7 روش برای صرفه‌جویی در مصرف پول با ساده‌سازی زندگی‌تان

19 شهریور 1399 - 6:10
انگیزشی - 7 روش برای صرفه‌جویی در مصرف پول با ساده‌سازی زندگی‌تان
7 روش برای صرفه‌جویی در مصرف پول با ساده‌سازی زندگی‌تان
امتیاز مطلب: 97%

ما در این مقاله قصد داریم 7 روش برای صرفه جویی در مصرف پول از طریق ساده سازی زندگی تان را با شما مرور کنیم. با یوکن همراه باشید. 

معنی "کافی"را دوباره برای خود تعریف کنید.

زندگی می تواند به سادگی با تعهداتی که به دوستان و خانواده دارید، تقاضاهای کاری و وسایلی که توجه شما را به خودشان جذب می کنند، دلسرد کننده شود. در روزهای شلوغ و فصول خرید، احساس همستری را دارید که در چرخ موجود در قفس خود در حال مسابقه دادن و بی تابی است. اکنون زمان آن رسیده است که به این فکر می کنید آیا همه ی موارد در زندگی مانند آرامش، خوشبختی، موفقیت، استقلال مالی و بسیای موارد دیگر، با پول قابل خریداری هستند یا نه. برخی مواقع، ضروری است که گامی به عقب برداشته و مشاهده کنید که زندگی چطور پیش می رود. آیا زیاده روی کرده اید؟ شاید زمان ساده سازی زندگی تان فرا رسیده است. زندگی شادتر و رضایت بخش تری را با کاهش توقعات و انتظارات و صرفه جویی در هزینه هایتان، با این 7 روش تجربه خواهید کرد. 

1- "کافی" را دوباره معنی کنید

آیا هرآنچه می خواهید یا نیاز دارید را به دست آورده اید؟ آیا به مقدار "کافی" دارید؟ در فرهنگ مدرن، با وجود حجم عظیم اسراف گرایی و صرفه هزینه های بالا برای تجملات زندگی، مفهوم «شما نیاز به مقدار بیشتری دارید زیرا "سزاوار آن" هستید، پس خرج کنید» ذهنیت بسیاری را احاطه کرده است. زمانی که دارایی جدیدی دارید، باید آن را ارتقاء داده و یا به روز کنید تا از وسایلی جدید، مرتبط و کارا برخوردار باشید. شما بیشتر خرج می کنید تا آسوده باشید، اما آیا واقعاً آسوده و موفق هستید؟ آیا به مقدار کافی دارایی دارید؟ برای سلامت عقل و فکر خود، معنای واقعی کافی را برای خودتان دوباره تعریف کنید:  چه از لحاظ مالی، چه فیزیکی، چه احساسی، چه اخلاقی و غیره.

تعریف افراد دیگر از "کافی" را فراموش کنید. تنها تعریف خودتان بس است.

2- سیم برق را بکشید و زمان خود را مدیریت کنید

سیم های برق را قطع کنید و با فرار از کابل و تلفن ثابت خود، در مصرف پول صرفه جویی کنید. بسیاری از افراد با مشاهده ی مستقیم شوهای تلویزیونی از طریق شبکه های آنلاین و یا اشتراک در سرویس های مقرون به صرفه تری همانند Netflix و یا Hulu  (تماشای ویدئو مبتنی بر تقاضا) زمان خود را مدیریت کرده و زمان بیشتری را صرف  تحقق اهداف شان می کنند. البته درصورتی که تنها چند برنامه تلویزیونی نگاه می کنید، این روش مناسب خواهد بود و یا درصورتی که قصد دارید از زمان تلویزیون دیدن خود بکاهید.

خطوط تلفن ثابت هم به صورت روز افزونی تبدیل به موردی غیر ضروری می شوند زیرا مردم از تلفن های همراه خود به عنوان وسیله ارتباطی اصلی استفاده می کنند. کدام خدمات ضروری نیستند؟ . خدمات غیر ضروری زندگی که مصرف زمانی بالایی دارند را از سبد روزانه تان بیرون بیاندازید. زمان و زندگی خود را با قطع کردن کابل های پر مصرف مدیریت و بازیابی کنید.

3- شیوه های سبک زندگی تان را بازنگری کرده و ساده کنید

آیا می دانید غذایتان از کجا می آید؟ آیا بوی محصولات تمیز کننده تبلیغاتی شما را پس می زند؟ آیا از محصولات خود مجدداً استفاده کرده و یا کاربری آن ها را تغییر می دهید؟ یا مستقیماً به سطح زباله می روند؟  مفهوم بازیافت چقدر به کارتان آمده است؟ شما باید سبک زندگی پر خرج تان را ساده کنید، اما  مدام وسایل تان  را با نمونه های جدید آنها جایگزین می کنید، پول خود را هدر می دهید و در نهایت، به محیط زیست و حتی شاید سلامت خودتان آسیب می رسانید. لحظاتی را صرف این کنید که به برخی از راه های بسیاری که می توانید سبک زندگی خود را ساده تر کنید، بنگرید. مثلاً غذایتان را خودتان تهیه کنید و کمتر از بیرون غذا سفارش دهید و محصولات تمیز کننده را خودتان  به صورت خانگی تهیه کنید. این موارد آنقدرها که گمان می کنید، زمان بر نیستند و احساس رضایت و خرسندی حقیقی از فراهم آوردن این راه کارها، نگرش جدیدی برای سبک زندگی جدید خودتان و خانواده تان به ارمغان خواهد آورد.

4- انتظارات خود را محدود کنید تا احساس آزادی بیشتری را تجربه کنید

آیا دارایی های افزون شما، تصرف تان کرده اند؟ خانه ها و چمن های بزرگ، نیاز به نگهداری مداوم دارند؛ از تمیز کردن گرفته تا نگهداری. ماشین های گران قیمت نیاز به تعمیرات مکرر داشته و اغلب هزینه بالایی خواهند داشت. کدام دارایی ها، درحال استفاده از منابع مالی، فیزیکی و احساسی شما هستند؟ تقاضاهای پر هزینه تان را در زندگی تان محدود کنید یا بخشی از دارایی تان را به افراد نیازمند ببخشید تا آزادی روحی و آرامش ذهنی خود را افزایش دهید. اگر قصد دارید خرج کنید، بر روی تجربه کردن و ماجراجویی تان سرمایه گذاری کنید، نه اشیاء و دارایی تان.

5- از خرید بر مبنای گرایشات متغیر مد، خودداری کنید

همیشه  جریان مد، مدام در حال تغییر هستند و همگام بودن با آن ها دشوار است. دنبال کردن گرایشات مد می تواند به سرعت برای شما پرهزینه باشد، زیرا باید بسیاری از لباس های خود را هر فصل و یا هر سال، با توجه به روند مد هر فصل، جایگزین کنید.

 برده ی مد نباشید. از استایل های کلاسیک استفاده کنید که فصل و یا دلیل برای پوشیدن ندارند. سبک پوششی خاص خودتان را در عین شیک بودن داشته باشید. از فروشگاه هایی که تخفیف دارند و یا فروشگاه های زنجیره ای که قیمت مقرون به صرفه تری دارند برای خریداری لباس هایتان استفاده کنید. لباس های قدیمی خود را تغییر کاربری دهید و یا با دوستان خود لباس تبادل کنید. از این طریق هم در مصرف پول صرفه جویی کرده اید و هم ظاهری فوق العاده خواهید داشت. 

6- پرداخت قبض های خود را مدرن یا خودکار کنید

استرس زمان پرداخت قبض ها، سبب صرف زمان و هزینه بیشتری برای شما می شود. لحظاتی وجود دارد که فراموش می کنید و زمان پرداخت شما به تاخیر می افتد و متحمل جریمه های پرداخت می شوید. زمانی که صرف دریافت صورت حساب ها در ایمیل و یا پرداخت هزینه های قبوض به شیوه های سنتی و غیر مدرن می کنید، از آنچه به نظر می رسد، بیشتر است و می بایست مدیریت شود. زمانی که هزینه های خود را به شیوه های آنلاین مانند پرداخت اینترنتی یا از طریق اینترنت بانک و سایر موارد پرداخت کنید، در صورت حساب های بعدی تان به شما تخفیف تعلق می گیرد یا جایزه وفاداری از نهادهای صادرکننده قبوض مانند اپراتورهای تلفن همراه دریافت خواهید کرد. بنابراین، با خودکار کردن پرداخت قبض هایتان، در پول و زمان خود صرفه جویی نمائید.

7 - مبلمان ساده و چندکاره انتخاب کنید

مبلمان ساده و سنگین، فضاهای خانه را اشغال می کنند و تلاش برای تمیزکاری آنها، زیاد است. علاوه بر آن عملکردهای محدود دارند و ممکن است، احساس خوشایندی را در چیدمان و دکوراسیون داخلی به شما القا نکنند. مبلمان خوش ساختی که چندکاره باشد و آیتم های دیگر در خانه شما با کاربردهای چندگانه، خانه را ساده و زیبایی آن را چند برابر کرده و فضای بیشتری برای رفت و آمد به شما ارائه می دهند و همچنین استرس کمتری برایتان ایجاد می کنند. بودجه تزئینات خود را کاهش دهید و زمان و سلامت عقل خود را با انتخاب های هوشمندانه، آسوده کنید. حفظ کردن سادگی در زندگی تان، زمان آزادتان را بیشتر کرده و به شما توان لذت بردن از زندگی را می بخشد. با تمرکز بر روی سادگی، بدون پر کردن زندگی تان با تجملات بیهوده که شما را از موفقیت و زمان گذاشتن برای تحقق اهدافتان باز می دارد، یک زندگی رضایت بخش برای خودتان داشته باشید و در هزینه های روزمره تان، صرفه جویی کنید.

منبع: Success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:39:24
دسته بندی ها