چگونه سئو تجارت شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟

19 فروردین 1396 - 8:35
بازاریابی اینترنتی - چگونه سئو تجارت شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟
چگونه سئو تجارت شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟
امتیاز مطلب: 99%

اگه شما مشغول تجارتین باید بدونین که منافع واقعی و مشخصی برای داشتن استراتژی مداوم بهینه‌سازی موتور جستجو وجود داره. در ادامه با یوکن همراه باشید.

در حال حاضر به کمک ابزارهای موجود بیشتر از هر زمان دیگه­ ای می­تونین تلاش­ های «سئوی» خودتون رو به‌عنوان یه کانال بازاریابی اندازه‌گیری کنین. اگرچه موتورهای جست‌وجو هزینه‌ای رو برای ایندکس کردن صفحات وبسایت­تون از شما نمی­ گیرن اما برنامه‌ریزی و به‌کارگیری «سئو» کاملاً مجانی نیست.

شما باید زمان، پول و منابعی رو برای انجام این کار صرف کنین. خبرِ خوب اینه که فعالیت‌های سئو می­تونه به شما کمک کنه تا به بازار بزرگی دسترسی داشته باشین، بازدیدکنندگان هدف رو جذب کنین و تأثیر تلاش هاتون رو بر اساس بازگشت سرمایه­تون اندازه‌گیری کنین.

در هر ثانیه از روز محتوای بیشتری بر روی اینترنت قرار می­گیره و مشتری‌های شما به موتورهای جست‌وجو نیاز دارن تا بهشون کمک کنن شما رو پیدا کنن. درواقع هر چی اینترنت گسترده‌تر می شه استفاده از موتورهای جست‌وجو هم افزایش پیدا می­کنه.

مردم برای سوال­هاشون دنبال جواب می­گردن. برای خرید محصولات، برای پیدا کردن جایی برای خوردن غذا، برای رزرو کردن بلیط، برای رسیدن به اخبار مورد نظرشون و تقریباً برای هر کاری که می­کنیم شروع آنلاینی رو با جست‌وجو کردن داریم و این کار دیگه فقط با کامپیوترهای شخصی انجام نمی­شه؛ انفجار گوشی‌های همراه و تبلت های متصل به اینترنت به این معنی ست که ما در هر نقطه‌ای از دنیا به موتورهای جست‌وجو دسترسی داریم.

آنچه مردم جست‌وجو می­کنن چیزهای زیادی رو از تمایلات اونها یا اقدام‌هایی که می­خوان در زمان مشخصی انجام بدن میگه  و این موضوع به شکل سنتی هدف نهایی تحقیقات بازاریابی بوده.

آگه کسی دنبال «مسیرهای پیاده‌روی در کالیفرنیا» یا «جایی برای خرید یه دوربین دیجیتال» می­گرده به‌عنوان یه بازاریاب، خیلی ساده ست که بفهمیم که اونها دقیقاً دنبال چی می­گردن.

نقش موتورهای جست­وجو اینه که درخواست‌های کاربرها رو به صفحات مربوطه ارجاع بدن. مثلاً آگه شما دوربین میفروشین این برای شما به این معنیه که می­تونین محتوای مرتبطی رو بسازین که نیازهای جست‌وجو کننده رو در همون لحظه اول برآورده کنه. «سئو» ی خوب اساساً می­تونه بازدیدکنندگان هدف زیادی که احتمالاً به دنبالشون هستین رو برای شما تأمین کنه.

اما علاوه بر اون، یکی از بزرگ‌ترین مزایای بهینه‌سازی موتورِ جست‌وجو تواناییِ اندازه‌گیری نتایج تونه.

می­شه از داده‌های تحلیلی وب‌سایت تون برای فهمیدن اینکه چه میزان در جذب مخاطب از موتورهای جست‌وجو موفق بودین استفاده کنین.

 می­تونین ببینین که فعالیت‌های اون کاربرها در جهت اهداف تجاری شماست یا نه. اثربخشی محتواتون رو در جذب و پیشرفت کاربرها در طول دوره‌ی فروش ارزیابی کنین و می تونین بفهمین که اونها در وب‌سایت شما چه کارهایی رو انجام میدن و چه کارهایی رو انجام نمیدن و در آخر می تونین با اضافه کردن واحد پولی به محاسباتتون؛ بازگشت سرمایه از کانال «سئو» رو دقیقاً اندازه‌گیری کنین.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-08 13:42:00
دسته بندی ها