پانزده شغل کوچک ولی پردرآمد

19 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - پانزده شغل کوچک ولی پردرآمد
پانزده شغل کوچک ولی پردرآمد
امتیاز مطلب: 94%

این محتوا در سال 2016 برای کسانی که سابقه‌ی کاری نداشته و بدنبال شغلی پردرامد میگردند ساخته شده است. حسابداری و خدمات مالیاتی در صدر لیست تهیه‌شده‌ی ما قرار گرفتند که علیرغم کوچک و شخصی بودن این شغلها، مقدار قابل توجه سودِ خالصشان، آنها را از بقیه متمایز کرده است. سود مربوط به شغلهای حسابداری و احتساب مالیات، 18.4 درصد در سال اعلام شده است. و شغلهای دیگر که در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند، به شرح زیر میباشند. خدمات مشاورین املاک با 15.2 درصد سود خالص سالیانه، شرکتهای حقوقی با 14.5 درصد . مطب پزشکان با 13 درصد سود خالص، جزء بهترین شغلهای کوچک ولی پردرامد محسوب میشوند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

یک شرکت خدمات مالی به نام «سِیج وُرکس» که درآمد مردم و سود خالص آنها را در بیش از 16هزار شغل کوچک ولی پرسود، بررسی و تحلیل کرد، در گزارش خود اعلام نموده که در ایالات متحده امریکا فقط طی 9 ماه، سودی برابر با 10میلیون دلار از این شغلهای معمولی، کسب شده است. میانگین سود خالص بین تمام کارخانجات صنعتی در آن زمان 7.2 درصد بوده است. چه چیزی باعث شده این شغلهای کوچک، به نسبت پردرآمد و پرسودتر از کارخانجات ایالات متحده باشند؟ شغلهایی که اکثراً توسط انسانهای عادی و شخص خودشان مدیریت میشوند و وابسته به کارخانه و شرکتی هم نیستند.

تحلیلگر شرکت مالی «سِیج وُرکس» ، «جِنا وی‌وِر» درباره‌ی صنایع خدماتی اعلام کرده که بسیار راحت میتوان شغلهایی پرسود و کوچک پیدا کرد. این شغلها از آن دسته هستند که برای راه‌‌اندازی و شروعِ کار، نیاز چندانی به سرمایه‌ی اولیه ندارند. میتوانید بسیاری از این شغلها را از منزل خود شروع کنید.

درحالیکه سود خالص، تنها فاکتوری نیست که برای یک شخص یا شرکتِ کارآفرین مورد اهمیت است، پارامترهای بیشتری نظیر، مهارتهای شخصی کارکنان، مدرک تحصیلی یا فنی خاص و دوره‌های آموزشیِ طی شده هم برای استخدام کارکنان مورد نیازند. همچنین به این فاکتورِ مهم هم توجه میشود که در صورت بروز رکود اقتصادی، این شغلها و یا تجارتشان، همچنان به کار خود ادامه داده و دچار ورشکستگی نشوند. در ادامه 15 شغل کوچک ولی پردرامد را در ایالات متحده امریکا معرفی میکنیم که سود خالص بالایی هم دارند.

1. حسابداران، مأموران مالیات، و مسئولین امور مالی شرکت ها، 18.4درصد سود خالص سالیانه

طبق گفته‌ی شرکت مالیِ «سِیج وُرکس» ، شغل حسابداری بالاترین و بهترین بازده را در این لیست دارا میباشد. مهم نیست که آن صنعت یا اقتصاد در چه وضعیتی قرار دارد. تا وقتی که شرکت پابرجاست، به حسابدار هم نیاز دارد. همچنین این شغل، نیازمند تثبیت یک نفر بعنوان حسابدار همیشگی است و شغل حسابدار یا مسئول امور مالی، کمتر به جایگزینی و اخراج و استخدام‌های پیاپی نیاز پیدا میکند.

رسیدگی به امور مالیاتی شرکتها و حسابداری مالیاتی آنها بخصوص بعضاً در شرکتهای پردرآمد، برگ برنده‌ای در این شغلهای کوچک بحساب میایند که در اینصورت مزایای فراوانی هم بدنبال خواهند داشت.

2. مدیریت امور شرکت‌های کوچک و کارمندی برای سرمایه‌گذاران اقتصادی، 15.5 درصد سود خالص

این شغلها که در اصل کارمندی برای شرکتهای کوچک، خصوصی، دفاتر آنها و یا شرکتهای وابسته به بانک و از این دست اداره‌جات هستند کاربرد فراوانی دارند. بعنوان نمونه، در دو مثال بارز از این شرکتهای کوچک ولی کارآفرین که کارکنان زیادی را به خدمت گرفته‌‌اند، میتوان به شرکتهای بِرکشایر هاتاوِی متعلق به وارِن بافِت و یا شرکت آیکان متعلق به «کارل آیکان» اشاره کنیم.

شرکت برکشایر در زمینه‌ی هولدینگ و شرکت آیکان در زمینه‌ی اینترنت فعالیت دارند.

3. دفاتر مشاورین املاک و دلالی خانه و زمین، 15.2 درصد سود خالص سالیانه

درحالیکه بازار مشاورین املاک، کاملاً به سلامتِ اقتصاد در یک کشور بستگی دارد، هزینه‌ی صدور جواز کسب برای بازگشایی دفتر مشاور املاک بسیار پایین و ناچیز است. بنابراین بازگشایی یک دفتر املاک، یکی از بهترین روشها برای شروع بکا بدون سرمایه‌ی اولیه میباشد.

4. شرکت‌های لیزینگ و اجاره‌ی خودرو و موتورسیکلت، 14.5 درصد سود خالص سالیانه

درحالیکه اقتصاد و تقاضای مردم در حال رشد و نمو است، تحلیلگر شرکت مالی سِیج.وُرکس «لیبی بایرمَن» در مصاحبه‌‌ای اعلام کرد مردم ایالات متحده‌ی امریکا تمایل بیشتری به خرید خودروی اقساطی و یا اجاره‌ی نشان داده و از شرکتهایی نظیر «زیپ‌کار» خدمات خود را دریافت می‌کنند. همچنین به دریافت سرویس از شرکتهای دیگر نظیر «هِرتز» که سرویس اجاره‌ی سنتی در زمینه‌ی وسایل نقلیه ارائه می‌کند هم تمایل نشان میدهند.

5. خدمات حقوقی، 14.5 درصد سود خالص

هرکسی که تابحال یک وکیل را به خدمت گرفته است میداند که حق وکالت اصلاً ارزان تمام نمیشود. مسائل حقوقی هم مثل حسابداری، معمولاً کار سختی محسوب نمیشوند. چون پرونده‌ها مشابه یکدیگرند و همیشه برای وکلا، موکل وجود داشته و خواهد داشت. ولی فقط وکلا و مشاوران حقوقی اینطور نیستند. بلکه کارکنان دفاتر اسناد رسمی و مأمورین حل و فصل پرونده‌ها، که مسئولیت معاملات و امنیت روند کاری پرونده‌ها را بر عهده دارند هم از جمله‌ی این افراد هستند که سود خالص خوبی دریافت میکنند.

6. پزشکان و دندان‌پزشکان، 14.4 درصد سود خالص

افرادی مثل دندان‌پزشکان و پزشکان که از درمان بیماران کسب درآمد میکنند،  ولی در اولین گام خود هزینه‌ی سنگینی را تقبل کرده‌ند. ‌اند ‌اند. تجهیزات دندان‌پزشکی و پزشکی تخصصی بسیار گران هستند ولی این شغلها مزیت بسیار خوبی هم دارد. با درمان چند بیمار، نه‌‌تنها هزینه‌های تجهیزات براحتی جبران میشود، بلکه ثروت کلانی برای دندانپزشک یا پزشک تخصصی باقی خواهد ماند. دندانپزشکی این مزیت را دارد که در یک روز میتوانید چندین بیمار را معاینه و بلافاصله درمان کنید.

7. کار کردن در بخش تولید، انتقال و توزیع انرژی در شرکت برق، 14 درصد سود

این بخش از شغل‌های کوچک، شخصی و مربوط به شرکت برق، فقط به بخش سنتی تولید برق یعنی استفاده از سوخت‌های فسیلی مربوط نمیشوند. بلکه منظور از کارکنان شرکت برق، کارکنان نیروگاه‌های سوخت فسیلی، نیروگاه‌های آبی، بادی، هسته‌ای، خورشیدی، زمین‌گرمایی، زباله‌ای و غیره هم هستند که همگی در تولید الکتریسیته فعالیت دارند که هرکدام کارمندان و کارکنان خاص خود را میطلبند.

8. دارندگان املاک که ملک خود را رهن و اجاره می‌دهند، 14 درصد

دارندگان ملک که زمین، خانه یا مغازه داشته و آنها را به مستأجر اجاره میدهند، به محض اینکه هزینه‌ی اولیه‌ی خرید آن املاک را بوسیله‌ی اجاره‌ها جبران کنند، بقیه‌ی درآمد حاصل از دریافت اجاره‌ها، سود خالص خواهند بود. اجاره‌ دادن املاک، یکی از راحت‌ترین روشهای کسب درآمد و گذران زندگی میباشد.

9. پرستاران و پزشکان خصوصی و پزشکان سلامت، 13.3 درصد

حتماً میپرسید این بخش چه فرقی با بخش پزشکان تخصصی و دندان‌پزشکان دارد. دراصل فرق چندانی ندارد. با مطالعه بر درآمد این افراد که خدمات درمانی متفاوتی ارائه میدهند، مشخص شد که همگی به یک اندازه سود خالص شغلی کسب میکنند. افرادی نظیر مفصل‌شناس، پزشک اورتوپِد، عینک‌ساز، روانشناس و روانکاو، و جراحان و غیره، همگی از اعضای نظام پزشکی محسوب میشوند و درصد سود سالانه‌ی آنها تقریباً مشابه است.

10. پزشکان عمومی دارای مطب، 13درصد سود خالص سالیانه

پزشک‌شدن نیازمندِ سالها تحصیلات و آموزش و تمرین است که به پروانه‌ی پزشکی هم نیاز دارد. گرچه پزشکانی که مطب دارند اکثراً از بیمارانی که مراجعه‌کننده‌ی همیشگیشان هستند کسب درآمد میکنند و معاینه و درمان که توسط پزشکان عمومی ارائه میشود معمولاً سود کلانی را به همراه دارد.

11. تجهیزات تجاری، ماشین‌آلات صنعتی، لوازم استیجاری و لیزینگ، 12.5 درصد سود خالص سالیانه

معمولاً فروش محصولات در این شغلها، وابستگی کاملی به فروش اقساطی یا اجاره‌ای، دارند.  همچین شغلهایی که تجهیزات مورد نیاز شغلهای دیگر را تأمین میکنند، معمولاً مجبور به فروش اقساطی و یا اجاره‌ی تجهیزات هم میشوند. چون بیشتر این تجهیزات گران بوده و کارخانه‌جات کوچک توان خرید آنها را ندارند و در نهایت تولید‌کننده‌ی تجهیزات و حتی فروشنده‌ی آنها هم به فروش اقساطی و اجاره تن میدهد.

12. کارکنان سازمان‌های دینی مذهبی، 12.4 درصد سود خالص سالیانه

سازمانهای مذهبی هرساله در سراسر جهان، سود هنگفتی بدست میاورند. سودی که درواقع با فروش دین بدست میاید. به یاد داشته باشید هر درآمدی در ازای ارائه‌ی کالا یا خدماتی بدست میاید. معنای درآمد هم بر همین اساس تعریف میشود. در ایالات متحده امریکا، کانادا و کشورهای اروپایی، بجای سود حاصل از این بیزینس به جیب سهامدارانِ موقوفات مذهبی سرازیر شود، تمام سود حاصل به بودجه‌ی سازمانهای مذهبی روانه می‌شود که مثلا در اروپا برای ترویج مسیحیت و در خاورمیانه به تبلیغ اسلام و ترویج مساجد گام برمی‌دارد. سال 2016 سال بسیار خوبی برای همه‌ی سازمان‌های مذهبی در سرتاسر دنیا بود. در ایالات متحده نه تنها فقط برای کلیساها. بلکه برای کَنیسه‌ها، معابد بودایی و مساجد مسلمانان و حتی مدارس، دانشگا‌ه‌ها و دانشکده‌های دینی هم درآمد بسیار بالایی را ثبت کرد. 

13. خدمات مدیریتی، علمی، فنی و تحقیقاتی، 12درصد سود

بعضی از انواعِ شغلها، به این طبقه‌بندی اختصاص میابند که مدیریت و مشاوره را در حد حرفه‌ای ارائه میدهند. ازجمله منابع انسانی، بازاری، و شغلهایی که مربوط به محیط زیست میباشند.

14. متخصصین طراحی. 11.4درصد

شغلهای کوچک همانند متخصص طراحی دکور داخلی منزل، اماکن صنعتی، طراحان گرافیک دستی، معماران و از این قیبل شغلها، همیشه بازار پررونقی برای کسب درآمد دارند و کارشان بطور مداوم به طراحی و رسمِ پروژه‌های مربوطه اختصاص میابد.

15. خدمات دفترداری و مدیریت بخش دفتری اداره‌جات، 11.3درصد

این کارهای مدیریتی در بخش اداری، استخوان‌بندی و اسکلت تمام صنایع و شرکتهای سراسر دنیا هستند. از خدمات مواد غذایی و پزشکی گرفته تا صنعت خودروسازی و غیره، تمام این بیزینس‌ها هرروز نیازمند کارهای دفتری مداوم هستند تا سوابق امور مالی و برنامه‌ها و خدمات همگی ثبت و به درستی انجام پذیرند. برای این منظور، افرادی بعنوان کارمند و دفتردار باید به مسائل مربوط به دفترداری و مدیریت پرونده‌ها بپردازند.

 

منبع: Bloomberg

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 17:13:46
  • نظرات
تصویر آواتار نادر
   نادر

این شغل های که گفتی ما کم سوادیم نه پزشکیم وسرمایه ای نداریم چکار کنیم فکرکنم دزدی 15 درصد سود خالص داشته باشت

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

ایا کشاورزی و دامداری شغل پر در امدی هست یا نه?

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار رئوف
رئوف

بله کشاورزی و دامداری بسیار پر درآمد هستند، اتفاقا این روزا داشتم در موردشون تحقیق میکردم. یک نسل از گوسفندان وجود دارند به نام رومانوف، خریداری این گوسفند بسیار سودآور است چون در سال دوبار زایش دارند و هربار چهار قلو می زایند البته امکان اینکه هر زایش دوقلو یا سه قلوهم باشه هست.


تصویر آواتار قاسم
   قاسم

مرم ایران فکر میکنن شغل پر درآمد فقط پزشکی هست اما سخت در اشتباه هستن . شغل سردفتری اسناد رسمی شغل پردرآمد و شغل پرسود تنها شغلی هست تو ایران که نه سایه تحریم و نه سایه جنگ توش اثر نداره همیشه براش کار هست درآمدی بالغ بر 100 میلیون تومان درماه و شغلی کم خرج و اکثر مواقع معاف از مالیات هستن . این نکته رو دقت کنید اگر شغل سردفتری بد بود هیچ وقت پدر مادری که خودشون سردفتر هستن راضی نمیشدن امتیاز دفترشون منتقل کنن به فرزندشون . حتما سود آوره که این انتخاب رو انجام میدن

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار فرد بیکار جوینده کار
   فرد بیکار جوینده کار

اصلا بومی نیستند چرا به جای کپی مطالب سایتهای خارجی کسی در مورد کسب و کارها در ایران تحقیق نمیکنه و مطلب بذار که میلیونها بیکار ایرانی ازش استفاده بکنند لطفا اگه کسی مطلبی کپی میکنه حداقل با کمی مطالعه نسبت به شغلها در ایران با هم آنها را مقایسه کنه و حداقل کمی به درد کسانی که دنبال کار هستند بخوره

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار محمدپور
محمدپور

درست میگید. اما بلاخره باید از یک جایی شروع کرد. قسمت های مثبتش رو میشه دید و جاهایی که انطباق پذیره رو میشه استفاده کرد.


تصویر آواتار سامان
   سامان

خدمات حقوقی کار سختی نیست؟ حالت خوبه داداش؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار khalil
   khalil

بیسوادها شغلهای کلیدی مملکت رو دارند و تحصیلکرده ها باید برای مخارج زندگیشون به کارهایی مثل نگهبانی ، مسافرکشی ، پیک موتوری ، کارگری و حمالی و ... روی بیاورند و یا از این مملکت بروند تا شغل در شأنشون پیدا کنند.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار سیب خان
سیب خان

کاملا صحیحه . موافقم .


تصویر آواتار عباس
   عباس

باسلام کسانی که این شغل ها را دارند به این سایت مراجعه نمی کنند که بخواهند نظر بدهند در ایران ما تحصیل کرده ها بیکاربسیارهستند شغلی معرفی بفرمائید که خرج زندگی شان را در بیاورند

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محمد
   محمد

توی ایران پولت رو بزار بانک سالی 20% سود خالص بهش تعلق میگیره این سود ها در ایران ارزشی نداره

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار ام
ام

بله البته رباخواری برای بعضی ها خیلی لذت بخشه !!! ربا خواران یه روزی ...


تصویر آواتار حسین شفیعی
   حسین شفیعی

با صحبتهای علی آقا که گفتند این آمار بومی نیست موافقم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علي
   علي

سلام این آمار برای کشورهای پیشرفته است. در ایران شرایط متفاوت است. لطفا در مورد مشاغل ایران هم آمار بگذارید.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

ایران فقط پزشکی درآمد داره ... به آمار کنکور دقت کنید ، نسبت داوطلبین تجربی به سایر رشته ها ... اکثر پزشکان هر قدر بتونند پول می گیرند در کنار اینکه کلا پایه درآمدی بسیار بالایی دارند ... مردم هم که مجبورند ، پای جان در میان است ... یک نفر سی سال کار میکند ، پس از بازنشستگی هر چه پس انداز کرده باید هزینه درمان کند و وقتی پولش تمام شد ، درمان هم تمام می شود .. پزشکی شده مثل زالو صفتی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار منصور
   منصور

در مورد درصد سود آوری مشاغل ایرانی مطلب بزارید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

حتما این کارو میکنیم


تصویر آواتار masell.ir
   masell.ir

جالب بود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محمود
   محمود

بسیار بسیار مطالب عالی بود امیدوارم مطالب همشیه به روز باشن. موفق باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها