راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت ششم

14 فروردین 1396 - 1:00
بازاریابی اینترنتی - راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت ششم
راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا – قسمت ششم
امتیاز مطلب: 92%

بازاریابی محتوا همان مقاله ای است که مخاطب شما آنها را بوک مارک می کند تا مجدد به آن برگردد و بازخوانی کند. این زمانی است که می توانید بگویید که با محتوای خوب تان، مخاطب تان را به هیجان آورده اید. این راهنما سعی دارد بسیاری از جنبه های کلیدی بازاریابی محتوا را که الزامی مهمی در  استراتژی بازاریابی دیجیتال امروزی است، پوشش دهد. با یوکن همراه باشید.

گام پنجم : توزیع محتوا

توزیع محتوا بازوی قدرتمند بازاریابی محتواست. شما باید تمام تلاش هایی که برای تولید محتوا انجام داده اید به طور گسترده به مخاطبین هدفتان از طریق توزیع محتوا در زمان درست به افراد مناسب نشان دهید. توزیع محتوا بار عملیاتی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر شما موتور جست و جو را به طور مثل یک کانال توزیع محتوا در نظر بگیرید، می بایست محتوای خود را با استفاده از تحقیق بر روی کلمات کلیدی موثر و مرتبط برای موتور جست و جو به روز و بهینه نگه دارید تا  طرح توزیع محتواتان از طریق موتور جست و جو به درستی صورت گیرد.

حال اگر بخواهید محتوای خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، سایز مناسب محتوا( مثلا محتوای 60 ثانیه ای برای اینستاگرام، توئیت 140 کاراکتری و ...)، درج واترمارک/لوگو و اطلاعات تماس شرکت، استفاده از هشتگ ها و یا حتی شکلک های مناسب با توجه به سبک محتوایی و شخصیت برندتان، حائز اهمیت است.

اگر تیم بازاریابی توزیع محتوای خود را متوقف کند و فقط به تولید محتوا بپردازد، باید گفت فقط 50 درصد از استراتژی بازاریابی محتوا اجرا شده و هنوز دستاورد مهمی برای کسب و کار حاصل نشده است. شما می بایست با توجه به ماموریت کسب و کارتان و سبک محتوایی تولید شده، کانال های ارزشمند و بالقوه توزیع محتوا (وب سایت، شبکه های اجتماعی، موتور جست و جو، انجمن های گفت و گو و .....) را شناسایی کنید و برنامه زمانی توزیع محتوا را بر اساس نوع کانال توزیع و تقویم محتوا، بچینید و اجرا کنید.

  • موتورهای جست و جو

موتور جست و جو مانند گوگل می تواند حجم زیادی از کار توزیع محتوا را برای شما انجام دهد. به طور مثال، گوگل می تواند محتوایی که تولید کرده اید در 32 صفحه به کاربر نشان دهد. شما باید مطمئن شوید که محتوایی که تولید کرده اید در صفحات اول موتور جست و جو نمایش داده شود. به عبارت دیگر، مسئول تولید محتوا و  و بلاگ نویس می بایست بر اساس کار تیمی با متخصص سئو کار کنند تا تعیین کنند چه کلمات کلیدی را باید در پست های وبلاگ بگنجانند تا با سطح رقباتی مناسبی، محتوا در نتایج جست و جو مخاطبین هدف دیده شود. از اینرو بهینه سازی سئوی محتوا از تاثیر بسزایی در بهبود رتبه سایت در نتایج موتور جست و جو برخوردار است.

  • شبکه های اجتماعی

شما محتوایی تولید کرده اید که می بایست از طریق شبکه های اجتماعی که برندتان در آنجا فعال است، با مخاطبین هدف به اشتراک بگذارید. اگر برند شما در شبکه های اجتماعی حضور ندارد یا فعال نیست، زمان آن رسیده که پروفایل برند در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و فعال گردد. الگوریتم های گوگل می توانند ردپای برند شما در شبکه های اجتماعی رصد کرده  و آن را جزو فاکتورهای مهم رتبه دهی کسب و کار شما در نتایج سرچ کاربران در نظر بگیرند. زمانیکه یک محتوا از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، گوگل این حرکت شما را حس می کند و در نتیجه بازدید محتوای شما از طریق سرچ ارگانیک افزایش می یابد. مدیر شبکه های اجتماعی باید بر روی رشد حضور برند در شبکه های اجتماعی و فعال بودن آن سرمایه گذار کند به طوریکه محتوایی که به اشتراک می گذارید سبب رشد مخاطبین کسب و کار و برندتان شود. فالوئرها و یا طرفداران برند شما در شبکه های اجتماعی به وایرال شدن و محبوبیت محتوای شما کمک می کنند و هر چه تعداد فالوئرها و طرفداران برندتان بیشتر باشد، توزیع محتوای شما بهتر انجام می شود.

  • پست الکترونیک

لیست ایمیل های مخاطبین یکی از مهمترین دارایی های ارزشمند بازاریابان به شمار می رود که روشی هوشمندانه برای افزایش ترافیک سایت، کانورژن یا طراحی مجدد محتوا مطابق با نیاز و علائق مخاطبین است. سرمایه گذاری بر روی رشد لیست ایمیل بازدیدکنندگان وبلاگ برای توزیع ارزشمند محتوا یک ضرورت مهم در موفقیت استراتژی بازاریابی محتواست.

 

در ادامه می توانید سایر قسمت های آموزش جامع بازاریابی محتوا را مطالعه نمایید :

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت اول

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت دوم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت سوم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت چهارم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت پنجم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت ششم

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی محتوا - قسمت هفتم

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-05-16 14:15:31
دسته بندی ها