روابط دقیقا همان چیزی هستند که سخت کوشی را به موفقیت تبدیل می کنند

29 بهمن 1395 - 7:49
کار آفرینی - روابط دقیقا همان چیزی هستند که سخت کوشی را به موفقیت تبدیل می کنند
روابط دقیقا همان چیزی هستند که سخت کوشی را به موفقیت تبدیل می کنند
امتیاز مطلب: 99%

تمامی کارآفرینان موفق می دانند که روابط، کلید اصلی دستیابی به موفقیت است. هیچ کسب و کاری در یک فضای بسته شکل نگرفته است. روش برقراری تعامل شما با کارمندان، همکاران، مشتری ها و سایر کارآفرینان دیگر، به کسب و کار شما زندگی می بخشد و یا برعکس، آن را به نابودی می کشاند.

متاسفانه هیچ فرمول دقیقی برای ایجاد و تشکیل روابط پایدار و مناسب به وجود نیامده است. برای مثال، این احتمال وجود دارد که به صورت کاملا اتفاقی با فردی روبرو شوید که می تواند یکی از مشتریان اصلی کسب و کار نوپای شما باشد. علاوه بر این، گفتن یک حرف اشتباه در یک زمان نامناسب، و یا حتی زبان بدن نادرست می تواند روابط را قبل از شکل گیری، از بین ببرد.

کارآفرینان همچنین باید نگران کسانی باشند که در حال برقراری ارتباط با آنها هستند. اگر بزرگ ترین مشتری شما، فردی است که نمی توانید به او اعتماد کنید، پس باید از خودتان بپرسید: آیا کسب و کار من با این فرد در امان خواهد بود؟ اعتماد کردن به افراد نامناسب می تواند کسب و کار شما را در یک موقعیت دشوار قرار دهد.

با در نظر داشتن این موارد، ذکر این مورد نیز ضروری است که اگر ارتباطات خوبی را برقرار نکنید، به جایگاهی که در نظر دارید دست نخواهید یافت. هیچگاه نمی توانید دستاوردهای خوب یا بد ارتباط ها را پیش بینی کنید؛ بنابراین، هرچقدر که شبکه ی گسترده تری داشته باشید، به نفع شما خواهد بود. در ادامه با یوکن همراه باشید:

برقراری تعامل با دیگران

اولین کاری که بعد از راه اندازی کسب و کار (و یا حتی قبل از راه اندازی آن) باید انجام دهید، برقراری ارتباط است. پیدا کردن یک منبع ارتباطی مناسب می تواند شما و کسب و کارتان را در مسیر موفقیت قرار دهد. اما از چه طریقی می توان چنین روابطی را پیدا کرد؟ و بعد از پیدا کردن آن، چطور باید رابطه ی مناسب را شکل داد؟

یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن روابط، شبکه های انسانی هستند. راه های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. شما می توانید از دوستان یا خانواده ی خود بپرسید که آیا فردی که می تواند به شما کمک کند را می شناسد یا خیر. می توانید به تنهایی درباره ی روابط محتمل جستجو کرده و یا می توانید در رویدادهای شبکه ی انسانی شرکت کنید.

اگر در این مهارت توانا نیستید، نباید اجازه دهید که شما را از تلاش بازدارد. افراد کمی هستند که با این مهارت به دنیا آمده باشند و بتوانند روابط کاری واقعی را با یک غریبه آغاز کنند. اما تمرین کردن این مهارت خالی از لطف نیست. فراموش نکنید که حتی بعد از پیدا کردن فرد مورد نظر، باز هم باید با او در ارتباط باشید و همین موضوع نیز به مهارت نیاز دارد. در رویدادهای مختلف شرکت کنید، با مردم گفتگو کنید، در بحث ها شرکت کنید و عقاید خود را با اعتماد به نفس به زبان بیاورید. از دست دادن افراد مناسب، هزینه های فرصت را به دنبال خواهد داشت. ترفندها و توصیه های زیادی در این زمینه در اینترنت وجود دارند که می توانید از آنها بهره مند شوید.

گاهی اوقات، شبکه های ارتباطی آسان ترین بخش به شمار می روند، اما پیدا کردن افراد برای برقراری ارتباط، دشوار خواهد بود.

به وجود آوردن ارزش

یک توصیه را می توان به افرادی که در شبکه های ارتباطی مهارت ندارند ارائه داد: با ارزش باشید.

دقایقی را به عملکرد پروسه ی شبکه های ارتباطی انسانی فکر کنید. طبیعتا با آن احساس غریبگی می کنید. اما شما از آنها یا کسانی که می شناسند، چیزی را می خواهید، این بدان معناست که آنها برای شما ارزشمند هستند.

اگر در یکی از این رویدادها، مستقیما به سراغ یکی از افراد رفته و از آنها بخواهید که چیزی که به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهند، انتظار دارید که چه رفتاری را نشان دهند؟ اگر درخواست آنها مثبت باشد، پس یکی از بخشنده ترین افراد روی زمین را پیدا کرده اید. اما اگر با پاسخ منفی آنها روبرو شوید، پس به یک فرد منطقی برخورده اید.

اگر یک فرد غریبه به سراغ شما آمده و از شما بخواهد که درباره ی ایده ی کسب و کار او گوش دهید، یا اینکه از شما بخواهد که کسی را به او معرفی کنید و یا حتی از شما بخواهد که سرمایه گذار او شوید، پاسخ شما به طور قطع منفی خواهد بود. صادقانه باید بگوییم که این عکس العمل شما خواهد بود. به طور قطع، تنها به خاطر اینکه کسی از شما درخواست کرده، قرار نیست که یکی از مهم ترین دارایی های خود را در اختیار آنها قرار دهید.

همین شرایط در حالی که شما به دنبال برقراری ارتباط هستید نیز صدق می کند. باید بدانید که هر کسی که می خواهید به او نزدیک شوید، یک انسان است و شما با او غریبه هستید. باید ارزش خود را به نمایش بگذارید. زمانی که به آنها نزدیک می شوید، سعی کنید که یک رابطه ی منطقی را با آنها برقرار کنید. از آنها درباره ی کسب و کار و اهدافشان بپرسید، و اگر در یک رویداد شبکه ای هستید، از آنها دلیل حضورشان را بپرسید. هرکسی که در این رویدادها شرکت می کند، به چیزی نیاز دارد. اگر شما بتوانید به آنها کمک کنید، احتمال اینکه آنها نیز به شما کمک کنند بیشتر خواهد شد.

اگر شما در این رویدادها به دنبال برآورده شدن نیاز خاصی نیستید، شاید چیز جدیدی را در طول مکالمه های خود یاد بگیرید. اگر رابطه ای درستی را با آنها برقرار کنید، تمایل آنها برای کمک به شما بیشتر خواهد شد.

کار کردن با دیگر کارآفرینان

یکی از بزرگ ترین مزایای عرصه ی کارآفرینی این است که دائما در حال تغییر است. همین مساله به همه چیز پویایی و تحرک می بخشد؛ و البته به این معناست که عرصه ی فعالیتی شما نیز دائما در حال نوآوری است.

کارآفرینان، بیشتر به دنبال این هستند که با هم همکاری کنند و تمایلی به فعالیت بر علیه یکدیگر ندارند. کارآفرینان به اهمیت برقراری ارتباط پی برده اند و همین باعث شکل گیری چنین رویکردی شده است. تمامی روابط در واقع شکل گیری ارتباطی است که شما را در مسیر یاری خواهد کرد. اگر یک کارآفرین در یکی از همین رویدادها به سراغ شما آمده و از شما درخواست کمک می کند، به این معناست که ارزش شما برای او ثابت شده و احتمال اینکه در آینده به شما کمک کند نیز بیشتر خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که می توانید برای دیگران مفید باشید، تنها کافیست که این ارزش را به اثبات برسانید. اگر می خواهید که کسی به شما کمک کند، خودتان نیز باید به او کمک کنید. هرچقدر که برای دیگران تلاش کنید، آنها نیز به همان اندازه به شما کمک خواهند کرد. مردم به گونه ای تکامل یافته اند که با یکدیگر در یک جامعه فعالیت کنند؛ شبکه های انسانی نیز از این قائده مستثنی نیستند.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-28 08:55:00
دسته بندی ها