بازاریابی آنلاین - قسمت ششم : اجزاء بازاریابی دیجیتال

14 دی 1395 - 9:07
بازاریابی اینترنتی - بازاریابی آنلاین - قسمت ششم : اجزاء بازاریابی دیجیتال
بازاریابی آنلاین - قسمت ششم : اجزاء بازاریابی دیجیتال
امتیاز مطلب: 92%

هر سال، فرصت‌های بازاریابی بیشتر و بیشتری به صورت آنلاین پیدا میشه، و علتش این هست که مردم فناوری‌های تازه رو ایجاد و استفاده می‌کنند، و ایده‌های نویی رو کشف می‌کنند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

این گزینه‌هایی که به عنوان بازاریاب در دسترس شما هست بسیار زیاده. در این دوره، به کشف عناصر اصلی بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم، اما این مفاهیم، به حوزه‌های دیگه هم ارتباط داره.

باید یادتون باشه که استراتژی شما نباید تمامی مسیرهای بازاریابی‌ای که وجود داره رو در بر بگیره. می‌تونین از این‌هایی که ما در موردش بحث می‌کنیم استفاده کنین، یا در به کار بردن بقیه راه‌هایی که بخشی از این مفاهیم اصلی نیستن به موفقیت برسین.

با داشتن این مقدار انتخاب گسترده، ارزیابی این مسیر‌ها خیلی معنادار میشه. اگه با منابع محدودی عمل می‌کنین، باید برای کانالی که می‌خواهید باهاش شروع کنین، اولویت تعیین کنین و به همین ترتیب، اگه کانال و مسیر جدیدی رو کشف کردین، بهتره ببینین که چطور روی زندگی روزمره‌تون تاثیر می‌ذاره.

بنابراین، برای اینکار من هر کدوم رو بر اساس تلاش مورد نیاز برای ایجاد کانال، و ارزش این کار ارزیابی می‌کنم. و از اونجا می‌تونیم اون‌ها رو توی ماتریس قرار بدیم.

برای اینکه بهتون نشون بدم منظورم چیه، بیاین نگاهی به چهار زمینه استراتژی بازاریابی آنلاین بندازیم یعنی «سئو» (SEOSearch Marketing  ، Social Media و ویدیو.

خب‌. اولین کار ما اینه که ببینیم از چه کانالی داریم در این زمینه‌ها استفاده می‌کنیم. برای «سئو»، باید روی گوگل تمرکز کنیم. برای Search Marketing ، از Google AdWords  استفاده می‌کنیم و برای Social Media ، می‌خواهیم از فیسبوک شروع کنیم. و بعد، برای ویدیو از یوتیوب استفاده می‌کنیم.

خب. بیاین این چهارتا رو تو جدول قرار بدیم. بعد باید از یک تا شش به این‌ها امتیاز بدیم. شش، بالاترین مقدار تلاش و یک، کمترین مقدار از تلاشه. همینطور به ارزش هم امتیاز میدهیم. اینکه کدومشون بیشترین بازگشت سرمایه رو دارن.

این‌ها امتیازات مخصوص کسب و کار شما هستند. خب، من به طور مثال، اینجا بهشون عدد میدم. بیاین نحوه گذروندن زمانمون رو امتیازبندی کنیم و برای این‌کار، یه جدول شش در شش، با یک محور برای تلاش و یکی برای ارزش ایجاد می‌کنیم. چون داریم از مقیاس یک به شش استفاده می‌کنیم، به هر ردیف و ستون با یک عدد شماره میدیم. حالا اگه این جدول رو به چهار بخش جداگانه تقسیم کنیم، تجسم تلاش در برابر ارزش رو داریم. بالا سمت چپ، مربوط به ارزش و تلاش کمه، و پایین سمت راست، ارزش و تلاش زیاد رو نشون میده.

با برداشتن امتیازات از جدول قبلی، می‌تونیم دقیقاً ببینیم که این کانال‌های بازاریابی به کجا می‌رسن. خب، چون من برای ارزش به گوگل پنج دادم و برای تلاش هم چهار، این رو توی قسمت درست قرار میدم. این پروسه رو برای «AdWords»، «یوتیوب» و «فیسبوک» هم تکرار می‌کنم. با کامل شدن ماتریس، راحت‌تر میشه تصمیم گرفت که چطور باید وقتمون رو صرف کنیم. با کارهایی که در قسمت با ارزش و تلاش بالا هستن شروع کنین و به اطراف ماتریس حرکت کنین.

یادتون باشه فقط بخاطر اینکه کاری تلاش زیاد و ارزش کم داره، به این معنی نیست که ارزش کاوش شدن نداره. ما خیلی ساده این‌ها رو در ارتباط با هم امتیاز می‌دهیم. ارزش کم هم میتونه بازگشت سرمایه‌ی خوبی داشته باشه، اما فقط مقدارش شاید به اندازه یک بخش با ارزش بالا نباشه.

 

در زمینه "بازاریابی آنلاین" شما را به خواندن سایر مقالات آموزشی در این زمینه دعوت می‌کنیم :

منبع: UCAN

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-07-31 14:38:00
دسته بندی ها