بهترین کارمندان از شرکت هایی که در آن فعالیت می کنند چه می خواهند؟

5 دی 1399 - 11:05
رفتار سازمانی - بهترین کارمندان از شرکت هایی که در آن فعالیت می کنند چه می خواهند؟
بهترین کارمندان از شرکت هایی که در آن فعالیت می کنند چه می خواهند؟
امتیاز مطلب: 90%

اگر به دنبال این هستید که بهترین کارمندان خود را حفظ کنید، باید نیازهای آنها را برآورده کنید. با یوکن همراه باشید.

شرکت هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند، از چه راه هایی می توانند بهترین استعدادها را جذب کنند؟ این سوال برای اولین بار در وب سایت Quora به اشتراک گذاشته شد. این شبکه برای اشتراک گذاری دانش های مختلف شکل گرفته است؛ پاسخ به این پرسش ها نیز توسط افرادی با طرز فکر منحصر به فرد ارائه می شود. الکساندرا آیزنگر، بنیانگذار و مدیرعامل Linklaw، به این سوال جواب داده است:

من هم با مشکلات مربوط به جذب نیروی کار با استعداد آشنا هستم. این یکی از مهم ترین مشکلاتی است که استارتاپ ها با آن روبرو هستند. من از طریق روش های زیر از این مشکلات عبور کردم که امیدوارم برای شما هم مفید باشد:

1. یک کسب و کار هدفمند را بسازید.

بهترین افرادی که برای کار کردن در کسب و کار نوپای شما مناسب هستند، افراد پر شور و اشتیاق هستند. در مراحل اولیه ی راه اندازی کسب و کار می توانید با ماموریت و هدف خود، این افراد مشتاق را جذب کنید. زمانی که برای یک متقاضی یا کارمند احتمالی از کسب و کار نوپای خود حرف می زنید، سعی کنید که ماجرای شکل گیری آن در مرکزیت صحبت هایتان باشد؛ برای آنها بگویید که این استارتاپ چه مشکلاتی را رفع خواهد کرد و ماموریت آن چیست. اگر دلیل شکل گیری کسب و کار نوپای شما برای آنها افتخار آمیز باشد، نسبت به آن مشتاق خواهند شد.

2. کمی از سهم شرکت را به آنها پیشنهاد کنید.

این یکی از بهترین روش ها برای جذب اعضای تیم در سطوح ارشد است. کارآموزهایی که در نهایت به کارمند شما تبدیل می شوند نیز می توانند از این امتیاز برخوردار شوند. مالکیت بخشی از شرکت، یکی از فاکتورهای انگیزشی است؛ علاوه بر این، تلاش ها و فعالیت هایی که صورت می گیرد نیز بیشتر و موثرتر خواهد بود.

3. یک محیط کاری اشتراکی جالب داشته باشید. 

شاید کمی سطحی به نظر برسد، اما افراد باهوش از اینکه در نزدیکی افراد باهوش دیگر کار کنند، لذت می برند. احتمالا هنوز به یک دفتر شخصی نیازی ندارید، اما اگر از پس هزینه های آن بر می آیید، پیشنهاد می کنیم که میزهای جالبی را تهیه کرده و محیط کاری جذاب تری را با یک شرکت دیگر فراهم کنید؛ همین مساله باعث می شود که افراد جالب تری به سمت شما جذب شوند. توانایی کار کردن در کنار استارتاپ های دیگر باعث ایجاد انگیزه در شما و آنها می شود.

4. فرهنگ شرکت فوق العاده ای را پرورش دهید.

با در نظر داشتن اینکه کارآموزهای شما احتمالا دهه ی 20 سالگی خود را سپری می کنند، پس از دسته ی نیروی جوان به شمار می روند. اینگونه از نیروی کار جوان بر دستیابی به خوشبختی تاکید دارند. فرهنگ حمایت و کار گروهی و اتحاد را در میان آنها پرورش دهید تا سطح کلی خوشبختی در میان اعضای تیم شما افزایش یابد. همین مساله باعث می شود که کارمندان به ادامه ی کار با شما ترغیب شوند. حفظ کارمندان هم به اندازه ی استخدام نیروی کار جدید با اهمیت است.

5. تجربه ی یادگیری ارزشمندی را در اختیار آنها قرار دهید.

کارآموزها برای یادگیری مشتاق هستند و به همین دلیل نیز وظیفه ی کارآموزی را به عهده گرفته اند؛ آنها همچنین امیدوارند که در آینده بتوانند این شغل را به دست آورند. هر تلاش شما در زمینه ی افزایش علاقه ی آنها به محیط و شرایط کاری، برای آنها خوشایند است. فراهم کردن تجربه ی یادگیری به این معناست که در صورت نیاز به آنها کمک می کنید، در یادگیری نرم افزارهای مورد نیاز و موارد دیگر نیز آنها را فراموش نمی کنید. مزیت های این امر دو طرفه است؛ هر چقدر که بیشتر یاد بگیرند، کار بهتری را در آینده به اجرا می گذارند.

6. رهبر باشید.

یک رهبر به منزله ی فردی است که می تواند رهبران دیگر را خلق کند. به خاطر تمام توانایی های بالقوه ی تیمتان برای آنها ارزش قائل شوید. احترام بگذارید و قابل احترام باشید، در صورت نیاز سخت گیری کنید و هر زمان که می توانید، یک دوست باشید. کارآموزهایی که ارزش زمانی که برای آنها صرف می کنید را دارند، سپاسگذار شما خواهند بود؛ علاوه بر اینکه از مزیت های دو طرفه ی آن بهره خواهید برد. بازخوردهای زیادی را فراهم کنید تا در پروسه ی پیشرفت کارکندان به آنها کمک کنید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-26 02:22:31
دسته بندی ها