۷ نکته‌ی آموزنده از ۷ کتاب برتر کسب و کار ۲۰۱۷ - قسمت دوم

8 مرداد 1396 - 5:45
دانستنیها - ۷ نکته‌ی آموزنده از ۷ کتاب برتر کسب و کار ۲۰۱۷ - قسمت دوم
۷ نکته‌ی آموزنده از ۷ کتاب برتر کسب و کار ۲۰۱۷ - قسمت دوم
امتیاز مطلب: 91%

درون اندیشی یکی از تامین کننده‌های رشد است. متاسفانه تمام درون اندیشی‌ها به یک اندازه ساخته نمی‌شوند. اغلب اوقات آنچه ما درون سازی می‌نامیم کمی از تجلیل از ساخت عزت نفس بیشتر است. برای آشنایی با این‌گونه رشد و کتاب‌های مرتبط با آن با یوکن همراه باشید.

4. گزینه دوم "مواجهه با سختی، ساخت انعطاف‌پذیری درونی، و پیداکردن سرور و شادی" از شریل سندبرگ و آدام گرانت

پس از مواجه شدن با مرگ ناگهانی همسرش، مدیر عامل اجرایی  فیس بوک شریل سندبرگ، شروع به گشتن به دنبال جواب سوال‌های خود کرد. که این تلاش او را به استاد تجارت در دانشگاه وارتون و نویسنده‌ همکار او آدام گرانت رساند. آن‌ها باهم آرامش را در مکانی غیرمعمول یعنی اطلاعات یافتند.
گزینه دوم یک گونه نادر از ترکیب داستان سرایی با علم، اندازه‌گیری با معنی و عمق با اطلاعات است. تجربه شخصی سندبرگ از درد و بهبودی (همراه با چندین نفر دیگر که در مواجهه با ناکامی‌ها انعطاف‌پذیری از خود نشان‌دادند.)، امید، راهکارهای علمی برای حرکت به جلو و حتی خنده را ارائه می‌دهد.

بهترین درس

"گاهی اوقات دردناک‌ترین، غیرمنتظره‌ترین و غم‌انگیزترین تجربه‌های زندگی می‌تواند یک راه برای کاری مثبت باز کند. ساخت انعطاف‌پذیری در زندگی‌تان می‌تواند برای حرکت به جلو در کار و تجارتتان به شما کمک کند."


5. هک رشد "چگونه شرکت‌هایی با رشد سریع به موفقیت‌هایی بزرگ دست می‌یابند" از شان الیس و مورگان برون

از آن جا که اصطلاح هک رشد در سال ۲۰۱۰ تعریف شد تبدیل به اصطلاحی استاندارد و فراتر از جهان شروع یک کسب و کار شد.
متاسفانه، تمام این مقوله رشد، منجر به ایجاد سوءتفاهم‌هایی در مورد اینکه معنای واقعی هک رشد چیست، شده‌ است. شاید یکی از خطرناک‌ترین سوءتفاهم‌های موجود این باشد که هک رشد را یک راه‌حل سریع می‌دانند که بر  لحظاتی نفس‌گیر در ایجاد یک بینش درونی متکی است.
هک رشد توسط کسی که این اصطلاح را برای اولین بار تعریف کرد و همراه با یکی از بنیان‌گذاران سایت  GrowthHackers.com مورگان برون نوشته شده،  روشی است که یک بخش آن روش‌شناسی و بخش دیگر آن دستورالعمل است.
پس از تخریب تعداد زیادی از سوءتفاهم‌های مرتبط با هک رشد، نویسندگان بر روی بررسی‌های موردی پشت سرهم کار می‌کنند، که بسیاری از آن‌ها تجربه شخصی نویسندگان بوده است. این کتاب یک رویکرد جامع را برای آنچه که اغلب کمی بیش از یک لغت باب روز است، ارائه می‌دهد.

بهترین درس

"هک رشد یک روش‌شناسی بسیار دقیق را برای ردیابی و کشف فرصت‌ها از طریق همکاری در تمام عملکردها و با سرعتی بالا ارائه می‌دهد. این روش بر تجزیه و تحلیل و آزمایش داده‌ها تأکید دارد و پاسخی برای اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند به صورتی سامانمند قدرت ثروت داده‌هایی را که بر روی آن‌ها به مقدار زیادی سرمایه گذاری کرده‌اند را افزایش دهند را برای آن‌ها فراهم کرده است."


6. راه رسیدن به شناخت "راهنمای کامل جهت برند سازی شخصی برای سرعت بخشیدن به موفقیت حرفی شما در عصر رسانه دیجیتال" از ست پرایس و بری فلدمن

همانند هک رشد، عبارت برند سازی شخصی نیز با سوءتفاهم‌هایی همراه است. این عبارت همه جا حاضر، یک عبارت باب روز و عجیب و غریب است. اما دقیقا آن پوچی معمولی‌اش باعث می‌شوند که راه رسیدن به شناخت به کتبی برجسته تبدیل شود.
این کتاب نوشته شده توسط پیشگامان بازاریابی دیجیتال یعنی ست پرایس و بری فلدمن، آن‌ها برند سازی شخصی را به ۲۶درس تبدیل می‌کنند.
هر درس این کتاب مانند اعتبار، کمک کردن، ذوق شامل تعاریف کلیدی، یک همکاری مستقیم از یکی از شناخته‌ شده‌ترین نام‌های تجارت و یک برنامه عملکرد، است؛ نتیجه آن یک حساب جز به جز از چگونگی نحوه راه‌اندازی، حفظ و ترویج برندی که برای شما مهم است یعنی خود شما می‌شود.

بهترین درس

"هرکس یک شنونده خوب را دوست دارد. سوالاتی را که مخاطبانتان به دنبال جواب آن هستند را شناسایی کنید. از مردم داستان‌های زندگی‌شان را بپرسید، از نآن‌ها ایده‌ها و نظراتشان را جویا باشید و به حرف‌هایشان به خوبی گوش ‌دهید."


7. پروژه لغو " یک دوستی که ذهن ما را تغییر داد" از مایکل لویس

اگرچه به طور فنی در سال دسامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد، پروژه لغو چنان کتاب غیرمنتظره و قدرتمندی است که نتوانستم آن را شامل این لیست نکنم.
مایکل لویس، نویسنده کتاب توپ پول، بزرگ کوتاه و کتاب جهت کور و یادآور دوستی ۳۰ساله از برنده جایزه نوبل دنیل کانمن و اموس تروسکی است؛ هردو دنیل کانمن و اموس تروسکی در زمینه‌ای که امروزه به عنوان اقتصاد رفتاری شناخته می‌شود، پیشگام بودند.
برای کتابی که چنین موضوع خشکی را پوشش می‌دهد، اثر فکری بسیار زیادی دارد. رابطه بین کانمن و تورسکی، که لویس آن را به ازدواج تشبه کرده‌ است، دوره‌های خوب و بدی داشته‌ است. فراتر از مشارکت عظیم آن‌ها در دانش تصمیم‌گیری انسان، تعصبات شناختی و اکتشافات ذهنی، احساسات نیز از آن می‌بارد. بدون افشا کردن پایان این کتاب، دو فصل نهایی پروژه لغو من را به گریه انداخت. هیچ‌چیز کوچکی برای داستانی درباره تولد یک رشته تحصیلی وجود ندارد.

بهترین درس

دنی گفت "در این لحظه بود که من دست از تصمیم‌گیری بر اساس تجزیه تحلیل آماری برداشتم، هیچ‌کس تابه‌حال به دلیل اعداد و ارقام تصمیمی نگرفته است؛ آن‌ها به یک داستان نیاز دارند. مردم بین هر چیزی را انتخاب نکردند؛ بلکه آن‌ها بین توضیحاتی از هر چیزی انتخاب کردند. اقتصاددانان و هرکس دیگری می‌خواستند باور داشته باشند که انسان‌ها موجوداتی منطقی هستند، می‌توانند منطقی باشند، یا تلاش می‌کنند منطقی باشند، زیان گریزند اما شما چگونه این را تصدیق می‌کنید؟"
درون اندیشی یک شمشیر دو لبه است، اگرچه برای رشد حیاتی است، به راحتی می‌تواند در منجلاب خودبزرگ‌بینی و خودخواهی تبدیل شود؛ چیزی که ما برای جلوگیری از این اتفاق نیاز داریم کمی کمک است.
چه شما درگیر نگرانی‌ها شخصی یا برندینگ حرفه‌ای، علاقه‌مند به درک ذهن انسان و یا فقط به یک تغییر در زندگی نیاز داشته باشید، لیست بالا به شما کمک خواهد کرد.
همان‌گونه که چارلز ویلیام الیوت بیان کرد "کتاب‌ها آرام‌ترین و ثابت‌ترین دوستان هستند؛ آن‌ها در دسترس‌ترین و خردمندترین مشاوران، و صبورترین معلمان هستند." فقط مطمئن شوید دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید.


 
 

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-08-09 11:51:00
دسته بندی ها