معرفی 3 راهکار موثر برای تقویت سطح انرژی روزانه

1 اردیبهشت 1399 - 6:10
سبک زندگی - معرفی 3 راهکار موثر برای تقویت سطح انرژی روزانه
معرفی 3 راهکار موثر برای تقویت سطح انرژی روزانه
امتیاز مطلب: 98%

روش هایی وجود دارند که برای افزایش سطح انرژی روزانه به کار گرفته می شوند. این 3 راهکار که توسط روش های علمی نیز ثابت شده، مورد استفاده ی رهبران کاری موفق نیز قرار می گیرد تا انرژی روزانه ی آنها را تقویت کند. این روش ها باعث می شود که این انرژی در تمامی طول روز باقی بماند.  

در ادامه با این سه روش آشنا خواهید شد؛ با یوکن همراه شوید:

1. زود بخوابید، زود بیدار شوید و صبح زود ورزش کنید

گفته می شود که ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا موتورز، ساعت 1:00 بامداد به خواب می رود و راس ساعت 7 صبح نیز از خواب بیدار می شود؛ این در حالیست که ریچارد برانسون (بنیانگذار The Virgin)  از دو ساعت قبل تر، بیدار شده است؛ بنیانگذار ویرجین از ساعت 5 صبح بیدار می شود و بدن خود را برای فعالیت های روزانه آماده می کند.

او در این باره می گوید: "من صبح زود از خواب بیدار می شوم و ورزش می کنم؛ این کار به من انرژی می دهد، تمرکز و دقتم را تقویت می کند و حتی کمک می کند، شب ها خواب آرام تری داشته باشم." برانسون ورزش کایت سواری را انجام می دهد؛ این ورزش، در حالیکه جزیره ی شخصی خود را داشته باشید، آسان تر می شود. با اینحال، او معتقد که هر ورزش دیگری نیز می تواند چنین تاثیری را در بدن ایجاد کند.

2. زمان‌هایی را برای تنهایی خود اختصاص دهید

مطالعات جدیدی توسط Wellcome Collection، بر روی 18 هزار شرکت کننده از 134 کشور دنیا انجام شده است؛ در این بررسی از آنها پرسیده شد که برای استراحت، چه کارهایی را انجام می دهند. جواب ها شگفت انگیز بودند. یک نفر از هر چهار نفر، وقت استراحت خود را با دوستان و خانواده ی خود سپری می کرد. اما اکثر جمعیت شرکت کننده با کتاب خواندن، بیرون رفتن و تنها بودن، زمان های استراحت خود را می گذراندند. این آمار و ارقام درباره ی افراد برونگرا و درونگرا نیز به همین ترتیب است.

اگر می خواهید که انرژی خود را افزایش دهید، بهترین کار این است که از افراد دیگر فاصله بگیرید.

تنها بودن، فقط برای تمرکز کردن روی افکار شخصی نیست. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که انجام ندادن هیچ کاری، فرصتی را برای گشت و گذار ذهن فراهم می کند. همین لحظه هاست که شانس ساخت دوباره ی انرژی را در اختیار شما قرار می دهد؛ فرصتی که برای ایجاد ایده های خلاقانه ی جدید و هیجان انگیز استفاده می شود.

3. کاری را انجام دهید که ارزشمند و با اهمیت باشد

زمانی که کاری را صرفا برای به اتمام رساندن آن انجام می دهید، برای شما خسته کننده می شود. اما رهبرانی همچون ایلان ماسک، 100 ساعت کار هفته ای را برای مواردی اختصاص می دهند که صرفا تنها کار آنها نیست. این مدت زمان برای پول درآوردن صرف نمی شود. این کار به زندگی آنها معنا می بخشد.

زمانی که کار شما با اهمیت و ارزشمند باشد، برای رسیدن لحظه هایی که باید برای کار مشغول شوید، لحظه شماری می کنید و هیچگاه از آن خسته نخواهید شد.  

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-20 10:21:34
دسته بندی ها