10 راهکار کاربردی برای اینکه بتوانید شانس خودتان را به وجود آورید

26 اردیبهشت 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 10 راهکار کاربردی برای اینکه بتوانید شانس خودتان را به وجود آورید
10 راهکار کاربردی برای اینکه بتوانید شانس خودتان را به وجود آورید
امتیاز مطلب: 90%

گاهی اوقات به نظر می رسد که شانس فقط در خانه ی برخی افراد را می زند؛ به نظر می رسد که سرنوشت همیشه به نفع آنها بوده و برگ برنده همیشه در دستان آنهاست.

اما چه چیزی باعث می شود که شانس همیشه با آنها یار باشد؟ چرا همیشه تا این اندازه خوش شانس هستند؟ و آیا راهی هست که سرنوشت، گاهی اوقات فرصت های اینچنینی را در اختیار شما قرار دهد؟

باید بگوییم که راه هایی برای به وجود آوردن شانس وجود دارد. این افراد خوش شانس، به صورت آگاهانه یا کاملا اتفاقی، موفق به شکستن رمز آن شده اند. آنها یاد گرفته اند که چطور خود را در شرایط مناسب قرار دهند، بهترین بهره را از فرصت ها ببرند و با انجام دادن کارهای دشوار، به اهدافشان دست پیدا کند.

اگر شما نیز قصد دارید تا از این بعد سرنوشت نیز بهره مند شوید، پیشنهاد ما این است که این 10 راهکار را به کار بگیرید؛ با یوکن همراه شوید:

1. اجتماعی باشید و احتمالات خود را بهبود بخشید.

در جشن های مختلف، به سمت افراد جدید بروید و سر صحبت را با آنها باز کنید. دامنه ی فعالیت های اجتماعی خود را گسترش دهید و شبکه ی انسانی حرفه ای خود را ایجاد کنید. دوستان قدیمی خود را به آشنایان جدید خود معرفی کنید. یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای به وجود آوردن شانس این است که خودتان را در شرایط جدید قرار دهید و با افراد بیشتری آشنا شوید؛ چرا که مردم، ارتباطات بیشتری دارند و ارتباطات نیز به فرصت ها ختم می شوند.

البته نباید دوستان قدیمی خود را فراموش کنید. با افرادی که ارتباط قدرتمندی را با آنها برقراری کرده اید، در ارتباط باشید، کسانی که می توانید روی آنها حساب کنید. به این روابط پایبند باشید، چرا که در دراز مدت، قدرت بسیاری را به دست آورده اند.

2. مراحل و پله های رسیدن به موفقیت را تصور کنید.

تصور کردن شانس و اقبال خوب به شما کمک می کند تا آنها را به واقعیت تبدیل کنید. برای مثال، بهترین ورزشکاران، قبل از شروع مسابقه تصور می کنند که پیروز بازی بوده اند. اگر خودتان را برای یک مصاحبه ی کاری آماده ی کنید، رفتار مناسب و عکس العمل های هوشمندانه را برای خودتان تصور کنید.

اگر هدفی را در ذهن می پرورانید، مسیر رسیدن به موفقیت را برای آن تجسم کنید؛ باید بدانید که تا یک ماه یا یک سال آینده، در چه جایگاهی خواهید بود. موفقیت شما به چه شکلی خواهد بود؟ سپس مرحله به مرحله به عقب و در جایگاهی که قرار دارید، برگردید. باید چه گام هایی را برای دستیابی به هدف مورد نظر بردارید؟ شما باید تمام جزئیات را به خوبی تجسم کنید.

3. به دیگران کمک کنید و در عین حال بدانید که تا چه اندازه خوش شانس هستید.

از هر دستی بدهید، از همان دست پس می گیرید. افراد خوش شانس برای رفاه و کامیابی خود، حصار نمی کشند، بلکه زمان و منابع خود را به آسانی در اختیار دیگران قرار می دهند. آنها به اطرافیان خود کمک می کنند، چرا که کمک کردن را روش و کار درستی می دانند.

کمک کردن در عین حال به ما کمک می کند که تشخیص دهیم تا چه اندازه خوش شانس هستیم؛ علاوه بر اینکه کارهای خوبی که در حق دیگران کرده ایم، به شکل غیر منتظره ای به ما برمی گردد.

4. به دنبال ماجراهای غیر منتظره و ناگهانی باشید.

هرگز به خود اجازه ندهید که گرفتار عادت ها شوید. اگر از تجربه کردن چیزهای جدید واهمه داشته باشید، به طور قطع خسته و خاموش می شوید. ذهن خود را در برابر چیزهای جدید باز کنید. نسبت به وقایع جهان پیرامون خود کنجکاو باشید.

این کار فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا چشم انداز و بینش جدیدی را به دست آورید، وقایع را از زاویه ی جدیدی ببینید و یا با افرادی مواجه شوید که در شرایط عادی، هرگز آنها را ملاقات نمی کردید. زمانی که خودمان را در شرایط جدید قرار می دهیم، در واقع به شانس خوشامد می گوییم.

5. به دنبال ظهور شانس باشید.

شانس چیزی نیست که همیشه به صورت اتفاقی پیش رویتان ظاهر شود و یا کاملا ناگهانی شکل بگیرد. گاهی اوقات می توان شانس را پیدا کرد، البته اگر به دنبال آن باشید. اما در اغلب موارد باید بیاموزید که در شرایط و زمان های مختلف، شانس را پیدا کنید.

اگر درک درستی از محیط پیرامون و شرایط زندگی خود داشته باشید، می توانید شانس خودتان را ایجاد کنید. تنها کافیست که فرصت ها را درک کرده و نسبت به آنها اقدام کنید و یا اینکه به افکار خود گوش کنید؛ در اینصورت است که اجازه ی ورود شانس را به زندگی خود می دهید.

6. همه چیز را امتحان کنید.

اگر از ناحیه ی امن خود خارج نشوید، هیچ وقت از قدرت واقعی توانایی های خود مطلع نخواهید شد. از شرایطی که برایتان به وجود می آید، بهترین بهره را ببرید و اجازه دهید که شما را به هر جای ممکن ببرد. تطبیق پذیر باشید و همه چیز را امتحان کنید.

و از همه مهم تر اینکه با ظهور فرصت های مختلف، از آنها استفاده کنید. کسب و کارهای بسیاری با شکست مواجه می شوند و یا اینکه تنها به خاطر بی حرکتی و نشان ندادن عکس العمل مناسب، فرصت ها را از دست می دهند. وین گرتزکی بزرگ می گوید: "شما 100 درصد از فرصت هایی که از آن استفاده نمی کنید را از دست می دهید."

7. با سخت کوشی می توانید شانس خود را به وجود آورید.

روانشناس ریچارد وایزمن به بررسی شانس و حضور آن در زندگی مردم پرداخته است. او به این نتیجه رسید که اگر فکر کنید فرد خوش شانسی هستید، احتمال اینکه بخت و اقبال خوبی را تجربه کنید، بیشتر از افرادی است که فکر می کنند بد شانس هستند.

نزدیک به 82 درصد از افراد خوش شانس، خودشان را برای سخت کوشی و به وجود آوردن شانس آماده می کنند. آنها همچنین از یک نگرش مثبت نیز بهره مند هستند و در برابر اتفاقات ناگوار، مقاومت نشان می دهند.

از طرف دیگر، افراد بدشانس به نوعی به جبر اعتقاد دارند و بر این باورند که هرچقدر هم که سخت تلاش کنند، باز هم بدشانس خواهند بود. همانطور که وایزمن خاطر نشان می کند، این باور به یک پیشگویی تبدیل خواهد شد.

8. نیمه ی پر لیوان را ببینید.

به جای اینکه تنها نیمه ی خالی لیوان را ببینید، به چیزهای مثبتی فکر کنید که در نیمه ی پر لیوان اتفاق می افتد، به دارایی ها و مهارت های خودتان فکر کنید؛ اگر تنها به نکات منفی زندگی فکر کنید، تنها انرژی منفی را برداشت خواهید کرد.  علاوه بر این، فراموش نکنید که ویژگی های مثبتی که در زندگی دیگران می بینید، به همین راحتی فراهم نشده و به تلاش و کوشش بسیار نیاز داشته است.

تنها روی ویژگی های مثبت تمرکز کنید. حتی در بدترین شرایط نیز تنها باید روشنایی های آن را ببینید.

9. قبول کنید که مسائل ناگوار نیز جزئی از زندگی هستند.

هیچ کس در تمامی شرایط، خوش شانس و خوش اقبال نیست. شکست اتفاق می افتد و بخشی از زندگی به شمار می رود. قبول کنید که گاهی اوقات اتفاقاتی در زندگی رخ می دهد که بر وفق مراد شما نیست. به افکار منفی اجازه ندهید که راه خود را به ذهن شما باز کنند؛ و هرگز تسلیم نشوید. بعد از هر شکست، بلند شوید و خاک روی لباس هایتان را تکان دهید، از یک زاویه ی دیگر به چشم انداز مورد نظر خود نگاه کرده و رویکرد جدیدی را برای دستیابی به خواسته های خود پیش بگیرید.

10. در زمان حال زندگی کنید.

همیشه چیزهایی وجود دارند که قدرت تغییر آنها را دارید و یا برعکس، مورادی هستند که نمی توانید آنها را تغییر دهید. به جای اینکه تنها روی مواردی که از کنترل شما خارج هستند، تمرکز کنید، تلاش کنید تا در لحظه زندگی کنید.

زندگی در لحظه به شما اجازه می دهد که همه ی چیزهای کوچکی که برایتان مبهم بوده را ببینید. فراموش نکنید که شانس نیز در لحظه رخ می دهد. اگر بیش از اندازه روی ذهن و افکار خود متمرکز شوید، هرگز فرصت هایی که در کنار شما هستند را نخواهید دید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-13 16:01:11
دسته بندی ها