10 کار متفاوتی که افراد با اعتماد به نفس بالا انجام می دهند

1 فروردین 1399 - 6:00
اعتماد به نفس - 10 کار متفاوتی که افراد با اعتماد به نفس بالا انجام می دهند
10 کار متفاوتی که افراد با اعتماد به نفس بالا انجام می دهند
امتیاز مطلب: 95%

برخی افراد، علیرغم نداشته هایشان (پول، ظاهر یا ارتباطات اجتماعی)،همیشه با اعتماد به نفس و پر انرژی ظاهر می شوند؛ فکر می کنید دلیل این امر چیست؟

اعتماد به نفس واقعی که در نقطه ی مقابل اعتماد به نفس کاذب (این نوع از اعتماد به نفس برای پنهان کردن عدم امنیت، به نمایش گذاشته می شود)  قرار دارد، چهره ی مخصوص به خود را دارد. یک چیز قطعیت دارد: افراد با اعتماد به نفس واقعی، تردید و تغییر پذیری را تحت کنترل خود دارند؛ چرا که می توانند الهام بخش دیگران باشند و همه چیز را ممکن می کنند.

هنری فورد، بنیانگذار کمپانی خودروسازی فورد می گوید: "اگر فکر می کنیدمی توانید، یا اگر فکر می کنید نمی توانید ،در هر صورت حق با شماست."

منظور هنری فورد این است که طرز فکر شما، بر توانایی دستیابی به موفقیت، تاثیر قدرتمندی دارد. مطالعات جدیدی که در دانشگاه ملبورن انجام شده نشان می دهد، افرادی که اعتماد به نفس دارند، دستمزد بالاتری می گیرند و زودتر از سایرین، ترفیع می گیرند. در واقع، افرادی که اعتماد به نفس حقیقی دارند، روی افرادی که با آنها در ارتباط هستند، تاثیر عمیقی می گذارند. آنها تنها به یک دلیل می توانند چنین تاثیری داشته باشند، چرا که از درون، نفوذ زیادی روی خودشان دارند.

ما تنها اینگونه از افراد را از خارج می بینیم. ما شاهد نوآوری های آنها هستیم، ما می بینیم که آنها با فکر خود حرف می زنند و خود را برای آرزوهای بهتر و بزرگ تر آماده می کنند. با اینحال، بهترین قسمت را از دست می دهیم.

ما نمی دانیم که چه کارهایی را برای توسعه ی اعتماد به نفس بیشتر انجام می دهند. آنها هر روز، کاری را از روی عشق انجام می دهند که شاید با منطق ما سازگار نیست.

برخی عادت های اینگونه از افراد، مثل همه ی ما، با شرایط مختلف تغییر می کند؛ اما عادت های منحصر به فرد آنها، همیشه ثابت باقی می ماند. پیگیری متمرکز آنها از عادت هایی سرچشمه می گیرد که شما نیز می توانید آنها را شبیه سازی کرده و جذب کنید. برای دانستن این عادت ها، با یوکن همراه شوید:

1. آنها با اطمینان صحبت می کنند.

به ندرت می بینید که افرادی با اعتماد به نفس بالا، با تردید حرف بزنند و یا برای مثال بگویند: "خیلی مطمئن نیستم..." یا "فکر می کنم..." اینگونه از افراد، قاطعانه حرف می زنند؛ چرا که می دانند بدون اعتقاد به ایده هایشان، نمی توانند دیگران را قانع کنند و یا آنها را برای شنیدن حرف هایشان، مجاب کنند.

2. آنها از پیروزی های کوچک خود حرف می زنند.

کسانی که اعتماد به نفس واقعی دارند، تمایل دارند که خودشان را به چالش بکشند و رقابت کنند؛ حتی اگر تلاش های آنها به دستاوردهای کوچک منجر شود. پیروزی های کوچک، تولید گیرنده های آندروژن در بخش هایی از مغز را تحریک می کنند؛ این بخش ها در واقع مسئولیت پاداش ها و ایجاد انگیزه را به عهده دارند. افزایش گیرنده های آندروژن باعث افزایش تستوستررون می شود که این دو در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق برای روبرو شدن با چالش های آینده می شوند. زمانی که موفقیت های کوچک خود را جشن می گیرید، افزایش اعتماد به نفس به وجود آمده ناشی از آن، تا ماه ها ادامه خواهد داشت.

3. آنها ورزش می کنند.

نتیجه ی مطالعاتی که در موسسه ی تحقیقاتی Eastern Ontario انجام شده نشان می دهد، افرادی که هفته ای دو بار، طی ده هفته ی متمادی ورزش می کنند، احساس بهتری در روابط اجتماعی، علمی و ورزشی دارند. مهم تر از همه اینکه، علاوه بر تاثیرات مثبت تغییرات فیزیکی در بدن آنها، احساس مثبت ناشی از ترشح اندورفین در هنگام ورزش، احساس متفاوتی را در آنها به وجود می آورد.

4. آنها به دنبال جلب توجه نیستند.

مردم اغلب ترجیح می دهند که از افرادی که به دنبال جلب توجه هستند، فاصله بگیرند. افرادی که اعتماد به نفس واقعی را در خود پرورش می دهند می دانند که ابراز شخصیت واقعی، موثر تر از این است که تلاش کنیم تا خودمان را مهم تر جلوه دهیم. مردم به سرعت می توانند رفتار شما را تشخیص می دهند و زمانی که رفتارهای مناسبی را در شما ببینند، بیشتر به سمت شما کشیده می شوند. به نظر می رسد که افراد با اعتماد به نفس، همیشه رفتار درستی را بروز می دهند.

اینگونه از افراد، متخصص انتشار توجه هستند. زمانیکه به خاطر دستاوردهایشان، مورد توجه قرار می گیرند، سریعا این میزان توجه را میان سایر افرادی تقسیم می کنند که در دستیابی به این موفقیت، تاثیرگذار بوده اند. آنها به دنبال تاییدیه از طرف اطرافیان نیستند؛ چرا که ارزش واقعی را از درون خود دریافت می کنند.

5. آنها کسی را قضاوت نمی کنند.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، کسی را مورد قضاوت قرار نمی دهند؛ چرا که می دانند تمامی افراد، چیزی برای ارائه دادن در اختیار دارند. آنها برای ایجاد حس خوب، نیازی ندارند که دیگران را تخریب کنند. مقایسه ی خود با دیگران، شما را محدود می کند. کسانی که به خود اعتماد دارند، وقت را برای اندازه گیری توانایی های دیگران هدر نمی دهند و نگران نیستند که اطرافیان نیز آنها را مورد قضاوت قرار دهند.

6. آنها احساس خوشبختی را از درون خود دریافت می کنند.

خوشبختی یکی از المان های حیاتی در ایجاد اعتماد به نفس است. برای اینکه نسبت به کارهایی که انجام می دهید، احساس اعتماد به نفس داشته باشید، باید از درون نیز از شخصیت واقعی خود راضی باشید. افرادی که اعتماد به نفس حقیقی را در خود پرورش می دهند، احساس رضایت و خرسندی را از دستاوردهای خودشان دریافت می کنند؛ حال فرقی نمی کند که دیگران درباره ی آن دستاوردها چه احساسی دارند.

7. آنها بیشتر از آنچه که حرف می زنند، گوش می کنند.

اینگونه از افراد دلیلی برای اثبات خود نمی بینند، بنابراین ترجیح می دهند که بیشتر گوش کنند تا اینکه بخواهند با حرف های خود، چیزی را ثابت کنند. افراد با اعتماد به نفس به خوبی می دانند که با گوش کردن و توجه کردن به صحبت های دیگران، فرصت های یادگیری و رشد بیشتر را برای خود فراهم می کنند. به جای اینکه تعامل را به عنوان فرصتی برای ثابت کردن خود بدانند، روی خود امر تعامل متمرکز می شوند؛ چرا که می دانند برقرای تعامل، لذت بخش تر است و بهره وری را افزایش می دهد.

8. آنها ریسک پذیر هستند.

به محض اینکه فرصتی برای اینگونه از افراد فراهم می شود، آن را در هوا می قاپند. به جای اینکه نگران پیامدهای بد آن باشند، از خود می پرسند که چه چیز آنها را متوقف کرده است و چرا توانایی انجام آن را ندارند؟ سپس وارد ماجرای جدید می شوند. ترس نیز نمی تواند آنها را متوقف کند؛ آنها به خوبی می دانند که اگر هیچ تلاشی نکنند، هیچوقت موفق نخواهند شد.

9. آنها از اینکه گاهی اوقات اشتباه کنند، هراسی ندارند.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، از ایکه اشتباهشان ثابت شود، واهمه ندارند. آنها ترجیح می دهند که عقاید خود را بروز دهند تا بتوانند شاهد نتایج آن باشند؛ اگر اشتباه کرده باشند، چیزهای بیشتری را یاد می گیرند و اگر عقیده ای را به درستی بیان کرده باشند، باعث یادگیری دیگران خواهند شد. افرادی که به خود مطمئن هستند به خوبی می دانند که توانایی چه چیزهایی را دارند و اصلاح عقایدشان توسط دیگران، آنها را تهدید نمی کند.

10. آنها پیروزی های دیگران را جشن می گیرند.

افراد غیر مطمئن و آسیب پذیر، دائما ارتباطات خود را زیر سوال می برند. به همین دلیل نیز تلاش می کنند با انتقاد از عقاید دیگران، در کانون توجه قرار بگیرند تا شاید بتوانند ارزش خود را اثبات کنند. از طرف دیگر، افراد با اعتماد به نفس، نگران این مسائل نیستند چرا که ارزش را از درون خود جذب می کنند. افرادی که احساس امنیت نمی کنند، روی خودشان تمرکز دارند؛ این در حالیست که افرادی با اعتماد به نفس بالا، روی دنیای اطراف متمرکز می شوند. همین امر باعث می شود که تمام چیزهای فوق العاده ی محیط پیرامون را ببینند و شاهد ایده های جدید مردم باشند. ستایش و قدردانی از مردم به خاطر تلاش هایشان نیز واکنش طبیعی به همین موضوع است.

کلام آخر

ساختن اعتماد به نفس، یک مسیر است؛ نه مقصد. برای افزایش اعتماد به نفس، باید در تعقیب و گریزهای آینده، صبور و شکیبا باشید.

 

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-18 17:14:34
دسته بندی ها