راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت چهارم

14 فروردین 1396 - 11:00
بازاریابی اینترنتی - راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت چهارم
راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت چهارم
امتیاز مطلب: 92%

بازاریابی محتوا همان مقاله ای است که مخاطب شما آنها را بوک مارک می کند تا مجدد به آن برگردد و بازخوانی کند. این زمانی است که می توانید بگویید که با محتوای خوب تان، مخاطب تان را به هیجان آورده اید. این راهنما سعی دارد بسیاری از جنبه های کلیدی بازاریابی محتوا را که الزامی مهمی در  استراتژی بازاریابی دیجیتال امروزی است، پوشش دهد. با یوکن همراه باشید.

گام سوم: ابزارها و فناوری های بازاریابی محتوا را شناسایی و اتخاذ کنید.

یکی از نکات خوب در مورد بازاریابی محتوا طراحی پرسونای درست از مخاطبین هدف و ارائه آن به اعضاء تیم است. اکنون زمان آن رسیده است که ابزارها و فناوری های مورد نیاز برای ایجاد و توزیع محتوا را شناسایی کرده و استفاده کنید.

برخی از فناوری ها و ابزارهای بازاریابی محتوا ضروری هستند و برخی دیگر خوب است که باشند اما ضروری نیستند. برخی از ابزارهایی که ضروری نبوده اما خوب است که داشته باشید عبارتند از ابزارهای تحلیل رقباء، ابزار تحقیقات بازار یا نرم افزارهایی برای تحلیل بلادرنگ ترند محتوایی جامعه. برخی از ابزارها رایگان هستند و برخی دیگر، فریمویم هستند یعنی در یک بازه زمانی محدود می توانید از نسخه  trial که رایگان می باشد، استفاده کنید اما بعد از اتمام دوره آزمایشی استفاده از نرم افزار، باید هزینه آن را بپردازید. سعی کنید ابزارهای ضروری و مهم برای طراحی و تولید محتوا را حتی در صورتی که مستلزم پرداخت هزینه هستند، برای اعضای تیم تولید محتوا تامین کنید.

  • سامانه مدیریت محتوا (CMS)

سامانه مدیریت محتوا به شما اجازه میدهد محتوای تولید شده را منتشر کرده و به دست مخاطبین تان برسانید. شما به این پلتفرم نیاز دارید تا تیم بازاریابی محتوا بتواند به سهولت یک وبلاگ را راه اندازی کرده و پست های وبلاگ را منتشر نماید و بدون نیاز به دانش تخصصی ویژه در حوزه توسعه نرم افزار و IT بتواند صفحاتی را به سایت اضافه نماید.

  • تحلیل

شما به یکسری ابزارهای تحلیلی بر روی وب سایت  یا وبلاگ تان نیاز دارید که بتوانید از طریق آنها اهداف و عملکرد تیم بازاریابی محتوا را اندازه گیری کنید. برخی از تیم های بازاریابی محتوا از گوگل آنالیتیک به عنوان ابزاری تحلیلی استفاده می کنند. اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم یکسری اهداف و معیارهایی را برای اندازه گیری میزان موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود تنظیم کنید تا علاوه بر مانیتور و رصد مستمر برنامه های اجرایی بازاریابی محتوا، بتوانید از هدر رفتن بودجه تخصیص داده شده به تیم جلوگیری کرده و در نقاط مناسب سرمایه گذاری نمایید. همچنین ابزار DataHero در کنار نرم افزار HubSpot به شما اجازه میدهد تا داده های تحلیلی و آماری مرتبط با بازاریابی محتوا را بر روی یک داشبورد سفارشی و چارت ها، به صورت بصری ردیابی کرده و آنها با را اعضای تیم به اشتراک بگذارید.

  • ابزارهای مدیریت پروژه

با توجه به حجم بار عملیاتی انتشار محتوا بر روی شبکه های اجتماعی و دفعات زیاد انتشار پست های وبلاگ و بعلاوه استفاده زیاد از دارایی های محتوایی در کمپین های مالتی کانال و به اشتراک گذاری آنها بین اعضای تیم، یک ابزار برجسته برای مدیریت پروژه جهت هماهنگی کارها و تسلط بیشتر بر مدیریت وظایف اعضاء تیم بسیار حائز اهمیت است. یکی از ابزارهای پر کاربرد و مطرح که امروزه توسط بسیاری از تیم های استارتاپی استفاده می شود، نرم افزار Trello است که به شما کمک میکند، محتوای خود را سازماندهی کرده، عناوین وظایف را تنظیم کنید، فایل به وظایف تعریف شده الحاق کندی و با سایر هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید. ابزار مفید دیگری که بسیاری از تیم های بازاریابی محتوا برای سازماندهی کارها از برنامه ریزی تا انتشار محتوا از آن استفاده می کنند، ابزاری به نام Zervs است که به عنوان یک ابزار بازاریابی محتوا برای نویسندگان حرفه ای طراحی شده است. از دیگر ابزارهای محبوب و موفق، میتوان به اسلک (slack)  اشاره داشت.

  • نرم افزارهای طراحی

محتوای بصری نقش بزرگ و بسیار کلیدی را در موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا بر عهده دارد. پکیج گرافیکی Adobe امروزه توسط طراحان برای رفع نیازهای بازاریایان محتوایی مانند طراحی اینفوگرافیک، طراحی لی اوت کتاب الکترونیک یا ایجاد تصاویر شبکه های اجتماعی استفاده می شود. مهمترین ابزارهای این پکیج عبارتند از: InDesign، Photoshop، Illustrator و Acrobat pretty.

اگر تخصصی در زمینه گرافیک ندارید یا اگر صاحب استارتاپی هستید که بودجه لازم برای استخدام یک گرافیست را ندارید، نترسید. شما می توانید از ابزارهای طراحی آنلاین که بسیار کاربرپسند و ماژولار هستند استفاده کنید. یکی از مهمترین این ابزارها سایت canva.com است. این بازار آنلاین به سهولت به طراحان تمام سطوح مورد نیاز برای ایجاد محتوای بصری با کیفیت مانند الگوهای آماده طراحی پست های شبکه های اجتماعی، اینفوگرافیک، بنر تبلیغاتی، کاور آلبوم، کتاب الکترونیکی، فلایر و کاتالوگ و سایر موارد را ارائه میدهد، بعلاوه میتوانید در داشبورد خودتان، دارایی های محتوایی خود مانند لوگو شرکت، تصاویر و .. را آپلود کنید و در فایل های طراحی خود، از آنها استفاده کنید.

 

در ادامه می توانید سایر قسمت های آموزش جامع بازاریابی محتوا را مطالعه نمایید :

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت اول

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت دوم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت سوم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت چهارم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت پنجم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت ششم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت هفتم

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-05-16 15:13:49
دسته بندی ها