12 روش برای دستیابی به چیزهای با اهمیتی که فراتر از موفقیت هستند

25 دی 1398 - 8:00
مدیریت شخصی - 12 روش برای دستیابی به چیزهای با اهمیتی که فراتر از موفقیت هستند
12 روش برای دستیابی به چیزهای با اهمیتی که فراتر از موفقیت هستند
امتیاز مطلب: 93%

توصیه ها و کتاب های قانون بیشماری درباره ی موفقیت در کسب و کار در دسترس قرار دارند؛ اما به گفته ی دن کلارک (او 34 مرتبه عنوان بهترین نویسنده را از آن خود کرده است)، بزرگ ترین رهبران و کارآفرینان از این مرحله فراتر می روند. آنها به دنبال معنای مهم تر هستند، مرحله ای که از موفقیت بالاتر است. افرادی همچون ایلان ماسک، ریچارد برانسون، گاندی، مادر ترسا و غیره که به این مرحله دست یافته اند، با پیروی از روش های قدیمی به این مرحله نرسیده اند، بلکه مجموعه ی شگفت انگیزی از قوانین را به کار گرفته اند.

دن کلارک، نویسنده ی کتاب The Art of Significance: Level Beyond Success (هنر مفهوم مهم تر: مرحله ای بالاتر از موفقیت) عنوان سخنگوی تالار مشاهیر را به دست آورده، با جت U2 به لبه ی فضا سفر کرده، با نوشتن 34 کتاب، عنوان بهترین نویسنده را به دست آورده و کتاب های او بیشترین تعداد چاپ را داشته اند. با تمام این اوصاف، او معتقد است که مفهوم قدیمی از موفقیت در مقابل دستاوردهای بزرگ تر، بی معناست. او معتقد است که با استفاده از 12 قانون سطح بالای جهانی که در کتاب های خود به تشریح آن پرداخته، می توان به این مهم دست یافت؛ در ادامه با یوکن همراه شوید.

1. تمرین اطاعت به جای خواست آزاد

این همان توانایی است که محدودیت ها را کنار می زند، و در عین حال باعث می شود که به محدودیت های قانون نیز پاینبد باشید. این روش علاوه بر این به معنای احترام به وجدان نیز شناخته می شود که در واقع بالاترین قانون ممکن به شمار می رود.

2. تمرین پشتکار و ثابت قدمی به جای صبر و شکیبایی

کسانی که صبور هستند و ترجیح می دهند که برای "چیزهای خوبی که فرا خواهند رسید" منتظر بمانند، اغلب در گرد و خاکی که افراد سخت کوش ایجاد می کنند، باقی می مانند؛ افرادی که از تلاش های خود ناراضی هستند و برای رسیدن به سطوح بالاتر و دستاوردهای بیشتر تلاش می کنند.

3. انعطاف فعالانه به جای تغییر

بسیاری از افراد به عنوان کارآفرین تلاش می کنند تا به مرحله ای تاثیر گذاری برسند. اما تعداد اندکی از آنها تمایل به خطر کردن و رسیدن به سطحی را دارند که شاید هنوز وجود ندارد و به طور کل ناشناخته است. برای مثال اوبر یا برنامه ی اسپیس ایکس که توسط ایلان ماسک راه اندازی شده را در نظر بگیرید. این جریان میان کسانی که از موفقیت عبور کرده و به دنبال مفهومی بالاتر هستند به وجود می آید.

4. به جای امید و ایمان، به پیش بینی اعتماد کنید

امید و ایمان از خصیصه های ستودنی هستند؛ اما در مقایسه با اعتماد به مردم و سازمان هایی که می توانند بر مبنای اصول و قواعد خود، وعده های خود را بارها و بارها عملی کنند، کمرنگ می شوند. برای مثال کلینیک مایو یا گاندی را در نظر بگیرید. پنج نفری که به آنها اعتماد کرده و زندگی خود را به دستان آنها می سپارید چه کسانی هستند؟ شما باید برای دیگران، به یکی از همین افراد تبدیل شوید. زمانی که وعده های خود را عملی کرده و آن را یک ارتباط غیر قابل شکستن بدانید، نه تنها به موفقیت می رسید، بلکه به عنوان یک مدیر، عضوی از یک خانواده و یا دوست، به مفهوم های بالاتر رسیده اید.

5. به جای اینکه افکار خود را باور کنید، تمامی حقیقت را بدانید

شما باید نحوه ی تحقیقات عمقی را بیاموزید. برای مثال عرصه ی کسب و کار را در نظر بگیرید، اگر به دنبال ترفیع شغلی هستید (جدای از مهارت هایی که دارید)، مهارت هایی که در مرحله ی بعد به آنها نیاز دارند را شناسایی کنید. به جای اینکه به بی کفایتی و تبعیض فکر کنید، از مهارت های مورد نیاز مطلع شده و آنها را بیاموزید.

6. به جای تیم، روی برنده  شدن تمرکز کنید

در هر رقابتی حداقل یک تیم می بازد. در بازارهای مختلف، نام های تجاری بسیاری بازنده هستند. روحیه ی تیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، با اینحال از عوامل مورد نیاز به سمت مفهوم بالاتر (و حتی موفقیت) به شمار نمی رود. مفهوم مهم تر به ایستادگی کردن افرادی بستگی دارد که با استفاده از روش های اصولی، روی برنده شدن متمرکز می شوند و تمایل دارند که تیم را برای فعالیت کردن ترغیب کرده و در آنها ایجاد انگیزه کنند.

7. به جای جستجو برای بهترین ها، کار درست را انجام دهید.

شرکت های موفق تمرکز خود را روی بهترین بودن در حوزه ی فعالیتی خود قرار می دهند. اما بهترین بودن تنها به این بستگی دارد که با چه کسانی مقایسه شوید. حال برای شما چه فرقی می کند که برای مثال، بهترین فروشگاه ویدیویی باشید؟ به یاد داشته باشید که افراد با چشم انداز تشخیص کارهای درست می توانند موفقیت را به افق های جدیدتری ارتقا دهند و حتی در زمینه ای مثل تحویل سرگرمی یا آموزش به سطوح خاصی از مخاطبان، عملکرد موفقی داشته باشند.

8. به جای تحمیل تعادل، هارمونی را تجربه کنید.

به گفته ی کلارک، ما دائما در حال ایجاد تعادل میان زندگی شخصی و حرفه ای هستیم و با خودمان، خانواده، شغل و باورهایمان دست و پنجه نرم می کنیم. اما به جای دست و پنجه نرم کردن و یا انجام دادن چندین کار به صورت همزمان، به دنبال ایجاد یک تعادل هارمونیک باشید؛ می توانید این کار را با تمرکز کامل روی یک نکته و ادغام شده در یک مفهوم کلی انجام دهید. بیاموزید که از تمامی نوت هایی که در یک سمفونی هارمونیک ایجاد می کنید، لذت ببرید.

9. به جای قضاوت کردن دیگران، آنها را قبول کنید.

به جای اینکه برای قضاوت کردن عجله کنید، فرصتی را برای گوش کردن به داستان های دیگران اختصاص دهید. روانشناسان معتقدند که دقت و توجه را می توان به عنوان بالاترین شکل انگیزه به حساب آورد. به جای نصیحت کردن، مربی باشید. یاد داشت هایی را از روی قدردانی برای اعضای خانواده، همکار، دوست، شریک و یا ارباب رجوع ها بنویسید.

10. به جای معشوق بودن و مورد استفاده قرار گرفتن، عاشق و نیازمند باشید.

در مفهوم کسب و کار، افراد موفق در واقع معشوق هستند و دیگران را بر مبنای علایق خودخواهانه و تمایل به استفاده، تحسین می کنند. اما عاشق بودن یک روش حقیقی و مفهومی بالاتر است. شعار شخصی کلارک می گوید: "زمانی که با شما هستم، بیشتر از همیشه خودم را دوست دارم." این شعار از مولفه ای حرف می زند که باید در خودتان ایجاد کرده و آن را در تعامل با دیگران سازگار کنید.

11. به جای تعهد، عهد و پیمان را تشکیل دهید.

تعهدهایی مثل "تا فردا این کار را انجام می دهم" یا "بله، من با شما خواهم بود" همگی در مقایسه با عهد و پیمان، بی معنا و مفهوم می شوند. برای مثال، وینستون چرچیل را در نظر بگیرید که علیرغم طولانی و دشوار بودن مسیر، خون، عرق، رنج و اشک های خود به خاطر بریتانیا اهدا کرد، در حالیکه ارتش هیلتر به اروپا و بریتانیا یورش برده و هدف نهایی آنها نامعلوم بود. توانایی پیمان بستن و پایبند بودن به آن، یکی از بزرگ ترین خصیصه هایی است که رهبران استثنایی را از دیگران متمایز می کند.

12. به جای عذر خواهی، ببخشید.

شاید یکی از بهترین ویژگی های اخلاقی افراد، توانایی بخشیدن در هر شرایطی باشد. در تمامی طول عمر خود به یاد داشته ابشید که شما نیز گاهی اوقات از روی بی احتیاطی حرف زده اید، کسانی که عاشق شما بوده اند را نا امید کرده اید و مرتکب اشتباهاتی شده اید. شما باید تا حد امکان به جبران و اصلاح این اشتباهات بپردازید؛ اما از این مهم تر، باید افرادی که باعث ناراحتی شما شده اند را ببخشید؛ فرقی نمی کند که تمایلی برای عذرخواهی دارند و یا اینکه تقصیر خود را پذیرا هستند یا خیر. این حرکت می تواند انرژی بیشتری را به تلاش های شما بیفزاید و نتایج شما را مطلوب تر کند.

در آخر باید گفت که بهتر است شما نیز این قانون های برتر را به عنوان دستورالعمل راهنمای خود قرار دهید. شاید تنها بتوانید یکی از این 12 مورد را در زندگی خود اعمال کنید که آن هم برای عبور از اهداف فعلی و دستیابی به آرزو های مهم تر کفایت می کند.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-15 09:04:57
دسته بندی ها