روبرو شدن با این حقایق تلخ می تواند در دستیابی به موفقیت اثر گذار باشد

28 دی 1398 - 8:00
مدیریت شخصی - روبرو شدن با این حقایق تلخ می تواند در دستیابی به موفقیت اثر گذار باشد
روبرو شدن با این حقایق تلخ می تواند در دستیابی به موفقیت اثر گذار باشد
امتیاز مطلب: 98%

دستیابی به موفقیت همیشه آسان نیست، اما یادگیری این موارد می تواند شما را به بالاترین مراتب سوق دهد. از کارآفرینان موفق بپرسید که چه چیز توانسته آنها را به بالاترین مراتب برساند؛ شک نکنید که آنها در پاسخ به شما می گویند که باید با چندین حقیقت تلخ و واقعیت روبرو می شدند تا به جایی که هستند، برسند. این مساله اصلا تهدید آمیز نیست؛ بلکه کاملا قدرت بخش است. بسیاری از افراد فوق موفق، باید آموزه های تلخ و موانعی را یاد می گرفتند؛ اما اکنون به گونه ایست که شما می توانید با استفاده از تجربیات آنها، در زمان صرفه جویی کنید و برای این گونه از موانع، آماده شوید. یادگیری این موارد، شرایطی را فراهم می کند تا به صورت چشمگیری، پیشرفت کنید و توانایی ادامه ی مسیر به سمت قله را داشته باشید؛ با یوکن همراه شوید:

1. افکار منفی، نتایج منفی را به همراه خواهد داشت.

منفی بافی دیگر کافیست. افکار مثبت نه تنها در نگرش ما تاثیر خواهند داشت، بلکه در دستاورهای ما نیز اثر گذار خواهند بود. زمانی که مغز روی ترس یا عصبانیت متمرکز می شود، این بدان معناست که کنترل رفتار خود را به احساسات سپرده اید. در نتیجه، توانایی فکر کردن یا عکس العمل نشان دادن را از دست می دهید.

منفی بافی، کنترل مغز را به عهده می گیرد و بسیاری از انتخاب ها و گزینه های ما را محدود می کند؛ تا اینکه قادر به بروز عکس العمل در شرایط خاص نخواهیم بود. در نقطه ی مقابل آن، نظریه ی "گسترش و ساخت" باربارا فردریکسون قرار دارد؛ طرز فکر مثبت، به گسترش محدوده ی افکار و برطرف کردن مشکلات، منجر می شود. به طور خلاصه، منفی بافی را کنار بگذارید. این کار برای شما و تمامی کسانی که در اطراف شما هستند، نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که اطرافیانتان نیز با ارزش هستند.

2. وقت خداحافظی فرا رسیده است.

احتمالا والدینتان روزی به شما گفته اند که: "تو تنها به اندازه ی افرادی که در اطراف خود جمع آوری کرده ای، خواهی بود." شاید در آن لحظه کلافه شده اید و یا به حرف آنها بی توجهی کرده باشید؛ اما این مساله کاملا حقیقت دارد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که رفتارهای منفی، مسری هستند. پس بیشتر از این منتظر نمانید و قبل از اینکه خیلی دیر شود، از افرادی که ذهنی سمی دارند، دوری کنید. شما باید در میان افرادی قرار بگیرید که باعث ایجاد انگیزه می شوند و الهام بخش هستند. اطرافیان باید شما را تشویق کنند و در درک پتانسیل هایتان، به شما کمک کنند.

زندگی آنقدر کوتاه است که برای گذران وقت با آدم های سمی، زمانی نمی ماند. علاوه بر این، فراموش نکنید که آدم های فوق العاده ای وجود دارند که باید با آنها آشنا شوید.

3. موفقیت، اصلا آسان نیست و اغلب، دردناک است.

ایستی لادر در جایی گفته است: "من هیچ وقت برای موفقیت، رویاپردازی نکردم؛ برای دستیابی به آن، کار کردم."

اگر می خواهید چیزی را به سرانجام برسانید، همانند شعار نایک (Just Do it) باید گفت که "فقط انجام دهید." هر چقدر که کار شما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، گام اول نیز به همان اندازه پر فشار و با اهمیت خواهد بود؛ اما اصلا چیز بدی نیست.

این اضطراب و استرس را به انرژی بهره وری تبدیل کنید و به یاد داشته باشید که نتیجه ی آن، کمتر از چیزی که انتظار دارید نخواهد بود. کسانی که با تمام وجود و با اشتیاق کامل، برای برداشتن اولین گام اقدام می کنند، باهوش تر یا سرسخت تر از ما نیستند، آنها تنها به این نتیجه رسیده اند که این رفتار، بازخورد مثبتی را به همراه خواهد داشت. این گونه از افراد به خوبی می دانند که رنج کشیدن در مراحل اولیه ی هر چیزی، اجتناب ناپذیر است و خیال پردازی بیشتر، تنها دلهره های آنها را طولانی تر می کند.

4. ارزش شخصی خود را تعریف کنید.

آن سوئینی، یکی از سخنگویان کمپانی دیزنی می گوید: "موفقیت را از نگاه خود تعریف کنید، با قوانین خودتان به آنها دست یابید و زندگی را برای خود بسازید که به آن افتخار می کنید."

ارزش شخصی افراد باید از درون آنها نشات بگیرد. نباید در این زمینه به دیگران متکی باشیم و قطعا نباید خودمان را با دیگران مقایسه کنیم. چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ چه چیزی احساس رضایت را در شما به وجود می آورد؟

اگر بیشترین مسافتی که تا به حال دویده اید، 5 کیلومتر بوده است، به آن افتخار کنید و خودتان را با کسانی که یک ماراتن را دویده اند، مقایسه نکنید. به گفته ی دکتر کریستین نف، با مقایسه ی خود با دیگران، خودمان را برای ارزش شخصی شکست خورده آماده می کنیم. همیشه افرادی هستند که از ما ثروتمند تر هستند، لاغرتر یا قوی تر هستند و همیشه افرادی هستند که می توانند یک کیلومتر بیشتر را بدوند. دکتر کریستین خاطر نشان می کند: "مطالعات نشان می دهند که قراردادن فاکتورهای خارجی روی مبنای ارزش شخصی می تواند به سلامت ذهن نیز آسیب برساند."

5. هیچ چیزی بی نقص نیست.

هیچ چیز و یا هیچ کسی بی نقص نیست. هرچقدر که زودتر با این واقعیت روبرو شوید، با موفقیت بیشتری در زندگی و کار خود روبرو خواهید شد. اگر هدف شما بی نقص بودن است، پس خود را برای شکست و ناامیدی آماده کرده اید؛ چرا که بی نقص، حقیقتا وجود ندارد. فضای کافی برای پیشرفت وجود دارد و همیشه می توان با تلاش بیشتر، نتیجه ی کار نهایی را بهبود بخشید و بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت. اما سخت کار کردن وهرگزشکست نخوردن را هدف قرار دادن، دو مقوله ی کاملا جداست.

6. تا سه نشه، بازی نشه!

اگر شما واقعا خوش شانس باشید، در اولین تلاش موفق خواهید شد. البته به یاد داشته باشید که بیشتر موفقیت های واقعی، در چند تلاش اول میسر می شوند. هنری فورد را در نظر بگیرید؛ قبل از راه اندازی کمپانی بزرگ خودروسازی فورد در سن 45 سالگی، دو بار با شکست مواجه شد.

جوآن ریورز در این باره می گوید: "در تمامی دوره ی فعالیتم، با رد درخواست های بیشمار مواجه شدم و هر کدام از آنها، من را مرحله به مرحله به عقب باز می گرداند تا اینکه به کوچکترین گام های مراحل آغازین رسیدم."

اگر درباره ی چیزی اشتیاق دارید که قبلا با شکست مواجه شده، مسیر دیگری را امتحان کنید. چیزی که حقیقتا می تواند موفقیت شما را تعریف کند، توانایی شما در اصرار است. آیا با چند بار ضربه خوردن، پا پس می کشید یا اینکه بلند شده، خودتان را می تکانید و بار دیگر امتحان می کنید؟ در این شرایط، رفتاری که انتخاب می کنید، از کاری که انجام می دهید، مهم تر است.

7. شما باید بهترین مشوق خود باشید.

دکتر سوس می گوید: "کسانی که مهم هستند، اهمیت نمی دهند و کسانی که اهمیت می دهند، مهم نیستند."

انتظار نداشته باشید که تمامی کسانی که شما را می شناسند، از شما حمایت کنند. در حقیقت، تعداد اندکی از دوستان و خانواده ی شما، مشوق واقعی در دستاوردهای شما هستند. متاسفانه باید با این حقیقت روبرو شوید که تمامی این افراد زندگی خود را دارند که باید نگران آن باشند؛ و حتی برخی افراد سمی نیز وجود دارند که با حسادت و افکار منفی خود باعث کاهش اشتیاق شما می شوند. به یاد داشته باشید که شما به آنها نیاز ندارید. شما باید سفر خود را انتخاب کنید و مسیر رسیدن به موفقیت را بسازید. اگر در میان افرادی هستند که از شما پشتیبانی می کنند، از آنها استفاده کنید. اما مراقب کسانی باشید که از شما به عنوان سکوی پرتاب استفاده می کنند. شما توانایی انجام دادن بسیاری از کارها را دارید.

8. نترس باشید.

اوپرا وینفری می گوید: "همانند یک ملکه فکر کنید. یک ملکه از شکست نمی ترسد. شکست، پلکان دیگری به سمت عظمت است."

حتما برای شما هم پیش آمده که در آخر هر ماجرایی، به خاطر مواردی پشیمان شده اید که از انجام دادن آن کار هراس داشته اید. ترس یکی از بازدارنده های اساسی موفقیت است. اگرهیچوقت شهامت امتحان کردن کاری را نداشته باشید، همیشه با شکست مواجه می شوید و طعم پیروزی را نمی چشید.

اگر برای دنبال کردن چیزی که شدیدا به آن نیاز دارید، احساس ترس می کنید، از خودتان بپرسید که حقیقتا از چه چیزی می ترسید. به طور قطع می توان گفت که بزرگ ترین ترس بازدارنده، همان شکست است. حتی اگر با شکست هم مواجه شوید، ارزش این را دارد که تا آخر عمر، با دستارودهای احتمالی آن، خود را آزار دهید. به یاد داشته باشید که همه چیز در زندگی، غیر ممکن است، مگر اینکه غیر از آن را ثابت کنید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-15 09:20:26
دسته بندی ها