11 راه برای جذب وفور نعمت و موفقیت در زندگی

23 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - 11 راه برای جذب وفور نعمت و موفقیت در زندگی
11 راه برای جذب وفور نعمت و موفقیت در زندگی
امتیاز مطلب: 96%

در این مقاله قصد داریم 11 راه برای جذب وفور نعمت و موفقیت در زندگیتان را با هم مرور کنیم. با یوکن همراه باشید. 

1. با حق شناسی شروع کنید

همیشه با شکر گذاری شروع کنید؛ برای آنچه دارید شکر گذار باشید و معجزاتی را که از این حرکت ساده رخ می دهد، مشاهده کنید. سپس، باید خود را برای تولید ایده، به چالش بکشید. ایده هایی بیشتر از آنچه برای خود نیاز دارید تولید کنید تا بتوانید ایده های خود را به اشتراک گذاشته و به دیگران ببخشید. به این کار ثمردهی و وفور (فراوانی) می گویند و به معنی تلاش برای تولید بیشتر از آنچه برای خود نیاز دارید است تا بتوانید شروع به برکت بخشیدن به دیگران، برکت بخشیدن به ملت خود و برکت بخشیدن به سرمایه گذاری خود در طول زمان، کنید. زمانی که شروع به انجام این کار کنید و خود را به فردی بسیار سازنده تبدیل نمایید، وقایعی که برایتان رخ می‌دهد فوق العاده خواهد بود.

2. در مورد افکار و اهداف تان رویاپردازی کنید

همه چیز از قلب و ذهن ریشه می گیرد. هر دستیابی بزرگی، ابتدا در ذهن خود ما شروع می شود. بسیاری ازافراد موفق، جسور بودند و  رویاپردازی کردند، چون معتقد بودند، غیر ممکن، غیر ممکن نیست. آنها ممکن بودن اهداف شان را باور داشتند. زمانی را صرف این کنید و به خود، اجازه ی پرسیدن این سوال را بدهید که چه می شد اگر...؟.

رویاپردازی

بلند پرواز باشید. نگذارید افکار و تصورات منفی، شما را منصرف کند. می خواهید یک "رویاپرداز" باشید. احتمالات ممکن را برای خود، خانواده و یا دیگران، در رویا تصور کنید. اگر رویایی داشتید که گذاشتید رو به سردی و خاموشی برود، دوباره در زیر آن، آتش روشن کنید! این آتش را داغ تر کنید. زندگی کوتاه تر از آن است که ناامید شوید و رویاهای خود را رها کنید.

3. طرز تفکر خود را تغییر دهید

افراد ثروتمند در دنیایی از وفور نعمت و موفقیت زندگی می کنند در حالیکه افراد فقیر، در دنیایی از محدودیت. افراد فقیر گمان می کنند دنیا ارزش زندگی و اکتشاف را ندارد. افکار آنها، از طرز تفکر مبتنی بر ترس ریشه می گیرد. جواب آن ها " یا / یا این " است، اما هیچگاه " هر دو " نیست. در ذهن یک فرد فقیر، امنیت بالاتر از عشق قرار دارد، ایمنی پیش از خودبیانگری است و منطقه ی امن زندگی شان، را به احتمالات تحقق آرزوهایشان، ترجیح می دهد. افراد ثروتمند درک می کنند که با اندکی خلاقیت، تمایل به حرکت در خلاف عرف و برخورداری از ذهنی باز، می توانند هر دو را داشته باشند. زمانی که زندگی خود را در ذهن بر اساس مفهوم "هردو یا هیچکدام" می سازید، فرصت هایی را می بینید که زمانی، به چشمتان نمی آمدند. شما چطور؟ آیا شما یک رویاپرداز موفق هستید و یا یک متفکر ترسو؟

4. حقیقت وجودی خود را بر پایه ی توانمندسازی ایجاد کنید

در حال حاضر دارید حقیقت وجودی خود را می سازید. اما احتمال وجود دارد که با قصد و هدف خاصی که در زندگی برای خودتان تعیین کرده اید، حقیقت درونی خودتان را آنطور که باید، صیقل نداده و شکل نمی دهید. حقیقت، ذهنی است و باید در افکار شما جوانه هایش رشد کند؛ اگر متوجه شوید که این یک ساختار است، اگر متوجه شوید که انتخاب می کنید تا چیزی را باور داشته باشید، پس می توانید باوری را انتخاب کنید که می توانید آن را محقق کنید و بالفعل سازید. 

اعتقاداتی که درمورد خود دارید را بنویسید. در یک طرف، آنچه شما را توانمند کرده و به جلو می راند لیست کنید. مواردی که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و مانند یک نیروی پیشران، به شما شجاعت و جسارت لازم برای حرکت به  سمت جلو را می دهد. در سمت دیگر، مواردی را لیست کنید که انگیزه شما را می کاهد، شما را باز داشته و از هدفتان، دور می کند. می توانید انتخاب کنید که آنچه شما را توانمند می کند، باور داشته باشید و آنچه شما را به عقب می راند، نادیده بگیرید. تمام این ها یک ساختار ذهنی است.

5. از بهانه تراشی دست بردارید

محدود کردن عذر و بهانه ها مهم است، زیرا آینده ی شما اهمیت دارد. اگر تنها آینده ای را که برای آن تلاش کنید به دست می آورید، پس آنچه بر روی آن کار می کنید نیز بسیار اهمیت دارد، اینطور نیست؟ احتمالاً نمی خواهید آن را خراب کنید. اگر لیستی درمورد مواردی که نباید خراب شود وجود داشته باشد، "آینده ی شما" باید در صدر این لیست باشد. تصمیمات شما به مقصدتان منتهی می شوند. آیا این را باور دارید؟ باید هم داشته باشید. این موضوع حقیقت است. دیر یا زود، آنچه انجام می دهید و آن فردی که حقیقتاً هستید، تعیین می کند که نهایتاً به چه چیز دست خواهید یافت.

بهانه تراشی - یاس

6. پتانسیل خود را درک کنید

موضوع شگفت انگیز درمورد پتانسیل این است که می تواند درون هر فردی به صورت مثبت و  منفی، گسترش داشته باشد. اگر تنها بتوانید یک گلوله برفی را به حرکت در آورید، انرژی حرکت بر آن غلبه خواهد کرد. لحظه ای درمورد افرادی که برای آن ها احترام قائل هستید فکر کنید. چرا آن ها را می ستایید؟ احتمالاً به این دلیل جذب آن ها شده اید که از پتانسیل های انگیزشی و مثبتی، سرشار هستند. زمانی که فردی را می بینیم که چنین انرژی ای را نشان می دهد، وادار می شویم خود را به آن ها نزدیک تر کنیم تا ما هم به بخشی از آنچه انجام می دهند، بپیوندیم. بنابراین امروز، یک انتخاب دارید. آیا در بالای یک تپه خواهید نشست و در مورد توانایی های خود خواهید اندیشید؟ و یا سعی در حرکت خواهید داشت و پتانسیل هایتان را پرورش داده و موانع سد راهتان را کنار می زنید

7. فرصت ها را جذب کنید

فرصت ها و موفقیت، چیزی نیستند که ضرورتاً به دنبال آن ها بروید، بلکه باید آن را با تبدیل شدن به یک فردی موفق و پر انگیزه، جذب کنید. اگر می توانید مهارت های خود را توسعه دهید، به پالایش تمام بخش های شخصیت و خودتان، سلامت تان و روابط تان ادامه دهید تا تبدیل به فردی جذاب شوید و از این طریق فرصت ها را جذب کنید. فرصت ها احتمالاً به دنبال شما خواهند آمد. در آن صورت به موفقیت دست خواهید یافت. 

8. به زندگی کردن آنچه رویایش را دارید، متعهد باشید.

زمانی که به زندگی کردن آنچه رویایش را دارید متعهد شدید، پوشش هایی که چشم های شما را پوشانده، برداشته خواهد شد و دنیایی کاملاً جدید در برابر چشمان شما گشوده می شود. متوجه فرصتهایی خواهید شد که تمام مدت در دسترس شما بودند. فرصت هایی که ذهن هوشیار شما به آن ها توجهی نداشت. اساسی ترین تغییری که رخ می دهد، خود شناسی و درک پتانسیل های درونی تان است. در این نقطه، راه برگشتی وجود ندارد. زمانی که این تغییر صورت گرفت، تمام دنیای شما تغییر خواهد کرد.

رویا - تعهد به رویا

  • هیچ موردی برایتان غیر ممکن نخواهد شد. به واقع، غیر ممکن، غیرممکن نیست. 
  • تنها محدودیت های شما هوشیاری و تمرکز شما بر روی اهدافتان است که به باید آن را تحت کنترل داشته باشید.
  • هرآنچه می خواهید به سرعت متعلق به شما خواهد شد زیرا آنچه اکثر افراد نمی بینند را مشاهده می کنید.
  • حال که می توانید رویاهای تان را همه جا ببینید، در حال دویدن  و گام برداشتن به سمت موفقیت خواهید بود. 

9. هیچگاه راضی و قانع نشوید

حتی پس از آن که به یک هدف دست یافتید، باز هم راضی نشوید. برای شما تنها نباید یک هدف مطرح باشد. باید بالا بروید تا ببینید تا کجا می توانید پیش بروید. آیا هر دستاوردی باعث می شود به همان، اکتفا کنید و برای برداشتن گام های بلندتر متوقف شوید؟، قطعاً اینطور نیست. شما می بایست، در مسیر موفقیت، به کم قانع نباشید و برای موفقیت حریص تر باشید. این کار، باعث دوری شما از تنبلی و ایجاد شعف و انگیزه ای شگفت انگیز برای حرکتی سازنده و پویا رو به جلو در مسیر زندگی تان می شود. 

10. به دیگران ارزش اضافه کنید.

زمانی که در ساحل ایستاده اید و موج ها را می بینید که به ساحل می رسند، آیا فکر کنید انتهایی برای آن وجود دارد؟ قطعاً وجود دارد، اما از درک ما خارج است، بنابراین فکر می کنیم آب دریا، وفور بی پایانی است. هیچگاه سطل پری از شن را از یک کودک دریغ نمی کنید زیرا می توانید مدام آن را پر کنید. این همان روندی است که ذهنیت یک فرد موفق و با انگیزه عمل می کند. شما ستایش، شناسایی، ایده، دانش و پول می بخشید زیرا می دانید مقدار بسیاری را برای استفاده ی خود دارید. آنچه می بخشید، هزاران بار بیشتر دریافت می کنید.

11. از فرصت های بی نهایت که در پیش روی شما هستند، بیشترین بهره را ببرید

فرصت های بی پایان و منحصر به فرد را در درون خود شناسایی کنید. به خاطر داشته باشید که زمانی که بر روی بهبود بخشیدن به حقیقت درونی خود کار می کنید، به جوانی، انرژی، زنده دلی و زیبایی ذهن خود می افزائید.

 

منبع: Success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:41:19
دسته بندی ها