14 تکنیکی که مثبت‌اندیش‌ها را از گزند افراد منفی‌باف ایمن می‌کند

7 آذر 1399 - 11:58
انگیزشی - 14 تکنیکی که مثبت‌اندیش‌ها را از گزند افراد منفی‌باف ایمن می‌کند
14 تکنیکی که مثبت‌اندیش‌ها را از گزند افراد منفی‌باف ایمن می‌کند
امتیاز مطلب: 90%

برخی افراد منفی‌باف همیشه از زندگی و اطرافیان خود گله‌مند هستند، آن‌ها عادت‌های بدی دارند و معاشرت با آن‌ها، حال شما را هم بد می‌کند. در واقع حرف‌ها و احساساتی که آن‌ها از خود بروز می‌دهند، روی افکار و کارهایتان تأثیر منفی می‌گذارند. اگر می‌خواهید در زندگی خود به موفقیت برسید باید بتوانید تمام انرژی منفی را از خود دور کنید. در ادامه چندین راهکار را معرفی می‌کنیم که به شما یاد می‌دهد چطور از خطر افراد منفی در امان باشید. با یوکن همراه باشید.

هر فردی ممکن است تحت تأثیر احساسات منفی قرار گیرد، اما افراد مثبت اندیش به خوبی یاد گرفته‌اند که با انرژی‌های منفی مقابله کنند. آیا می‌خواهید بدانید مثبت اندیش ها چگونه انرژی منفی را از خود دور می‌کنند، قطعا با به کارگیری ترفندهای آن‌ها می‌توانید زندگی بهتر و شادتری را تجربه کنید.

1. شادی آن‌ها از درون است

افراد مثبت اندیش برای شاد بودن، نیاز به محرک‌های خارجی ندارند؛ زیرا وقتی محرک‌ها از بین بروند، حال خوب آن‌ها خراب می‌شود. آن‌ها انرژی مثبت و شادی را از درون خود جستجو می‌کنند و این کار را با تمرکز و حضور ذهن انجام می‌دهند.

شاد-شادی-انژِی-موفقیت-هدف

2. افکار و انرژی مثبت را در خود تقویت می‌کنند

حتماً تجربه کرده‌اید که افکارمان روی کارهای ما سایه می‌اندازند. پس اگر دائماً منفی بافی کنید، هیچ آینده‌ی روشنی در انتظارتان نخواهد بود. افراد مثبت اندیش، در هر شرایطی به بهانه‌های منفی ذهن خود توجه نمی‌کنند. آن‌ها در هر مشکلی جنبه‌ای مثبت پیدا کرده و از نظر ذهنی آماده دست یابی به موفقیت هستند.

3. خودشان را باور دارند

بکی جی می‌گوید:

هیچ وقت اجازه ندهید افکار منفی شما را تحت نفوذ خود بگیرد. خیلی از افراد در اطرافتان هستند که باید از کنار آن‌ها بگذرید، اما چیزی که اهمیت دارد این است که خودتان را باور داشته باشید.

حتی وقتی که فکر می‌کنید بسیار پوچ هستید و به ته خط رسیده‌اید، باز هم دلیلی وجود دارد تا خود را باور داشته باشید. در بیشتر مواقع افکار منفی ساخته‌ی ذهن ما هستند و وجود خارجی ندارند. پس نباید اجازه دهیم این فکرهای موقتی، ارزش ما را از بین ببرد.

4. از افراد منفی‌باف دور هستند

اطرافیان تأثیر زیادی روی زندگی ما دارند. وقتی بیشتر روز خود را با افراد مثبت اندیش و خوش فکر بگذرانید، به احتمال زیاد شما هم شاد خواهید بود؛ اما اگر بیش از حد به منفی باف ها و کسانی که از همه چیز ناراضی‌اند نزدیک شوید، خیلی سخت است که نگرش منفی را از زندگی خود دور کنید.

5. به طور منظم ورزش می‌کنند

ورزش و فعالیت بدنی سبب آزاد شدن هورمونی با نام اندورفین می‌شود که احساس خوبی به شما خواهد داد. وقتی رفتار ارزشمندی با بدنتان داشته باشید، استرس کمتری داشته و شادتر خواهید بود؛ اما وقتی به بدن خود اهمیت ندهید، خیلی زود با پیامدهای منفی آن رو به رو خواهید شد.

6. عاشق طبیعت‌گردی هستند

بودن در طبیعت سبب شادی و آرامش می‌شود. افراد مثبت اندیش ساعتی از روز را به بیرون می‌روند تا زیبایی‌های طبیعت را تحسین کنند. این کار به آن‌ها انرژی می‌دهد تا روز خود را بهتر بگذرانند.

خرج-مخارج-درامد-هزینه

7. بیشتر از جیب خود خرج نمی‌کنند

خیلی از افراد چیزهایی می‌خرند که نیازی به آن‌ها ندارند. شاید خرید کردن در همان لحظه سبب شادی و ایجاد احساس بهتر در شما شود، اما ممکن است عادات بدی را بوجود آورد که افراد مثبت اندیش همواره از آن دوری می‌کنند. آن‌ها هیچ وقت ولخرجی ندارند و همواره برای ایجاد خاطراتی به یاد ماندنی هزینه می‌کنند.

8. از شکست استقبال می‌کنند

افراد مثبت اندیش از شکست گریزان نیستند، زیرا به این درک رسیده‌اند که برای پیشرفت و یادگیری باید شکست خورد. وقتی نمی‌توانند کاری را به انجام برسانند، به جای نا امیدی، تلاش بیشتری می‌کنند تا به موفقیت برسند. البته شکست، احساسات منفی به همراه دارد اما آن‌ها می‌دانند این احساسات زود گذر و کوتاه هستند. پس برای این که احساسات منفی زودتر از بین بروند، تفکر مثبت دارند.

9. بسیار مسئولیت‌پذیر هستند

مثبت‌اندیش‌ها مسئولیت هر کاری که در زندگی انجام می‌دهند را قبول می‌کنند. آن‌ها پیروزی و شکست‌ها را نتیجه افکار و اعمال خود می‌دانند. فرد مثبت اندیش هیچ وقت تقصیر را به گردن عوامل خارجی نمی‌اندازد و همواره روی چیزهایی تمرکز دارد که می‌تواند آن‌ها را بهبود بخشد. افراد مثبت اندیش و شاد بسیار مسئولیت پذیرند و به جای نا امیدی، به دنبال پیشرفت مداوم هستند.

10. کنترل افکار خود را به دست می‌گیرند

افکار منفی می‌تواند ذهن را از کنترل خارج کند. افراد مثبت اندیش می‌دانند اگر افسار ذهن و فکر خود را به دست نگیرند، کنترل رفتارهای خود را نیز از دست می‌دهند. به همین خاطر به سراغ مدیتیشین می‌روند تا از این طریق بتوانند افکار خود را کنترل کنند.

استراحت-ارامش-سلامتی

11. گاهی می‌ایستند و به خود استراحت می‌دهند

مثبت‌اندیش‌ها به جای این که سعی کنند همواره بی‌عیب و نقص باشند، گاهی سرعت خود را کم می‌کنند و کمی استراحت به خود می‌دهند. آن‌ها به خوبی می‌دانند خستگی ممکن است سبب ایجاد انرژی‌های منفی شود. در واقع آن‌ها گاهی از حرکت باز می‌ایستند تا روز بعد حرکتی رو به رشد داشته باشند.

12. از نظر آن‌ها همیشه راه حلی وجود دارد

گاهی در زندگی شکست می‌خورید و توانایی‌های خود برای حل مشکل را نادیده می‌گیرید؛ اما حقیقت این است همیشه راهی برای مقابله با یک مشکل و مانع وجود دارد و مثبت اندیشان به این باور رسیده‌اند. افراد مثبت اندیش حتی وقتی به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسند، باز هم ایمان دارند که این اتفاق سبب می‌شود تا توانایی‌هایشان رشد یابد و قوی‌تر از قبل شوند.

13. در شرایط لزوم، به راحتی «نه» می‌گویند

گاهی نیاز است به راحتی "نه" بگوییم، در واقع نحوه‌ی استفاده از این دو کلمه به شما می‌گوید چه اتفاقی در انتظارتان است. افراد مثبت اندیش خیلی به رضایت‌مندی اطرافیان اهمیت نمی‌دهند، بلکه روی اولویت‌های خود تمرکز دارند. آن‌ها می‌دانند کارهای زیادی وجود دارد که نیاز نیست به آن‌ها پاسخ مثبت دهیم.

14. نیازی به تائید دیگران ندارند

وقتی خود را در قید و بند تائید و نظر دیگران بدانید، از احساس خوب و شاد بودن بی نصیب خواهید بود. خیلی از افراد می‌ترسند که تائید نشوند و مورد انتقاد و سرزنش قرار گیرند. در مقابل افراد مثبت اندیش تفکر برعکسی دارند، آن‌ها تائید نکردن دیگران را نشانه‌ی صحیح بودن خود می‌دانند. موارد زیادی وجود دارد که شما برای آن‌ها نیازی به تائید اطرافیان ندارید و نباید خود را برای عدم تائید آن‌ها ناراحت کنید.

منبع : lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-12 11:28:28
دسته بندی ها