چرا تسلیم شدن وسوسه‌انگیز است و چگونه می‌توان در برابر آن مقاومت کرد؟ - قسمت دوم

5 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - چرا تسلیم شدن وسوسه‌انگیز است و چگونه می‌توان در برابر آن مقاومت کرد؟ - قسمت دوم
چرا تسلیم شدن وسوسه‌انگیز است و چگونه می‌توان در برابر آن مقاومت کرد؟ - قسمت دوم
امتیاز مطلب: 98%

ما در راه رسیدن به موفقیت با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو می‌شویم و این سختی‌ها و مشکلات ممکن است ما را وسوسه کند تا تسلیم شده و دست از کار بکشیم برای مقابله و مقاومت در برابر این وسوسه راه‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم با یوکن همراه باشید.

چگونه در برابر این وسوسه مقاومت کنیم؟

مقاومت در برابر تمایل به نتایج فوری  که این تمایل باعث می‌شود بخواهیم تسلیم شویم، آسان نیست؛ اما در  اینجا کارهایی را که خودم برای باانگیزه ماندن انجام می‌دادم (و همیشه تاثیرگذار است) را با شما در میان می‌گذارم.

1. چشم‌انداز خود را گسترش دهید و تصویر کلی و دراز مدت را در ذهن خود بپرورانید.

این را بدانید، زمانی که یک مشکل ظاهر می‌شود ما فقط یک بی‌ثباتی بزرگ را مشاهده می‌کنیم (اما احتمالا تصویر کلی و دراز مدت را گم می‌کنیم.). سفر به سوی موفقیتهای بزرگ احتمالا طولانی و زمان‌بر است؛ اگر ما در سفرمان به ناامیدی رسیدیم، به احتمال زیاد این ناامیدی، یک شیب کوچک در یک مسیر صعودی است.

این را قبول کنید که شما به طور مداوم با نمونه‌هایی از افرادی در اطرافتان در حال دریافت جوایز، تحسین شدن، موفق به نظر رسیدن و غیره روبرو می‌شوید؛ این شرایط واقعا سخت است، اما سعی کنید به جای اینکه بگذارید موفقیت‌های دیگران، شکستهای شما را به شما یادآوری کند موفقیت‌های آن‌ها را جشن بگیرید.

وقتی که شما یاد گرفتید هرروز را همانند بخشی از یک سفر تجربه کنید، می‌دانید که در حال پیشرفت کردن هستید.

2. پیشرفت افزایشی کارتان را پیش چشمانتان قرار دهید

شما ممکن است این نکته را در مدرسه نیاموخته باشید، اما یک پیشرفت پایدار معمولا از طریق مراحل تکمیلی آغاز می‌شود. نویسنده آمریکایی رابرت کالیر این اصل را به خوبی شرح داد "موفقیت مجموعه‌ای از تکرار روزانه تلاش‌های کوچک است."

برای پیگیری میزان موفقیت دراز مدت خود این فرمول را فرابگیرید

انتخاب‌های کوچک هوشمندانه + ثابت قدم بودن + زمان = رادیکال تفاوت‌ها

انتخاب‌های کوچک هوشمندانه

 کار بزرگ خود را به سری کارهای کوچک تقسیم کنید. این تکنیک برای زمانی است که شما احساس می‌کنید در کاری هیچ پیشرفتی ندارید. به عنوان مثال رنگ کردن دیوارهای یک اتاق را در نظر بگیرید؛ حتی تفکر این کار ممکن است مانع شما از شروع آن شود، بااین‌حال اگر تلاش کنید یکی از دیوارها را رنگ کنید، احتمالا انگیزه و تمایل پیدا خواهید کرد تا کل اتاق را رنگ کنید.

ثابت قدم بودن

هر کار کوچک روزمره خود را حساب کنید. به عنوان مثال، آیا شما از صبح‌هایتان برای پربار بودن و مؤثرتر بودن استفاده می‌کنید؟ بسیاری از افراد موفق پیش از صبحانه بر روی سلامت و تناسب اندام خود کار می‌کنند. چه آن‌ها بخواهند به دور پارک نزدیک محل زندگی‌شان بدوند، یا در یک باشگاه ورزش کنند، آن‌ها عادتی را در خود ایجاد کرده‌ که قدرت فیزیکی و استقامت خود را در بالا لیست کارهای روزانه خود قرار دهند.

زمان

پیشرفت زمان می‌برد. انتخاب‌های کوچک هوشمندانه‌ای که شما هرروز انجام می‌دهید، در یک ماه و یک سال تبدیل به کاری عالی می‌شود؛ برای مثال اگر شما روزی 4کیلومتر بدوید، هرماه 120کیلومتر و هرسال 1460 کیلومتر می‌شود (که این‌همه دویدن برای یک سال بسیار زیاد است.).

اگر شما تنها بر روی نتیجه کارتان تمرکز کنید، ممکن است برای تجسم کردن پیشرفتی که تا به ‌حال داشتید دچار مشکل شوید، برای غلبه بر این مشکل، همیشه کارهایی را که انجام می‌دهید را یادداشت کنید و پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید.

 دویدن را دوباره به عنوان مثال در نظر بگیرید. ما تصور می‌کنیم که شما در هفته اول فقط می‌توانید 2کیلومتر بدوید و در انتهای 2کیلومتر حتی به سختی می‌توانید نفس بکشید و 4کیلومتر برای شما 40کیلومتر به نظر می‌رسد، اما با وقت گداشتن و ثابت قدم بودن به نتیجه می‌رسید؛ بعد از یک هفته، گام‌هایتان سبک‌تر می‌شود و نفس کشیدن نیز برای شما راحت‌تر خواهد شد و بدین گونه شما می‌‌توانید در هفته دوم 3کیلومتر بدوید، این 1کیلومتر اضافی یک پیروزی کوچک است که باید آن را جشن بگیرید.

با انجام این کار، شما به خودتان بازخورد و شناختی می‌دهید که می‎‌تواند برای ثبات قدم و نگه‌داشتن شما در راه به شما کمک کند. همان‌طور که قبلا ذکر شد، سختی‌ها و مشکلات در مسیر سفر به سوی موفقیت ظاهر می‌شوند، با این حال، با شناخت پیروزی‌های کوچک، می‌توانید خود را از تله "در حال حاضر هیچ نتیجه‌ای نگرفتم" نجات دهید.

مقاومت در مقابل تسلیم شدن یک جنگ مداوم است

اغلب اوقات این وسوسه بسیار قوی است، اما به یاد داشته باشید که تسلیم شدن هرگز کاری را آسان‌تر نمی‌کند. ممکن است تغییر به کار دیگری در لحظه آسان‌تر به نظر برسد، اما این در واقع فقط مسیر آینده را دشوارتر می‌کند. تمامی افراد موفق برای آنچه امروز هستند سختی‌های زیادی کشیده‌اند. اگر می‌خواهید در زندگی موفق شوید، به توصیه‌های من عمل می‌کنید در برابر تسلیم شدن مقاوم خواهید بود.

برای مشاهده قسمت اول اینجا کلیک کنید

منبع: Lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 10:35:06
دسته بندی ها