5 روش کاربردی برای مقابله با استرسی که کارآفرینان با آن روبرو می‌شوند

18 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 5 روش کاربردی برای مقابله با استرسی که کارآفرینان با آن روبرو می‌شوند
5 روش کاربردی برای مقابله با استرسی که کارآفرینان با آن روبرو می‌شوند
امتیاز مطلب: 95%

بیایید با خودمان صادق باشیم، کارآفرین بودن کار پُر استرسی است. زمانی که کارآفرینان به راه اندازی و مدیریت کسب و کار خود فکر می‌کنند، استرس شدیدی تمام وجود آنها را فرا می‌گیرد. اما چه چیزی این میزان از استرس را به آنها تحمیل می‌کند؟ در ادامه، پاسخ این سوال را می‌خوانید؛ در ادامه با یوکن همراه باشید:

1. در همان مراحل آغازین از دیگران درخواست کمک کنید

تمامی کارآفرینان، عمیقا بهچشم‌انداز خود باور دارند و اغلب از شخصیت‌های پر قدرتی برخوردارند که آنها را در مسیرشان همراهی می‌کند. همین مساله باعث می‌شود که اغلب فکر کنند که می‌توانند تمامی کارها را خودشان و به تنهایی انجام دهند؛ به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم در همان مراحل اولیه باید محدودیت‌های خود را تشخیص داده و به دنبال کمک باشید. اگر نمی‌توانید یک دستیار نیمه یا تمام‌وقت را استخدام کنید، پس باید برای برخی از عملکردهای مشخص‌شده در شرکت، از منابع خارجی استفاده کنید. زمانی که تمامی کسب و کارتان روی تلاش‌های خودتان استوار شده باشد، همیشه تلاش می‌کنید که تمامی کارها را خودتان انجام دهید. فراموش نکنید که چنین رویکردی در دراز مدت به سلامتی خودتان و کسب و کارتان آسیب می‌رساند. اما به منظور جلوگیری از چنین آسیب‌هایی می‌توانید از دیگران کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید از دستیار مجازی استفاده کنید؛ دستیار مجازی می‌تواند پاسخگوی تماس‌های تلفنی شما باشد و در صورت نیاز و ضروری بودن، تماس را به شما متصل کند. همین یک کار کوچک باعث می‌شود که زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

مشکلات کارآفرینی - کار آفرینی - کارافرینان - کاهش استرس کارآفرینی

اگر 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز را کار می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که یک دستیار استخدام کنید و با این کار، زمان آزاد بیشتری را برای خود فراهم کنید. دستیار مجازی می‌تواند کارهایی که به تخصص شما نیاز ندارد را انجام دهد؛ یا می‌توانید برای کارهای اداری و مالیاتی از یک حسابدار کمک بگیرید؛ در این صورت، شب‌ها خواب آرام‌تری خواهید داشت.

2. خسیس نباشید

بهترین توصیه‌ای که می‌توان به کارآفرینان ارائه کرد این است که خسیس نباشید؛ علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم که یک وکیل یا مشاور حقوقی داشته باشید.

برای پیشبرد درست و بی اشکال کسب وکار باید از صحت مراحل قانونی آن اطمینان حاصل کنید. ناگفته نماند که در دراز مدت می تواند در هزینه ها نیز صرفه جویی کند. این کار همچنین کسب و کار شما را نجات می دهد؛ چرا که هرگز نمی توانید مشکلات پیش رو را پیش بینی کنید، بنابراین اگر از قبل فکری به حال آن نکرده باشید، ممکن است که کسب و کارتان را از دست بدهید.

3. کمک های مالی خانواده را قبول نکنید

برخی از کارآفرینان از کمک های مالی خانواده های خود بهره می‌گیرند و یا اینکه خانواده‌ها، تامین مالی کسب و کارشان را به عهده دارند. اما این رویکرد اشتباه است. راه اندازی کسب و کار بدون به خطر انداختن اوضاع مالی خانواده، به اندازه‌ی کافی استرس ایجاد می کند؛ پس توصیه می‌کنیم چنین ریسکی را به جان نخرید.

افرادی که چنین اشتباهی را مرتکب می‌شوند، به جای تمرکز روی استراتژی‌ها و انتخاب رویکردهای مناسب، نگران این موارد نامربوط به کسب و کار هستند. آنها نمی‌توانند تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنند، چرا که نگران وضعیت خانه و خانواده و انتظارات آنها هستند.

مشکلات کارآفرینی - کار آفرینی - کارافرینان - کاهش استرس کارآفرینی

خوشبختانه روش‌های دیگری نیز برای جذب سرمایه‌ی مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کارهای جدید وجود دارد. وام‌های کارآفرینی که به کسب و کارهای کوچک داده می‌شود از جمله‌ی این موارد است.

4. استرس را از ذهن خود خارج کنید

فعالیت‌هایی مثل یوگا، دویدن، نقاشی کردن یا نواختن یک ساز موسیقی برای حفظ سلامتی شما ضروری‌اند. این فعالیت‌ها به شما سرعت می‌بخشند و با آزاد کردن ذهن از مسائل کار، باعث شارژ مجدد آن می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم که در پایان هر روز کاری، در کلاس‌های یوگا شرکت کنید. این کلاس‌ها در ایجاد آرامش به شما کمک می‌کنند. به زودی متوجه می‌شوید که انرژی بیشتری را برای صرف کردن روی مسائل کاری و خانواده در اختیار دارید.

اگر فکر می‌کنید که زمان کافی برای انجام دادن هیچ‌گونه فعالیتی را در اختیار ندارید، پس باید به برنامه‌ها و رفتارهای روزانه‌ی خود نگاهی بیاندازید. اگر 24 ساعت از شبانه‌روز را کار می‌کنید، باید مدت زمانی که برای انجام هر کار اختصاص می‌دهید را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

5. برای خود مرزهایی را تعیین کنید

کارآفرینان می‌توانند در تمامی طول هفته و هر 24 ساعت روز را کار کنند، اما این وضعیت پایدار نخواهد بود. 

زمان‌هایی که برای خودتان اخصاص می‌دهید به اندازه‌ی ساعت‌های کاری با اهمیت است؛ قبل از این‌که خیلی دیر شود، مرزهای این دو بخش را تعیین کنید.

هرگز به مسافرت نمی‌روید، هرگز دفتر کار را ترک نمی‌کنید و امیدوارید که تماس تلفنی بعدی، فرصت استثنایی شما باشد. اما در اکثر مواقع، تنها انرژی خود را هدر داده‌اید و عکس تلاش‌های خود را دریافت می‌کنید.

مشکلات کارآفرینی - کار آفرینی - کارافرینان - کاهش استرس کارآفرینی

برای توقف این عادت مخرب و اعتیادآور، هر سال باید 3 تا 5 هدف استراتژیک را تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند که چه کارهایی را در اولویت قرار دهید و به چه چیزهای «نه» بگویید. دائما از خودتان بپرسید که آیا کارهایی که انجام می‌دهید، در راستای اهداف تعیین‌شده است یا خیر. اگر با هم در یک راستا نباشند، باید آنها را متوقف کنید. بدون تعیین اهداف استراتژیک، به راحتی دچار حواس پرتی می‌شوید و تا ذره‌ی آخر انرژی خود را مصرف می‌کنید اما باز هم شاهد نتیجه‌ی خاصی نخواهید بود.

با به کارگیری این توصیه‌ها می‌توانید میزان استرس خود را تا حد زیادی کاهش دهید. به محض این‌که کسب و کار شما راه اندازی شده و به خوبی هدایت می‌شود، باید به دنبال ایجاد زیرساخت مناسب برای کار کردن پایدار باشید تا هرگز با افزایش استرس خود و کارمندانتان مواجه نشوید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-16 13:23:15
دسته بندی ها