9 موردی که شما را از دستیابی به موفقیت باز می‌دارد

2 اردیبهشت 1399 - 6:10
عادت‌های موفقیت - 9 موردی که شما را از دستیابی به موفقیت باز می‌دارد
9 موردی که شما را از دستیابی به موفقیت باز می‌دارد
امتیاز مطلب: 95%

همه ی ما می دانیم سخت کوشی و استقامت، لازمه ی رسیدن به موفقیت است. اما یک فاکتور دیگر نیز وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. قدرت روانی و احساسی. این خصیصه نیز همانند دیگر خصایص، برای برخی از افراد آسان تر است؛ اما این بدان معنا نیست که برای سایر افراد، دست نیافتنی خواهد بود. با کمی تمرین می توان به این مهم دست یافت.

برای ایجاد و توسعه ی قدرت روانی، باید نگاه دقیقی به زندگی خود داشته باشید و ببینید که تا به حال چه کارهایی را انجام داده اید تا تشخیص دهید که باید روی چه مسائلی متمرکز شوید و چه خصوصیاتی را رها کنید.

در ادامه با 9 مانعی آشنا می شوید که افراد در مسیر زندگی خودشان قرار می دهند. به محض شناسایی، باید از تکرار آنها خودداری کنید. برای مطلع شدن از این موانع، با یوکن همراه شوید:

1. حسادت

حسادت کردن به این معناست که به جای شناخت و قدردانی از خوشبختی های خود، به شناسایی خوشبختی دیگران بپردازیم. حسادت کردن، موفقیت را نابود می کند. هرچقدر که بیشتر روی داشته هایتان متمرکز شوید و نداشته هایتان را فراموش کنید، خوشحال تر خواهید بود و در نتیجه، به خوشبختی دست خواهید یافت. حسادت کردن در واقع یک خیال است؛ شانس و خوشبختی دیگران، هیچ چیزی را از زندگی شما کسر نمی کند.

حسادت

2. کمال گرایی

کمال گرایی به این معناست که بالاترین خواسته ها را داشته باشید؛ با این خصیصه باعث آزار خودتان می شوید. کمال گرایی به معنای بهترین خواسته نیست، بلکه توسط خشن ترین صدای درونی شما هدایت می شود؛ صدایی که به شما می گوید هرگز به اندازه ی کافی خوب نخواهید بود. کمال گرایی نه تنها باعث از بین رفتن موفقیت می شود، بلکه به اضطراب، افسردگی و بی اهمیت کردن مهم ترین و بهترین دستاوردها منجر می شود.

3. مقایسه کردن

افراد موفق، هرگز خود را با دیگران مقایسه نمی کنند. آنها به خوبی می دانند که این کار تنها انرژی و زمان آنها را هدر می دهد؛ همانطور که می دانید، هیچ فرد دیگری در این دنیا، شبیه شما نیست. خودتان را با توانایی های خودتان مقایسه کنید؛ شما باید بهترین ورژن خودتان را به اجرا بگذارید.

4. مقصر دانستن دیگران

زندگی فعلی، موفقیت ها و دستارودهایمان، همگی ناشی از تصمیماتی هستند که در زندگی خود اتخاذ کرده ایم، پس مقصر دانستن دیگران برای مسائلی که با مشکل مواجه می شوند و طبق برنامه ی ما پیش نمی روند، کار اشتباهی است. زمان و انرژی خود را برای برطرف کردن این مشکلات اختصاص دهید و آن را برای مقصر دانستن دیگران هدر ندهید. تقصیر را به گردن دیگران انداختن، تنها یک روش از روی تنبلی است که بتوانیم شکست ها و اشتباهات را توجیه کنیم.

مقصر دانستن دیگران

5. شک به خود

هر زمان که به توانایی های خود برای ادامه ی مسیر شک کردید، به این فکر کنید که چه مسافتی را تا به اینجای کار پیموده اید، با چه چیزهایی روبرو شده اید، چه نبردهایی را پیروز شده اید و با چه ترس هایی مقابله کرده اید. اجازه ندهید که این شک و تردیدها شما را نا امید کنند؛ چرا که هیچ چیزی به اندازه ی این خصیصه نمی تواند تمام انرژی شما را نابود کرده و از حرکت رو به جلو باز دارد.

6. ترس

از شکست می ترسید و احتمالا به این دلیل است که هیچ کاری را انجام نمی دهید. ترس تنها روشی برای ذهن است که به شما بگوید، چیزهایی بیشتری در راه هستند؛ پس اجازه ندهید که این خصوصیت، به سد راهی در مسیر شما تبدیل شود. ریسک و خطرها واقعی هستند، اما ترس، یک انتخاب است. با آن مقابله کنید و با قدرت، هوشمندانه و خردمندانه تر به حرکت ادامه دهید.

7. حواس پرتی

حواس پرتی، وسوسه ایست که همیشه وجود دارد. اگر می خواهید به موفقیت دست یابید، باید حواس پرتی ها را به طور کل حذف کرده و تمرکز خود را تقویت کنید. به جای دلخوشی های لحظه ای، به رضایتمندی های عمیقی فکر کنید که در صورت فعالیت های مداوم و مستمر حاصل می شوند. اجازه ندهید که سر و صدای اضافی دنیای اطراف، مانع شما شوند. نگذارید که این شلوغی ها، مانع شنیدن صدای درونی شما شوند.

حواس پرتی

8. احتیاط بیش از حد

اکثر افراد معتقدند که از کارهایی که انجام داده اند پشیمان نیستند؛ بلکه پشیمانی آنها به خاطر کارهایی است که انجام نداده اند. ممکن است که با انجام دادن یک کار، پشیمان شوید؛ اما از آن درس می گیرید. اما سوال "چه می شد اگر..." تا همیشه شما را آزار خواهد داد. زندگی آنقدر کوتاه است که ارزش پشیمان شدن را ندارد. اگر موفقیت را پیشه کرده اید، پس شانس های خود را امتخان کنید و جسور باشید.

9. به تعویق انداختن

این یکی از مهم ترین موانعی است که بر سر راه خود ایجاد می کنید. هر روزی که کاری را به تعویق می اندازید، به این معناست که آن روز را  برای نگرانی از اتفاق های ممکن می گذارنید. خودتان را به گونه ای تنظیم کنید که این خصیصه را از خود دور کنید؛ به زودی متوجه خواهید شد که گام بزرگی را به سوی موفقیت برداشته اید.

چه موانعی شما را به عقب می کشند؟

مدت زمانی را برای فکر کردن به این موضوع اختصاص دهید؛ سپس برای رها سازی خود از این خصایص تلاش کنید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-21 12:33:30
دسته بندی ها