بروز این 9 عادت رفتاری باعث تخریب ارتباط ها در محیط کاری می شود

28 آذر 1395 - 10:45
رفتار سازمانی - بروز این 9 عادت رفتاری باعث تخریب ارتباط ها در محیط کاری می شود
بروز این 9 عادت رفتاری باعث تخریب ارتباط ها در محیط کاری می شود
امتیاز مطلب: 94%

به گزارش Globoforce، 78 درصد از افرادی که در طول هفته بین 30 تا 50 ساعت کار می کنند، در حقیقت مدت زمان بیشتری را با همکاران خود می گذارنند و زمان کمتری را برای گذران وقت با خانواده دارند. به دلیل همین ساعت های طولانی که با همکاران خود می گذرانید، پیشنهاد می کنیم که روابط دوستانه تری را در محیط کار برقرار کنید.

این کار نه تنها باعث تقویت روحیه می شود، بلکه اعتماد و بهره وری را در بخش های مختلف شرکت افزایش می دهد که گویی تمامی آنها یک بخش بسیار بزرگ هستند. بسیاری از افراد وجود دارند که بهترین روابط دوستانه را در محیط کاری برقرار می کنند که به دوستی های آینده نیز منجر می شود.

در ادامه با مواردی آشنا می شوید که باید تحت کنترل قرار دهید تا بتوانید روابط صمیمانه تری را برقرار کنید؛ با یوکن همراه شوید:

1. غیبت کردن و نشر شایعات بی اساس

غیبت کردن در محیط کاری تنها باعث تخریب روابط نمی شود، بلکه تا اندازه ای ویرانگر است که اغلب آن را به عنوان ویروس یا "بدتر از آنفولانزا می دانند که می تواند کیفیت کار را کاهش دهد، سود دهی را از بین ببرد و روحیه را به سرعت تخریب کند." دلیل آن چیست؟ غیبت کردن در محیط کاری می تواند مکان کسب و کار را به یک میدان مبارزه تبدیل کند، جایی که اعضای تیم مجبور می شوند که یک جناه برای خود انتخاب کنند. این کار نه تنها محیط خصمانه ای را ایجاد می کند، بلکه هرگونه اعتمادی که تا به حال شکل گرفته را از بین می برد.

جلوگیری از غیبت در محیط کاری، اصلا کار آسانی نیست. هر زمان که داستانی در محیط کاری شما نشر پیدا کرده و به گوش شما رسید، از خودتان بپرسید که آیا این موضوع صحت دارد؟ سپس از نشر آن ویروس جلوگیری کنید. گاهی اوقات حتی مجبور می شوید که مقصر این شایعات را از کار برکنار کنید تا از این رویکرد جلوگیری شود. البته این بدان معنا نیست که این غیبت ها یا شایعات همیشه اشتباه باشند، اما در هر صورت زیان بار هستند.

2. عدم اطمینان

این یکی از مواردی است که حقیقتا چالش برانگیز است. همه ی ما با کسانی کار کرده ایم که اغلب دیر در محل کار حاضر می شوند، نمی توانند در جلسه ها حاضر شوند، چرا که مشکلی فوری برای آنها پیش آمده و یا اینکه نمی توانند وعده ی خود را عملی کنند. زمانی که یکی از این افراد در تیم شما وجود داشته باشد، برای همه ثابت می شود که آنها نیز نمی توانند کار را به نتیجه برسانند.

برای برطرف کردن این مشکل، سعی کنید که وابستگی به فردی که نمی توان به او اطمینان کرد را از بین برده و تحت هر شرایطی، کار را با سایر افراد انجام دهید. اگر نمی توانید که کار را در موعد مقرر به اتمام برسانید، قبل از فرا رسیدن آن زمان، فرد مورد نظر را از این موضوع مطلع کنید. این مشکل به راحتی برطرف نمی شود، اما با تلاش بیشتر می توانید ارتباطی بر پایه ی اعتماد را با افراد دیگر برقرار کنید.

3. به تعویق انداختن کارها

افراد بسیاری وجود دارند که بهترین کار خود را در لحظات آخر انجام می دهند. شاید این رویکرد در مواقعی که به تنهایی روی یک پروژه کار می کنید، موثر واقع شود؛ اما همیشه کارآمد نخواهد بود. بروز چنین رفتاری با سایر افراد فعال در پروژه که بخش مسئولیت خود را به اتمام رسانده اند، منصفانه نیست. کسانی که در یک شرکت فعالیت می کنند، اعضای یک تیم هستند. زمانی که کارها توسط برخی افراد به زمان دیگری موکول می شود، کار افراد دیگر نیز در لحظه ی آخر پرتنش تر خواهد شد. این کار استرس اضافی و غیر ضروری را روی سایر همکاران وارد کرده و آنها را نا امید می کند.

برای جلوگیری از عادت بد به تعویق انداختن کارها می توانید وظایف خود را اولویت بندی کنید، سخت ترین و بدترین کارها را در همان آغاز روز انجام دهید. علاوه بر این می توانید عادتی را در خود تقویت کنید که در آن، هر روز یک پروژه را به سرانجم برسانید؛ در این صورت اگر بخشی را اشتباه کرده باشید، برای اصلاح آن وقت خواهید داشت.

4. زورگویی

متاسفانه برخی از افراد وجود دارند که چنین رفتاری را در محیط کار ابراز می کنند. این کار می تواند محیط کار را نا امن کند. حتی اگر برخی افراد در معرض آن زورگویی نباشند، اثرات منفی آن می تواند تمامی اعضای تیم را تحت تاثیر قرار دهد.

5. دروغ گفتن

همه ی ما گاهی اوقات دروغ های مصلحت آمیز را به زبان آورده ایم. گاهی اوقات ترجیح داده اید کمی استراحت کنید و یا اینکه گفته اید توانایی استفاده از این نرم افزار یا سخت افزاررا ندارید؛ به نظر می رسد که این دروغ های مصلحت آمیز بی آزار هستند. و در برخی موراد، موضوع همین است. دیوید شولمن، استادیار دانشگاه Lafayette و نویسنده ی From Hire to Liar در این باره می گوید: "آنها واقعا می خواهند که کار را انجام دهند."

عادت به دروغ گفتن، حتی مصلحت آمیز می تواند به یک مشکل جدی در محیط کار تبدیل شود. این کار، صداقت را زیر سوال می برد و دیگران نیز نمی توانند به فرد دروغگو اعتماد کنند، به ویژه اگر این افراد در راس امور باشند.

6. گفتن یک چیز و انجام دادن چیز دیگر

یکی از کارهایی که باعث می شود همکاران نسبت به یکدیگر خشمگین شوند این است که وعده ی انجام کاری را بدهیم، اما از عهده ی آن بر نیاییم. برای مثال، تصور کنید که وب سایت را ساخته اید و برای مراحل نهایی آن آماده اید، اما هنوز هم از هفته ی قبل منتظر بخشی هستید که تحت کنترل همکار شماست. آیا واقعا خسته کننده نیست؟

اگر می خواهید که محیط کاری آرامی را داشته باشید و اعتماد میان اعضای تیم را حفظ کنید، به وعده های خود عمل کنید.

7. دزدیدن اعتبار دیگران

اگر نتیجه ی کار خوب دیگران را به نام خود بزنید، در واقع نشان داده اید که تنها به خودتان اهمیت می دهید. این رفتار خودخواهانه باعث از بین رفتن اعتماد شده و سایر همکاران را بر علیه شما می شوراند. پس، اعتبار را به همان کسی واگذار کنید که کار را به سرانجام رسانده است.

8. اعتیاد به شبکه های اجتماعی، اما عدم توانایی در پاسخ دادن به ایمیل ها

روزانه چه مقدار از زمان خود را برای شبکه های اجتماعی اختصاص می دهید؟ حدس می زنیم که این مقدار، 4 برابر از چیزی که فکر می کنید بیشتر است. پاسخ دادن به ایمل های کاری را در اولویت قرار دهید و قبل از چک کردن شبکه های اجتماعی، کارهای خود را به اتمام برسانید.

9. عضوی از تیم نبودن

در برخی موارد، تنها کار کردن از مزیت های بیشماری برخوردار است. با اینحال، با تنها بودن نمی توانید در یک محیط کاری به موفقیت برسید. در حقیقت، عضوی از تیم بودن می تواند شما را از لحاظ شخصی و حرفه ای، قوی تر کند. باید بدانید که اهداف تیمی، مهم تر از اهدافی هستند که به تنهایی تعیین کرده اید.

همکاری کردن به عنوان عضوی از یک تیم بزرگ، باعث ایجاد اعتماد شده و میزان انگیزه را در میان اعضای تیم افزایش می دهد؛ با این کار از دیگران پشتیبانی کرده و از حمایت آنها برخوردار می شوید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-15 12:33:55
دسته بندی ها