چرا تسلیم شدن وسوسه‌انگیز است و چگونه می‌توان در برابر آن مقاومت کرد؟ - قسمت اول

5 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - چرا تسلیم شدن وسوسه‌انگیز است و چگونه می‌توان در برابر آن مقاومت کرد؟  - قسمت اول
چرا تسلیم شدن وسوسه‌انگیز است و چگونه می‌توان در برابر آن مقاومت کرد؟ - قسمت اول
امتیاز مطلب: 96%

ما در راه رسیدن به موفقیت با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو می‌شویم و این سختی‌ها و مشکلات ممکن است ما را وسوسه کند تا تسلیم شده و دست از کار بکشیم برای مقابله و مقاومت در برابر این وسوسه راه‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم با یوکن همراه باشید.


توماس آلن خواننده‌ای که الهام‌بخش داستان بیلی الیوت است، یک خواننده اپرا است که به خاطر صدای بی‌نظیر و کارایی قدرتمندش بر روی صحنه اپرا شهرت دارد. او در یک شهر معدنکاری در شمال شرقی انگلستان متولد شد، که در آن شهر اکثر افراد بزرگ می‌شدند تا تبدیل به معدنچی شده و یا در صنایع سنگین کار کنند. بزرگ‌شده در جامعه‌ای که هنر مورد توجه قرار نمی‌گرفت، او مجبور بود که با فشار اجتماعی و انتقادات همسایه‌های خود مقابله کند؛ او می‌توانست که تسلیم شده و شغلی همانند دیگران داشته باشد، اما او به سختی کار کرد تا به یک خواننده اپرای عالی تبدیل شود.
تمام افراد موفق باید بر ناامیدی‌ها و ناکامی‌های متعددی در زندگی خود غلبه کنند (با این حال معمولا تنها موفقیتهای آنان است که توسط مردم مورد تجلیل قرارگرفته و به یاد آورده می‌شود.). تنها دیدن جنبه‌های مثبت موفقیت افراد موفق یک توهم بیش نیست؛ زیرا باعث ایجاد انتظاراتی غیر واقعی در به دست آوردن موفقیت در زمان کوتاه شده و یک باور منفی نسبت به نتایج زندگی‌مان را برای ما ایجاد می‌کند.

چگونه باور نتایج سریع در ذهن‌ها گنجانده شد

   میل به نتایج سریع از زمانی که ما نوزاد بودیم شروع شد؛ نوزادان تنها با به اندازه کافی بلند گریه کردن می‌توانند توجه دیگران را جلب کرده، غذا درخواست کرده و یا بخواهند تا کسی با آن‌ها بازی کند. با رشد نوزادان، انتظار برآورده‌ شدن سریع انتظاراتشان از بین نمی‌رود؛ در واقع حتی بزرگسالان نیز به دنبال پاداش‌ها و نتایج سریع هستند، اما این روش‌ها فقط از شکل گریه کردن برای دریافت غذا به رفتن به نزدیک‌ترین فست‌فود تغییر می‌کند.
اطلاعات نیز همین‌گونه است. سال‌ها پیش برای تحقیق برای یک موضوع، شما باید ساعت‌ها و یا حتی روزها برای به دست آوردن اطلاعات موردنیاز خود در کتاب‌خانه در قسمت کتاب‌های مرجع وقت می‌گذراندید. اما امروزه، به دلیل قدرت اینترنت، انتظار دارید که با جست و جوی آنلاین به سرعت نتایج مورد نظرتان بر روی صفحه نمایش دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، نمایان شود.

مطمئنا غذاهای فست‌فود و اینترنت مزایای مثبت زیادی دارند، اما اگر شما مراقب نباشید، آن‌ها می‌توانند شما را به یک تله ذهنی (که باعث می‌شود شما همیشه خواستار نتایجی سریع و فوری باشید)، بیندازند.

متاسفانه، هر چیزی نمی‌تواند همانند خوردن غذای فست فود، سریع باشد، بعضی چیزها در زندگی زمان می‌برند.

به عنوان مثال، به جای اینکه در یک شغل چالش‌برانگیز بمانید تصمیم می‌گیرید که آن شغل را ترک کرده و شغلی آسان‌تر را برای خود برگزینید.
شما ممکن است با خود بگویید که این شغل جدید فرصتی مناسب برای رشد را به شما ارائه می‌دهد، اما در واقع شما احتمالا فقط راه آسان را برای ترک شغلتان انتخاب کرده‌اید. همان‌گونه که بعدا مشاهده خواهید کرد، انتظار نتایج سریع داشتن به احتمال زیاد شما را از راه رسیدن به موفقیتی بزرگ منحرف می‌کند.

وسوسه تسلیم شدن

کاملا آشکار است که گذاشتن تمام‌وقت و انرژی‌تان بر روی کاری و نتیجه فوری به دست نیاوردن، بسیار سخت است؛ می‌تواند دلهره‌آور نیز باشد و زمانی که همچنین موقعیتی پیش می‌آید تعویض کار فعلی و انجام کاری دیگر (به ویژه با گزینه‌های بسیاری که در جهان امروز در دسترس است.) بسیار آسان است.

اما در حقیقت، این ایده که همه چیز به دلیل تغییر یک کار آسان‌تر و بهتر می‌شود یک توهم بیش نیست. مطمئنا این لذت فوری را که در تغییر به کاری دیگر حس می‌کنید در اول خوب به نظر می‌رسد، اما مگر آنکه این تغییر برای حرکت به سمت هدفی بزرگ‌تر باشد، ممکن است به جای پیشرفت، یک مانع برای شما باشد. با در نظر گرفتن یک مزیت کوتاه مدت، اکثر مردم اهداف بلند مدت و خوشبختی خود را قربانی می‌کنند.
حتی اگر شما هدف خود را به هدفی دیگر تغییر دهید، تنگناها و مشکلات همه جا هستند، شما با تغییر هدفتان هم به طور مداوم با چالش‌ها و سختی‌ها مواجه خواهید شد؛ مشکلات هرگز از بین نمی‌روند، پس بهتر است به جای اینکه در مواجهه با مشکلات، هدف و کار خود را کنار بگذارید به آن‌ها چسبیده و تلاش کنید.

درست پس از اینکه لایف‌هک را تاسیس کردم، همه چیز به آسانی پیش نرفت. من بهترین تلاشم را برای اطمینان از پایداری سرورها و طرح دوستانه وب‌سایت برای خواننده انجام دادم. من همچنین برای مقالات بهره وری کیفیت بالا تلاش بسیاری کردم. اما با این حال نتایج مثبت زیادی دریافت نکردم؛ فقط تعداد کمی از خوانندگان وجود داشت و حتی برخی از افراد با نظراتی از کار من انتقاد می‌کردند. من ناامید شده بودم و افرادی هم به من می‌گفتند این کار را ترک کنم و فرصت‌های شغلی را به عنوان مهندس ارشد یا مدیریت به من پیشنهاد می‌کردند. گزینه‌های زیادی برای من وجود داشت، و تسلیم شدن به نظر بسیار آسان می‌‎رسید، اما اگر من بر اساس نتایج آن زمان تسلیم می‌شدم، لایف‌هک آن چیزی که امروز است نمی‌شد.

برای مشاهده قسمت دوم اینجا کلیک کنید

منبع: Lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 10:34:38
دسته بندی ها