6 نکته‌ای که کارآفرینان میانسال را به موفقیت می‌رساند

9 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 6 نکته‌ای که کارآفرینان میانسال را به موفقیت می‌رساند
6 نکته‌ای که کارآفرینان میانسال را به موفقیت می‌رساند
امتیاز مطلب: 90%

تنها افراد جوان نمی‌توانند وارد حوزه کارآفرینی شوند، بلکه در سن میانسالی هم می‌توانید شانس خود را برای موفقیت یک استارتاپ بسنجید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا با 6 قدمی که شما را به یک کارآفرین میانسال موفق تبدیل می‌کند، آشنا شوید.

استن گورنیکز، کارآفرین موفق آمریکایی، سال‌های متمادی به عنوان متخصص سیستم‌های صوتی دیجیتالی مشغول فعالیت بود. او گاهی به منظور مدیریت پایگاه داده، طراحی وب سایت و مدیر ارتباطات بین شرکتی به کشورهای مختلف می‌رفت. او در سن میانسالی، زمانی که فرزندش به دانشگاه راه یافت، تصمیم گرفت وارد حوزه کارآفرینی شود.

گورنیکز از مهارت نویسندگی خود برای ارائه بهترین استراتژی‌های ارتباطی به مشتریان خود بهره برد و حالا به عنوان مدیر موفق کمپانی NeXT Avenue شناخته می‌شود. استن گورنیکز را به‌عنوان تنها کارآفرین موفق ندانید که در میانسالی وارد این حوزه شد. مطالعات کافمن گویای این است کارآفرینان با سن بالای 50 سال، شانس بیشتری برای موفقیت در بین دیگر دارندگان کسب و کار دارند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده، نرخ پیشرفت کارآفرینان میانسال، بیشتر از افرادی که در دهه‌ی 20 و 30 زندگی خود وارد حوزه کارآفرینی می‌شوند.

اگر در دوره میانسالی هستید و می‌خواهید در کسب و کار جدیدی گام بردارید، 6 گام زیر را طی کنید:

به انگیزه اصلی خود پی ببرید

صادقانه از خود بپرسید چرا باید وارد این عرصه شوید؟ خیلی از افراد کار کردن در شرکت‌ها و سازمان‌ها را دوست ندارند و می‌گویند سال‌ها کار در شرکتی که باید تابع قوانین و ساختارها بود، انرژی و عمرمان را هدر می‌دهد. آن‌ها تمایل به کار و حرفه‌ای دارند که همیشه در ذهن خود آرزویش را داشته‌اند.

از خود بپرسید چه شغل و فعالیتی را دوست دارید؟ شاید مهارت تجزیه و تحلیل، مدیریت بحران یا سازمان دهی خوبی داشته باشید. ممکن است مهارت خاصی داشته باشید که شما را به سمت استارتاپی جدید رهنمون کند؛ ایده‌ای که می‌تواند شما را به پیشرفت برساند و نیاز مشتریان را تأمین کند.

به طرح کسب و کار خود پر و بال دهید

تمام ایده‌ها و استراتژی‌هایی که برای کسب و کار خود دارید را روی کاغذ بیاورید. با نوشتن ایده‌ی کسب و کار خود به یک چارچوب عملیاتی می‌رسید. بعد از آن از کارشناسان این حوزه کمک بخواهید. مثلاً یک وکیل حقوقی می‌تواند بهترین ساختار کسب و کار را به شما پیشنهاد دهد. سپس به سراغ یک حسابدار بروید تا به شما در برآورد هزینه‌های استارتاپ کمک کند.

وقتی می‌خواهید کسب و کار خود را تأسیس کنید، با طراح وب سایت برای ثبت و توسعه‌ی وب سایت شرکت همکاری کنید، از تأثیر شبکه های اجتماعی نیز غافل نشوید. باید در تمام مراحل راه اندازی و توسعه کسب و کار خود از کارشناسان همان حوزه کمک بخواهید.

مهارت‌ها و توانمندی‌های خود را از یاد نبرید

با به‌کارگیری توانایی‌های فنی خود می‌توانید کسب و کارتان را رونق دهید. هم اکنون دوره‌های آموزشی زیادی برای یادگیری مهارت‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، طراحی و توسعه‌ی وب وجود دارد. حتی برخی مؤسسات کارگاه‌های عملی برگزار می‌کنند تا کارآفرینان تازه کار را با مدیریت و بازاریابی صحیح آشنا کنند. توصیه می‌کنیم در این کارگاه‌ها شرکت کنید و از راهنمایی مشاورها بهره ببرید که کمک شایانی به شما خواهد کرد.

از مهارت‌های خود استفاده کنید

قطعاً تجربه‌های زیادی از شغل قبلی خود دارید که سبب می‌شود برنامه‌ها را با تبحر بیشتری به انجام برسانید. از تجربه‌ها، تخصص‌ها و مهارت‌های خود همراه با روابط شغلی گذشته استفاده کنید تا کسب و کار خود را رشد دهید.

 صداقت و وظیفه شناسی را در اولویت قرار دهید

وقتی مشتری از خدمات، پاسخ گویی و پشتیبانی شما رضایت داشته باشد، به مشتری وفادارتان تبدیل می‌شود و حتی شما را به دیگران هم پیشنهاد می‌دهد. با این کار به پیشرفت استارتاپ خود کمک خواهید کرد.

از انجام فعالیت‌های کسب و کار خود لذت ببرید

برای مدیریت و اداره یک شرکت، نیازمند اراده‌ی قوی و سخت کوشی هستید؛ اما این کار منفعت‌های زیادی هم دارد و باعث تغییر زندگی‌تان می‌شود.

پس از 6 توصیه بالا استفاده کنید و کسب و کار خود را در جهت موفقیت و پیشرفت سوق دهید.

منبع : forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 11:22:45
دسته بندی ها