20 رازی که افراد خوشحال به شما نمی‌گویند

5 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - 20 رازی که افراد خوشحال به شما نمی‌گویند
20 رازی که افراد خوشحال به شما نمی‌گویند
امتیاز مطلب: 95%

هر فردی می‌تواند خوشحالی را در زندگی خود انتخاب کند. افراد شاد همانند دیگر انسان‌ها با سختی‌ها و مشکلات مواجه می‌شوند، اما با خنده و مثبت اندیشی دست به مبارزه می‌زنند و در هر شرایطی خوشحال‌اند. شاید گاهی از خودتان بپرسید «چرا این افراد دائما خوشحال هستند؟». با یوکن همراه باشید تا 20 رازی را که افراد خوشحال به شما نمی‌گویند، بیان کنیم.

در زندگی هر فردی لحظات ناخوشایند و غم‌انگیز وجود دارد، اما انسان‌های خوشحال می‌توانند برای شاد بودن تلاش کنند. آن‌ها توانسته‌اند راز خوشحالی واقعی را به دست آورند، در ادامه این رموز را با شما در میان می‌گذاریم:

1. در هر شرایطی خوشحال نیستند

اگر نگاه صادقانه‌ای داشته باشیم، همه در هر شرایطی خوشحال نخواهند بود. افراد خوشحال به خودشان اجازه می‌دهند که گاهی احساس اندوه و نگرانی داشته باشند. آن‌ها در زندگی خود اندوه، موانع و ناراحتی‌ها را می‌پذیرند و این لحظات را تجربه می‌کنند. آن‌ها همانند ما انسان هستند و امکان تجربه تمام احساسات را به خود می‌دهند.

2. مهارت «نه گفتن» را دریافته‌اند

خیلی افراد به‌راحتی نمی‌توانند به درخواست‌های اطرافیان خود «نه» بگویند. خصوصا اگر اهمیت زیادی به راضی نگه داشتن دیگران بدهند. اگر همیشه با پذیرش درخواست دیگران به دردسر می‌افتید و حال بدی دارید، باید بدانید افراد خوشحال هیچ‌گاه زمان و انرژی خود را صرف این کارها نمی‌کنند؛ زیرا وقتی مهارت «نه گفتن» را بلد نباشید، خوشحالی را از زندگی خود دریغ کرده و گرفتار استرس و اضطراب‌های روزانه می‌شوید. این در حالی است که افراد خوشحال نه گفتن را یاد گرفته‌اند و با جسارت بالا این کار را انجام می‌دهند. البته آن‌ها به گونه‌ای این کار را انجام می‌دهند که نه خوشحالی‌شان از بین می‌رود و نه به روابطشان آسیبی می‌رسد.

خوشحال بودن - افرادخوشحال - راز خوشحال بودن - چطور همیشه خوش‌حال باشیم

3. در زندگی خود همیشه راحت نبوده‌اند

هیچ فرد واقعا خوشحالی نمی‌تواند ادعا کند که زندگی‌اش همیشه راحت بوده است. شاید بارها شکست خورده باشند، اما باز برخاسته و زمین‌گیر نشده‌اند. آن‌ها انرژی خوبی برای دوباره برخاستن دارند و این همان چیزی است که آن‌ها را خوشحال‌تر می‌کند. اگر بتوانید با لبی خندان از مشکلات و سختی‌های زندگی گذر کنید، قطعا از این مسئله خوشحال‌تر خواهید شد.

4. بارها شکست خورده‌اند

افراد بسیار خوشحال بارها شکست را تجربه کرده و دوباره از زمین بلند شده‌اند. خیلی از افراد هر شکستی را پایان راه می‌دانند، اما افراد واقعا خوشحال باز هم شروع می‌کند و با پی‌ریزی مستحکم‌تر و مقاوم‌تر جلو می‌روند. آن‌ها تجربه‌های زیادی دریافت کرده‌اند و می‌دانند هر تجربه‌ای به کار می‌آید، پس با آگاهی بر این مسئله جلو می‌روند.

5. عیب و نقص‌های خود را پذیرفته‌اند

افراد خوشحال تمام عیب و نقص‌های خود را پذیرفته‌اند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند که نقص‌ها بخشی از وجود آن‌هاست و عاشق این موضوع‌اند. افراد واقعا خوشحال می‌دانند چیزی به نام بی‌نقصی وجود ندارد و باور دارند نقص‌ها می‌تواند به ما کمک کند و به‌اندازه حسن‌ها خوب هستند.

خوشحال بودن - افرادخوشحال - راز خوشحال بودن - چطور همیشه خوش‌حال باشیم

6. تمام استرس‌ها را از زندگی خود دور می‌کنند

افراد خوشحال به خوبی می‌توانند از طریق روش‌های خلاقانه خود یا مدیتیشن، استرس را از خود دور کنند. آن‌ها همواره مسیر زندگی را با دور بودن از استرس‌های روزانه برای خود هموار می‌کنند. البته این کار طفره رفتن و فاصله گرفتن از واقعیت‌های زندگی نیست، بلکه تمرکز بر چیزهایی است که اهمیت بیشتری دارد. آن‌ها به خوبی می‌توانند از استرس‌های کوچک اجتناب کنند تا برایشان تبدیل به مسئله‌ای حاد نشود.

7. اهمیت ورزش را می‌دانند

وقتی مواد شیمیایی خوشحال‌کننده طبیعی را از بدن خود خارج کنید، خوشحال خواهید شد. افراد خوشحال اهمیت ورزش و زندگی سالم را می‌دانند، زیرا هم ظاهر بهتر و هم احساس شادتری خواهند داشت. آن‌ها از فایده ورزش و ترشح هورمون اندورفین مطلع‌اند، پس در فضای آزاد می‌دوند، پیاده روی می‌کنند یا در باشگاه ثبت نام می‌کنند.

8. خود را همان طور که هستند، پذیرفته‌اند

نیک وُییچ ایچ، سخنرانی انگیزشی است و باور دارد برای خوشحال بودن هیچ احتیاجی به دست و پا ندارد. افراد واقعا خوشحال ارزش خود را در گرو چیزهای خارجی نمی‌دانند. آن‌ها در روابط خود از «مرا همان‌طور که هستم بپذیر» بهره می‌برند. شاید در گذشته به دنبال چیزهای بیشتری رفته باشند یا می‌خواستند فرد بهتری باشند، اما اکنون به این درک رسیده‌اند همان طوری که هستند بهترین‌اند.

9. زود قضاوت نمی‌کنند

افراد واقعا خوشحال به دنبال قضاوت دیگران نیستند، زیرا دوست ندارند خودشان هم زیر ذره‌بین قضاوت و پیش‌داوری بروند. آن‌ها می‌خواهند دیگران هر طوری که دوست دارند زندگی کنند. اگر دائما به این فکر باشیم که دیگران چه کاری می‌کنند یا چه فکری دارند، تنها وقت و انرژی خود را از دست می‌دهیم و احساس زودگذر برتری خواهیم داشت. این در حالی است که افراد واقعا خوشحال نیازی به قضاوت نداشته و از زمان خود به جای تخریب دیگران، برای تعالی آن‌ها استفاده می‌کنند.

10. به اندازه به مسائل مختلف متمرکز می‌شوند

افراد واقعا خوشحال همیشه به دنبال راه دیگری برای بررسی مسائل مختلف هستند. آن‌ها با توجه کافی می‌توانند نگاه تازه‌ای به مشکلات خود داشته باشند. توجه کافی به مسائل، چشم‌انداز تازه‌ای به آن‌ها می‌دهد و راه حل خوبی برای مشکلات خود خواهند داشت.

خوشحال بودن - افرادخوشحال - راز خوشحال بودن - چطور همیشه خوش‌حال باشیم

11. هنوز شور و نشاط کودکی خود را دارند

افراد خوشحال از درون هنوز کودکی می‌کنند. آن‌ها هیچ‌گاه از سختی‌های زندگی متأثر و غمگین نمی‌شوند، بلکه در هر شرایطی می‌خندند و به اطرافیان خود عشق می‌ورزند. این رویکرد و طرز فکر آن‌ها سبب می‌شود تا خلاقیت و کنجکاوی در آن‌ها زنده شود، حقیقت این است که بودن در کنار آن‌ها برای هر فردی خوشایند و لذت‌بخش است.

12. با ترس‌های خود مواجه می‌شوند

انسان‌های واقعا شاد هیچ ترسی را در زندگی خود راه نمی‌دهند. آن‌ها به دنبال خوشحالی می‌روند و با شجاعت به سمت جلو گام بر می‌دارند. گاهی نیاز است در مقابل ترس‌ها ظاهر شد. آن‌ها با مواجه با ترس‌ها کنترل زندگی خود را در دست می‌گیرند و هیچ چیزی نمی‌تواند میان آن‌ها و خوشحالی فاصله بیاندازد.

13. بسیار ریسک‌پذیر هستند

ایلان ماسک به‌عنوان کارآفرینی موفق شناخته می‌شود که ریسک‌پذیری بالایی دارد. افراد خوشحال بسیار ریسک‌پذیرند، آن‌ها گاهی از کنج آسایش خود فراتر می‌روند تا تجربه‌های جدید و شگفت‌انگیزی داشته باشند. چیزی که آن‌ها را وادار به حرکت می‌کند، این است که می‌دانند چه کسی هستند و به چه چیزی می‌توانند دست پیدا کنند. افراد واقعا خوشحال به این درک رسیده‌اند که شاید گاهی اشتباه کنند یا شکست بخورند، اما شکست را مقدمه‌ای بر موفقیت و درس ارزشمندی از زندگی می‌دانند.

خوشحال بودن - افرادخوشحال - راز خوشحال بودن - چطور همیشه خوش‌حال باشیم

14. کینه‌ای از دیگران به دل نمی‌گیرند

افراد خوشحال به اذیت‌های گذشته و عصبانیت‌های زودگذر خود فکر نمی‌کنند، بلکه تمایل دارند تمام ناراحتی‌ها و رنج‌ها را از قلب و ذهن خود بیرون کنند. تنها وقتی می‌توانید خوشحال باشید که تمام غم‌های قدیمی را که روی کوله‌بارتان سنگینی می‌کند فراموش کنید. آن‌ها به این باور رسیده‌اند و از تمام آزار و اذیت‌ها درس می‌گیرند، می‌بخشند و با بار سبک‌تر و خوشحال‌تر به‌سوی آینده گام بر می‌دارند.

15. اطرافیان را تشویق به حرکت می‌کنند

افراد واقعا خوشحال، از این که دیگران از تمام استعدادهای درونی خود بهره می‌برند، خوشحال هستند. تلاش سخت دیگران آن‌ها را خوشحال می‌کند و از تمام توان خود برای حمایت و تشویق عزیزان و دوستان خود بهره می‌برند. حسادت در خصلت آن‌ها نیست، بلکه با موفقیت دیگران نیز تشویق می‌شوند.

16. از خندیدن لذت می‌برند

افراد واقعا خوشحال تنها جنبه‌های شاد زندگی را می‌بینند و همیشه به افق‌های روشن نگاه دارند. آن‌ها عاشق خندیدن هستند و حتی می‌توانند خشک‌ترین انسان‌ها را هم به خنده وادار کنند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند که هیچ مرهمی بهتر از خنده نیست. با خندیدن نه تنها خوشحال‌اند، بلکه بهتر می‌توانند شرایط پر استرس را پشت سر بگذارند.

17. رفتار صادقانه‌ای با خود دارند

افراد خوشحال همانند دیگر انسان‌ها می‌توانند به آسانی دروغ بگویند، اما همیشه مراقب ندای درونی خود هستند که به آن‌ها می‌گوید با خود صادق نیستند. وقتی بتوانیم به مسائل مختلف اعتراف کنیم، یعنی با خودمان صادق هستیم، قبل از این که با دیگران صادق باشیم. انسان‌های واقعا خوشحال باور دارند باید با خود صادق باشند، زیرا عدم صداقت در زندگی می‌تواند خوشحالی و شادی را از آن‌ها بگیرد.

18. در شرایط لزوم از دیگران کمک می‌خواهند

افراد خوشحال می‌دانند که درخواست کمک از دیگران آن‌ها را ضعیف نشان نمی‌دهد، پس وقتی از دیگران کمک می‌خواهند احساس ضعف و درماندگی ندارند. آن‌ها کمک می‌خواهند تا از ایده و نظرات دیگران درباره نظرات و موقعیتشان بهره ببرند یا بتوانند بار سنگین خود را تقسیم کنند. افراد خوشحال می‌دانند که گاهی توانایی کافی برای تنهایی انجام دادن کارها را ندارند. پس وقتی دست کمکی به سوی‌شان دراز می‌شود، پذیرای آن هستند. آن‌ها به این باور رسیده‌اند که کمک خواستن ارزش آن‌ها را پایین نمی‌آورد، بلکه به تجربیات آن‌ها می‌افزاید.

خوشحال بودن - افرادخوشحال - راز خوشحال بودن - چطور همیشه خوش‌حال باشیم

19. پذیرای تفاوت‌ها هستند

افراد واقعا خوشحال می‌دانند که هر فردی با دیگران متفاوت است. تفاوت‌ها می‌تواند پیرامون مذهب، جنسیت، نژاد، سن، دیدگاه و... باشد. آن‌ها هیچ وقت این تفاوت‌ها را انکار نمی‌کنند، بلکه پذیرایشان هستند. برای انسان‌های خوشحال، اگر همه مانند هم بودند زندگی بسیار کسالت آور و بی‌روح می‌شد.

20. عاشق زندگی خود هستند

افرد خوشحال قدردان زندگی خود هستند. وقتی ناکامی‌ها و سختی‌ها را می‌گذرانند، از زیبایی‌ها و خوشی‌ها بیشتر لذت می‌برند. افراد خوشحال این درک را دارند و هیچ وقت با زندگی سرشاخ نمی‌شوند، بلکه آن را همان‌طور که هست می‌پذیرند. آن‌ها هر کاری انجام می‌دهند تا زندگی‌شان لذت‌بخش‌تر و شادتر باشد؛ حتی می‌دانند گاهی باید نشست و به تنهایی از مسیر لذت برد.

 

منبع : lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-10 20:01:13
دسته بندی ها