90 روش برای افزایش بهره وری در 90 روز - قسمت دوم

4 اسفند 1395 - 9:11
مدیریت شخصی - 90 روش برای افزایش بهره وری در 90 روز - قسمت دوم
90 روش برای افزایش بهره وری در 90 روز - قسمت دوم
امتیاز مطلب: 97%

90 روز و 90 روش برای اینکه بهره وری خود را در سال 2017 افزایش دهید. به کار گیری برخی از این روش ها، تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد، اما تاثیر زیادی را بر میزان بهره وری شما خواهند داشت. برخی از آنها نیز به زمان بیشتری نیاز دارند، به ویژه اگر به ایجاد و توسعه ی یک عادت رفتاری مربوط باشد؛ اما به محض اینکه این عادت ها شکل بگیرند، برای همیشه از مزایای آن بر میزان بهره وری خود بهره مند خواهید شد.

روش استفاده از این راهکارها به خود شما بستگی دارد. می توانید مواردی که با سلیقه ی شما سازگاری دارد را انتخاب کنید و یا اینکه در طی 90 روز، تمام این روش ها را به کار بگیرید. علاوه بر این می توانید روش های دیگری را نیز به روتین روزانه ی خود اضافه کنید. اما به یاد داشته باشید که نگران کمبود وقت نباشید. هر زمان که بهره وری شما بیشتر باشد، در واقع زمان بیشتری را برای خودتان فراهم کرده اید. در ادامه با یوکن همراه شوید.

قسمت دوم :

31. اجازه هایی که فقط یک بار صادر می شوند را حذف کنید.

شاید تا به حال از این منظر به آن نگاه نکرده باشید، اما هر کاری که شما انجام می دهید، نحوه ی برخورد دیگران با شما را ایجاد می کند. برای مثال، اگر یک بار به یکی از کارمندان خود اجازه دهید که جلسه هایتان را به خاطر یک تماس ضروری قطع کنند، آنها از آن زمان به بعد، به خودشان اجازه می دهند که دائما مزاحم شما شوند. هر زمان که فردی با شما تماس می گیرد و شما نیز کار خود را متوقف کرده و با او صحبت می کنید، باعث می شود که آنها انتظار داشته باشند که هر زمان دیگر نیز در دسترس آنها باشید. اگر بلافاصله به ایمیل های پاسخ دهید، مردم انتظار دارند که همیشه اینطور باشید.

به طور خلاصه، رفتارهای شما به مردم اجازه می دهند که شما را از اجرای بهترین عملکردتان باز دارند. باید بدانید که چطور می توانید به بهترین شکل کار کنید و دیگران را نیز به همین شکل عادت دهید.

32. یک گزارش را به طور کل حذف کنید.

با خودتان روراست باشید، شما تمامی آنها را نمی خوانید؛ واقع بینانه تر این است که بدانید کارمندانتان نیز آنها را نمی خوانند.

33. به خودتان بگویید: "به افکار دیگران اهمیتی نخواهم داد."

در اکثر مواقع، ما باید نگران افکار مردم باشیم؛ اما نه به شکلی که به مانعی در مسیر اصلی زندگی ما تبدیل شود.

اگر می خواهید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید و می توانید این کار را در عرض چند ساعت انجام دهید، هیچ اشکالی ندارد، اما نگران می شوید که مردم شما را دیوانه خطاب کنند، با اینحال باید به کار خود ادامه دهید. کاری را انتخاب کنید که قبلا انجام نداده اید؛ چرا که نگران حرف ها و افکار دیگران خواهید بود، اما در هر صورت باید به کار خود ادامه دهید.

این زندگی شماست، از مسیر خودتان حرکت کنید. با این رویکرد، بهره وری و حس خوشبختی شما افزایش خواهد یافت.

34. پایان دادن به پروسه.

این احتمال وجود دارد که از یک دستور توقف در پروسه برخوردار شوید، چرا که احتمالا، فردی در میانه ی روند کار، یک خطای بزرگ را مرتکب شده و شما نیز نباید نفر دوم باشید، بنابراین در زمان مناسب، روند کار را متوقف می کنید. اما در این میان، میزان احساس مسئولیت سایر کارکنان را کاهش می دهید، چرا که اعتبار خود را وارد میدان کرده اید.

آموزش دهید، توضیح دهید، اعتماد کنید و هر زمان که لازم باشد، از پروسه خارج شوید.

35. همکاری با یکی از مشتریان را قطع کنید.

شما از یک چیز مطمئن هستید: تعمیر و نگهداری بالا، درآمد پایین، عدم وجود سود.

قیمت های خود را افزایش دهید، یا اینکه امکانات کمتری را فراهم کنید. اگر چنین چیزی غیر ممکن است، پس همکاری خود با چنین مشتری هایی را قطع کنید.

36. به برنامه ی خلاق تصادفی گوش کنید.

پادکست تاد هنری به نام خلاق تصادفی، به اعضای "اقتصاد خلاق" یا کسانی که خودشان را بیشتر از سازمان یافته بودن، خلاق می دانند، اشاره می کند. او در این پادکست، محدوده ی گسترده ای از موضوعات مثل بهره گیری از اهرم رقابت، کاهش پشیمانی ها و اشتباهات رایج رهبری را در نظر می گیرد. برنامه ی هفتگی تاد، بینش فردی و مهمانان او را به اشتراک می گذارد. افراد سرشناسی مثل دن هریس، کال نیوپروت و لارا واندرکام تا به حال در برنامه ی او حضور یافته اند.

37. لیست کارهای روزانه ی خود را هرس کنید.

لیست کارهای روزانه ای که بیش از 20 یا 30 مورد را در بر داشته باشد، خسته کننده و غیر ممکن است. چرا کاری که انجام آن غیر ممکن است را شروع می کنید؟

در عوض این روش را امتحان کنید. یک لیست آرزوها ایجاد کنید و در آن ایده ها، پروژه ها، وظایف و غیره را بگنجانید. این لیست کارهایی است که دوست دارید آنها را انجام دهید.

سپس سه یا چهار موردی که مهم تر هستند را انتخاب کنید. آسان ترین کار را انتخاب کنید تا بتوانید آن را هرچه سریع تر تمام کنید. یا اینکه کاری را انتخاب کنید که درآمد بیشتری دارد.

لیست دوم، در واقع همان وظایف روزانه ی شما را مشخص می کند. بعد از اینکه کارهای لیست دوم را انجام دادید، سه یا چهار کار دیگر را از لیست آرزوها انتخاب کنید.

38. یکی از هزینه هایتان را حذف کنید.

احتمالا در حال حاضر، پول خود را برای خرید چیزی صرف می کنید که هیچ استفاده ای نداشته و هیچ نیازی به آن ندارید. اما از آنجاییکه برای آن هزینه کرده اید، احساس می کنید که به آن نیاز دارید. برای مثال، مشترک چندین مجله می شوید (چون ارزان تر از خرید است) و هر زمان که به دست شما می رسند، مجبور می شوید که برای خواندن آنها وقت صرف کنید؛ چرا که در غیر اینصورت، احساس عذاب وجدان خواهید داشت. هزینه ای را انتخاب کنید که حذف آن علاوه بر پول، باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می شود.

39. یکی از تعهدات شخصی خود را کنار بگذارید.

همه ی ما کارهایی را انجام می دهیم، چون اجباری را در خودمان احساس می کنیم. شاید برای کاری داوطلب شده اید، چون دوستی از شما خواسته است، اما عمیقا هیچ احساسی به آن نداشته و از آن حمایت نمی کنید. شاید هفته ای یکبار را برای صرف نهار با دوستان قدیمی اختصاص می دهید، اما بیشتر به یک وظیفه شباهت دارد تا تفریح و خوشگذرانی.

به خوبی به این موضوع فکر کنید و کارهایی که از روی عادت یا اجبار درونی انجام می دهید را حذف کنید. احساس ناخوشایندی که از حذف آنها ناشی می شود، به سرعت با احساس آرامش جایگزین خواهد شد.

سپس می توانید از این زمان برای انجام کارهایی که حقیقتا تاثیر گذار هستند استفاده کرده و یا اینکه به استراحت بپردازید.

40. کتاب آسیاب کردن: قدرت عشق و شور و پشتکار، نوشته ی آنجلا داک ورث را بخوانید.

تمامی افراد موفق، با هوشمندی کار کرده اند، اما سخت کوشی نیز از خصوصیات آنها بوده است؛ آنها در برخورد با موانع و سدهایی به فعالیت خود ادامه داده اند که می توانست آنها را تا مرز نابودی ناامید کند.

اگر می خواهید به چیزهای بزرگی دست پیدا کنید، در اغلب موارد به آسیاب کردن و ثابت قدمی نیاز دارید، تمایلی که شما را به ادامه دادن تشویق می کند.

41. به خودتان بگویید: "من قدردان کسانی خواهم بود که در حق آنها بی انصافی شده است."

برخی کارها بیشتر به تلاش نیاز دارند تا مهارت. تحویل بسته ها، بسته بندی محصولات خانگی یا بررسی اوضاع مشتریان، وظایف آسانی هستند. تفاوت آنها در میزان تلاشی است که به کار گرفته می شود. بنابراین، تنها به تشکر کفایت نکرده و ترجیحا به آنها لبخند بزنید، تماس چشمی برقرار کنید و از کلمات محبت آمیز استفاده کنید.

بسیاری از افرادی که در اطراف شما هستند، به سختی کار می کنند اما تلاش آنها نادیده گرفته می شود. با خودتان عهد ببندید که روزانه، حداقل قدردان تعداد اندکی از آنها باشید. با این کار، نه تنها به آنها احترام گذاشته اید، بلکه بهترین نوع احترام را نیز دریافت خواهید کرد.

42. فرصت تامل کردن را برای خودتان فراهم کنید.

بیشتر صاحبان کسب و کار زمان زیادی را برای واکنش نشان دادن به مشکلات کارمندان، درخواست های مشتریان، شرایط بازار وغیره اختصاص می دهند و کمتر برای تامل کردن، وقت می گذارند.

20 تا 30 دقیقه از زمانی که برای واکنش نشان دادن صرف می کنید را برای زمان های آرامش اختصاص دهید. در اتاق را ببندید و فکر کنید. اگر می توانید، از محیط خارج شده و کمی در هوای آزاد قدم بزنید. ورزش کنید؛ اگر سه روز در هفته را به مدت 40 دقیقه قدم بزنید، سلول های جدیدی در مغز ساخته می شوند که به تقویت عملکرد حافظه کمک می کند.

نگران نباشید که در صورت عدم حضور شما، اتفاق بدی رخ دهد؛ در اکثر مواقع، مشکلاتی که نادیده گرفته می شوند، به راحتی برطرف خواهند شد.

43. ناله و شکایت را کنار بگذارید.

کلمات شما قدرتمند هستند، تاثیر آنها به ویژه در خودتان بیشتر است. شکایت کردن پیرامون مشکلات، تنها حال شما را بدتر می کند. اگر چیزی برخلاف میل شما پیش رفته، وقت خود را برای شکایت کردن هدر ندهید. در عوض تلاش خود را برای بهتر کردن اوضاع متمرکز کنید؛ مگر اینکه بخواهید برای همیشه به غر زدن ادامه دهید. پیشنهاد می کنیم که از همین حالا، از هدر رفت زمان جلوگیری کرده و مشکل را برطرف کنید.

درباره ی چیزهایی که اشتباه هستند، حرفی نزنید. درباره ی چگونگی بهتر شدن اوضاع حرف بزنید، حتی اگر این مکالمه با خودتان باشد. همین کار را با دوستان و همکاران خود انجام دهید. تنها به شانه ای برای گریه کردن دیگران تبدیل نشوید. دوستان خوب اجازه ی شکایت و ناله کردن را نمی دهند، آنها به همدیگر کمک می کنند تا اوضاع بهتر شود.

44. از حالا به بعد تصمیم بگیرید که چه کسی تصمیم گیرنده خواهد بود.

به جای اینکه تصمیمات سریالی بگیرید، تلاش کنید که یک تصمیم مهم را بگیرید: اینکه چه کسی تصمیم گیرنده است.

فرض می کنیم که شما باید دائما تصمیم بگیرید که آیا ارسال بارها را به سرعت انجام دهید یا خیر. به جای اینکه تمامی تصمیمات را خودتان و به تنهایی بگیرید، فردی را در میان اعضای سازمان انتخاب کنید که به جای شما، این تصمیم گیری ها را انجام دهد. راهنمایی ها، توصیه ها و ترفندهای خودتان را در اختیار آنها قرار دهید. سپس گاه گداری به آنها سر بزنید و از روند تصمیم گیری های او مطلع شوید.

تقریبا تمامی تصمیماتی که با آن روبرو هستید را می توانید به افراد معتمد خود واگذار کنید، اما چطور می توان به دیگران اعتماد کرد؟

آموزش بدهید، راهنمایی کنید و بررسی کنید. به مرور زمان، اعتبار و مسئولیتی که لایق آن هستند را در اختیارشان قرار می دهید.

45. به برنامه ی تیم فریس گوش کنید.

فرقی نمی کند که برای چه کاری تلاش می کنید، برنامه ی تیم فریس به شما کمک می کند که تاثیر روند آن را افزایش دهید. تیم فریس در این پادکست هفته ای، تجربیات زندگی شخصی خود و مهمانان سرشناس خود را به اشتراک می گذارد. او در تمامی برنامه های خود، از مهمانان می خواهد که روتین صبحگاهی و راز موفقیت خود را به اشتراک بگذارند.

46. هر شب جمعه، طرح هفته ی آینده را مشخص کنید.

هر شب جمعه، فضایی را برای خود اختصاص دهید و در آن به لیست اهداف مهمی که می خواهید در سال آینده و روش های دستیابی به آن (در گام های ماهانه) بپردازید. این اهداف، هر هفته شما را مطلع می کنند و در حفظ مسیر به شما کمک خواهند کرد. اهداف بلند مدت، فوریت ندارند، اما طرح و برنامه ریزی برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر به اندازه ی کافی مراقب نباشید، زمانی فرا می رسد که این "اهمیت" به "فوریت" می رسد. سپس باید به تقویم هفته ای خود نگاه کنید. شما می دانید که چه زمان هایی را برای جلسه های کاری اختصاص داده اید، پس به این فکر کنید که چه کارهایی را می خواهید انجام دهید و آنها را در تقویم مشخص کنید.

کلید اعمال این روش این است که ساختار و نظر را برای هفته ی خود در نظر بگیرید؛ در غیر اینصورت، همه چیز به صورت ناگهانی اتفاق می افتد و اهمیت، جای خود را به فوریت می دهد.

47. برای کارهای خود محدوده ی زمانی در نظر بگیرید.

تقریبا همه ی ما برنامه های مهمی مثل جلسه های کاری و قرارهای ملاقات را در تقویم یادداشت می کنیم. پیشنهاد ما این است که یک قدم فراتر رفته و زمان مشخصی را برای انجام دادن یک کار اختصاص دهید. باید برآورد کنید که برای مثال، انجام یک پروژه، چه مدت زمانی را به خود اختصاص خواهد داد؛ سپس کار مورد نظر را در محدوده ی زمانی مشخص شده انجام دهید.

اگر به صورت فعالانه، محدودیت های زمانی را در نظر نگیرید، حساب کارها را از دست می دهید، با حواس پرتی مواجه می شوید و یا اینکه در حفظ تمرکز دچار مشکل می شوید. بدین ترتیب، مهم ترین کار به صورت ناتمام باقی می ماند.

48. به لیست کارهای روزانه ی خود، زمان اضافه کنید.

یک لیست روزانه تهیه کنید و برای وظایف موجود در آن، زمان در نظر نگیرید؛ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

همیشه تعداد آیتم هایی که در لیست کارهای روزانه وجود دارد، از توانایی شما بیشتر است؛ همین مساله نیز آن را به لیست آرزوها تبدیل می کند. اگر باید در یک جلسه ی شش ساعته حضور پیدا کنید، اما کارهای دیگر موجود در لیست به هشت ساعت زمان نیاز دارند، پس زمان کافی را برای آنها در نظر نگرفته اید.

تعیین زمان های واقع بینانه باعث می شود که کارها را اولویت بندی کنید؛ علاوه بر این، به حفظ تمرکز نیز کمک می کند. زمانی که می دانید انجام یک کار به تنها 30 دقیقه زمان نیاز دارد، تمایل شما برای تمرکز کردن و از بین بردن حواس پرتی ها بیشتر شده و می خواهید که هرچه سریع تر، آن کار را به اتمام برسانید.

49. جلسه های 30 دقیقه ای را به عنوان پیش فرض قرار دهید.

هر کسی که پیش فرض یک ساعته را در نرم افزارهای تقویمی در نظر گرفته، در واقع وقت میلیون ها انسان را هدر داده است. بیشتر موضوعات را می توان در عرض 30 دقیقه بررسی کرد؛ و شاید حتی در عرضه 15 دقیقه.

برده ی پیش فرض هایی که در نرم افزارها تعیین می شود، نباشید. تنها در صورتی به یک ساعت رضایت دهید که می دانید به بیشتر از 30 دقیقه نیاز خواهید داشت.

50. از انجام دادن چندین کار به صورت همزمان پرهیز کنید.

در طول جلسه ها، به ویژه جلسه های طولانی مدت، وسوسه می شوید که چندین کار دیگر را نیز در این میان انجام دهید؛ برای مثال به بررسی اینباکس ایمیل خود می پردازید. مشکل اینجاست که تمرکز پخش شده میان چندین کار، بهره وری جلسه ها را کاهش می دهد. حتی اگر به انجام کارهای کوچک و بی اهمیت می پردازید، باز هم نوعی حواس پرتی به شمار می رود که همین مساله می تواند میزان بهره وری شما را کاهش دهد.

انجام دادن چندین کار به صورت همزمان، بهره وری شخصی را نابود می کند. با تمرکز روی تنها یک کار، عملکرد بهتری را به اجرا خواهید گذاشت.

51. از فواصل زمانی به نحو احسن استفاده کنید.

اگر برای رسیدن به محل کار و یا برگشتن به خانه، از ماشین شخصی استفاده می کنید، در واقع زمان زیادی را هدر داده اید. پیشنهاد می کنیم که روی استفاده ی مناسب از زمان تمرکز کنید. برای مثال می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و زمان هایی که در این وسیله ها سپری می کنید را برای چک کردن ایمیل ها اختصاص دهید.

با دقت به روز خود نگاه کنید و محل های اتلاف وقت را شناسایی کنید. سپس کارهایی را برای این بازه های زمانی اختصاص دهید.

52. کتاب پرداخت: منطق پنهانی که انگیزه ی ما را شکل می دهد، نوشته ی دن ارایلی را بخوانید.

کتاب پرداخت می تواند روش هایی برای ایجاد انگیزه ی بهتر در کارمندان را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال، یک پاداش سالانه می تواند در نتیجه ی بهره وری کارمند مورد نظر پرداخت شود.

قدردانی و تحسین، تاثیر زیادی بر میزان بهره وری افراد دارد. همانطور که دن می گوید: "سپاسگذاری نوعی از جادوی انسانی است."

زمانی که انگیزه و تعامل کارمندانتان بیشتر باشد، بهره وری آنها افزایش می یابد که در نتیجه به افزایش بهره وری شما منجر می شود.

53. کنترل زمان خود را در اختیار بگیرید.

اگر زمان خود را پیگیری و کنترل کنید، متوجه می شوید که بیشتر کارهایی که انجام داده اید، پر بازده نبوده اند. البته نباید بیش از حد جزئی شوید. پیگیری زمان، تجربه ایست که چشم های شما را باز کرده و به حفظ تمرکز شما کمک می کند.

54. اهمیت وعده ی نهار را فراموش نکنید.

شما می توانید یک ساعت، نیم ساعت و یا حتی ده دقیقه را برای نهار خوردن صرف کنید. هر مدت زمانی که برای آن اختصاص می دهید را تحت مراقبت داشته باشید. اگر می خواهید پشت میز خود نهارتان را میل کنید، هیچ اشکالی ندارد. اما می توانید از این زمان به عنوان استراحت و شارژ دوباره استفاده کنید. زمان نهار یکی از مواردی است که می تواند انجام دادن چندین کار به صورت همزمان را موثر کند. می توانید در طول این مدت به چک کردن شبکه های اجتماعی خود بپردازید.

برای مثال می توانید در طول هفته، دو وعده ی نهار را با همکارانی که نمی شناسید، صرف کنید؛ این کار به بهبود فرهنگ شرکت کمک می کند. یا اینکه می توانید کار پر بازده تر دیگری را انجام دهید. فرض کنیم که وعده ی نهار شما به یک ساعت زمان نیاز دارد، این یعنی 6 ساعت در طول هفته. با دقت بیشتری به سپری کردن این زمان بپردازید. مجبور به کار کردن نیستید، اما می توانید بازده بالایی را از آن دریافت کنید.

55. به خودتان بگویید: "من ده برابر بیشتر از حرف زدن را برای گوش کردن اختصاص می دهم."

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، نیازی به حرف زدن ندارند. در اکثر مواقع، مردم به تعریف ماجراهای خود تمایل دارند و به همین دلیل، حرف می زنند، این در حالیست که دیگران تمایلی به شنیدن آن ندارد.

شما در جریان اتفاقاتی که برایتان رخ داده هستید، پس اجازه دهید که دیگران حرف بزنند تا بتوانید از تجربیات آنها بهره مند شوید.

56. از زمان هایی که برای خانواده اختصاص می دهید، به درستی استفاده کنید.

اگر از کسانی هستید که بیش از اندازه کار می کنند، پیشنهاد می کنیم که ساعت های بعد از ظهر و غروب را که در کنار خانواده هستید، به درستی استفاده کنید. زمانی که در خانه هستید را برای خانواده اختصاص دهید. در کنار خانواده شام بخورید، در انجام تکالیف به فرزندانتان کمک کنید و از لوازم الکترونیکی فاصله بگیرید.

زمانی که خانواده ها بتوانند تعامل بهتری را با هم برقرار کنند، انرژی و روحیه شان افزایش خواهد یافت. اگر نتوانید مرز مشخصی را برای این زمان اختصاص دهید، اجازه ی ورود را برای افکار مربوط به کار صادر می کنید.

57. دست از کنترل کردن بردارید.

بله، شما رئیس هستید و مدیریت کسب و کار را به عهده دارید. با این وجود، شما تنها توانایی کنترل خودتان را دارید. زمانی که به شدت تلاش می کنید تا دیگران را تحت کنترل داشته باشید، یعنی به این نتیجه رسیده اید که اهداف، رویاها و حتی عقایدتان نیز از دیگران مهم تر است.

علاوه بر این، در نظر داشته باشید که کنترل کردن در بهترین حالت، کوتاه مدت است؛ چرا که اغلب به زور، ترس، اعتبار و نوعی فشار نیاز دارد؛ هیچ کدام از این ویژگی ها نمی تواند شما را به یک مدیر خوب تبدیل کند.

کسانی را پیدا کنید که هدف مشابهی با شما دارند، بنابراین، بیشتر کار می کنند و شما نیز احساس بهتری خواهید داشت.

58. انگیزه ی عزت نفس را در کارمندان خود ایجاد کنید.

احترام و قدردانی از کارمندان، باعث می شود که بیشتر تلاش کنند؛ همه ی ما این موضوع را می دانیم، اما به راحتی آن را فراموش می کنیم.

هیچ کدام از کارمندان شبیه به هم نیستند. بنابراین باید به این فکر کنید که چطور می توان به گونه ی متفاوتی از هر کدام از آنها قدردانی و سپاسگذاری کرد. برای مثال، برخی دوست دارند که در میان افراد دیگر شناخته شوند، اما برخی دیگر، فضای خلوت را برای این کار ترجیح می دهند.

کارمندان به سختی تلاش می کنند، چون وظیفه ی آنها ایجاب می کند؛ اما زمانی که احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند، تلاش آنها از قبل نیز بیشتر خواهد شد.

59. به برنامه ی پادکست  The Productivityist گوش کنید.

مایک واردلی این برنامه ی هفتگی را با عنوان مشتاقان بهره وری معرفی می کند. در این برنامه به معرفی تکنیک های مدیریت زمان برای افزایش بهره وری و تاثیر پرداخته می شود.

60. حداقل یک کار احمقانه را حذف کنید.

همه ی شرکت ها و شغل ها، زمانی از برنامه یا روتینی برخوردار بوده اند که در آن شرایط، مفید و کارساز بوده است؛ اما در حال حاضر، فقط اتلاف وقت به شمار می رود.

"ما همیشه به همین ترتیب عمل می کردیم"؛ خوب به این عبارت فکر کنید. اگر فعالیت یا وظیفه ای، تاثیر مستقیمی بر میزان فروش، کیفیت، بهره روی و یا امنیت ندارد، آن را حذف کرده و از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

اگر جلوی روندهای اشتباه را بگیرید، زمان بیشتری را در اختیار کارمندانتان قرار خواهید داد.

 

در ادامه می توانید سایر قسمت های این مقاله را در زیر دنبال کنید :

90 روش برای افزایش بهره وری در 90 روز - قسمت اول

90 روش برای افزایش بهره وری در 90 روز - قسمت دوم

90 روش برای افزایش بهره وری در 90 روز - قسمت سوم

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-27 13:11:00
دسته بندی ها