نقش هوش مصنوعی در آینده بازاریابی

26 دی 1399 - 11:00
بازاریابی - نقش هوش مصنوعی در آینده بازاریابی
نقش هوش مصنوعی در آینده بازاریابی
امتیاز مطلب: 91%

هوش مصنوعی (AI) به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. وابستگی ما به AI نه تنها در دنیای تجاری و حرفه ای بلکه در در زندگی عادی روزمره بتدریج در حال افزایش است. یکی از نمونه های آن گوشی هوشمند است که باعث شده AI تبدیل به همراه ما شود. هوش مصنوعی یعنی هوش ماشین به همراهی مغز انسان. ماشین ها با AI قادر به انجام کارهایی هستند که شامل هوش مشابه انسان می‌شود از جمله در تصمیم گیری، درک بصری، شناسایی گفتار، استدلال، برنامه ریزی و یادگیری. دقت ماشین‌های مبتنی بر AI قطعی و بی چون و چراست.

حوزه بازاریابی تا حد زیادی تحت تاثیر AI قرار گرفته. بازاریابی شامل برنامه‌ریزی، تصمیم گیری زیاد، کنار آمدن با ناپایداری و اجرای درست است. ثابت شده که AI بهترین سیستم حامی تصمیم گیری است زیرا باعث می‌شود تصمیم گیرنده بهتر ورودی مورد نیاز رسیدن به نتیجه را به دست آورد، پیش بینی را ارائه کند، داده و روند را آنالیز کند، اطلاعات به روز ارائه دهد، بار اطلاعاتی را کاهش دهد و غیره. در ادامه با یوکن همراه باشید.

هوش مصنوعی نقش مهمی در بازاریابی آینده دارد. چگونه؟ از طریق راه‌های زیر:

اتوماسیون بازاریابی

تنها مسئولیت و در اصل مسئولیت کلی بازاریابی، شناسایی مشتریان بالقوه به منظور تولید محصول درست در زمان و مکان درست است. اتوماسیون AI نظارت زمان حقیقی برای درک تقاضا دارد.

شرکت‌ها با استفاده از سیستم‌های الگوریتم داده کاوی می‌توانند به اطلاعات مرتبط دسترسی داشته باشند که در غیر اینصورت ملال آور، زمان بر و البته در صورتی که بطور شخصی انجام شود، شامل هزینه بیشتر هستند. AI به سادگی ویژگی‌های اجتماعی-اقتصادی و اطلاعاتی در مورد سابقه خرید مشتری و تعامل اولیه با مشتری را فراهم می‌کند.

توزیع خودکار

توزیع محصولات در اصل وابسته به اطلاعات درست است. با AI به راحتی می‌توان جریان محصولات و تقاضای محصول را رهگیری کرد. بهترین نمونه خرید سیستم‌های کیوا از طریق آمازون است. ربات‌های کیوا سفارش می‌گیرند، موجودی محصولات را فراهم می‌کنند و همچنین می‌توانند بار سنگینی را راحت‌تر بلند کنند و در نتیجه بهره‌وری شرکت را افزایش دهند.

آنالیز شبکه‌های اجتماعی

رسانه اجتماعی برای بازاریاب‌ها حکم ورودی کلیدی را دارد. بازاریاب‌ها از داده‌های شبکه‌های اجتماعی برای درک روند و ذهنیت افراد استفاده می‌کنند. این به آنها کمک می‌کند رفتار مشتری را بشناسند که برای درک بازار و بخش‌های آن ضروری است. AI می‌تواند به سادگی و بطور موثر اینکار را انجام دهد. شکوفا شدن فروشگاه‌های آنلاین بهترین نمونه حداکثر استفاده از نتایج به دست آمده بعد از آنالیز شبکه‌های اجتماعی است.

داده کاوی

داده کاوی یعنی کاوش داده از اعماق وب گسترده. داده کاوی نقش مهمی در شکل‌گیری استراتژی بازاریابی دارد. فقط تصور کنید انجام کار بصورت شخصی برای یک نفر چقدر زمان بر است.

AI با سرعت نور اینکار را انجام می‌دهد. و با آنالیز رفتار، افکار، منش و احساسات مردم نسبت به نهادها، مسائل، رویدادها، ارزیابی، ویژگی‌ها و همینطور از طریق آنالیز عناوین گوناگون داده کاوی، شرایط را آنالیز می‌کند. موتورهای جستجو بهترین نمونه AI برای انجام کار فوق هستن. چنین آنالیزی در تصمیم گیری پیچیده به بازاریاب‌ها کمک می‌کند.

اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا آینده بازاریابیست. AI به شکل IoT برای شرکت‌ها نعمت بزرگیست. اینترنت اشیا یک وب عظیم است که افراد را به همدیگر، به اشیا و اشیا را به اشیا مرتبط می‌کند. بطور خلاصه، IoT یک شبکه بزرگ است که همه چیز را به هم مرتبط می‌کند و فرصت‌های بی‌نهایتی به بازاریاب‌ها برای گوش کردن و پاسخ دادن به رفتار مشتریان می‌دهد. IoT امکان مبادله داده‌های فروش را فراهم می‌کند، آنالیز هوشمندی روی مشتری انجام می‌دهد، محصولات یا تاریخ انقضای آن را اعلام می‌کند و به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد با مشتریان بصورت مجازی در تماس باشند.

هدف هوش مصنوعی تغییر و شکل دهی آینده بازاریابی از طریق مزایای چند وجهی است که شامل کاهش هزینه نیز می­شود.

 

منبع : successstory

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-16 01:30:49
دسته بندی ها