15 ویژگی رفتاری و شخصیتی افراد موفق که آن‌ها را متمایز می کند

6 شهریور 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 15 ویژگی رفتاری و شخصیتی افراد موفق که آن‌ها را متمایز می کند
15 ویژگی رفتاری و شخصیتی افراد موفق که آن‌ها را متمایز می کند
امتیاز مطلب: 95%

افراد موفق چه تفاوتی با دیگران دارند؟ آیا استعداد موفقیت در آن‌ها بیش از دیگران وجود دارد؟ آیا می دانید چقدر استعداد موفقیت دارید؟ در ادامه با یوکن همراه باشید تا 15 ویژگی بارز افراد موفق را برشماریم، بدین ترتیب می توانید نقاط قوت و ضعف خود را به دست آورید. اگر برخی خصوصیات در وجودتان نهادینه نشده، نگران نباشید زیرا فرصت باقی است و می توانید زودتر اقدام کنید.

راه حل روشن و دقیقی برای موفقیت وجود ندارد؛ اما تمام انسان‌های موفق از خصوصیات رفتاری مشخصی بهره می برند. شاید برخی موفقیت را در پول و ثروت بدانند؛ اما باید بدانید موفقیت جنبه‌های دیگری هم دارد. برای خیلی‌ها مهم این است که بدانند وقت شان را چطور می گذرانند. هر معیاری که داشته باشید، ویژگی‌های مشخصی در وجود تمام افراد موفق وجود دارد.

این خصوصیات را برای اولین بار در انسان‌های موفقی که سال‌ها با آن‌ها کار می کردم دیدم، شاید آن‌ها شخصیت‌های متفاوتی داشتند، اما تمام آن‌ها چند ویژگی رفتاری مشترک دارند که سبب دست یابی‌شان به موفقیت شده است.

به برخی ویژگی‌ها علاقه‌ی بیشتری دارم و خصوصیت پانزدهم را بیشتر می پسندم. وقتی زندگی افراد موفق را بررسی می کنم، از دیزنی تا اپرا، متوجه می شویم که آن‌ها خیلی از دستاوردهای خود را با تکیه بر این ویژگی‌ها به دست آورده‌اند، این ویژگی‌ها به آن‌ها کمک کرده تا گذشته را رها کنند و به دنبال آینده بروند. در ادامه 15 ویژگی رفتاری انسان‌های موفق را بیان می کنیم:

به دنبال رقابت هستند

هیچ فرد موفقی نیست که حس رقابت جویی را در وجود خود نهادینه نکرده باشد. موفقیت پاسخی به احساس نیاز به برنده شدن است. در هر صورت هر فرد موفقی در جستجوی بُرد است. انسان‌های موفق به دنبال راهکارهایی هستند که آن‌ها را در رقابت بالا می‌برد. شاید این ویژگی را با اخلاق کاری اشتباه بگیرید. حس رقابت طلبی به شما کمک می کند برای دست یابی به رویاهایتان بیشتر از دیگر رقبا کار کنید تا مسیر رسیدن به موفقیت هموارتر شود.

توجهی به گذشته ندارند

هر چقدر موفق باشید، باز هم ماندن در گذشته و تکرار اشتباهات از سرعت پیشرفتتان کم می کند. افراد موفق در گذشته‌های خود باقی نمی مانند، بلکه از اشتباهاتشان درس می گیرند و با سرعت بیشتر به سوی رویارویی با چالش‌های بزرگ‌تر می روند.

انگیزه زیادی برای پیشرفت دارند

افراد موفق تلاش می کنند خود را اصلاح کنند. آن‌ها منتقدان خوبی برای خود هستند. هیچ وقت از خود راضی نیستند و همواره تلاش می کنند بهترین باشند. آن‌ها با انگیزه زیادی به سوی آینده گام بر می‌دارند.

دقت زیادی روی جزئیات دارند

شاید این خصوصیت برای اطرافیان آزاردهنده باشد، اما نتایج فوق‌العاده‌ای دارد. این ویژگی با جمله معروف "وارد جزئیات نشو" در تضاد است. افراد موفق در بیشتر موارد وقتی کارهای کوچک انجام می دهند به جزئیات آن توجه می کنند.

همواره دستاوردهای خود را مدنظر دارند

افراد موفق موفقیت‌های خود را در ذهن دارند. البته نه برای خودنمایی؛ بلکه برای این که به خود و دیگران یادآوری کنند سرسختی همیشه می تواند آن‌ها را به موفقیت برساند و غیرممکن‌ها را ممکن سازد.

روی بهبود روابط کاری تمرکز می کنند

افراد موفق در روابط کاری خود بسیار جدی هستند. موفقیت آن‌ها بر پایه ارتباطات کاری و اجتماعی‌شان است؛ ارتباطاتی که باید به درستی شکل گیرد.

به خودشان جایزه می دهند

وقتی احساس خستگی زیادی از کار کردن می کنید، فرصتی به خود دهید تا از نظر جسمی و عاطفی به خود بپردازید. توصیه می کنیم زمانی را به انجام کارهایی چون مدیتیشن، تمرینات ورزشی، تفریحات سالم و ارتباطات سازنده اختصاص دهید. هر طور که خودتان می خواهید، مهم این است قدرت تمرکزتان را افزایش دهید و به خود یادآوری کنید چرا این کارهای سخت را انجام می دهید.

قدردان هستند

مصاحبه با فضانوردان شاتل فضایی بسیار برایم جالب بود. این افراد موفق حق داشتند بیش از هر فرد دیگری خودبین باشند؛ اما قدرشناسی آن‌ها حیرت انگیز بود. آن‌ها خود را خوشبخت می دانستند و از این که احساساتشان را با دیگران در میان بگذارند هیچ واهمه‌ای نداشتند.

در شرایط سخت مضطرب و متزلزل نمی شوند

خیلی مهم است که در شرایط سخت خود را کنترل کنید. افراد موفق در شرایط بحرانی اهداف خود را از یاد نمی برند و با این کار الگویی قابل اطمینان برای اطرافیانشان هستند.

هر روز می خواهند به اعتبارشان بیافزایند

وقتی قابل اعتماد نباشید دست یابی به موفقیت برایتان سخت و غیرممکن می شود. خیلی راحت می توان به انسان‌های موفق تکیه کرد، زیرا آن‌ها افکار خود را واضح و روشن بیان می کنند و رفتاری صادقانه دارند. حتی وقتی با نظرات و ایده‌های آن‌ها موافق نباشید، باز هم موضعشان را تغییر نمی دهند.

بسیار مسئولیت پذیر هستند

در مسیر موفقیت ممکن است با چالش‌ها و لغزش‌های زیادی مواجه شوید. قبول اشتباه نه تنها سبب جلب اعتماد اطرافیان می شود، بلکه به آن‌ها نشان می دهد اشتباه را نمی‌توان بر گردن فرد دیگری انداخت.

برخورد خوبی با مشتریانشان دارند

تمام مدیرعامل‌ها و کار آفرینان به مشتریان خود احترام می گذارند و با رفتاری فوق‌العاده در مقابل آن‌ها قرار می گیرند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند که جایگاه شان به لطف مشتریان به دست آمده است.

به نظرات دیگران اهمیتی نمی دهند

موفق‌ها می دانند که با افزایش موفقیتشان، به محبوبیت آن‌ها افزوده می شود؛ اما آن‌ها توجه زیادی به این مسائل ندارند. افراد موفق باور دارند نظر مثبتی که مردم نسبت به آن‌ها دارند سبب نمی شود تا اشتباه نکنند.

رغبت زیادی به کمک کردن دارند

وقتی به موفقیت برسید، از تشویق و تعریف دیگران بهره‌مند خواهید شد. انسان‌های موفق می دانند توان لازم برای بالا بردن اعتماد به نفس دیگران را دارند. وقتی به دیگران کمک می کنند، دوستان بیشتری خواهند داشت و این مسئله تأثیر زیادی روی زندگی‌شان دارد.

با شکست‌هایشان شناخته نمی شوند

موفقیت با پشت سر گذاشتن شکست‌ها، چالش‌ها و تجربیات فراوان به دست می آید. دانشمندان می گویند جهان کنونی سال‌ها قبل با غلبه‌ی ماده بر پادماده با اختلافی ناچیز به دست آمده است. ویرانی‌ها و انفجارات زیادی به وجود آمد تا اکنون در این جهان زندگی می کنیم. پس وقتی از شکست بترسید، از موفقیت دوری می کنید. باید با ترس‌های خود کنار بیایید و به سمت موفقیت گام بردارید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-25 13:39:19
دسته بندی ها