١٠ قانون بازاریابی شبکه های اجتماعی

14 اردیبهشت 1396 - 7:17
بازاریابی اینترنتی - ١٠ قانون بازاریابی شبکه های اجتماعی
١٠ قانون بازاریابی شبکه های اجتماعی
امتیاز مطلب: 93%

با اعمال نفوذ قدرت محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی، می توان این نوع بازاریابی را راهی برای بالا بردن مخاطبان و افزایش مشتریان بالقوه در نظر گرفت. اما اگر این کار بدون تجربه و یا بینش قبلی انجام گیرد، ممکن است چالش برانگیز باشد.

درک درست از شبکه های اجتماعی و اصول بازاریابی در آن، مسئله ی حیاتی است. از بالا بردن کیفیت محتوا تا افزایش تعداد مشتریان، موارد قابل توجهی وجود دارد که تمرکز بر روی آنها، ضامن موفقیت ما خواهد بود. می توان با ١٠ قانون کلی، در این نوع بازاریابی پیشرفت داشت. در واقع رعایت ١٠ قانونی که در ادامه بیان می کنیم می تواند به شناساندن برند شما و مهم تر از همه فروش بهتر، منجر شود.

1. قانون گوش دادن

موفقیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا نیازمند بیشتر گوش دادن و کمتر صحبت کردن است. محتوای مخاطبان هدف خود را بخوانید و در بحث های آنها وارد شوید تا دریابید که چه مواردی برای آنها اهمیت دارد. تنها در این صورت است که می توانید محتوای مناسبی مخصوص نیازهای آنها، خلق کنید. مکالمات این چنینی، جرقه ای ارزشمند برای تولید محتوای بهتر ایجاد می کند.

٢. قانون تمرکز

به جای اینکه در همه ی بخش ها کار کنید، بهتر است متخصص یک بخش باشید. تمرکز بالا در استراتژی های شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا، نسبت به استراتژی هایی که در آنها، افراد در همه ی بخش ها فعالیت می کنند، به صورت قدرتمند تری برند سازی می کند و فرصت بهتری برای موفقیت فراهم خواهد کرد.

٣. قانون کیفیت

همیشه کیفیت از کمیت پیشی می گیرد. بهتر است ١٠٠٠ ارتباط آنلاین داشته باشید که شامل افرادی باشد که مطالب شما را می خوانند و به اشتراک می گذارند تا اینکه ١٠٠٠٠ ارتباط آنلاین داشته باشید که در آن افراد، پس از اینکه مطالب شما را برای اولین بار دیدند، ناپدید شوند و اثری به جای نگذارند.

٤. قانون صبر

موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی، یک شبه اتفاق نمی افتد. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید شکیبایی پیشه کرد. گاهی مسیر طولانی برای دستیابی به موفقیت در این نوع بازاریابی، پیشِ روی فرد قرار می گیرد که معمولا افراد توانایی صبر کردن در این مسیر را ندارند. برای بالا بردن نیروی اراده و قدرت شکیبایی خود، تمرین کنید.

٥. قانون ترکیب

اگر محتوای شگفت انگیز و با کیفیتی نشر دهید و فالوئرهای با پتانسیلی به دور خود جمع کنید، آنها نیز محتوای شما را با فالوئرهای خود در توئیتر، فیسبوک، لینکدین و بلاگ شخصی خود، به اشتراک خواهند گذاشت.

این اشتراک گذاری و بحث در مورد محتوای منتشر شده ی شما، نقاط ورودیِ جدیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل باز می کند. این نقاط ورودی می تواند پتانسیل ورود صدها یا هزاران فرد را به جمع مخاطبان شما ایجاد کند.

٦. قانون نفوذ

صرف زمان برای یافتن تاثیرگذاران و نفوذگران در بازار دنیای آنلاین که پتانسیل جذب مخاطب و ایجاد علاقه مندی به محصولات، سرویس ها و کسب و کار را داشته باشند، بسیار مفید خواهد بود. این گونه افراد را بیابید و تلاش کنید تا با آنها وارد ارتباط شوید.

اگر شما در نظر آنها به عنوان یک منبع جالب و معتبر که مملو از اطلاعات مفید است، جلوه کنید، ممکن است مطالب شما را با فالوئر های خود به اشتراک گذارند. این می تواند شما و کسب و کارتان را در مقابل طیف وسیعی از مخاطبان جدید، قرار دهد.

7. قانون ارزش

اگر تمام زمان خود را به صورت مستقیم بر روی ترویج محصولات و سرویس های خود در شبکه های اجتماعی صرف کنید، توجه مخاطبان را از دست خواهید داد. سعی کنید تمرکز خود را از روی افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری برداشته و تمام حواس را معطوف به خلق محتوای خارق العاده و توسعه ی ارتباط با افراد تاثیر گذار در فضای آنلاین کنید. در این زمان آن افراد تبدیل به یک کاتالیزور قدرتمند می شوند که تبلیغات دهان به دهان خوب و تاثیر گذاری را برای کسب و کار شما رقم خواهند زد.

8. قانون تشکر و قدردانی

نمی توانید آن دسته از افراد را که به سوی شما جذب شده اند، نادیده بگیرید، بنابراین به آنها توجه کنید. ایجاد ارتباط، یکی از مهمترین بخش های موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی است، بنابراین بهتر است که با هر فردی که مشتاق کسب و کار شما می شود، ارتباط گرفته و نیازهای او را مرتفع سازید.

9. قانون دسترسی

بهتر است همیشه راهی برای دسترسی مخاطبان به خود، باقی بگذارید. نباید محتوای خود را منتشر کرده و سپس ناپدید شوید. در دسترس بودن برای مخاطبان، از ضروریات بازاریابی در این حوزه است. باید به طور مداوم محتوا منتشر کنید و در گفت و گوها نیز شرکت نمایید. اگر مدت ها از دید مخاطبان پنهان باشید و دسترسی آنها به شما محدود باشد، فالوئر های آنلاین خود را از دست خواهید داد. از این رو برای ثابت نگه داشتن تعداد دنبال کنندگان خود، همیشه راه هایی برای ارتباط سریع و موثر، باقی بگذارید و در دسترس مخاطبان باشید.

10. قانون بازتاب

اگر برای افراد مختلف سرویس هایی را در نظر نگیرید و یا اینکه در نشر و تبلیغ برند و کسب و کار آنها، کمکی نکنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که محتوای منتشر شده ی شما را به اشتراک بگذارند و در مورد برند شما صحبت کنند. بنابراین بخشی از زمان شما در شبکه های اجتماعی باید صرف به اشتراک گذاری و صحبت در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران باشد. این کار را با این هدف انجام دهید که آنها نیز در صورت دیدن تمایل شما به همکاری و ارتباط، مبلغان خوبی برای شما خواهند بود.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-04 19:17:00
دسته بندی ها