اگه شما مشغول تجارتین باید بدونین که منافع واقعی و مشخصی برای داشتن استراتژی مداوم بهینهسازی موتور جستجو وجود داره. در ادامه با یوکن همراه باشید.
در حال حاضر به کمک ابزارهای موجود بیشتر از هر زمان دیگه ای میتونین تلاش های «سئوی» خودتون رو بهعنوان یه کانال بازاریابی اندازهگیری کنین. اگرچه موتورهای جستوجو هزینهای رو برای ایندکس کردن صفحات وبسایتتون از شما نمی گیرن اما برنامهریزی و بهکارگیری «سئو» کاملاً مجانی نیست.
شما باید زمان، پول و منابعی رو برای انجام این کار صرف کنین. خبرِ خوب اینه که فعالیتهای سئو میتونه به شما کمک کنه تا به بازار بزرگی دسترسی داشته باشین، بازدیدکنندگان هدف رو جذب کنین و تأثیر تلاش هاتون رو بر اساس بازگشت سرمایهتون اندازهگیری کنین.
در هر ثانیه از روز محتوای بیشتری بر روی اینترنت قرار میگیره و مشتریهای شما به موتورهای جستوجو نیاز دارن تا بهشون کمک کنن شما رو پیدا کنن. درواقع هر چی اینترنت گستردهتر می شه استفاده از موتورهای جستوجو هم افزایش پیدا میکنه.
مردم برای سوالهاشون دنبال جواب میگردن. برای خرید محصولات، برای پیدا کردن جایی برای خوردن غذا، برای رزرو کردن بلیط، برای رسیدن به اخبار مورد نظرشون و تقریباً برای هر کاری که میکنیم شروع آنلاینی رو با جستوجو کردن داریم و این کار دیگه فقط با کامپیوترهای شخصی انجام نمیشه؛ انفجار گوشیهای همراه و تبلت های متصل به اینترنت به این معنی ست که ما در هر نقطهای از دنیا به موتورهای جستوجو دسترسی داریم.
آنچه مردم جستوجو میکنن چیزهای زیادی رو از تمایلات اونها یا اقدامهایی که میخوان در زمان مشخصی انجام بدن میگه و این موضوع به شکل سنتی هدف نهایی تحقیقات بازاریابی بوده.
آگه کسی دنبال «مسیرهای پیادهروی در کالیفرنیا» یا «جایی برای خرید یه دوربین دیجیتال» میگرده بهعنوان یه بازاریاب، خیلی ساده ست که بفهمیم که اونها دقیقاً دنبال چی میگردن.
نقش موتورهای جستوجو اینه که درخواستهای کاربرها رو به صفحات مربوطه ارجاع بدن. مثلاً آگه شما دوربین میفروشین این برای شما به این معنیه که میتونین محتوای مرتبطی رو بسازین که نیازهای جستوجو کننده رو در همون لحظه اول برآورده کنه. «سئو» ی خوب اساساً میتونه بازدیدکنندگان هدف زیادی که احتمالاً به دنبالشون هستین رو برای شما تأمین کنه.
اما علاوه بر اون، یکی از بزرگترین مزایای بهینهسازی موتورِ جستوجو تواناییِ اندازهگیری نتایج تونه.
میشه از دادههای تحلیلی وبسایت تون برای فهمیدن اینکه چه میزان در جذب مخاطب از موتورهای جستوجو موفق بودین استفاده کنین.
میتونین ببینین که فعالیتهای اون کاربرها در جهت اهداف تجاری شماست یا نه. اثربخشی محتواتون رو در جذب و پیشرفت کاربرها در طول دورهی فروش ارزیابی کنین و می تونین بفهمین که اونها در وبسایت شما چه کارهایی رو انجام میدن و چه کارهایی رو انجام نمیدن و در آخر می تونین با اضافه کردن واحد پولی به محاسباتتون؛ بازگشت سرمایه از کانال «سئو» رو دقیقاً اندازهگیری کنین.