5 استراتژی محتوا که در هر شرایطی کارساز خواهد بود

23 فروردین 1400 - 11:00
بازاریابی - 5 استراتژی محتوا که در هر شرایطی کارساز خواهد بود
5 استراتژی محتوا که در هر شرایطی کارساز خواهد بود
امتیاز مطلب: 92%

بنا بر تحقیقاتی که اخیرا توسط Demand Gen Report انجام شده، 47 درصد از خریداران B2B، قبل از تماس با فروشنده ها، از حداقل 5 محتوا استفاده می کنند. با این وجود، بیش از 70 درصد از بازاریاب ها از استراتژی های ثابت یا یکپارچه در محتوا استفاده نمی کنند.

شما چطور؟ آیا شما نیز بخشی از این آمار هستید؟ اگر اینطور است، پس باید بگوییم که این کار شما مانند این است که پول خود را دو دستی تقدیم رقیبانتان کنید.

حقیقت این است که استفاده از یک استراتژی بازاریابی محتوا در کسب و کار، از همیشه مهم تر شده است. مشکل اینجاست که با وجود اطلاعات بیشماری که به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد، سردرگمی نیز بیشتر شده است.

اما نگران نباشید؛ بسیاری از کسب و کارها هستند که چنین چیزی را تجربه کرده اند. ما در ادامه به معرفی 5 استراتژی بازاریابی محتوا می پردازیم که در هر شرایطی کارساز خواهد بود؛ با یوکن همراه شوید:

1. محتوای معتبر بنویسید.

اینترنت دائما در حال تکامل است. در گذشته می توانستید مخاطبانی از هوادارن وفادار را برای خود ایجاد کنید که مشتاق پست های بعدی شما بودند. اما امروزه، کمتر شاهد چنین چیزی هستیم. اگر به قول برایان دین، بنیانگذار Backlinko، محتوایی ننویسید که "فوق العاده شگفت انگیز" باشد، در واقع وقت خود را هدر داده اید.

برای اینکه بتوانید در دنیای پر آشوب امروزی، توجه را به سمت خودتان جلب کنید، باید محتوای معتبر بنویسید؛ محتوایی که علاوه بر کامل و مستند بودن، شما را به عنوان یک کسب و کار معتبر در حوزه ی فعالیتی خود به دیگران معرفی کند.

2. محتوای شما باید همیشه سبز باشد.

محتوای کامل و مستند که به خوبی درباره ی آن تحقیق شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ با اینحال برای رقابت و غلبه بر رقیبان، کفایت نمی کند. شما به محتوایی نیاز دارید که به روز و مربوط باشد تا بتواند توجه خوانندگان را جلب کند.

امتیاز بلاگ شما با محتوای همیشه سبز، به طور دائم بهبود می یابد و در صفحات ریزالت موتور جستجوی گوگل، رتبه ی خوبی خواهد داشت. علاه بر این، ترافیک بیشتری را روانه ی وب سایت شما می کند و سرنخ های بیشتری را برای کسب و کار شما جمع آوری خواهد کرد.

برای نوشتن چنین محتوایی باید آن را متناسب با تازه کارها بنویسید، از کارآمد بودن و درک آسان آن نیز اطمینان حاصل کنید. از همه مهم تر اینکه باید دائما و به تناسب تغییر بازار، محتوای خود را به روز رسانی کنید. اگر این کارها را انجام دهید، لایق پاداش گوگل خواهید بود.

3. از زبان و لحنی استفاده کنید که درک ساده ای دارد.

چند سال گذشته، رابرت بلی در حال نوشتن کتابی در زمینه ی رهبری اجرایی بود و به همین دلیل نیز با 100 مدیرعامل مختلف گفتگو کرد. او می خواست بداند که: آیا افراد موفق از کلمات پیچیده و اصطلاحاً دهن پر کن استفاده می کنند که بازتاب دهنده ی میزان تحصیلاتشان باشد یا اینکه مثل همه ی مردم، ساده حرف می زنند؟ بلی متوجه شد که آنها نیز همانند مردم، از کلمات و گویش محاوره ای استفاده می کنند.

اغلب زمانی که نوشتن چیزی را شروع می کنیم، وسوسه می شویم که از اصطلاحات مخصوصی که در کتاب های نویسنده های بزرگ دیده می شود، استفاده کنیم و گاهی اوقات، متن ها را بیش از حد پیچیده می کنیم. به یاد داشته باشید که شما برای همکاران خود نمی نویسید؛ بلکه مشتریان، خواننده ی این متن ها هستند.

زمانی که در حال نوشتن یک محتوای همیشه سبز و معتبر هستید، از لحن ساده و قابل درک استفاده کنید. در طول متن، گام به گام با مشتری خود حرکت کنید. بدون شک مشتری نیز قدردان شما خواهد بود.

4. تنها روی یک ایده ی بزرگ تمرکز کنید.

ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم. تصور کنید که منابع اطلاعاتی که امروزه به آن دسترسی دارید، از پادشاهان حکمران نیز بیشتر است. با اینحال و با وجود این امتیاز برتر، هنوز هم تشنه ی دانش بیشتر هستیم.

خواننده های شما می دانند که باید چه کاری را انجام دهند، اما چیزی که می دانند را انجام نمی دهند، به این دلیل که سرگردان هستند.

آنها نمی خواهند که ده راهکار یا ترفند متوسط را برای برطرف کردن مشکلاتشان به کار بگیرند، بلکه می خواهند تجربه کسب کنند. آنها به اندازه ی کافی مشغول هستند. آیا فکر می کنید که خواننده های شما وقت کافی برای خواندن تمامی مطالبی که توسط همه ی بلاگ ها نوشته می شود را دارند؟ البته که نه.

آنها نیز همانند بسیاری از افراد دیگر، به دنبال راه حل های ساده و سریع هستند؛ یک ایده ی بزرگ که دقیقا توضیح می دهد که چه کاری را چگونه و در چه زمانی انجام دهند.

همان چیزی که خواننده می خواهند را در اختیار آنها قرار دهید. زمانی که بتوانید چنین کاری را انجام دهید، متوجه می شوید که این ایده ی بزرگ نبوده که آنها را به موفقیت رسانده، بلکه خود شما بوده اید.

5. با تاثیرگذاران حوزه ی فعالیتی خود در تماس باشید و با آنها همکاری کنید.

اگر شما نیز همانند کارآفرینان دیگر باشید، احتمالا اصطلاح توسعه ی تاثیرگذاران را شنیده اید.

جای تردید نیست که برقراری ارتباط با افراد معتبر در حوزه ی فعالیتی مورد نظر، یکی از موثرترین راه ها برای پر رنگ کردن پیام کسب و کار، افزایش دامنه اعتبار و دسترسی به افراد بیشتر در مدت زمان کمتر است.

مشکل اینجاست که بیشتر صاحبان کسب و کار، تاثیرگذاران را یک تلاش پر هزینه می دانند و اصلا تصوری از یک شراکت همکاری که به مرور زمان پرورش می یابد را ندارند. شما می توانید بهترین نتیجه ی مورد نظر را از توسعه ی رابطه با متخصصان عرصه ی خود دریافت کنید، رابطه ای که بر مبنای اعتماد متقابل و نیت خوب بنا شده است.

اگر فکر می کنید که دسترسی تاثیرگذاران، یک هزینه ی اضافی است، سخت در اشتباه هستید. این موضوع را همانطور که هست، ببینید: سرمایه گذاری روی شما، کسب و کارتان و شبکه ای که ایجاد کرده اید.

فرقی نمی کند که در چه صنعتی فعالیت می کنید، باید بدانید که استراتژی بازاریابی محتوا، یکی از موثرترین روش ها برای مقیاس بندی کسب و کارتان است و خواهد بود. شلوغی فضای بازار دائما بیشتر می شود، اما لازم نیست که برای شنیده شدن، فریاد بزنید، تنها کافیست افرادی را پیدا کنید که مشتاق شنیدن پیام شما هستند.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-13 00:25:05
دسته بندی ها