بررسی انواع روش های تبلیغات انلاین

19 فروردین 1396 - 10:31
بازاریابی اینترنتی - بررسی انواع روش های تبلیغات انلاین
بررسی انواع روش های تبلیغات انلاین
امتیاز مطلب: 99%

Display ad (تبلیغات نمایشی)

تبلیغات نمایشی به 2 دسته تقسیم می شوند:

  1. Banner Ads (تبلیغات بنری)

تبلیغات بنری را میتوان به عنوان رایج ترین تبلیغات نمایشی نامید . همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد ،یک سری بنگاه های تبلیغاتی هستند که با داشتن فضاهای تبلیغاتی در سایتهای مختلف ، تبلیغات بنری شما را در به عهده می گیرند و بنا به تخصص وب سایت ( تکنولوژی, گیم, ورزشی,عرضه ی کالا و...) تبلیغات شما را در آن سایت ها قرار میدهند.

از بنگاه های تبلیغاتی که در دنیا این کار را انجام میدهند میتوان به AdChoise اشاره نمود . در ایران نیز شرکتهای مختلفی برای این کار وجود دارند ، مانند : فست کلیک ، صبا ویژن و A NETWORK اشاره کرد.

در این نوع تبلیغ می توانید سایز و یا اینکه تبلیغ شما در حال حرکت باشد یا نه را در نظر بگیرید.

2-Video Ads (تبلیغات ویدیویی)

تبلیغات ویدیویی ، نوعی از تبلیغات است که در سایتهایی که محتوای ویدیویی عرضه می کنند مانند اپارات در ابتدا یا انتهای ویدیو تبلیغاتی به نمایش در می آید. پیشنهاد می شود از این نوع تبلیغ برای ارایه ی محصول استفاده کنید.

آپارات و YOUTUBE دو وبسایتی هستند که این نوع تبلیغ را انجام میدهند.

 

Text ad (تبلیغات متنی)

بجای نشان دادن تبلیغات بنری یک متن نشان داده می شود، که در موتورهای جستجوبا متن سبز رنگ (AD) مانند تصویر زیر نمایش داده می شود.

Video ad

این روش تبلیغاتی دارای هزینه زیادی از جمله ساخت ویدیو و همچنین هزینه قرار دادن در فضاهای مختلف است .ولی پیشنهاد می کنیم برای انجام این تبلیغات از شخصیت های مطرح استفاده کنید تا بتوانید نتیجه ی لازم را بگیرید . بطور مثال برندهای Nike وAdidas از شخصیت های مختلفی در تبلیغات ویدیویی خود استفاده می کنند . ولی باز هم اشاره میکنیم که این تبلیغات هزینه زیادی دارد.

از مزیت های این نوع تبلیغ می توان به دست به دست شدن ویدیوها در صفحات اجتماعی اشاره کرد.

 

Email Marketing

Email Marketing را به دو بخش میتوان تقسیم کرد:

  • خبرنامه های که شما میتوانید بصورت روزانه هفتگی و یا ماهانه بصورت ایمیل برای کاربر خود بفرستید.
  • Email automation

به طوری است که ما با تعریف یک پروسه برای کاربران از ابتدا تا انتها کاربر بالقوه را با وارد کردن به این پروسه به کاربر بالفعل تبدیل می کنیم .

برای نمونه فرآیندی 2 ماهه را تعریف می کنیم . دراین دو ماه با تعریفی که از تاکتیک خودمان داریم ,محصول خودمان را به کاربر معرفی می نماییم.

 

SEO/SEM

این بخش را می توان یکی از دسته بندی های تبلیغات آنلاین نامید. امروزه با فراگیر شدن موتورهای جستجو ازجمله گوگل ، SEO  دارای مزایای بسیاری است که از جمله ی این مزایا می توان به این اشاره کرد که کاربر با خواست خود از طریق جستجو در موتور گوگل به وب سایت شما می آید.

باید در نظر داشت برای موفقیت در SEO ,محتوا نقش بسزایی دارد. در مقالات بعدی بطور مفصل راجع به SEO/SEM صحبت می کنیم.

 

Content marketing

یکی از روش های رایج Content marketing است. این روش جامع بوده و همه روش های تبلیغات وابسته به محتوای قوی وب سایت شما می باشد و ارزش بالایی دارد.

Content marketing  4 دسته دارد :

1-Public relation

به این معناست که شما اخبار مربوط به کمپانی خودتان را به کاربران  انتقال می دهید. این قسمت را البته میتوان به دو بخش تبدیل کرد، که بخش دیگر آن Press release  نام دارد .بطوریست که شما محتوای خود را ارایه داده و خبرگزاری ها بنا به سیاست خود ،خبرها را در سایت خود پوشش می دهند.

2-Reportage

یعنی شما محتوای خود را به ازای هزینه ای به وبسایتی می دهید که برای شما با ذکر link چه در متن و چه در پایان منتشر کند.این بخش در کشور ما بسیار مرسوم است.

3-Blogging

مهمترین بخش تولید محتوای خوب در وب سایت شماست . که همانطور که گفته شد در SEO  بسیار تاثیر گذار است. عواملی از جمله عکس و ویدیو همراه با محتوا میتواند تاثیر را در SEO بیشتر کند.

توجه کنید از آنجایی که COMMENT یک نوع محتوا است در SEO بسیار تاثیرگذار است.

4-Social Media

امروزه فضاهای مجازی طرفداران بیشماری دارد. از این طریق شما میتوانید رابطه خوبی با کاربران خود برقرار کنید . ولی از طرفی هم انتظار نداشته باشید که از این طریق بتوانید محصول خود را به راحتی بفروش برسانید .

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-08 11:37:00
دسته بندی ها