آموزه هایی در عرصه ی کسب و کار که تا قبل از 30 سالگی باید بیاموزید

29 بهمن 1395 - 7:44
کار آفرینی - آموزه هایی در عرصه ی کسب و کار که تا قبل از 30 سالگی باید بیاموزید
آموزه هایی در عرصه ی کسب و کار که تا قبل از 30 سالگی باید بیاموزید
امتیاز مطلب: 94%

اگر فرد جوانی هستید، راه اندازی یک کسب و کار جدید و یا شروع دوره ی حرفه ای در زمینه ی فعالیتی شما می تواند کمی دلهره آور باشد. شما باید دانش عرصه ی کسب و کار را از دانشگاه، کتاب ها و یا تجربه های عملی از منابع آنلاین آموخته باشید، اما میان درک مولفه های اساسی کسب و کار روی کاغذ و به دست آوردن دانش و خرد از طریق کسب تجربه، تفاوت زیادی نهفته است.

تا پایان دوره ی فعالیتی خود، شما دریایی از دانش و آموزه را در اختیار دارید؛ اما درس هایی وجود دارند که باید هرچه سریع تر، آنها را بیاموزید و بهترین زمان برای یادگیری آن، قبل از 30 سالگی است. این درس ها درواقع مهم ترین مواردی هستند که باید در سنین جوانی از آنها مطلع باشید و به کار بگیرید؛ با یوکن همراه شوید:

1. افراد مناسب و درست، بسیار با ارزش هستند.  

تقریبا غیر ممکن است که کسب و کار موفقی را به تنهایی راه اندازی کنید. حتی اگر یک کارآفرین تنها باشید، باز هم منتورها، شریک ها، سرمایه گذاران و افراد همرده ای شما را در این مسیر کمک کرده اند تا به اهداف دراز مدت خود دست پیدا کنید. بنابراین، باید درک درستی از افرادی داشته باشید که فرصت های بیشتری را برای شما فراهم می کنند، ارتباطات جدید را برای شما فراهم می کنند و در تصمیم گیری های مهمی مثل استخدام نیروی کار و قراردادهای دراز مدت، به شما کمک می کنند.

یاد گرفتن این آموزه در سنین جوانی، شرایطی را فراهم می کند که با ارزش ترین زمان ها را با افراد نامناسب هدر ندهید و البته فرصتی را فراهم می کند که با بهترین افراد ممکن به همکاری و فعالیت بپردازید.

2. احتمالا شکست می خورید؛ اما هیچ اشکالی ندارد.

فرقی نمی کند که چه میزان از دانش را در اختیار دارید و یا تا چه اندازه خود را آماده کرده اید، در هر صورت، شکست یک امر بدیهی است. این احتمال وجود دارد که کسب و کار شما در نهایت به موفقیت دست پیدا کند، اما برخی از استراتژی ها و کمپین ها در این میان با شکست مواجه می شوند و برخی ایده ها، به طور کل از بین می روند. باید درک و تعریف درستی از شکست داشته باشید و با آن روبرو شوید، پذیرفتن اجتناب ناپذیر بودن شکست، روبرو شدن با آن را آسان تر می کند. شما می توانید شکست را به عنوان یک درس یا فرصتی برای پیشرفت بشناسید، به جای اینکه آن را یک نقطه ی پایان بدانید و هرچه سریع تر تسلیم شوید.

3. زمان ارزشمند ترین منبع شماست.

ضرب المثل "وقت طلاست" استعاره ی مناسب از قدرتی است که زمان در اختیار دارد و در صورت برنامه ریزی و مدیریت آن، می تواند یکی از ارزشمند ترین منابع شما به شمار برود. این مساله را می توان از ابعاد متفاوتی بررسی کرد. برای مثال، اگر هرچه زودتر کاری را آغاز کنید، زمان بیشتری را در اختیار دارید تا از مزایای آن بهره مند شوید، علاوه بر این، برای کار کردن روی پروژه نیز، از زمان بیشتری برخوردار هستید.

علاوه بر این، ساعت های زیادی را در طول یک روز در اختیار دارید و نحوه ی استفاده از آن، تاثیر مستقیمی را بر ارزشی خواهد داشت که توانایی تولید آن را دارید. هرچقدر که زودتر این درس زندگی را بیاموزید، زمان بیشتری را ذخیره خواهید کرد.

4. برقراری ارتباط می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کرده و یا تمامی آنها را برطرف کند.

قدرت برقراری ارتباط را نمی توان دست کم گرفت. ارتباط فعالانه می تواند از شکل گیری هرگونه مشکلی جلوگیری کند؛ چرا که همه چیز با وضوح کامل توضیح داده می شود، انتظارات و برنامه های شرکت مشخص می شود و از بروز سوء تفاهم جلوگیری می کند. برقراری ارتباط به شیوه ی کاملا درست می تواند هر مشکلی را برطرف کرده و از میان بردارد، حتی اگر برای معذرت خواهی، ارائه ی راه حل متقابل و توضیح شرایط محیطی باشد.

5. کمال گرایی دشمن پیشروی در کار است.

عرصه ی کسب و کار در دنیای امروزی، به سرعت رو به جلو حرکت می کند؛ بنابراین، منتظر ماندن  برای تکمیل کردن یک ایده یا ابتکار عمل به این معناست که در نهایت، آن ایده با شکست مواجه خواهد شد. کسب و کارهای سریع العمل، انعطاف پذیر و تطبیقی که درک درستی را از روند توسعه، ساخت، ارزیابی و بهبود محصول دارند، کسب و کارهایی هستند که در نهایت به موفقیت دست پیدا می کنند.

هیچگاه در اولین تلاش خود نمی توانید یک محصول بی نقص را ارائه دهید؛ اما مطمئن شوید که ابتکار عمل خود را با آمادگی و سرعت عمل متعادل کنید.

6. کاربردی و عملی بودن تمامی ایده ها باید بررسی شود.

فرقی نمی کند که ایده های شما تا چه اندازه خوب، خوشایند و یا اصیل باشند، تنها تا اندازه ای که کاربردی سهتند، ارزشمند خواهند بود. برای مثال اگر ایده ی یک ویدیوی عالی به ذهن شما رسیده، اما از منابع مناسب برای تولید آن برخوردار نیستید، چاره ای جز کنار گذاشتن آن را ندارید.

همین مساله در تمامی ایده هایی که در عرصه ی کسب و کاری نیز مطرح می شود، صدق می کند؛ شاید یک کانسپت انقلابی به ذهن شما خطور کرده باشد، اما اگر هیچ راهی برای اجرا و یا سودآوری آن وجود نداشته باشد، توانایی ترغیب کردن هیچ کدام از مدیران اجرایی را نخواهید داشت.

7. همیشه راه های بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

فرقی نمی کند که چه سطحی از دانش را آموخته اید و یا فکر می کنید که می دانید، در هر صورت همیشه اطلاعات بیشتری وجود دارند که باید آنها را بیاموزید. همیشه فضای بیشتری برای کارآفرینی و رهبری بهتر وجود دارد؛ همیشه مهارت ها و توانایی های بیشتری را می توان به کار گرفت. حفظ دوره هایی که پیشرفت دائمی را فراهم می کنند، شما را تا حد امکان در بهترین حالت خود قرار می دهند.

هرچقدر که زودتر این درس های کسب و کاری را بیاموزید، زمان بیشتری را در اختیار دارید تا آنها را در دنیای واقعی به اجرا بگذارید و در نتیجه با عواقب عمدی یا غیر عمدی کمتری روبرو خواهید شد. شما هیچگاه بی نقص نخواهید بود، بنابراین نگران شکست نباشید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-08-03 14:18:00
دسته بندی ها