5 ویژگی یک کارآفرین موفق

7 دی 1399 - 11:51
کار آفرینی - 5 ویژگی یک کارآفرین موفق
5 ویژگی یک کارآفرین موفق
امتیاز مطلب: 90%

آیا شما نیز فکر می کنید که متولد شده اید تا یک کارآفرین باشید؟! موفق بودن نیازمند بهره بردن از ترکیبی از ویژگی های ذاتی و اکتسابی است. با این حال چند ویژگی وجود دارد که در بسیاری از کارآفرینان مشترک است. آنها همیشه از کسانی نیستند که از دانشگاه اخراج شده تا به رو رویاهای خود برسند، ویژگی های شخصیتی مشترک و مثبتی در آنها دیده می شود که قطعا از رموز اصلی موفقیت آنهاست. در ادامه با یوکن همراه باشید.

اگر شما برخی از این ویژگی ها و یا حتی هیچ کدام از آن ها را نداشته باشید، ولی این شانس را دارید که آنها را یاد بگیرید و با تکمیل آنها و سازگاری با شخصیت خود، از آنها لذت ببرید.

خلاقیت و فکر کردن خارج از چهارچوب و قواعد، تمام چیزی است که منحصراً فرد را تبدیل به یک کارآفرین می کند.

در ادامه قصد داریم برخی از ویژگی های شخصیتی کارآفرینان موفق را بیان کنیم. شما می توانید با خواندن این ویژگی ها، بررسی کنید و ببینید که چه تعداد از آنها در شما وجود دارد و باید با چه تعداد از آنها، خود را سازگار کنید؟!

1. کارآفرینان موفق سحر خیز هستند (در فرمت زمانی مشخص به انجام امور می پردازند)

مطالعات متعددی نشان می دهد که افراد سحر خیز، موفق تر هستند. البته در این میان، افراد موفق دیگری نیز دیده شده اند که به کار شبانه، عادت دارند. در واقع مهم نیست که چه زمانی از خواب بیدار می شوید، مهم این است که مسائل و کارهای لازمه ی خود را در یک فرمت زمانی مشخص، به انجام برسانید. برای بسیاری از افراد این گونه است که صبح ها در میزان بالاتری از بهره وری و بازدهی هستند، ولی در هر حال این بستگی به شما دارد، ممکن است برخی از شما شب ها بازدهی بیشتری داشته باشید.

توصیه ی افراد موفق این است که سخر خیزی را جزء عادات روزانه ی خود قرار دهند. علاوه بر اینکه صبح ها انرژی زیادی در انسان وجود دارد، پیش برد برنامه ها نیز راحت تر صورت می گیرد. به طور مثال اگر لازم باشد که قرار ملاقاتی تنظیم کنید، صبح ها زمان بیشتری برای آن دارید و اگر برنامه ی غیر مترقبه ای پیش آید، بهتر می توانید آن را در برنامه ی روزانه خود جای دهید، از طرفی ساعات کاری ادارات و ارگان های دولتی صبح هاست، بنابراین در صورت داشتن کارهای اداری ملزم هستید که صبح اقدام کنید.

2. کارآفرینان موفق، شکاف های موجود را می بینند و برای آن ایده دارند

بدیهی است که ایده ی یک میلیون دلاری چیزی است که نیاز به بازار هدف بزرگ دارد. با این حال از طرف دیگر نیازمند این است که یک کارآفرین نقاط نابرابری و شکاف را بشناسد، سپس در صدد برآید که ایده ای ارائه دهد تا این شکاف را پر کند و نیاز بازار را مرتفع سازد. البته هر ایده ی جدیدی، بخشی از آن کپی شده از ایده های دیگر است، در هر صورت برای داشتن ایده ی خوب، باید مزیت رقابتی نسبت به سایرین داشت. باید موقعیت شناس بود و فرصت ها را دریافت، ولی برخی افراد به سادگی از آب گل آلود ماهی می گیرند، در این میان کارآفرینان واقعی سازندگی را پیشه می کنند.

3. کارآفرینان موفق پیروی می کنند

همه ی تیم هایی که شروع به کسب و کار جدیدی می کنند، نیاز به رویا پردازی دارند. اما با این وجود، تعداد کمی از کارآفرینان موفق هستند که صد درصد خیال پردازی می کنند. شما باید چیزی را دنبال کنید که شدنی باشد. کارآفرینان همه چیز را یک دایره ی کامل می بینند. آنها از اینکه پیرو مسائلی باشند که پیش از این به دست افراد دیگری به سرانجام رسیده است، هراسی ندارند.

4. کارآفرینان موفق، وضعیت را به چالش می کشند و در چارچوب فکر نمی کنند

این جایی است که داستان استیو جابز و دیگر افراد کارآفرینی که ترک تحصیل کرده اند را به میان می کشد. آنها به دنبال حقیقی کردن رویا های فانتزی خود بوده اند. این کار با مقاومت کم امکان پذیر نخواهد بود. کارآفرینان شرایط موجود را تمام و کمال نمی پذیرند، بلکه موقعیت ها را به چالش می کشند. آنها همیشه و همیشه در مسیر خود با مشکلات مبارزه می کنند و شرایط را به نفع خود تغییر می دهند. آنها می خواهند از همه بهتر، سریع تر و قدرتمندتر باشند و از اینکه اولین کسی باشند که کاری را انجام می دهند، نمی هراسند. هیچ چیزی وجود ندارد که به اندازه کافی برای کارآفرینان موفق خوب باشد، در واقع آنان هیچ وقت به شرایط فعلی راضی نمی شوند و همیشه به دنبال کسب منفعت بیشتر هستند.

ترسیدن از شرایط تنها کار را دشوار می کند. گاهی شما با چیز غیر معمولی مواجه می شوید که خارج از عرف است، اگر به درست بودن آن و ایده ی خود، ایمان دارید، باید آن را پیش ببرید و در قید قواعد و شرایط محدود کننده نباشید. بهتر است برای موفقیت بیشتر، تفکر در چارچوب تعریف شده را کنار بگذارید.

5. کارآفرینان موفق، به دنبال جذب سرمایه هستند

تفاوت بزرگی بین یک مخترع و کارآفرین وجود دارد. یک کارآفرین زرنگ و دانا، اگر خواستار این باشد که کسب و کار و ایده اش به سرانجام برسد، باید به دنبال پول نیز باشد. این چیزی است که طبیعتا همه ی افراد با آن درگیر هستند،  پس باید مهارت های خود را برای جذب سرمایه گذار افزایش دهید. در غیر این صورت، نمی توانید ایده ی خود را بهینه کرده و راه سختی برای رسیدن به کسب و کار پر سود، در پی خواهید داشت. بدون پول پیش برد ایده ها و رسیدن به اهداف، بسیار دشوار است. یک کارآفرین باید درک روشنی از مسائل مادی داشته باشد. او باید چگونگی کسب سرمایه را دریابد، تا بتواند ایده های خود را عملی سازد.

5 ویژگی شخصیتی کارآفرینان موفق را بررسی کردیم. راه تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، این است که از اشتباهات دیگران درس گرفته و همچنین رموز موفقیت، عادت های روزانه و ویژگی های شخصی این گونه افراد را سر لوحه قرار دهیم. نباید بار دیگر به ساختن چرخ پرداخت، باید از تجربه افراد استفاده کرد و مسیر را ادامه داد.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-28 10:37:43
دسته بندی ها