کارآفرینان موفق با چه روش‌هایی پول‌هایشان را پس‌انداز می‌کنند

6 بهمن 1398 - 6:05
مدیریت شخصی - کارآفرینان موفق با چه روش‌هایی پول‌هایشان را پس‌انداز می‌کنند
کارآفرینان موفق با چه روش‌هایی پول‌هایشان را پس‌انداز می‌کنند
امتیاز مطلب: 99%

خیلی از افراد با پس انداز کردن مشکل دارند، لازم است نکاتی را دراین‌باره از زبان کارآفرینان و افراد موفق بشنویم تا مدیریت بهتری روی پس انداز پول داشته باشیم. با یوکن همراه باشید.

امروزه افراد پولدار تمایل ندارند درباره هزینه‌ها، سرمایه گذاری و پس انداز کردن حرفی بزنند و در مقابل کسانی هم که وضعیت مالی مناسبی ندارند علاقه مند به صحبت کردن در این باره نیستند.

به تازگی کمپینی با نام #MySavingsTip برگزار شده و در آن 28 کارآفرین موفق نکاتی را درباره پس انداز کردن پول با علاقه‌مندان در میان می گذارند. در ادامه 7 نکته از زبان 7 کارآفرین موفق را بیان می کنیم.

راهکار پس‌انداز کردن از زبان مونا پاتل (Mona Patel)

کارآفرین موفق و مؤسس و مدیرعامل شرکت Motivate Design در نیویورک

مونو پاتل می گوید والدینم در کشور هند چشم به جهان گشودند و از قشر فقیر به حساب می آمدند. آن‌ها هیچ وقت ترسی برای از دست دادن پول هایشان نداشتند. من در شرایط سختی زندگی کردم و دریافتم هرچقدر بیشتر و هوشمندانه تر کار کنیم پول بیشتری خواهیم داشت.

پیشنهاد می کنیم به دنبال چیزی که می‌خواهید بروید و برای دست یابی به آن تلاش کنید. باید بهانه گیری را کنار بگذارید و مطمئن باشید سختی‌ها و چالش‌هایی که جلوی‌تان خواهد بود در آینده شما را به سود می رساند.

راهکار پس‌انداز کردن از زبان سم زیسز (Sam Zises)

کارآفرین موفق و مدیرعامل شرکت بازاریابی Learned Media

سم زیسز می گوید من پول هایم را به سادگی به دست نیاورده‌ام و برای مسائل مالی با واهمه و استرس‌های زیادی رو به رو شده ام. کارآفرینی و تأسیس کسب‌وکار مستقل به من کمک کرد تا درباره مسائل واقعی در زمینه مالی به تجربیات ارزشمندی دست یابم.

پیشنهاد می کنم از پول نقد به جای کارت‌های اعتباری استفاده کنید زیرا در پس انداز کردن پول کمک تان خواهد بود. وقتی پول در دست تان باشد خیلی محافظه کارانه تر آن را خرج می کنید و به دنبال پس انداز کردن خواهید بود.

راهکار پس‌انداز کردن از زبان ارین لوری (Erin Lowry)

کارآفرین موفق و نویسنده ی کتاب Broke Millennial

ارین لوری می گوید کمی به زندگی مالی و وضعیت اقتصادی خود رسیدگی کنید. به اعتقاد من رابطه‌ی پول با مردم یک رابطه‌ی احساسی و دور از منطق است. ما به جای حرف زدن درباره پس انداز کردن و نظارت بر دخل‌وخرج‌هایمان، باید روی فشارهای روانی که سر راهمان قرار می گیرد تمرکز داشته باشیم.

توصیه می کنم برای حساب‌های بانکی خود اسم مستعاری انتخاب کنید. این کار به شما کمک می کند تا پول‌های خود را بهتر پس انداز کرده و از خرج کردن های بیهوده در امان باشید.

راهکار پس انداز کردن از زبان الیزابت گور (Elizabeth Gore)

کارآفرین موفق کمپانی Dell

به تازگی شرکت دل برای زنان کارآفرین یک پلتفرم هوش مصنوعی با نام Hello Alice تأسیس کرده و در این کمپین ادعا می کند پس انداز کردن در ایام جوانی هدف مهمی برای او بوده است. او در این مورد می گوید: همیشه دلم می خواست برای خودم درآمد مستقلی داشته باشیم. این مسئله سبب بالا رفتن اعتماد به نفسم شده و به من احساس امنیت می داد. رقم پول هایتان چندان اهمیتی ندارد بلکه آنچه مهم است این بوده که پول هایتان را هوشمندانه خرج کنید. پس با هوشمندی و سواد مالی می توانید تا جای ممکن برای دوران بازنشستگی خود پس انداز کنید.

راهکار پس انداز کردن از زبان ان شاکت (Ann Sheket)

کارآفرین موفق و نویسنده مجله ی Seveneen

ان شاکت می گوید باید پول جمع کردن و مسائل مالی برایمان لذت آور باشد. وقتی خودتان به طور مستقل درآمد داشته باشید، خواهید توانست تمام کارهایی که در یک بازه زمانی دوست دارید را انجام دهید. پس این مسئله به افراد جوان انگیزه می دهد تا به دنبال پول درآوردن و پس انداز کردن باشند.

پیشنهاد می کنم پیش از این که پول‌هایتان را خرج کنید و چیزی بخرید، از خودتان بپرسید: من فردا در مورد فلان چیزی که خریده‌ام چه احساسی خواهم داشت؟ با خود صادق باشید؛ اگر احساس خوشحالی می کنید حتماً آن را بخرید اما اگر تصور می کنید پشیمان خواهید شد از خریدن دست بکشید.

راهکار پس انداز کردن از زبان مارک کوبان (Mark Cuban)

کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق آمریکایی

مارک کوبان عقیده دارد افراد جوان باید برای رسیدن به خواسته های خود سخت کار کنند. او می گوید برای خریدن چیزهایی که دلتان می خواهد راهی پیدا کنید و بدانید هر چیزی با تلاش کردن به دست می آید.

توصیه می کنم یک حساب بانکی داشته باشید و برای پر کردن حساب خود هر کاری که لازم است را انجام دهید، البته تلاشتان از راه قانونی باشد.

راهکار پس انداز کردن از زبان رزی پاپ (Rosie Pope)

کارآفرین موفق و طراح لباس‌های مخصوص بارداری

رزی پاپ می گوید در زندگی‌ام همیشه درباره پول، کارمندان، استارتاپ و خانواده‌ام احساس مسئولیت بالایی داشته ام. برای راه اندازی یک کسب‌وکار مستقل با چالش‌ها و استرس زیادی روبه‌رو می شوید و همواره استرس مدیریت همراهتان خواهد بود، البته این کار درآمد بالایی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

رزی پاپ می گوید هر درآمدی هر چندان اندک را پس انداز کنید. در ابتدا از پول‌های کمتر شروع کنید تا به پس انداز بالایی برسید و دستیابی به اهداف برایتان آسان تر شود.

 

منبع : Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-26 09:55:53
دسته بندی ها