این اشتباه ها در انتخاب رویکردهای زندگی، خلاقیت شما را از بین می برد

28 بهمن 1395 - 9:21
مدیریت شخصی - این اشتباه ها در انتخاب رویکردهای زندگی، خلاقیت شما را از بین می برد
این اشتباه ها در انتخاب رویکردهای زندگی، خلاقیت شما را از بین می برد
امتیاز مطلب: 93%

بارها و بارها در عرصه ی کسب و کار، عبارت "محتوا پادشاه است" را شنیده ایم؛ اما احتمالا شما نمی خواهید که پیام شما به یک پادشاه دیگر تبدیل شود، اینطور نیست؟ شما می خواهید که آن را به عنوان مقامی بالاتر از پادشاه به دیگران معرفی کنید، شما می خواهید که به خاطر تاثیری شگفت انگیزی که روی زندگی دیگران گذاشته، برای همیشه در حافظه ی مردم باقی بماند. برای رسیدن به چنین سطحی از موفقیت و مجزا کردن پیام خود از دیگران، باید خلاقیت را به عنوان عالی ترین دارایی خود بشناسید.

خلاقیت به طور معمول به عنوان توانایی ارتقا دادن ایده ها، قوانین و الگوها به ایده های پر محتوای جدید شناخته می شود. این درواقع یک چاشنی ویژه است که به شما اجازه می دهد تا پیام خود را ارتقا داده و چیز اصیل و متمایزی را ارائه دهید. صنایع توسط کسانی شکل گرفته که خارج از زوایای معمول فکر کرده اند و به خلاقیت خود اجازه ی ابراز را می دهند. برای مثال، کمپانی اپل دائما از خلاقیت استفاده می کند تا گزینه های محصولات پیشنهادی را بهتر کند و نوع جدیدی از تقاضا را در بازار ایجاد کند. شرکت Keurig از خلاقیت و نوآوری استفاده کرد تا روش کاملا جدیدی از مصرف نوشیدنی های غیر رسمی را برای کارآفرینان ایجاد کند. 

همه ی ما در زمان کودکی خلاق بوده ایم. پوشیدن شلوار بنفش و نقاشی کشیدن روی دیوار و ریختن شربت شیرین روی ساندویچ خلاقانه است. کشف خلاقیت موجود در وجودمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ علاوه بر این باید آن را تقویت کرد تا به بالاترین سطح کیفیت خود برسد. خبر خوب این است که خلاقیت را نیز می توان همانند سایر مهارت ها، یاد گرفت و ارتقا داد. اما خبر بد این است که انتخاب های شما در زندگی روزانه می تواند عرصه را بر این جواهر پنهان تنگ کند.

در ادامه با چهار چیزی که خلاقیت را از بین می برند، آشنا خواهید شد؛ با یوکن همراه شوید:

1. سبک زندگی که شرکت های بزرگ ایجاد کرده اند.

متاسفانه، ظهور کارآفرینان و سایر موارد اغوا کننده ی جانبی در دنیای امروز، با شغل های روز خود در حال سرکوب کردن خلاقیت هستند. بی سرو صدا وارد دفتر شدن در یک زمان مشخص، دنبال کردن یک مسیر همیشگی تنها برای اینکه به همان جایگاه راضی باشیم، در همان محیط کوچکی که با آن آشنا هستیم و احساس راحتی می کنیم، باقی بمانیم. اگر خودتان را در تمام طول روز، به یک میز مقید دانستید، حداقل تلاش کنید تا این یکنواختی را از میان برده و کمی خلاقیت به خرج دهید. برای مثال در زمان صرف نهار، بیرون بروید و قدم بزنید. با همکاران خود درباره ی مسائلی به غیر از کار حرف بزنید. تا جایی که می توانید، از این روتین خسته کننده خارج شوید تا خلاقیت شما به صورت طبیعی تقویت شود.

2. پیروی کردن از دیگران.

اگر با دقت به افرادی که در حرفه ی شما فعالیت می کنند نگاه کنید، به سرعت توجه می شوید که بسیاری از آنها دقیقا همان روال تعریف شده را انجام می دهند. همان اجرای وب سایت، همان پیشنهادات محصول همیشگی و همان روش های بازاریابی. آنها به صورت کاملا کورکورانه، دنباله رو کسانی هستند که در حال نابود کردن خلاقیت هستند. درست است که تقلید کردن از تملق گویی و چاپلوسی بهتر است، اما به سرعت شما را خسته و کسل می کند. چیزهایی که شما را سرسخت می کند، قبول کنید و از اینکه اطرافیان و جهان پیرامون، شما را به همان گونه ای که هستید، نگاه کنند هراسی نداشه باشید. با مشکلات به گونه ی کاملا متفاوت از دیگر افراد فعال در صنعت رسیدگی کنید. ویژگی های حرفه های دیگر را به کار بگیرید تا به پیام خود کمی چاشنی اضافه کنید. خلاقیت شما با پیروی از مسیر خودتان و متفاوت بودن ایجاد می شود.

3. عدم قطع ارتباط کافی با دنیای امروز.

ما در دنیای فوق متصل زندگی می کنیم. این روزها سر همه ی افراد شلوغ است و با تمام قوا کار می کنند تا به اهدافشان برسند. منطقی است؛ اما ذهن شما نیاز دارد که گاهی اوقات آزاد شود. بخشی از قسمت روز را به طور کل از این فضا خارج شوید. حتی اگر برای لحظات کوتاهی باشد که داخل ماشین نشسته و منتظر آمدن فرزندانتان هستید. چشمانتان را ببندید، یک نفس عمیق بکشید و لحظات کوتاهی را در افکار خود غرق شوید. خلاقیت شما به خاطر همین دقایق کوتاهی که کاملا برای او صرف کرده اید، قدردان شما خواهد بود و ده برابر بیشتر به شما پاداش خواهد داد.

4. گوش نکردن

بسیاری از کارآفرینان با چشم بندهایی که دید آنها را از بین می برد به کار خود ادامه می دهند. این چشم بندها درواقع همان انتقال پیام و فروش محصولات یا خدمات است. برای شنیدن، وقت صرف کنید؛ از نتیجه ی این کار بر میزان خلاقیت خود شگفت زده خواهید شد. چشم اندازهای جدیدی را یاد می گیرید، مشکلات را در سطوح عمیق تری درک می کنید و به نوع جدیدی، قدردان جهانی خواهید بود که پیرامون شما را فراگرفته است. به دنبال فرصت هایی برای یادگیری باشید و دانش و تجربه را از دیگران جذب کنید. گسترش ذهن با گوش کردن ساده، شرایطی را فراهم می کند تا اطلاعات و الهامات مورد نیاز برای خلاقیت را برای او فراهم کنید.

در نهایت باید گفت که باید خودتان و پیام هایتان را از هزاران کارآفرین دیگر مجزا کنید. بدین منظور، باید لحظاتی را در زندگی درک کنید که مانند یک کمان، کمی شما را به عقب می کشد و به سمت خلاقیت رها می کند. به مرور زمان متوجه می شوید که توانایی دریافت قدرت جدیدی را دارید و می توانید ارزش منحصر به فردی را به مخاطبان خود ارائه دهید. این کار با ایجاد اصالت و فرمت جالب، باعث ارتقای  محتوا می شود که در نهایت به دستاورد پادشاهی شما تبدیل خواهد شد.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-28 15:13:00
دسته بندی ها