گرفتن اطلاعات بیش از حد باعث نادان‌تر شدن ما می‌شود – قسمت دوم

6 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - گرفتن اطلاعات بیش از حد باعث نادان‌تر شدن ما می‌شود – قسمت دوم
گرفتن اطلاعات بیش از حد باعث نادان‌تر شدن ما می‌شود – قسمت دوم
امتیاز مطلب: 96%

بسیاری از ما روزانه در فضای مجازی در معرض اطلاعات فراوانی قرار می‌گیریم اما این امر نه تنها باعث افزایش دانش ما نمی‌شود بلکه ممکن است به ضرر ما نیز باشد. با یوکن همراه باشید.

1. فیلتری داشته باشید – اطلاعاتی که باعث بهتر شدن شما نمی‌شوند را فیلتر کنید

پیمایش از طریق اینترنت یک نوع منفعل از کسب دانش است. مقدار اطلاعاتی که می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم همیشه بیشتر از آنچه خواهد بود که می‌توانیم پردازش کنیم. برای فیلتر کردن اطلاعاتی که در اختیار دارید، بر آنچه که برای بهبودی به آن نیاز دارید تمرکز کنید. برای موفق شدن چه چیزی را باید فراگیرید؟ با در نظر گرفتن این مرحله ساده، شما می‌توانید اطلاعات غیرمرتبط و غیرواقعی را نادیده بگیرید.

با ادامه رشد دانش و مهارت‌های خود، می‌توانید پارامترهای فیلتر خود را به روز کنید.

اگر به مثال اسکی بازگردید، فیلتر خود را با تصمیم‌گیری در مورد آنچه که در حال حاضر نیاز دارید تا در مورد اسکی یاد بگیرید، ایجاد می‌کنید. آیا در حال تلاش برای چگونگی پوشیدن صحیح اسکی هستید؟ آیا زمانی‌ که از دامنه پایین می‌آید می‌دانید چگونه باید متوقف شوید؟ اگر شما بر روی اصول کار می‌کنید، زمان زیادی را صرف یادگیری در مورد ترفندهای پیشرفته کردن بی‌ارزش خواهد بود. پس از اینکه اصول اولیه را فراگرفتید، فیلتر خود را تغییر داده تا بتوانید مهارت‌های خود را افزایش دهید.

2. اطلاعات را به دنیای واقعی برسانید - آنچه را که خواندید برای تأیید یادگیری خود انجام دهید

دانش تا وقتی که نتوانید آن را اعمال کنید بی‌ارزش است. اگر می‌خواهید مهارت جدیدی بیاموزید، باید مواردی را که در تحقیق خود مطالعه کرده‌اید، انجام دهید. تا زمانی که چندین تلاش برای یادگیری ترفندی از اسکی که در یوتیوب مشاهده کردید انجام نداده‌اید،آن را درونی نکرده‌اید. زمانی که ترفندی را بدون فکر و یا به یاد آوردن سخت اطلاعات انجام دادید، آن را کاملا فراگرفته‌اید.

همیشه اطلاعات را از روی صفحه نمایش کامپیوتر به دنیای واقعی انتقال دادن آسان نیست.‌ به احتمال زیاد تلاش اول شما با شکست رو به رو خواهد ‌شد.

وقتی در حال یادگیری اسکی کردن هستید، ممکن است سقوط کنید. شما احتمالا قادر به انجام یک چرخش هموار نخواهید بود، و حتی اگر موفق به انجام آن شدید، بدون شک خود را با تمام اسکی بازان دیگر در شیب در آن روز مقایسه خواهید کرد. تسلیم شدن زمانی که شکست خوردید شما را از یادگیری باز می‌دارد. اشتباه کردن بخش مهمی از فرآیند یادگیری است.

تمرین کنید، بازخورد بگیرید؛ و باز هم  تمرین کنید و بازخورد بگیرید.

 عادت استفاده از آنچه که آموخته‌اید بسیار عالی است، اما چیزهای فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید به تنهایی آن‌ها را انجام دهید. شما نیاز به نظرات دیگران دارید تا مهارت‌های خود را به سطح بعدی برسانید.

شما می‌توانید با انجام ارزیابی خود و ایجاد یک چارچوب بازخورد بیابید که در چه مرحله‌ای از فرآیند یادگیری قرار دارید، اما اگر می‌خواهید رشد بیشتری داشته باشید، در جست و جوی بازخورد دیگران باشید.

نادانی - گرفتن اطلاعات

متوقف شدن در مرحله خودارزیابی و متقاعد کردن خود به اینکه همه چیز را به خوبی انجام می‌دهید آسان است، اما شما همه چیز را نمی‌دانید. بینش‌های دیگران می‌تواند به شما کمک کند، تعیین کنید که تلاش‌های خود را برای یادگیری در کدام قسمت متمرکز کنید به طوری که همیشه در حال پیشرفت باشید.

هنگامی که شما شروع به یادگیری مهارت‌های جدید می‌کنید، ممکن است بتوانید در حال حاضر دستورالعمل‌ها را پردازش کنید، اما اگر به تمرین ادامه ندهید، دانش را درونی نخواهید کرد. شما باید اقدامات خود را تکرار کنید یا پردازش کنید تا زمانی که به طبیعت دوم شما تبدیل شود.

به عنوان مثال، هنگامی که یک کلمه جدید را یاد می‌گیرید، شما باید از طریق فرایند آهسته به دنبال آن رفتن، تکرار معنی آن و استفاده از آن در جمله چندین پیروی کنید. اگر از کلمه‌ای استفاده نکنید، آن را فراموش خواهید کرد، اما اگر از آن به اندازه کافی استفاده کنید، به راحتی می‌توانید آن را به خاطر بیاورید.

3. برای چیزهای که بعدا قصد فراگیری آن‌ها را دارید هوشیار بمانید – از هدر دادن زمان بر روی اطلاعات غیرضروری خودداری کنید

هنگامی که دانش خود را از پیمایش بدون تفکر به دست نیاورید، اطلاعات بیش‌تری را حفظ خواهید کرد.

فرصت‌هایی را برای انعکاس آنچه که در طول راه آموخته‌اید، به وجود بیاورید. شما نه تنها در مورد پیشرفت خود احساس خوبی خواهید داشت، بلکه می‌توانید آنچه را که قبلا فراگرفته‌اید در چالش‌هایی که در آینده با آن‌ها مواجه می‌شوید استفاده کنید.

برای اشاره به مثال اسکی برای آخرین بار، تصور کنید که به اصول حرکت تسلط پیدا کردید. شما می‌توانید هموار بچرخید و زمانی که نیاز دارید، متوقف شوید. چه چیزی را در آینده باید فرا بگیرید؟ چگونه چیزهای که در مورد اسکی می‌دانید، در نحوه‌ی یادگیری تکنیک‌‌ها و چالش‌های جدید تاثیر می‌گذارد؟

دانش به منظور شناخته شدن نیست، بلکه باید مورد استفاده قرار گیرد.

برای دانستن عمیق چیزی، شما باید با آن به طور صحیح مشارکت داشته باشید و در عین حال فرصت‌های زیادی به منظور بازتاب و بازخورد عینی فراهم کنید. دانش در حال تکامل است. بزرگ‌ترین ذهن‌ها و بامهارت‌ترین ورزشکاران زمان ما، با گشتن در رسانه‌های اجتماعی و یا خواندن کتاب‌ها به جایی که هستند نرسیده‌اند؛ آن‌ها زمان خود را صرف معنی دادن به اطلاعاتی که به رشته‌شان مربوط بوده است کرده‌اند.

یادگیری درست همیشه آسان نیست هنگامی که چالش‌های جدید را برطرف می‌کنید، با سختی‌هایی رو به رو می‌شوید. اگر شما بتوانید تلاش‌های خود را متمرکز کنید و انتخاب‌های سنجیده در مورد یادگیری خود بگیرید،می‌توانید از فراوانی منابع به منظور دستیابی به سود قابل توجه در زندگی خود استفاده کنید.

برای مشاهده قسمت اول اینجا کلیک کنید

منبع: Lifehack

 

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-25 15:12:51
دسته بندی ها