5 مشکل بزرگ کار گروهی

1 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 5 مشکل بزرگ کار گروهی
5 مشکل بزرگ کار گروهی
امتیاز مطلب: 90%

داشتن کارمندانی که به خوبی با هم کار گروهی انجام می دهند، می تواند کار شما را به راحتی جلو ببرد. اما همیشه کار گروهی آن طور که باید، پیش نمی رود. در اینجا قصد داریم به 5 مشکل بزرگ کار گروهی اشاره کنیم که برای بازدهی بیشتر، بهتر است آنها را برطرف کنید. در ادامه با یوکن همراه باشید.

برای درک شرایط کار گروهی، بازی طناب کشی را در نظر بگیرید، تصور کنید زمانی که پاشنه پای خود را در علف ها فرو کرده اید، طناب در دستان شما پاره شود، چه اتفاقی برای هم تیمی های شما رخ خواهد داد؟! اگر این تجربه را مانند خیلی از افراد داشته باشید، به خوبی معنی کار گروهی را متوجه می شوید. در واقع بازی طناب کشی اشاره به تاثیر کار گروهی دارد.

برای حرکت دادن یک تخته سنگ، هر چه تعداد افرادی که در این کار شرکت می کنند بیشتر شود، سنگ با سرعت بالاتری حرکت خواهد کرد.

این ها مثال هایی از اهمیت کار گروهی است اما از سوی دیگر باید از مشکلات آن نیز آگاه باشید. در ادامه 5 مشکل بزرگ کار گروهی و راه های پرهیز از آن ارائه خواهد شد.

1- اهداف مهمی که به طور خلاصه بیان شده

 استیو جابز به خاطر صحبت های کلیدی اش راجع به تغییر جهان، معروف بود. این اهداف باعث ارتقا می شوند و به کار معنی می بخشند. وقتی برای گروهی، اهداف تعیین می شود و افراد به آنها واقف می شوند، دیگر به اهداف شخصی خودشان اولویت نمی دهند، زیرا اهداف بالاتری دارند. اگر افراد گروه متوجه نشوند که "در این کار چه سودی برای من وجود دارد؟!" آنگاه انتظار زیادی است که بخواهیم به اهداف گروه وفادار باشند. پس برای کار گروهی مطمئن شوید که اهداف بزرگ گروه را بطور ساده برای افراد گروه تعریف کرده باشید.

2- نقش‌هایی که به آنها توجه کافی نشده است

بیشتر گروه ها تصور می کنند که اگر افراد با استعداد را جذب کنند حتما به موفقیت دست پیدا خواهند کرد. اما تحقیقات نشان داده است که شما به یک ساختار مشخص و تعریف واضح از نقش های داخلی گروه خود نیاز دارید. برای پیدا کردن ساختار و نقش های مرتبط با گروهتان، زمان بگذارید و به بهترین نحو آنها را تعریف کنید.

3- وضع قانون‌های زیاد

انسان ها اساسا قانون گذار هستند و به همین دلیل هم می توانند در اجتماع زندگی کنند. اغلب تیم ها تمایل دارند که برای شرایط احتمالی که ممکن است رخ دهد، برنامه و قانونی از پیش تعیین کنند. این کار هم وقت گیر است و هم غیر موثر. پس برای کار گروهی روی قانون هایی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد شما دارند تمرکز کنید مانند: تبادل اطلاعات، تصمیم گیری و نشان دادن تمایز شما از دیگران.

4- اجتناب از ارائه بازخورد

بیشتر افراد تصور می کنند اگر موفق هستند نباید چگونگی رسیدن به این روند را ارائه دهند و یا حتی از شکست های خود صحبت کنند. اغلب شرکت ها و تیم ها سالیانه به صورت رسمی گزارشی از کارشان را به آمارگیران ارائه می دهند، در صورتی که این امر باید بیشتر صورت بگیرد.

5- شکست بخاطر ایجاد تغییر

گاهی کار شما صحیح است اما در نهایت به موفقیت نمی رسید. در واقع گاهی یک ایده جدید به راحتی در میان مردم پذیرفته نمی شود. پس برای کار گروهی علاوه بر قدرت در ارائه ایده، باید سرسختانه کار کرد تا افراد را متقاعد کنید که با شما همراه شوند.

در نهایت، یک کار تیمی خوب ناشی از این است که بدانید چگونه به خوبی کنار هم کار کنید و مطمئن شوید که همان کاری را انجام می دهید که می خواهید، انجام دهید.

روش هایی برای پیشبرد کار تیمی وجود دارد که با توجه به آنها، افراد می توانند برای رسیدن به یک هدف کلی، وظایفی هم راستا و موازی با هم انجام دهند. بنابراین، هر یک از اعضای تیم باید در یادگیری مهارت ها و اجتناب از اشتباهات رایج، تلاش کنند.

 

منبع: businessknowhow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:11:54
دسته بندی ها