7 گام برای تضمین موفقیت استارتاپ شما

20 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 7 گام برای تضمین موفقیت استارتاپ شما
7 گام برای تضمین موفقیت استارتاپ شما
امتیاز مطلب: 97%

راه اندازی یک کسب و کار جدید، کار آسانی نیست، اما به تازگی می توان گفت که به دلیل منابع موجود، ساده تر شده است. برای مثال، بانک ها به کسانی که می خواهند کسب و کار جدیدی را شروع کنند، وام می دهند و یا سرمایه گذاران و شتابدهنده هایی وجود دارند که می توان به کمک آنها کسب و کار را پیش برد و ایده های خود را پیاده سازی کرد.

ولی جدا از منابع مالی، چه چیزی باعث موفقیت و یا شکست در یک کسب و کار می شود؟

برخی معتعقدند موفقیت شانسی است. برخی دیگر می گویند ثمره ی سخت کار کردن است.

با یوکن همراه باشید تا در این مقاله راه هایی برای موفقیت کسب و کار نوپای شما بیان کنیم.

1. مشتاق باشید

زمانی که شما مشتاقانه کاری را انجام می دهید، نگرش ذهنی تان به طور کامل تغییر می کند، تمرکز و اراده شما بیشتر می شود و می توانید مطمئن باشید که موفقیت کار شما حتمی است. برای از دست ندادن اشتیاق خود، هر روز به خودتان انگیزه دهید، این کار را می توان با خواندن داستان های کسب و کار های موفقیت آمیز دیگران و پیش بینی هدف نهایی خود انجام داد.

هزینه-سرمایه-سرمایه گذاری

2. سرمایه‌گذاری بر روی یک ایده‌ی منحصر به فرد

تمام کسب و کارهای موفق در ابتدا یک ایده بوده اند. تفاوت یک ایده خوب و بد در منحصر به فرد بودنش است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که منحصر به فرد بودن تنها به این معنی نیست که نمونه ی مشابهی وجود نداشته باشد، نحوه ی ارائه ی خدمات و محصول نیز در موفقیت ایده نقش به سزایی دارد.

این هم به این معنی نیست که اگر کاری که در حال حاضر دیگران انجام داده اند را انتخاب کرده و یکسری چیزها به آن اضافه کنید، به موفقیت خواهد رسید. واقعیت این است که با این کار وارد رقابت با کسانی می شوید که سال هاست تجربه دارند، در این حالت باید تمایز چشمگیری با آنها داشته و خود را منحصر به فرد کنید.

همچنین داشتن یک ایده منحصر به فرد باعث می شود رقیبی نداشته باشید و شانس موفقیت شما بیشتر شود.

3. مدیریت کارآمد امور مالی

مدیریت امور مالی یکی از مهم ترین وظایف کارآفرینان است. حفظ تعادل در هزینه های شناور کسب وکار بسیار مهم است. برای تامین سرمایه ی مالی کسب و کار جدید، بهتر است به جای قرض گرفتن سرمایه از اطرافیان، به سرمایه گذاران نزدیک شوید. کنترل سهام های شرکت خود را داشته باشید و اهداف مالی خود را واقع بینانه در نظر بگیرید و مهم تر از همه در سرمایه گذاریتان صبور و شکیبا باشید.

4. شبکه‌سازی

انسان ها موجودات اجتماعی هستند. کلید ایجاد یک کسب و کار موفق بدست آوردن اعتماد مردم است. ایجاد یک شبکه اجتماعی بزرگ از افراد حرفه ای که باعث یادگیری و اشتراک تجربه شوند، تنها راه رسیدن به این هدف است. مفید بودن این شبکه بزرگ و جلوگیری از اتلاف وقت و یا بی ربط نبودن مطالب از نکاتی است که باید به آن توجه نمود.

زمان-تایم-بهره وری

5. مدیریت زمان

هنگامی که شما مدیریت زمان داشته باشید، هر ثانیه از وقتتان را برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده می کنید و مطمئن باشید اثر بخشی و سودمندی در محصولاتتان حاصل می شود.

لیست کارهای خود را به ترتیب اولویت، تنظیم کنید و آنها را در زمان های مربوط به خودشان انجام دهید و حتی برای استراحتتان هم زمان تعیین کنید. مطمئن باشید که موفقیت خود را با این کار تضمین خواهید کرد.

6. اجرای طرح

هنگامی که موفق به برنامه ریزی نمی شوید، برای شکست خوردنتان برنامه ریزی کرده اید. تبدیل کردن افکار و کارهایتان به یک برنامه ریزی ثابت بسیار حائز اهمیت است.

برای تمام روزهای کاریتان برنامه داشته باشید. تفاوت یک ایده خوب و بد در برنامه ریزی آن است. برنامه ریزی مفید و اجرای درست آن، کسب و کارتان را به موفقیت می‌رساند.

7. آماده‌ی شکست خوردن باشید

شکست، سخت ترین تجربه کاری برای یک کارآفرین است. بدیهی است قبل از به موفقیت رسیدن چندین بار شکست بخورید. اما مهم این است که بعد از هر شکست اشتیاق خود را از دست ندهید و تصمیم بگیرید که شرایط را دوباره تغییر دهید و بار دیگر شروع کنید.

همه ی افراد موفق، افراد شکست خورده ای بودند که هیچ وقت دست از تلاش بر نداشتند. همیشه به تلاش خود ادامه دهید و از کسب و کار های موفق دیگران درس بگیرید، موفقیت حاصل تلاش های بی شمار افراد است. اگر زندگی کارآفرینان موفق را بررسی کنید، متوجه می شوید که یکی از نقاط مشترک در زندگی همه ی آنها این است که هیچ گاه از مواجه شدن با عدم موفقیت و تلاش های مجدد، نترسیده اند.

 

منبع: TECH.CO

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-22 12:23:13
دسته بندی ها