این 7 عادت ساده و موثر را در سال 2017 پرورش دهید

9 شهریور 1399 - 6:10
عادت‌های موفقیت - این 7 عادت ساده و موثر را در سال 2017 پرورش دهید
این 7 عادت ساده و موثر را در سال 2017 پرورش دهید
امتیاز مطلب: 97%

سال نوی میلادی به سرعت نزدیک می شود و نگاه همه ی ما به آینده است. برخی از افراد، ورزش کردن را آغاز کرده اند تا عادت های مربوط به سلامتی را هر چه زودتر در خودشان تقویت کنند. برخی دیگر نیز تصمیم گرفته اند تا گام بعدی را در زندگی حرفه ای خود بردارند.

تنها چند ترفند در رژیم غذایی و ورزش ها می تواند تاثیرات شگفت انگیزی را در بدن شما ایجاد گند؛ علاوه بر این، ترفندهای کوچک دیگری در عادت های رفتاری روزانه می تواند زندگی حرفه ای شما را به شدت متحول کند. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستید و یا اینکه برای ترفیع شغلی برنامه ریزی کرده اید، این 7 عادت به شما کمک می کنند تا اراده ی خود را تقویت کرده و در سال 2017 به موفقیت های بزرگتری دست پیدا کنید؛ با یوکن همراه شوید:

1. کارهای سخت‌تر را زودتر انجام دهید

قبل از اینکه پشت میز بنشینید و مشغول شوید، یکی از کارهای سختی که در لیست کارهای روزانه تان قرار دارد را انجام دهید. قبل از آغاز کارهای روزانه، نوشتن ایمیلی که مدت ها آن را پشت گوش انداخته اید را آغاز کنید و یا آن تماس تلفنی ناخوشایند را برقرار کنید. این کارها را در ساعات اولیه ی روز کاری انجام دهید. با این کار متوجه می شوید که بازده بالاتری را در طول روز به اجرا گذاشته اید؛ چرا که سنگینی کاری که مدت ها روی دوش شما سنگینی می کرده را احساس نمی کنید.

2. از بدن خودتان مراقب کنید

همه ی ما نمی توانیم بدن فولادی سوپر من را داشته باشیم؛ با اینحال نباید ارزش ورزش کردن را فراموش کنیم. عادت خوب ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید تا شاهد تاثیر آن بر جسم و ذهن باشید. بسیاری از کارآفرینان موفق، علیرغم روز کاری شلوغ و مسئولیت های بیشماری که دارند، باز هم زمان هایی را برای ورزش کردن و یا دویدن اختصاص می دهند. ورزش کردن باعث می شود که انرژی احساسی خود را بسوزانید و تمرکز دوباره ی مغز را به دست آورید.

3. خواب کافی را فراموش نکنید

اگر در طول شب از خواب کافی و سالم برخوردار شوید، روز بعد را شاهد شگفتی های تاثیر آن خواهید بود. کارآفرینان به طور معمول کمتر می خوابند و خواب سالمی ندارند. اما نباید اهمیت آن را نادیده بگیرند. سعی کنید که در طول شبانه روز، 7 ساعت کامل را بخوابید. یک شمع روشن کنید، پیژامه های راحت خود را به تن کنید و سعی کنید روتینی را برای خودتان ایجاد کنید که احساس راحتی بیشتری با آن دارید.

4. قدردان و حق شناس باشید

زمانی که شرایط دشوار پیش روی شما قرار می گیرد، به جای عصبانی شدن باید قدردانی کنید. شاید غیر منطقی به نظر برسد؛ اما تمرین قدردانی و حق شناسی، شما را در دستیابی به موفقیت های بیشتر یاری می کند. برخی مشاوران شغلی پیشنهاد می کنند که لیستی از مواردی که قدردان آنها هستید، مثل آزادی عمل برای راه اندازی کسب و کار و بهره بردن از حمایت و پشتیبانی خانواده را تهیه کنید. برخی دیگر نیز توصیه می کنند تنها چند ثانیه به این فکر کنید که چقدر خوش شانس هستید. سالی کراوچک، از کهنه کارهای وال استریت و مدیرعامل Ellevest در یکی از قسمت های پادکست radiate گفت: "بدترین روز من، از بهترین روز تمامی افراد جهان بهتر است."

تصدیق کردن این واقعیت به صورت روزانه، سبک زندگی شما را بی اندازه بهبود می بخشد.

5. سخت کار کنید و سپس برای سرگرمی‌های بیشتر به خودتان استراحت دهید

اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز را کار کنید، اینطور نیست؟ این باور کاملا اشتباه است. برخی روزها را به سختی کار می کنید، اما این باور غلط را کنار بگذارید که تنها کارآفرینانی که تمام مدت کار می کنند، به موفقیت می رسند. اگر دقیق تر به این موضوع نگاه کنید، آنها شکست می خورند. حتی سخت کوش ترین افراد جهان نیز به خودشان استراحت می دهند و به انجام سرگرمی های مورد علاقه ی خود می پردازند. گاهی اوقات باید دست از کار بکشید و باتری خود را شارژ کنید، این رویکرد در دستیابی به موفقیت، اهمیت حیاتی دارد.

6. خودتان را ببخشید

اخیرا اشتباهی را مرتکب شده اید؟ اهمیتی ندارد. با یکی از همکاران خود درگیر شده اید؟ از این اتفاق ها می افتد. تنها چیزی که می توانید در سال آینده از آن مطمئن باشید این است که اشتباهات زیادی را مرتکب خواهید شد. خودتان را ببخشید و عمیقا این کار را انجام دهید؛ سپس از موضوع عبور کنید.

7. لطف‌هایی را در حق دیگران انجام دهید و انتظار بازگشت آن را نداشته باشید

فرقی نمی کند که به چه کسی لطف می کنید و یا اینکه لطف بزرگی بوده یا کوچک، در هر صورت، کمک کردن به دیگران می تواند چشم انداز شما در زندگی را بهبود بخشد. کمک به دیگران قدرت بخش است. این در حالیست که اگر این کار را بدون انتظار انجام دهید، احساس آزادی می کنید. کارهایی که انجام داده اید را نشمارید، شما به خاطر لطف هایتان از کسی طلب کار نیستید. چرخه ی جهان بسیار رازآلود است، به زودی پاداش خود را دریافت خواهید کرد.

 

منبع: linkedin

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-25 13:33:56
دسته بندی ها