استراتژی واقع گرایانه در بازاریابی اینترنتی

16 فروردین 1396 - 10:48
استراتژی واقع گرایانه در بازاریابی اینترنتی

استراتژی واقع گرایانه در دیجیتال مارکتینگ :

امروزه در دورانی هستیم که به دفعات واژه بازاریابی اینترنتی یا همانDigital marketing  به گوشمان می خورد. بازاریابی اینترنتی روز به روز در حال گسترش است و بطور روز افزون مردم برای رفع نیازهای خود به بازارهای خرید آنلاین مراجعه می کنند. در دنیای امروز نیازهای مردم در بازه ی بسیار گسترده ای در فضای آنلاین برآورده می شود. در این قسمت به نکاتی مهم برای ایجاد استراتژی Realistic (واقع گرایانه) برای ایجاد کسب و کار انلاین اشاره می کنیم.

برای ایجاد استراتژی واقع گرایانه توجه به موارد زیر الزامی است:

1-بودجه ی خود را مشخص کرده و با نگاهی واقع گرایانه برنامه ی مالی خود را تنظیم کنید.

2-زمان مناسبی را برای دست یابی به هدف خود مشخص کنید

حداقل زمانی که برای یک کسب و کار اینترنتی پیش بینی می شود 1 سال است و بطور معمول در مواردی که برنامه ریزی ها برای کمتر از یک سال تنظیم شده پروژه با مشکل روبرو شده است.

3-روش (Tactic) خود را مشخص کنید:

یکی دیگر از موارد مهم مشخص بودن روش (Tactic) شماست. سوالاتی که برای ایجاد یک تاکتیک  مناسب طرح می شود:

  • هدف از ایجاد مارکت چیست؟
  • نیروی انسانی مورد نیاز چقدر است؟
  • چه فرایندهایی داریم؟
  • تکنولوژی های لازم چیست؟

نکته: در بعضی از موارد نرم افزارهایی که در ابتدای پروژه پیش بینی شده به یک باره تغییر می کند!! این کار بسیار اشتباه است، رم افزارهایی های مورد نیاز برای آنالیز کاری پروژه ی خود را از ابتدای پروژه پیش بینی کنید.

4- برای UI و UX وب سایت و  Mobile app ارزش زیادی قائل باشید.

       امروزه بسیاری از سایت های فارسی با مشکل طراحی سایت مواجه هستند. از انجایی که بزرگترین هدف، نگه داشتن کاربر و ایجاد حس وفاداری او نسبت به سایت ما است، طراحی سایت می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی حفظ آرامش و وفاداری کاربر داشته باشد.

5-محتوا محتوا محتوا !!!

امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از سایت ها با استفاده از مقالات سایت های دیگر محتوای خود را عرضه می کنند ولی اینکار فقط سایت شما را پر می کند!!!

تیم محتوای خود را تشکیل دهید و محتوای اختصاصی تولید کنید. روی مطالبی که تهیه میکنید وقت بگذارید و نظر سنجی کنید و نظر آنها را اعمال کنید و سعی کنید مطالب را کامل و بدون نقص منتقل کنید. به یاد داشته باشید که محتوا بخشی بسیار مهم برای یک کسب و کار اینترنتی است. نکته ی مهم اینجاست که برای محتوای سایت هم استراتژی از پیش تعیین شده اعمال کنید و طبق استراتژی عمل کنید.

6-تبلیغات

تبلیغات هم برای دیده شدن سایت شما می تواند بسیار مهم باشد. این بخش پر خرج ترین قسمت استراتژی شما است. به شما پیشنهاد می کنیم بودجه بندی  تبلیغات خود را بصورت زیر انجام دهید:

  • 70% بودجه ی خود را برای مدل تبلیغاتی که برای کسب وکارهای دیگر از ان نتیجه مثبت گرفته اند هزینه کنید.
  • 20% بودجه ی خود را برای تبلیغات کم ریسک هزینه کنید.
  • 10% دیگر را هممی توانید بر روی تبلیغاتی که دارای ریسک بیشتری هستند سرمایه گذاری کنید.

7-Social media  یا همان شبکه های اجتماعی

شاید به جرات بتوان گفت بسیاری از ما زمان روزانۀ خود را در فضا های مجازی مانند: تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و... می گذارانیم. پس می توان گفت این فضا برای معرفی محصول ما فضایی کلیدی است. البته لازم به ذکر است که فضاهای مجازی در بعضی از کسب و کار ها هم جواب نمی دهد ولی با تشکیل تیم متخصص میتوانید KPI  مناسبی از طریق فضاهای مجازی برای خود جذب کنید.

در پایان توجه شما را به چند نکته جلب می کنم:

  1. Mobile app را جدی بگیرید چراکه 64 % از ترفیک در ایران از سمت موبایل می آید.
  2. در بحث محتوا به روز باشید و توجه داشته باشید که 70 % سرچ ها از طریق خبرهای آفلاین (روزنامه ها، بیلبوردها و...) بدست می آید.
  3. در بحث Social market  توجه داشته باشید که بگذارید صفحات شما بصورت Organic  رشد کند.
  4. وقتی پروژه ای شکست خورد نگران نباشید چونFail  شدن پروژه درهر قسمت از استرتژی شما طبیعی است.
  5. ایده ها را در نظر بگیرید و استراتژی خود را طراحی


هیچ دیدگاهی ثبت نشده است



برای ارسال دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

دسته بندی ها