید. حال اگر نیاز دارید که کسی این ایده ها را تایید و یا متعادل کند، می توانید از راهنمایی های کارآفرینان موفق استفاده کنید.

حال اگر هیچ کارآفرین موفقی را نمی شناسید، می توانید از منابع آنلاین استفاده کنید. بسیاری از افراد و کارآفرینان موفق، تجربیات خود را در این فضا به اشتراک گذاشته اند. از میان این منابع می توان به Small business Development Center اشاره کرد. مرکزی که می تواند راهنمایی ها و طرز فکرهای مختلف را در اختیار کارآفرینان جوان قرار دهد، تا زمانیکه هیچ مانعی برای موفقیت آنها وجود نداشته باشد.

5. بیش از اندازه کار کردن

یک کارآفرین به صورت میانگین، مدت زمان زیادی را کار می کند. این روند در نهایت منجر به فرسودگی شغلی و سبک زندگی ناسالم خواهد شد. برای مثال، تغذیه ی شما دچار اختلال خواهد شد؛ گاهی اوقات بیش از اندازه و گاهی نیز کمتر از همیشه غذا می خورید. فراموش نکنید که مواد غذایی مختلفی که وارد بدن شما می شود، عواقب بدی را در سلامت شخصی و عملکرد کاری شما خواهند داشت. علاوه بر این، برای خوابیدن و ورزش کردن نیز زمان نخواهید داشت. مجموعه ی این رفتارها و استرس ها باعث بروز مشکلات سلامتی شده و خود به سدی در مسیر موقیت تبدیل خواهد شد.

برای جلوگیری از این امر، به یک تلاش هماهنگ برای سرمایه گذاری روی خودتان نیاز دارید. ورزش هر روزه را در برنامه ی خود قرار دهید و خواب کافی شبانه را از برنامه ی خود خذف نکنید. اگر به تنهایی نمی توانید این برنامه را حفظ کنید، به طور منظم به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند به عنوان راهنما در این زمینه عمل کند و سبک زندگی سالم را به وجود آورد.

مسئولیت های کسب و کاری که همزمان با کارآفرین شدن بروز پیدا می کنند، بسیار گسترده و چالش برانگیز هستند؛ اما مسئولیت های شخصی نیز به همان اندازه اهمیت دارند.

با آگاهی داشتن از چالش های روانشناختی که به آنها اشاره شد، و تلاش برای دوری کردن از آنها، خود را در موقعیت بهتری برای موفقیت قرار می دهید؛ علاوه بر اینکه می توانید از میوه های آن نیز بهره مند شوید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-06-07 10:14:00
دسته بندی ها