3 روش آسان برای تولید محتوایی که مشتریان را جذب می‌کند

14 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - 3 روش آسان برای تولید محتوایی که مشتریان را جذب می‌کند
3 روش آسان برای تولید محتوایی که مشتریان را جذب می‌کند
امتیاز مطلب: 95%

اگر استراتژی بازاریابی محتوای فوق‌العاده‌ی شما با یک محتوای جذاب همراه نباشد، تمامی تلاش‌های شما در این زمینه، بیهوده خواهد بود. همیشه می‌توانید استاتوس خود را به‌روزرسانی کنید و یا رضایت موتورهای جستجوی گوگل را به دست آورید، اما بدون یک محتوای با کیفیت که بتواند با مشتریان شما ارتباط برقرار کند، راه به جایی نخواهید برد.

بهترین استراتژی برای یک کارآفرین، یعنی همان استراتژی که کسب و کار شما را هدایت کرده و مشتریان را جذب می‌کند، در واقع بسیار آسان است. باید محتوای مرتبط، منسجم و پر قدرتی را تولید کنید که مستقیما با نیازهای مشتریان شما در ارتباط باشد. کارآفرینانی که از بهترین استراتژی های محتوا استفاده می‌کنند، از مرتبط بودن محتوا و توانایی آن در برقراری تعامل با مخاطبان اطمینان حاصل می‌کنند.

در ادامه به معرفی 3 روش برای تولید محتوای مناسب برای جذب مشتریان می‌پردازیم. از حالا به بعد، قبل از این‌که مطالب خود را منتشر کنید، از خودتان بپرسید که آیا این محتوا، با این 3 معیار تطابق دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، می‌توانید آن را منتشر کنید؛ در غیر این‌صورت، درباره‌ی آن تجدید نظر کنید. با یوکن همراه شوید:

1. محتوای شما باید مشکلی را از مخاطبان و خواننده‌های شما برطرف کند

این مساله به عنوان «فاکتور برطرف‌کننده مشکل» شناخته می‌شود. اگر محتوای شما این فاکور را در بر داشته باشد، با ارزش خواهد بود. در غیر این‌صورت باید بیشتر تلاش کنید. هر زمان که مردم روی لینک محتوای شما کلیک می کنند، انتظار دارند که به چیز با ارزشی برسند. شاید از نظر آنها، ارزش به معنای سرگرمی باشد، اما در اکثر مواقع، آنها ارزش را در قالب یک دانش مفید می شناسند. به ویژه دانش و اطلاعاتی که مشکلاتی در زمینه ی کسب و کار آنها را برطرف کند. محتوای شما باید به گونه ای طراحی شود که چیزی که مشتریان به دنبال آن هستند را برایشان فراهم کند؛ دانشی که درباره ی برطرف کردن چالش های زمینه ی کسب وکار آنها باشد.

فرض می کنیم که شما یک مشاور فروش هستید. اگر اکثر مشتریان شما برای برقراری یک تماس با مشکل مواجه می شوند، حرکت خردمندانه این است که محتوایی را در راستای آموزش چگونگی برقراری یک تماس مناسب برای آنها تهیه کنید. بدین ترتیب، محتوایی را نوشته اید که مشتریان بالقوه ی ایده آل شما را جذب می کند؛ و در عین حال، به عنوان یک متخصص در زمینه ی چالش هایی که مشتریان با آن روبرو هستند، شناخته می شوید.

اگر تمامی محتواهای شما به همین ترتیب تهیه شده باشند و در هر کدام از آنها، به رفع یک مشکل خاص از مشتریان پرداخته شود، مزیتی که نصیب شما خواهد شد، دو طرفه خواهد بود. در وهله ی اول، محتوای شما باعث می شود که به عنوان یک فرد معتبر و رهبر خوب در عرصه ی فعالیتی خود شناخته شوید؛ و دوم اینکه خواننده ها به توصیه های شما اعتماد خواهند کرد و در نتیجه، احتمال اینکه با شما همکاری کنند، بیشتر خواهد شد.

2. لحن آسان‌تری را به کار بگیرید و از نوشتار رسمی پرهیز کنید

مشتری ها ترجیح می دهند متن هایی را بخوانند که مشکلی را از آنها برطرف می کند. اما اگر از لحن مناسبی استفاده نکنید، حتی اگر محتوای فوق العاده و موثری را تولید کرده باشید، با استقابل خوبی مواجه نخواهید شد. بیشتر کارآفرینان برای نوشتن محتوای خود از لحن رسمی، خشک و پر مدعا استفاده می کنند. پر مدعایی یکی از المان هایی است که تحت هیچ شرایطی نباید از آن استفاده کنید. این کار نه تنها باعث ایجاد اشکال در تعامل می شود، بلکه مشتریان را با شما بیگانه می کند.

اگر یک لحن دوستانه و محاوره ای را به کار بگیرید، برای مشتریان خوشایند تر خواهد بود. این دقیقا همان کاری است که کسب و کارهای خوب باید به کار بگیرند. رسمی نوشتن، یکی از بزرگترین اشکالات را در نوشتن محتوا ایجاد می کند. آنها برای اینکه حرفه ای تر به نظر برسند، در نهایت با محتوایی کار را تمام می کنند که نمی تواند هیچ ارتباطی را با مخاطب خود برقرار کند.

در ادامه توصیه هایی را ارائه می دهیم که در نوشتن یک متن محاوره ای به شما کمک می‌کند:

  1. بعد از نوشتن متن محتوا، بار دیگر آن را از نگاه یک مخاطب بخوانید. آیا فهم این مطلب برای تمامی افراد با هر سطح سواد، مناسب است؟
     
  2. استفاده از علائم نگارشی مثل ویرگول، نقطه ویرگول، نقطه، علامت سوال و غیره، درک مطلب را آسان‌تر می‌کند. آن‌ها را در محل مناسب به کار بگیرید.
     
  3. می توانید از ضمیر «من» استفاده کنید، چرا که با این کار در واقع تجربیات شخصی را ارائه می‌دهید و از فاکتور داستان‌سرایی استفاده کرده‌اید.

3. ایده‌های قابل اجرا را در اختیار خواننده‌های خود قرار دهید

حال زمان آن فرا رسیده که محتواهای کاربردی را برای مشتریان خود تولید کنید. این تنها مدلی از محتوا است که می توانید روی تبدیل آن به تجارت واقعی حساب کنید. به جای ارائه ی ایده های مبهم که ممکن است برای خواننده ی شما مفید باشد، در سراسر محتوای خود، کال تو اکشن شفافی را در اختیار آنها قرار دهید. این رویکرد به صورت چشمگیری باعث افزایش کیفیت محتوا شده و تعامل با مخاطب هدف را عمیق تر می کند.

به مشتریان خود بگویید که دقیقا باید چه کاری را انجام دهند، بعد از اینکه چنین رویکردی را در تولید محتوای خود اتخاذ کردید، تنها کافیست که به تماشای نتایج آن بنشینید. در وهله‌ی اول باید بدانید که مشتریان، به دنبال رسیدن به چه نتایجی هستند، سپس باید توصیه های کاربردی و قابل اجرایی را ارائه دهید که به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند. محتوایی که خواننده را به برداشتن گام های مورد نظر ترغیب کند، قدرتمندترین محتوای تولید شده است؛ چرا؟ به این دلیل که اگر خواننده ها، ایده ی شما را در کسب و کارشان به کار بگیرند و شاهد نتایج خوب آن باشند، این احتمال وجود دارد که در آینده به شما مراجعه کرده و همکاری خود را با شما آغاز کنند.

فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، تولید محتوایی که مشتری را جذب می کند، برای موفقیت استراتژی های کسب و کارها حیاتی است. این سه گام را به کار بگیرید و شاهد جذب مشتریان باشید.

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-05 00:54:57
دسته بندی ها