8 روش برای بهبود نتایج بازاریابی ایمیلی

25 فروردین 1396 - 11:19
بازاریابی اینترنتی - 8 روش برای بهبود نتایج بازاریابی ایمیلی
8 روش برای بهبود نتایج بازاریابی ایمیلی
امتیاز مطلب: 95%

از آنجا که ایمیل، سریع ترین، منعطف ترین، به صرفه ترین و هدفمند ترین وسیله ی ارتباطی در دنیای امروز است، بازاریابی ایمیلی یا Email marketing در حال حاضر موثرترین روش بازاریابی ارزان محسوب می شود که می توان از طریق آن به مشتریان هدف رسید.

بازاریابی ایمیلی نسبت به دیگر رویکردهای بازاریابی اینترنتی، بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد، به طوریکه تحقیقات اخیر نشان می دهد که به ازای هر یک دلار هزینه در بازاریابی ایمیلی، می توانید انتظار بازگشت حدود 46 دلار را داشته باشید. حال نکته اینجاست که برای بهبود نتایج این نوع بازاریابی، باید روش هایی را به منظور هدفمند کردن استراتژی بازاریابی و ارتقاء کیفیت ایمیل های ارسالی به کار بندیم.

آیا تا به حال آرزوی داشتن یک چوب جادویی را در سر داشته اید که هر وقت آن را تکان می دهید، برای مشتریانتان چیزی ارسال کند؟ شاید چوب جادویی در دنیای حقیقی وجود نداشته باشد، ولی ابزاری در دسترس است که می توانید مانند یک چوب جادویی از آن استفاده کنید و آن هم چیزی نیست جز بازاریابی ایمیلی.

همانطور که اشاره کردیم این یکی از موثرترین روش های بازاریابی ارزان است. اگر تا کنون از این نوع بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده نکرده اید، بهتر است که سریعاً اقدام کنید. از طرف دیگر اگر از ایمیل مارکتینگ استفاده کرده اید ولی نتیجه ی دلخواه را نگرفته اید، با یوکن همراه باشید و با استفاده از این 8 روش که در ادامه بیان می کنیم، استراتژی های ایمیلی خود را بازبینی کنید.

1. بازار هدف و چگونگی دستیابی به آنها را بشناسید

بازاریابی ایمیلی موفق، با درک درستی از اینکه به چه کسانی می خواهید دست یابید و دانش اینکه چه چیزی به آنها این انگیزه را می دهد که با کسب و کار شما ارتباط گیرند، به صورت بهینه تری انجام خواهد شد. برای برخی از کسب و کارها، این بدان معناست که کمپین های بازاریابی ایمیلی، حداقل شامل بخشی از اطلاعات آموزشی و یا محتوای سرگرم کننده برای مخاطبان باشد که به وسیله آن بتوان حس اعتماد آنها را برای خواندن ایمیل ارسالی، جلب کرده و بستری برای شناساندن برند خود به آنها ایجاد کرد. برای کسب و کارهای دیگر نیز این بدان معناست که برای مشتریان موجود، در مورد محصولات جدید و پیشنهادات ویژه، ایمیل ارسال شود. قبل از اینکه هر گونه کمپین ایمیلی را آغاز کنید، زمانی را برای کار کردن روی استراتژی ایمیل و ارائه نوع مناسبی از پیام به مشتریان خود، اختصاص دهید و چشم اندازی از آن بدست آورید.

2. برای مخاطبان پذیرا، ایمیل ارسال کنید

مخاطبان پذیرا، یک لیست از افراد مبتنی بر اجازه ارسال ایمیل برای آنهاست. کسانی را به این لیست اضافه کنید که وقتی اولین ایمیل را برای آنها ارسال کردید، آن را نادیده نگرفته و یا به عنوان اسپم گزارش نکرده باشند. در هر فرصتی که بدست آمد، یک لیست پاسخگو ایجاد کنید. برای شروع می توانید از پیشنهادات زیر کمک بگیرید:

  • یک فرم ثبت نام در هر صفحه از وب سایت و بلاگ خود قرار دهید.
  • یک فرم ثبت نام در وب سایت شریکتان قرار دهید.
  • یک علامت در بخش پرداخت فروشگاه خود، با یک کد QR برای ثبت نام در خبر نامه و یا ارسال پیام، قرار دهید.
  • یک لینک ثبت نام در حساب کاربری فیس بوک، گوگل پلاس و دیگر حساب های کاربری شبکه های اجتماعی کسب و کار خود قرار دهید.
  • یک لینک ثبت نام در توضیحات ویدئو های یوتیوب خود قرار دهید.
  • لینک ثبت نام خود را به تمام برگه های چاپ شده، نامه ها، کاتالوگ ها، و تبلیغات سنتی خود اضافه کنید.
  • یک کد QR برای گوشی های هوشمند در نظر بگیرید که کاربران به واسطه ی آن، به سرعت به لیست ایمیل شما، اضافه شوند.

3. اجازه دهید مشترکین بدانند که بعد از ثبت نام و عضویت در خبرنامه ایمیلی، باید انتظار چه چیزی را داشته باشند

مخاطبان هدف شما، اگر بدانند که چه کاری می خواهید بکنید و یا یه چیزی برای آنها ارسال می شود، ایمیل خود را راحت تر به شما خواهند داد.

به آنها بگویید که به طور مثال این لیست را برای اعلام محصولات جدید، ارسال پیشنهادات ویژه و تخفیف به مشترکین خود می خواهید و یا اینکه قصد شما این است که به صورت منظم برای آنها مطالب آموزشی و سرگرم کننده ارسال کنید. بگویید که این ایمیل ها را به طور مثال ماهی یک بار و یا هر روز ارسال می کنید. اگر مشترکین بدانند که به جز ارسال تبلیغات و یا اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود، موارد دیگری نیز برای آنها ارسال می کنید، از آن استقبال خواهند کرد.

4. برای ایمیل خود یک عنوان اغوا کننده انتخاب کنید

بدون شک فیلد موضوع، تاثیر گذارترین بخش ایمیل محسوب می شود. پیام بازاریابی ایمیلی شما، یکی از صدها پیام ایمیلی است که هر هفته به اینباکس ایمیل مشترکین شما وارد می شود. برای اینکه ایمیل ارسالی شما باز و خوانده شود، باید یک خط عنوان خلاصه و مفید و قانع کننده داشته باشید، چیزی که منافع شخصی گیرنده را نظر گیرد. به خاطر داشته باشید که ترغیب دریافت کنندگان برای باز کردن ایمیل های خود با استفاده از عنوان های کوتاه و وعده های اغوا کننده، راهی برای بر طرف کردن مشکل نخواندن ایمیل های بازاریابی است.

اگر ایمیل شما تحت عنوان: "ما محصولات جدیدی عرضه کرده ایم" باشد، تعداد کمی آن را خواهند خواند. در ایمیل های تبلیغاتی، مشترکین به دنبال یک پیشنهاد ارزشمند و منحصر به فرد می گردند، از این رو پیشنهاد و نحوه ی عملکرد را در فیلد موضوع جای دهید.

فیلد موضوع باید کوتاه و گیرا باشد. تحقیقات نشان می دهد که کمتر از 50 حرف، یک قاعده ی عمومی است. البته شرکت هایی که ایمیل های تجارت به تجارت ارسال می کنند، کمتر از 20 حرف نیاز دارند. زیرا بسیاری از تجار پر مشغله، ایمیل ها را در موبایل خود مطالعه می کنند و هر چیز غیر ضروری را حذف خواهند کرد.

5. ایمیل های شما باید حاوی یک کال تو اکشن باشد

درست مثل ارسال مستقیم ایمیل و یا تبلیغات چاپی، ایمیل های شما نیاز به کال تو اکشن دارند. اگر خوانندگان انتظار ایمیل های شامل پست های تبلیغاتی را دارند، یک کال تو اکشن که روی خرید امروز برای آنها متمرکز شده باشد، می تواند به ایمیل اضافه شود. اگر کمپین ایمیل شما با هدف ایجاد شناخت برند و اعتماد ارسال می شود، ایمیل ارسالی باید دارای یک کال تو اکشن به همراه اطلاعات مفید باشد که خواننده را به منظور دریافت راهنمایی و حل مشکلات، تشویق به بازدید از وب سایت کند و یا اینکه او را ترغیب کند که با دفتر شما تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان و یا استفاده از نمونه ی رایگان، بهره ببرد.

6. ایمیلی ایجاد کنید که بر روی هر دستگاهی قابل خواندن باشد

گزارش مرکز تحقیقات پیو (Pew) روی مالکیت دستگاه تلفن همراه از اکتبر سال 2014، نشان می دهد که 64 درصد از بزرگسالان ایالت متحده صاحب گوشی های هوشمند بوده اند. بر اساس تحقیقات آنان، 34 درصد از کاربران اینترنت، عمدتاً از گوشی های خود استفاده می کنند نه از کامیپوترهای دسکتاپ و یا لپ تاپ.

دستگاهی که فرد با آن به اینترنت متصل شده و ایمیل خود را با آن می خواند، تاثیر عمده ای در آنچه می بیند و می خواند، دارد. اگر افراد ایمیل شما را بر روی گوشی های هوشمند خود باز کنند و لازم باشد که برای خواندن هر خط از سمتی به سمت دیگر اسکرول کنند، یا اینکه به خاطر باز نشدن عکس، یک علامت X در بالای صفحه ببیند، توجه آنها را از دست خواهید داد. به خاطر داشته باشید که کسانی که ایمیل شما را با موبایل باز می کنند، در بهترین شرایط، نیمی از توجه آنها را در اختیار خواهید داشت. راه حل این موضوع این است که متنی که در نظر گرفته اید، را در بالای ایمیل های خود قرار دهید و از قالب های کاربر پسند مخصوص گوشی های هوشمند برای ایمیل خود، استفاده کنید. بیشتر سرویس های ایمیلی، قالب های کاربر پسند موبایلی برای استفاده ی مشترکین خود، ارائه می دهند.

7. لیست خود را تقسیم بندی کنید

به جز در مواردی که لیست ایمیل های شما بسیار محدود باشد، در دیگر موارد سعی کنید از ارسال یک ایمیل مشابه برای همه ی افرادی که در لیست اصلی ایمیل های شما هستند، اجتناب کنید. بدیهی است که کسب و کارهای کوچک با یک یا دو نفر کارمند، نسبت به کسب و کاری که بیش از 20 کارمند دارد، نیازهای متفاوتی خواهند داشت و یا به طور مثال یک اسکی باز مشتاق، علاقه ای به داشتن اسنوبردی که شما در هفته ی آینده عرضه می کنید، نداشته باشد ولی به شدت به دنبال چکمه های اسکی باشد. اگر لیست خود را به گروه های مناسب تقسیم کرده و موارد مورد نیاز و مختص هر کدام را برای آنها، ارسال کنید، نرخ پاسخ بهتری از بازاریابی های ایمیلی خود دریافت خواهید کرد. شما می توانید از افراد درخواست کنید که هنگام ثبت نام برای لیست ایمیل، علاقه مندی های خود را انتخاب کنند.

8. خوانندگان را تشویق کنید تا ایمیل شما را به اشتراک گذارند

بسیاری از کسب و کارها منابع عمده ی کسب و کار جدید را از طریق معارفه و تبلیغات دهان به دهان، کسب کرده اند. خوانندگان خود را تشویق کنید تا با به اشتراک گذاری ایمیل شما، به معرفی و گسترش کسب و کارتان کمک کنند. محیط های شبکه های اجتماعی و شرایط به اشتراک گذاری لینک برای دوستان به صورتی است که اگر راغب باشند، به راحتی می توانند ایمیل ارسالی شما را بین یکدیگر به اشتراک گذارند. برای این کار به راحتی می توانید با جملاتی مثل "ما را به دوستان خود معرفی کنید" در پایان ایمیل، فکر به اشتراک گذاری را در ذهن آنها، شکوفا کنید و یا اینکه روش بهتر این است که به قدری ایمیل شما جذاب باشد و یا حاوی اطلاعات مفید باشد که ناخودآگاه آن را با دوستان خود به اشتراک گذارند. همچنین فراموش نکنید که لینک عضویت در خبرنامه ی خود را به ایمیل ها اضافه کنید تا در زمان به اشتراک گذاری، دیگران نیز در صورت تمایل به لیست شما بپیوندند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-04-26 11:13:00
دسته بندی ها