7 عادت روزانه‌ی میلیونرهای خود ساخته

26 اردیبهشت 1400 - 11:00
عادت‌های موفقیت - 7 عادت روزانه‌ی میلیونرهای خود ساخته
7 عادت روزانه‌ی میلیونرهای خود ساخته
امتیاز مطلب: 97%

بزرگترین متفکران، سازندگان و نوآوران جهان به واسطه ی عادت های روزمره ی خود تعریف می شوند. رفتارها و روال زندگی روزانه ی افراد، بخش اعظمی از مسیر موفقیت آنهاست. از طرفی افراد موفق زیادی وجود دارند که معتقدند طریقه ی آغاز روز، عامل اصلی در سازندگی است و میزان کسب موفقیت را تعیین می کند.

کسانی که به صورت خود ساخته تلاش کرده اند که به موفقیت های مالی و اجتماعی دست یابند، با تغییر عادت های روزانه ی خود توانسته اند پا در مسیر بگذارند. حتی هزاران سال پیش نیز فلاسفه ی بزرگ برای تقویت ذهن خود عادت های مثبت را در رویه روزانه ی خود جای می دادند. ایجاد مسئولیت و انگیزه می تواند منجر به فعالیت مساعد و ایجاد موفقیت های بی انتها شود. در ادامه با یوکن همراه باشید تا روش هایی که جز عادت های رفتاری میلیونرهای خود ساخته ی جهان است را با یکدیگر مرور می کنیم:

1. داشتن تفکر مثبت

مغز انسان ارزشمند ترین موهبت الهی است. این بخش از بدن انسان، کانون تفکرات، امیال، خواسته ها و برنامه ها محسوب می شود. باید بدانید که ذهن، واقعیت زندگی شما را خواهد ساخت و بدون شک، آنچه مدام به آن می اندیشید را تجربه خواهید کرد. علم ثابت کرده است که انسان ها توانایی تنظیم مجدد مغز و تغییر الگوهای فکری را دارند. می توان با فعالیت هایی مثل مدیتیشن و یا تمرین های مغز، ذهن خودآگاه خود را تربیت کرد. با این اوصاف، چرا نباید از این حقیقت در زندگی خود استفاده کرده و به معنای واقعی کلمه با قدرت مغز، برنامه ریزی موفقیت خود را به سرانجام برسانیم؟ باید به این باور برسید که تفکر مثبت یک امر ضروری است. هیچ کس نمی تواند همیشه 100 درصد مثبت باشد، ما بشر هستیم و قطعا اوقات احساسی مختلفی در زندگی می گذرانیم ولی می توان تلاش کرد و دیدگاه خود را به سمت مثبت نگری سوق داد و با مداومت در این کار، شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی بود. زمانی که تصمیم به شروع کاری می گیرید، باید این باور را در خود ایجاد کنید که قادر به انجام آن هستید. داشتن ذهن مثبت، تلاش شما را موثر کرده و در نتیجه ضامن موفقیت شما خواهد بود.

2. عمل کردن به آنچه که به دیگران توصیه می‌شود

هیچ کس به فردی که حرف و عملش مطابقت ندارد، اطمینان نخواهد کرد. زمانی می توان به توصیه افراد اعتماد کرد که بروز عینی آن را در زندگی آنها شاهد باشیم. پس به توصیه های درستی که معمولا برای دیگران مطرح می کنید، عمل کنید، نه اینکه فقط در مورد آن حرف بزنید. برنامه ریزی کرده، هر روز تمرین کنید و نا امیدی ها را سرکوب نمایید. این ها توصیه های مثبتی است که می دانیم از عوامل بدیهی راه موفقیت است ولی همیشه خودمان مجری آنها نیستیم. آنچه اهمیت دارد این است که ایده ها و برنامه های خود را به صورت روزانه عملی کنید. تمرین روزانه شما را مستعد موفقیت خواهد ساخت.

3. سحر خیز بودن

افراد موفق صبح زود از خواب بیدار می شوند. شاید شما مجبور نباشید که صبح زود در دفتر حاضر شوید و بتوانید مدت زمان بیشتری را بخوابید ولی بهتر است که مانند افراد موفق روز خود را شروع کنید نه اینکه به دنبال راحت طلبی باشید. برای داشتن احساس آسودگی زمان زیاد است، اکنون باید برای کسب موفقیت تلاش کنید. سحر خیزی یک عامل کلیدی است. این عادت خوب بارها به ما توصیه شده است ولی بعضاٌ، اکثر ما از اهمیت آن غافل می شویم. صبح ها ورزش کنید و به بدن خود تحرک دهید، سپس با یک تغذیه سالم کسب انرژی کرده و روز خود را آغاز کنید. وقتی زمانی کاری شما از ساعات ابتدایی روز آغاز شود، مدت زمان بیشتری برای برنامه ریزی خواهید داشت. با پیش بردن برنامه ی منظم، نه تنها در مسیر موفقیت خواهید بود، بلکه احساس خوشایندی نیز نسبت به خود خواهید داشت.

4. ایجاد همکاری خوب

موفقیت به طور انحصاری وابسته به فرد نیست. وقتی که به دنبال رویاهای بزرگ هستیم، نمی توانیم کل مسیر را تنها طی کنیم. انسان موجودی اجتماعی است، ما واقعا به یکدیگر نیاز داریم، از طرفی قطعا در همه ی امور متخصص نیستیم. باید یک راهنما کنار خود داشته باشیم و همچنین یک مجموعه به دور خود جمع کنیم. تنها پیمودن مسیر مثل ایجاد یک حفره ی بزرگ است که به تنهایی در آن گیر خواهیم کرد. نیاز به یک تیم داریم. شاید تنها پیش بردن کارها در ابتدای مسیر مشکلی بوجود نیاورد و حتی بعضاً کار درستی باشد اما در ادامه به همکاری موثر با افراد نیازمند خواهیم بود. می توانید رهبری یک مجموعه را به عهده گیرید و منجر به ایجاد یک موفقیت عظیم شوید.

5. داشتن استحکام

استحکام نه تنها در زندگی شخصی بلکه در مسائل مربوط به کسب و کار نیز مهم است. استحکام در چگونگی ایجاد دنبال کنندگان و رسیدن به اهداف، نمود پیدا می کند. ممکن است گاهی دچار سردرگمی شویم، ولی می توان با تمرین، پریشانی را کنار گذاشت و با قدرت روی کارها متمرکز شد. برای رسیدن به موفقیت، لزوم محکم بودن در مسیر اجتناب ناپذیر است. روی مسائل مهم تمرکز کنید، خود را با دیگران مقایسه نکنید و خیلی نگران آینده نباشید. روی کارهایی که امروز، همین حالا می توانید انجام دهید تمرکز کنید. تمرکز بر توانایی ها، قدرت را به شما باز خواهد گرداند.

6. صداقت داشتن

حرف هایی که از دهان شما خارج می شود، برایتان ایجاد ارزش می کند. اگر می خواهید که به عنوان یک پیش رو دیده شوید، باید در رفتار و کلام خود، تجدید نظر کنید. تظاهر به داشتن موفقیت و یا ثروت کاذب، تجربه های موثر شما را محدود می کند. به جای این تظاهرات، برای خود و دیگران خلق ارزش کنید. در کارهای خود استقامت داشته باشید با صداقت رفتار نمایید و هدفمند صحبت کنید.

7. شکرگزاری و تمرکز حواس

شکر گزاری کردن برای داشته ها، بازی را تغییر می دهد. اگر پای خود را در دنیای توسعه ی شخصی گذاشته باشید، با این موضوع آشنایی دارید. افکار منفی را کنار گذاشته و خود را محدود نکنید. وقتی برای آنچه که تا کنون دریافت کرده اید، شکر گزار باشید، زندگی شادتری خواهید داشت. این شادی باعث می شود که گام های پیش رو را ساده تر بردارید. به خود، خانواده، دوستان و تیم خود عشق بورزید، به خاطر داشته باشید که زندگی کوتاه است، کسب موفقیت های کوچک نیز بخش شیرینی از همین زندگی است.

عادت هایی که بیان شد، روش هایی است که به واسطه ی آن می توان خود ساخته شد. هشتاد درصد از مسیر رهبر شدن وابسته به این است که بتوانیم خود را رهبری کنیم و تفکرمان را در مسیر درست قرار دهیم. صداقت داشته باشید و قدر دان و شکر گزار دارایی های خود باشید. با تمرین این عادت ها می توانید شخصیتی مستعد برای موفقیت در خود بسازید. اگر مطابق با این عادات پیش روید، قطعا تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد خواهد شد.

همچنین می توانید پادکست این متن را در اینجا بشنوید

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-17 02:06:37
  • نظرات
تصویر آواتار ممد
   ممد

😑😑😑😑

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار متين
   متين

اصلا همچین چیزی نیست کسی پولدارباشه به زیردستش یابقیه مردم توجه نمیکنه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار bestoffer24@
bestoffer24@

بستگی چطور پولدار شده باشه اگر ثروتش بادآورده باشه توجه نمکنه ولی اگر از تلاش در جامعه باشه حتما توجه میکنه چون مردم باعث پولدار شدنش هستن


تصویر آواتار مهتاب
   مهتاب

فقر ریشه مرگ است سپاس ....امام علی ع

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

آقا اول لینک کتاب رو فعال کنین بعد مردم ثبت نام کنن!! لینک ایراد داره

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

با عرض پوزش لینک به مشکل خورده بود ، ولی الان میتونین دانلود کنین


تصویر آواتار احمد
   احمد

عالی.سپاسگزارم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار صبا
   صبا

سپاسگزارم از مطلب خوبی که تهیه کرده اید. فقط در مورد هفتم، دقت بفرمایید که شکرگزاری با _ز_ نوشته می شود و نه _ذ_. چون از مصدر گزاردن است و نه گذاشتن. موفق باشید.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها