پنج عادت صبحگاهی که میزان بهره‌وری را در تمام طول روز حفظ می‌کند

6 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - پنج عادت صبحگاهی که میزان بهره‌وری را در تمام طول روز حفظ می‌کند
پنج عادت صبحگاهی که میزان بهره‌وری را در تمام طول روز حفظ می‌کند
امتیاز مطلب: 98%

حالت روحی و جسمی تمام طول روز به همان نیم ساعت اولی که از خواب بیدار می شویم بستگی دارد، پس باید از آن درست استفاده کنید. حتی اگر در مجموع فرد سحر خیزی نیستید، اولین ساعات بعد از بیدار شدن را از دست نداده و روز خود را در معرض خطر عدم بهره وری قرار ندهید. در عوض تلاش کنید که روز خود را با یک گرایش مثبت و یک صبحانه ی سالم، از آن خود کنید تا بتوانید سخت ترین کارها را که در اولویت قرار دارند، اول از همه انجام دهید و این نیرو محرکه ی پر بازده را در تمام طول روز حفظ کنید.

5 نفر از کارآفرینان موفق، عادت های صبحگاهی خود را به اشتراک گذاشته اند که شما نیز می توانید از آنها بهره مند شوید؛ با یوکن همراه باشید:

1. 20 دقیقه را برای مدیتیشن اختصاص دهید

زمانی که حرف از بهره وری به میان می آید، یک طرز فکر مثبت می تواند ارزش شگفت انگیزی داشته باشد. با این اوصاف، مدیتیشن کردن قبل از کار، یکی از بهترین روش ها برای حفظ تمرکز است. دارا براستاین، بنیانگذار رویداد شبکه ای Network Under 40 به این نتیجه رسیده است که اگر 20 دقیقه از صبح خود را برای انجام این ورزش اختصاص دهد، تاثیر آن را در تمام طول روز گسترش می یابد.

او در این باره می گوید: "انجام دادن این کار قبل از هر کار دیگر، به من کمک می کند که با استقامت بیشتری کار کنم، عکس العمل های بهتری را به عوامل استرس زا نشان دهم، راه حل های بهتری را برای مشکلات ارائه دهم و یک رهبر تیمی خوب باشم." او همچنین اضافه کرد: "وقت صرف کردن برای ثابت بودن و تمرکز روی نیروهای درونی به من کمک می کند تا قبل از اعمال تاثیرات خارجی، روی تعادلم تمرکز کنم."

صبحانه-سلامتی-غذای سالم

2. صبحانه‌ی ای که میل می‌کنید باید چرب و سرشار از پروتئین باشد

همه ی ما می دانیم که صبحانه، مهم ترین وعده ی غذایی روز است. اندرو توماس، یکی از بنیانگذارن تجارت آیفون های تصویری هوشمند SkyBell Doorbell، این نقل قول قدیمی را قبول دارد و صبحانه ای را برای خود فراهم می کند که میزان تمرکز او را افزایش می دهد.

او در این باره می گوید: "یکی از کارهایی که انجام می دهم تا بهره وری خود را به شدت تقویت کنم، بهبود وعده ی صبحانه ام است. من در 30 دقیقه ی اولی که از خواب بیدار می شود، صبحانه ای چرب با پروتئین بالا را همراه با چای سبز می خورم. بعد از اینکه کربوهیدرات ها را از این وعده ی غذایی حذف کردم، میزان گیرایی و ادراکم به صورت چشمگیری بهتر شده است. کافئین موجود در چای سبز در مقایسه با قهوه، تاثیر طولانی تری دارد. من همچنین از خوراکی های پروتئین سبزیجاتی نیز استفاده می کنم."

3. اول از همه به سخت‌ترین کار حمله کنید

نیکول مانوز، بنیانگذار و مدیرعامل می گوید: "همه ی افراد، هر روز یک وظیفه را به عهده دارند که از نزدیک شدن به آن دچار وحشت می شوند." مانوز توصیه می کند که به جای خودداری کردن از انجام آن کار، در همان ساعات اولیه با آن روبرو شوید تا مابقی روز را با آرامش بگذرانید.

او در این باره می گوید: "زمانی که اول از همه، به انجام این کار بپردازید، میزان بهره وری در تمامی طول روز بیشتر خواهد شد و احساس بهتری خواهید داشت؛ چرا که سنگینی آن کار را روی شانه های خود احساس نمی کنید. از شب قبل تصمیم بگیرید که سخت ترین کاری که باید فردا انجام دهید کدام است، سپس آن را در اولویت قرار دهید."

4. اولین فردی باشید که در دفتر حاضر می‌شود

جف جان، بنیانگذار و رئیس شرکت توسعه ی وب سایت DynamiX، صبح زود از خواب بیدار می شود تا اولین کسی باشد که در دفتر حاضر می شود و کار خود را بدون مزاحمت انجام می دهد. او می گوید: "به این نتیجه رسیده ام که هیچ جایگزینی برای اولین نفر بودن در دفتر کار وجود ندارد."

جف در ادامه اضافه کرد: "این کار باعث می شود که بدون مزاحمت دیگران به کارهای خود بپردازید و اجازه می دهد که بدون فشارهای زمانی و یا نیاز برای پاسخ دادن به ایمیل ها، افکار خود را جمع کنید. من اغلب از این زمان برای رسیدگی به آیتم های مهم استفاده می کنم، رسیدگی به این کارها در ساعات دیگر روز سخت تر می شود."

خیال چردازی

5. ایده‌آل ترین حالت خود و چیزهایی که قدردان آن هستید را تجسم کنید

کریس گووارد، بنیانگذار و مدیرعامل WiderFunnel می گوید: "میزان بازدهی روشی که از زمانم استفاده می کنم، به حالت ذهن و روحم بستگی دارد." ترکیبی از قدردانی و تصویرسازی ایده آل، همان چیزی است که طرز فکر مثبت گووارد را در تمام طول روز می سازد.

او می گوید: "برای اینکه اثر بخشی خود را شکوفا کنم، بعد از اینکه چشمانم را باز می کنم، اولین کاری که انجام می دهم این است که تایمر را روی 5 دقیقه تنظیم می کنم و در آن مدت به تمام چیزهایی که سپاسگذار آنها هستم فکر می کنم. سپس ده دقیقه به تجسم کردن ایده آل ترین روز و ایده آل ترین حالت خودم می پردازم. این کارها، من را برای جستجوی فرصت ها در تمامی طول روز آماده می کند."

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-24 12:51:33
دسته بندی ها