8 روش برای متوقف کردن به تعویق انداختن امور

28 بهمن 1399 - 11:00
کار آفرینی - 8 روش برای متوقف کردن به تعویق انداختن امور
8 روش برای متوقف کردن به تعویق انداختن امور
امتیاز مطلب: 93%

به تعویق انداختن امور، زمان و سرمایه ی شما را هدر می دهد، اما بسیاری از افراد کماکان با آن درگیر هستند. در این مقاله قصد داریم 8 روش را برای متوقف کردن به تعویق انداختن امور، بیان کنیم. با یوکن همراه باشید.

به تعویق انداختن دشمنی است که ما همیشه با آن مبارزه داشته و درگیر کش مکش هستیم. مهم نیست که میل به تعلل در کارها، تا چه زمانی ادامه می یابد، کاری که شما باید آن را به سرانجام برسانید، بالاخره باید انجام شود. با به تعویق انداختن امور، اغلب مشکلات بیشتری برای خود ایجاد خواهید کرد، اگر اجازه دهید که امور به موقع انجام شوند، زمان ارزشمندی برای کارهای دیگر خود خواهید داشت. خوشبختانه تکنیک‌هایی وجود دارد که می توانید با آموزش و بکار گیری آنها بر عادت تعلل خود غلبه کرده و برای فعال بودن در خود ایجاد انگیزه کنید.

1. بررسی کنید که چرا خیال‌پردازی می‌کنید

یکی از موثرترین روش ها برای اینکه پی ببرید چرا امور را به تعویق می اندازید این است که دریابید که چه چیزی شما را به این کار می کشاند. تعلل در اشکال و اندازه های مختلف انجام می شود. گاهی دلیل آن این است که به پروژه ای که در دست انجام دارید، علاقه مند نیستید یا شاید وظیفه ای که باید آن را انجام دهید برای شما در اولویت نیست و حتی اینکه از شکست در انجام آن هراس دارید. زمانی که پاسخی برای این بیابید که چرا با کار خود عجین نمی شوید، به صورت ذهنی برای مقابله با آن راحت تر خواهید بود و بهتر می توانید امور را پیش ببرید.

2. برای خود اهداف کوچک تعیین کنید

گاهی ما از برداشتن اولین گام می ترسیم زیرا نگران این هستیم که 1000 قدم دیگر را در پیش داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم. نگاه کردن به یک تصویر بزرگ هراس آور است، از این رو ایده ی بهتر برای انجام کارها، این است که یک وظیفه را به وظایف کوچک تر بشکنید و یکی یکی آنها را به سرانجام برسانید. با تقسیم کار به بخش های کوچک، نه تنها مدیریت آن ساده تر خواهد شد، بلکه بهتر می توان برنامه را پیش برد و به هدف اصلی رسید.

علاوه بر این‌ها، اگر به سختی برای انجام کارها در خودتان انگیزه ایجاد می‌کنید، با این روش پس از انجام هر بخش از کار و رسیدن به اهداف کوچک، می توانید به خود پاداش دهید.

3. برای خودتان تایم‌لاین ایجاد کنید

به یاد بیاورید که در گذشته، زمانی که باید تکالیف مدرسه و یا مقالات دانشگاه را انجام می دادید، وقتی زمان مشخصی برای تحویل آن تعیین می شد، همه ی امور خود را کنار می گذاشتید تا در زمان مورد نظر، موفق به انجام آن شوید. حال پس از مرحله ی قبل، یعنی پس از تقسیم کار و هدف اصلی به کارها و اهداف کوچک تر، می‌توانید یک جدول زمانی برای هر کار در نظر بگیرید، در این صورت به صورت تدریجی موفق به تکمیل کار و رسیدن به هدف اصلی خواهید شد.

با داشتن یک جدول زمانی و توجه به آن می توانید خود را در مسیر نگه داشته و حرکت رو به جلوی خود را حفظ کنید.

4. شخصی را برای این‌که به او پاسخ‌گو باشید، برای خود در نظر بگیرید

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که شروع انجام دادن کارها به صورت خودجوش برایشان دشوار است، پس باید شخصی را بیایید که انگیزه شروع را در شما جرقه بزند. یکی از دوستان یا اعضای خانواده را برای خود در نظر بگیرید که شما را از به تعویق انداختن امور، منصرف کند. یاور منتخب شما باید ایده‌ای برای انجام کار داشته باشد و همچنین چارچوب زمانی برای تکمیل آن برای شما در نظر گیرد.

به خاطر داشته باشید که باید به این افراد اختیاری دهید که بهتر بتوانند امور را مدیریت کنند. بسیاری از ما می‌توانیم عادت به تعویق انداختن خود را توجیه کنیم، ولی در صورتی که فردی برای پاسخ‌گویی در کنارمان باشد، بهانه‌ها کارساز نخواهد بود.

5. اطراف خود را با چیزهای الهام‌بخش پر کنید

همه ما چیزهایی داریم که برایمان الهام بخش است، گاهی یک کتاب خاص، یک قطعه موسیقی، شعر و یا حتی یک فیلم در این مورد کمک کننده است. اگر چیزی در زندگی دارید که در شما ایجاد انگیزه می کند و یا ذهنتان را برای پیش برد امور خلاق می کند، از تکیه بر آن، خجالت نکشید. هر چیزی که شما را وادار به عمل کند، مفید خواهد بود، به خصوص زمانی که در حال مبارزه برای متوقف کردن عادت به تعویق انداختن امور باشید. اگر به دنبال منابع جدید می گردید، در فضای آنلاین جستجو کنید و پست ها و نوشته های دیگران را بررسی کنید و دریابید که چه چیزی در بقیه افراد، ایجاد انگیزه می کند و برای آنها الهام بخش است.

6. فقط به سمت جلو حرکت کنید

گاهی اوقات، تمایل ما برای به تعویق انداختن امور، به قدری قوی است که نمی توانیم خود را برای انجام هیچ کاری آماده کنیم. در این گونه مواقع، هر مجموعه ای از حرکت های رو به جلو، کارساز خواهد بود و پیشرفت محسوب می شود. گاهی اوقات ارسال یک ایمیل یا انجام یک پژوهش را در شرایط عادی به تعویق می اندازیم که خود، پیش نیاز کارهای بزرگتر است، به سرانجام رساندن این گونه کارهای سطح پایین، مفید است.

7. از حواس‌پرتی بپرهیزید

اگر در خانه کار می کنید، خیلی دشوار است که انگیزه ی شروع کار در شما ایجاد شود. علاوه بر این، محیط خانه پر از عواملی است که می تواند منجر به حواس پرتی شما شود، از کتابی که تا نیمه آن را خوانده اید گرفته تا نمایش های تلویزیونی، همه می تواند عاملی برای حواس پرتی باشد. زمانی که شما برای کار کردن بهانه می آورید و می خواهید آنجام کارها را به تعویق بیندازید، حتی کارهای روزانه ی خانه نیز جذاب می شوند.

8. مکان جدیدی برای کار بیابید

وقتی فرد هر روز در یک مکان کار کند، عوارض روحی برای او ایجاد خواهد شد.  اگر نسبت به مکان کنونی که در آن کار می کنید، احساس بدی دارید، آن را تغییر دهید. اتاق های مختلف خانه را برای کار انتخاب کنید و یا چند ساعت از روز به یک کافه بروید. باور کنید یا نه، تغییر محیط، گاهی اوقات می تواند جرقه ی مورد نیاز را برای فعالیت در ما ایجاد کند، این کار حس تازه ای در فرد روشن می کند که منجر به انرژی مضاعف در او می شود.

با وجود این‌که میل به عادت به تعویق انداختن امور در همه ی ما وجود دارد، به این معنی نیست که می تواند به طور کامل ما را از زندگی و انجام کارهای روزانه باز دارد. به راحتی می توان با چند راهکار ساده ای که بیان شد، با این عادت ناپسند مقابله کرد، کار خود را پیش برد، به برنامه زمانی تعیین شده رسید و حتی وقت آزادی برای خود، ایجاد کرد.

منبع: businessknowhow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-17 13:46:44
دسته بندی ها